abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215408788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 08:24 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Je levenservaring etc. is zo anders, tenzij je dan beide een soort communicatief en empatisch wonder blijkt te zijn zie ik dit niet langdurig werken. Leuk voor even, veel fijne intense gevoelens, maar laat het daar dan ook bij.

20 jaar verschil krijgt constant van die nostalgische gesprekken waarbij je erachter komt hoe groot het leeftijdsverschil is. Ik zou ervoor passen.
Ik spreek gewoon uit ervaring. Het hangt echt van de personen af. Ik heb nu ook een veel jongere vrouw.

Juist met vrouwen die maar iets van 5 jaar jonger waren klikte het niet. Maar dat kan ook natuurlijk toeval zijn.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:24:37 #152
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_215408819
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja absoluut. Scherpe opmerking. Vaak is er ook een bepaalde afhankelijkheid. In veel gevallen is dat dan heel bruut gezegd "geld".

:{²
Nu zeg je het inderdaad iets genuanceerder. ''In veel gevallen'' klinkt al heel anders dan ''Vrouwen hebben geld als doel. Mannen hebben vrouwen als doel''.

En je opmerking 'scherp' komt op mij over als een soort van verassing, alsof zoiets voor jou nooit een mogelijke motivatie is geweest en je het nu pas als mogelijkheid beschouwd.

Jou manier van communiceren komt op mij in ieder geval zeer generaliserend en zwart/wit over. En dus over het algemeen totaal niet genuanceerd.
To BG or not to BG!
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:26:13 #153
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215408832
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:24 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Nu zeg je het inderdaad iets genuanceerder. ''In veel gevallen'' klinkt al heel anders dan ''Vrouwen hebben geld als doel. Mannen hebben vrouwen als doel''.
Ik leg die nuance bij deze lezer neer. Anders had ik wel alle vrouwen gezegd. Maar dat heeft de revue al gepasserd. Ja, je opmerking was scherp.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:33:17 #154
441859 crew  Lenny77
pi_215408885
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja absoluut. Scherpe opmerking. Vaak is er ook een bepaalde afhankelijkheid. In veel gevallen is dat dan heel bruut gezegd "geld".

Wat vooral 'grappig' of eigenlijk triest is aan deze post is dat jij pleit voor deze afhankelijkheid, want vrouwen horen niet buitenshuis te werken.
Dus: afhankelijk van de man.

Je drijft/dwingt ze in de afhankelijkheid en zeurt dan: ze blijven enkel voor het geld.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:33:53 #155
441859 crew  Lenny77
pi_215408891
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik leg die nuance bij deze lezer neer. Anders had ik wel alle vrouwen gezegd. Maar dat heeft de revue al gepasserd. Ja, je opmerking was scherp.

Jij hoort deze nuance zelf te maken in jouw tekst, niet de lezer.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:40:06 #156
13462 BansheeBoy
pi_215408950
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wat vooral 'grappig' of eigenlijk triest is aan deze post is dat jij pleit voor deze afhankelijkheid, want vrouwen horen niet buitenshuis te werken.
Geklets, in het huidige tijdperk kun je perfect thuiswerken. Vraagt misschien om extra creativiteit, maar wie zei dat het makkelijk was.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:41:10 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215408957
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Jij hoort deze nuance zelf te maken in jouw tekst, niet de lezer.
Dit.

Als je "sommige vrouwen" bedoelt moet je dat ook gewoon schrijven, en niet "vrouwen" schrijven en achteraf komen met "ik bedoel niet alle vrouwen, dat is de nuance van de lezer".

Als ik schrijf "mannen hebben een penis" dan bedoel ik ook "alle mannen" en niet "de meeste mannen" of "sommige mannen".

Het is gewoon weer een herhaling van zetten en het is pure misogynie, niet eens verhuld meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:43:14 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215408975
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Geklets, in het huidige tijdperk kun je perfect thuiswerken. Vraagt misschien om extra creativiteit, maar wie zei dat het makkelijk was.

Ja? Ik heb straks een lunchafspraak met twee vriendinen, de ene is tandartsassistente, de ander is fotograaf, eens vragen hoe zij dat thuiswerken zien, in plaats van op locatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:43:59 #159
13462 BansheeBoy
pi_215408979
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:41 schreef Leandra het volgende:

Als ik schrijf "mannen hebben een penis" dan bedoel ik ook "alle mannen" en niet "de meeste mannen" of "sommige mannen".
Ja, jij wellicht. Ik niet. Ik bedoel in dit specifieke geval écht alleen alle als ik alle er bij zet. Het zijn mijn woorden hè.

Nu dat voor iedereen duidelijk is stel ik voor dat we verder gaan op de inhoud en deze semantiek laten varen.

dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:46:47 #160
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_215408996
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, jij wellicht. Ik niet. Ik bedoel in dit specifieke geval écht alleen alleals ik alle er bij zet. Het zijn mijn woorden hè.

Nu dat voor iedereen duidelijk is stel ik voor dat we verder gaan op de inhoud en deze semantiek laten varen.

Dat communiceert voor mij te onduidelijk en niet fijn dus ik pas.
To BG or not to BG!
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:47:02 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215408997
quote:

[..]
Ja, jij wellicht. Ik niet. Ik bedoel in dit specifieke geval écht alleen alleals ik alle er bij zet. Het zijn mijn woorden hè.

Dan ligt het dus aan jouw gebrek aan communicatieve vaardigheden als iedereen "verkeerd" begrijpt wat jij bedoelt.

