abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215361152
Ben me aan het verdiepen om eventueel een groen spaar deposito te openen. Ik heb al het één en ander aan informatie gevonden en proefberekeningen gedaan in mijn voorlopig aanslag. Maar heb ook nog een aantal vragen. Hopelijk zijn hier mensen die ervaring hiermee hebben en deze vragen kunnen beantwoorden.

Als voorbeeld heb ik 10.000 euro aan groene spaardeposito opgenomen in mijn voorlopige aanslag. Ik zie het volgende gebeuren:

• Ik zie de heffingskorting van 0,70% terug in de aangifte

• Ik zie dat mijn Box 3 heffing verlaagd word.

• Ik zie dat mijn verzamelinkomen daalt

• Ik zie dat mijn rendement grondslag daalt.

Nu heb ik de volgende vragen:

• Gaat het verzamelinkomen uit de aangifte 1 op 1 over naar de Toeslagen? Oftewel krijg ik meer toeslagen als ik deel neem aan de groene spaardeposito?

• In mijn aangifte zie ik de rendementsgrondslag dalen onder het kopje "Vermogen voor inkomensafhankelijke regelingen, zoals toeslagen" . In hoeverre vind hier een correctie op plaats voor het maximaal vermogen voor de toeslagen?

Ik dacht namelijk ergens te hebben gelezen dat groene beleggingen niet in aftrek genomen mogen worden op toeslagen maar heb nergens een goede doorrekening kunnen vinden. Ben daarom benieuwd naar iemand er meer over kan vertellen die dit in praktijk ervaren heeft wat de effecten op toeslagen zijn.
pi_215376280
quote:
Wat telt mee als vermogen?

• Vermogen van uw toeslagpartner telt ook mee.
• Hebt u een thuiswonend kind dat jonger is dan 18 jaar? Dan telt het vermogen van dit kind mee bij uw vermogen. Wonen u en de andere ouder niet meer bij elkaar? Dan telt het vermogen van uw minderjarige kind meestal maar voor de helft mee. Lees meer over het vermogen van kinderen als u niet meer bij elkaar woont.
Voor de huurtoeslag telt ook het vermogen van medebewoners mee.
Hebt u maar voor een deel van het jaar een toeslagpartner of een medebewoner? Dan telt zijn vermogen niet mee.
Groene beleggingen tellen wél mee als vermogen. Alleen voor de belastingaangifte kunt u hiervoor een vrijstelling krijgen.
• Bijzonder vermogen telt niet mee.
Hoeveel vermogen mag ik hebben als ik toeslag krijg?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')