Ik spreek gewoon uit ervaring. Het hangt echt van de personen af. Ik heb nu ook een veel jongere vrouw.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 08:24 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Je levenservaring etc. is zo anders, tenzij je dan beide een soort communicatief en empatisch wonder blijkt te zijn zie ik dit niet langdurig werken. Leuk voor even, veel fijne intense gevoelens, maar laat het daar dan ook bij.
20 jaar verschil krijgt constant van die nostalgische gesprekken waarbij je erachter komt hoe groot het leeftijdsverschil is. Ik zou ervoor passen.
Nu zeg je het inderdaad iets genuanceerder. ''In veel gevallen'' klinkt al heel anders dan ''Vrouwen hebben geld als doel. Mannen hebben vrouwen als doel''.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja absoluut. Scherpe opmerking. Vaak is er ook een bepaalde afhankelijkheid. In veel gevallen is dat dan heel bruut gezegd "geld".²
Ik leg die nuance bij deze lezer neer. Anders had ik wel alle vrouwen gezegd. Maar dat heeft de revue al gepasserd. Ja, je opmerking was scherp.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:24 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Nu zeg je het inderdaad iets genuanceerder. ''In veel gevallen'' klinkt al heel anders dan ''Vrouwen hebben geld als doel. Mannen hebben vrouwen als doel''.
Wat vooral 'grappig' of eigenlijk triest is aan deze post is dat jij pleit voor deze afhankelijkheid, want vrouwen horen niet buitenshuis te werken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja absoluut. Scherpe opmerking. Vaak is er ook een bepaalde afhankelijkheid. In veel gevallen is dat dan heel bruut gezegd "geld".²
Jij hoort deze nuance zelf te maken in jouw tekst, niet de lezer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik leg die nuance bij deze lezer neer. Anders had ik wel alle vrouwen gezegd. Maar dat heeft de revue al gepasserd. Ja, je opmerking was scherp.²
Geklets, in het huidige tijdperk kun je perfect thuiswerken. Vraagt misschien om extra creativiteit, maar wie zei dat het makkelijk was.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat vooral 'grappig' of eigenlijk triest is aan deze post is dat jij pleit voor deze afhankelijkheid, want vrouwen horen niet buitenshuis te werken.
Dit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij hoort deze nuance zelf te maken in jouw tekst, niet de lezer.
Ja? Ik heb straks een lunchafspraak met twee vriendinen, de ene is tandartsassistente, de ander is fotograaf, eens vragen hoe zij dat thuiswerken zien, in plaats van op locatie.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geklets, in het huidige tijdperk kun je perfect thuiswerken. Vraagt misschien om extra creativiteit, maar wie zei dat het makkelijk was.²
Ja, jij wellicht. Ik niet. Ik bedoel in dit specifieke geval écht alleen alle als ik alle er bij zet. Het zijn mijn woorden hè.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:41 schreef Leandra het volgende:
Als ik schrijf "mannen hebben een penis" dan bedoel ik ook "alle mannen" en niet "de meeste mannen" of "sommige mannen".
Dat communiceert voor mij te onduidelijk en niet fijn dus ik pas.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, jij wellicht. Ik niet. Ik bedoel in dit specifieke geval écht alleen alleals ik alle er bij zet. Het zijn mijn woorden hè.
Nu dat voor iedereen duidelijk is stel ik voor dat we verder gaan op de inhoud en deze semantiek laten varen.²
Dan ligt het dus aan jouw gebrek aan communicatieve vaardigheden als iedereen "verkeerd" begrijpt wat jij bedoelt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, jij wellicht. Ik niet. Ik bedoel in dit specifieke geval écht alleen alleals ik alle er bij zet. Het zijn mijn woorden hè.
Nu dat voor iedereen duidelijk is stel ik voor dat we verder gaan op de inhoud en deze semantiek laten varen.²
Ok, ik zou je hun input willen terugkoppelen hier. Ik ben benieuwd. Smakelijk trouwens.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? Ik heb straks een lunchafspraak met twee vriendinen, de ene is tandartsassistente, de ander is fotograaf, eens vragen hoe zij dat thuiswerken zien, in plaats van op locatie.