En ergens hoop ik dat dat eigenlijk altijd zo is, want de haatzaaiende respectloze bagger die uit jouw toetsenbord komt is al te triest voor woorden, maar als je het ook nog eens altijd zo bedoelt als je het schrijft dan is het nog veel ernstiger en heb je duidelijk geen plek in deze samenleving.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:47:12 #162
13462 BansheeBoy
pi_215408998
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja? Ik heb straks een lunchafspraak met twee vriendinen, de ene is tandartsassistente, de ander is fotograaf, eens vragen hoe zij dat thuiswerken zien, in plaats van op locatie.
Ok, ik zou je hun input willen terugkoppelen hier. Ik ben benieuwd. Smakelijk trouwens.

pi_215409019
quote:

[..]

Nope, deze spraakverwarring heeft weinig tot niks met semantiek te maken, maar alles met jouw warrige manier waarop je je gedachten verwoordt.
Nu dat voor iedereen, maar vooral voor jou, stel ik voor dat jij in het vervolg wat terughoudender opstelt en niet steeds opnieuw je zelf in de schijnwerpers plaatst.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:49:26 #164
13462 BansheeBoy
pi_215409020
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan ligt het dus aan jouw gebrek aan communicatieve vaardigheden als iedereen "verkeerd" begrijpt wat jij bedoelt.
"Iedereen", dat gaat wat ver. Je hebt alleen de input van mensen die hier een reactie hebben gegeven. Je hebt (mogelijk) ook nog een instemmende zwijgende meerderheid.

Maar laten we niet te lang hangen in de semantiek. Graag op de inhoud verder. Is ook waar de mods op aansturen en eigenljk wel terecht.

pi_215409028
Wacht.
Waar ben ik nou in beland?! Gaat dit nog om de tekst in de OP...?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:51:32 #166
13462 BansheeBoy
pi_215409038
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik spreek gewoon uit ervaring. Het hangt echt van de personen af. Ik heb nu ook een veel jongere vrouw.
Wat mij lastig lijkt in een dergelijke situatie is het verschil in levensfase. Geeft dat geen uitdagingen?

dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:52:33 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215409049
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:50 schreef Sally het volgende:
Wacht.
Waar ben ik nou in beland?! Gaat dit nog om de tekst in de OP...?
Pak het op in post 151.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:16:14 #168
441859 crew  Lenny77
pi_215409216
quote:

[..]
Ja, jij wellicht. Ik niet. Ik bedoel in dit specifieke geval écht alleen alle als ik alle er bij zet. Het zijn mijn woorden hè.

Nee we gaan niet verder. Jij wil tips en reflecteren en het beter maken. Mensen geven je zwart op wit tips en hoe je een betere zender kan worden van jouw boodschap en nog steeds leg je het bij de ander.
JIJ hoort de nuance in jouw posts te leggen..
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:18:03 #169
441859 crew  Lenny77
pi_215409242
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
"Iedereen", dat gaat wat ver. Je hebt alleen de input van mensen die hier een reactie hebben gegeven. Je hebt (mogelijk) ook nog een instemmende zwijgende meerderheid.

Maar laten we niet te lang hangen in de semantiek. Graag op de inhoud verder. Is ook waar de mods op aansturen en eigenljk wel terecht.

Als er iemand is die een topic keer op keer forumbreed ontspoort ben jij het wel dus hou maar op met je ge-pseudomod en doe normaal.
pi_215409269
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat mij lastig lijkt in een dergelijke situatie is het verschil in levensfase. Geeft dat geen uitdagingen?

Nee. Vergeet ook niet dat ik nog jongere kinderen heb en sowieso hoe ouder je wordt, hoe minder verschil in levensfase. Daarnaast ben ik veel fitter dan gemiddeld.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:23:15 #171
13462 BansheeBoy
pi_215409290
quote:
13s.gif Op zondag 27 oktober 2024 15:49 schreef Karel42 het volgende:
Enerzijds ga ik waarschijnlijk afgebrand worden, maar ik moet het toch kwijt, Wat moet ik nu het beste doen ik weet het echt niet meer??
Nee, voel je vooral op je gemak. Je zit in een moeilijke situatie en je wilt het van je afschrijven. Toch zul je keuzes moeten gaan maken. Je doet je huidige vrouw ook te kort.

dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:24:35 #172
13462 BansheeBoy
pi_215409304
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee. Vergeet ook niet dat ik nog jongere kinderen heb en sowieso hoe ouder je wordt, hoe minder verschil in levensfase. Daarnaast ben ik veel fitter dan gemiddeld.
Mooie invalshoek. En dat laatste helpt inderdaad ook. ik heb zelf een vriend die is een dame gehuwd 20 jaar jonger dan hij. Maar vergelijkbaar met wat jij zegt. Het lijkt te werken.

pi_215409333
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het verschil wordt relatief kleiner ja, 40 en 55 kan ik me eerder voorstellen dan 25 en 40. Maar ik kan me zelfs, veertiger, niet voorstellen dat iemand die 15 jaar of meer jonger is mij mentaal genoeg kan uitdagen in een relatie eerlijk gezegd. Fysiek zal het wel leuk zijn, maar dat is maar een aspect binnen een relatie.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:29:47 #174
13462 BansheeBoy
pi_215409345
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 12:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Het verschil wordt relatief kleiner ja, 40 en 55 kan ik me eerder voorstellen dan 25 en 40. Maar ik kan me zelfs, veertiger, niet voorstellen dat iemand die 15 jaar of meer jonger is mij mentaal genoeg kan uitdagen in een relatie eerlijk gezegd. Fysiek zal het wel leuk zijn, maar dat is maar een aspect binnen een relatie.
Maar wel zwaarwegend als ik veel mannen hoor.

pi_215410854
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 11:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Juist met vrouwen die maar iets van 5 jaar jonger waren klikte het niet. Maar dat kan ook natuurlijk toeval zijn.
Mij lijkt het heel lastig dat je dan geen vader / dochter relatie krijgt erbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')