Nope, deze spraakverwarring heeft weinig tot niks met semantiek te maken, maar alles met jouw warrige manier waarop je je gedachten verwoordt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Iedereen", dat gaat wat ver. Je hebt alleen de input van mensen die hier een reactie hebben gegeven. Je hebt (mogelijk) ook nog een instemmende zwijgende meerderheid.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan ligt het dus aan jouw gebrek aan communicatieve vaardigheden als iedereen "verkeerd" begrijpt wat jij bedoelt.
Wat mij lastig lijkt in een dergelijke situatie is het verschil in levensfase. Geeft dat geen uitdagingen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik spreek gewoon uit ervaring. Het hangt echt van de personen af. Ik heb nu ook een veel jongere vrouw.
Pak het op in post 151.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:50 schreef Sally het volgende:
Wacht.
Waar ben ik nou in beland?! Gaat dit nog om de tekst in de OP...?
Nee we gaan niet verder. Jij wil tips en reflecteren en het beter maken. Mensen geven je zwart op wit tips en hoe je een betere zender kan worden van jouw boodschap en nog steeds leg je het bij de ander.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, jij wellicht. Ik niet. Ik bedoel in dit specifieke geval écht alleen alle als ik alle er bij zet. Het zijn mijn woorden hè.
Als er iemand is die een topic keer op keer forumbreed ontspoort ben jij het wel dus hou maar op met je ge-pseudomod en doe normaal.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Iedereen", dat gaat wat ver. Je hebt alleen de input van mensen die hier een reactie hebben gegeven. Je hebt (mogelijk) ook nog een instemmende zwijgende meerderheid.
Maar laten we niet te lang hangen in de semantiek. Graag op de inhoud verder. Is ook waar de mods op aansturen en eigenljk wel terecht.²
Nee. Vergeet ook niet dat ik nog jongere kinderen heb en sowieso hoe ouder je wordt, hoe minder verschil in levensfase. Daarnaast ben ik veel fitter dan gemiddeld.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat mij lastig lijkt in een dergelijke situatie is het verschil in levensfase. Geeft dat geen uitdagingen?²
Nee, voel je vooral op je gemak. Je zit in een moeilijke situatie en je wilt het van je afschrijven. Toch zul je keuzes moeten gaan maken. Je doet je huidige vrouw ook te kort.quote:Op zondag 27 oktober 2024 15:49 schreef Karel42 het volgende:
Enerzijds ga ik waarschijnlijk afgebrand worden, maar ik moet het toch kwijt, Wat moet ik nu het beste doen ik weet het echt niet meer??
Mooie invalshoek. En dat laatste helpt inderdaad ook. ik heb zelf een vriend die is een dame gehuwd 20 jaar jonger dan hij. Maar vergelijkbaar met wat jij zegt. Het lijkt te werken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Vergeet ook niet dat ik nog jongere kinderen heb en sowieso hoe ouder je wordt, hoe minder verschil in levensfase. Daarnaast ben ik veel fitter dan gemiddeld.
Het verschil wordt relatief kleiner ja, 40 en 55 kan ik me eerder voorstellen dan 25 en 40. Maar ik kan me zelfs, veertiger, niet voorstellen dat iemand die 15 jaar of meer jonger is mij mentaal genoeg kan uitdagen in een relatie eerlijk gezegd. Fysiek zal het wel leuk zijn, maar dat is maar een aspect binnen een relatie.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Vergeet ook niet dat ik nog jongere kinderen heb en sowieso hoe ouder je wordt, hoe minder verschil in levensfase. Daarnaast ben ik veel fitter dan gemiddeld.
Maar wel zwaarwegend als ik veel mannen hoor.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het verschil wordt relatief kleiner ja, 40 en 55 kan ik me eerder voorstellen dan 25 en 40. Maar ik kan me zelfs, veertiger, niet voorstellen dat iemand die 15 jaar of meer jonger is mij mentaal genoeg kan uitdagen in een relatie eerlijk gezegd. Fysiek zal het wel leuk zijn, maar dat is maar een aspect binnen een relatie.
Mij lijkt het heel lastig dat je dan geen vader / dochter relatie krijgt erbij.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik spreek gewoon uit ervaring. Het hangt echt van de personen af. Ik heb nu ook een veel jongere vrouw.
Juist met vrouwen die maar iets van 5 jaar jonger waren klikte het niet. Maar dat kan ook natuurlijk toeval zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |