Ik zou een bezoekje brengen aan de lokale woonwagenkampen in de buurt van Charleroi als ik de Belgische politie was.quote:De ouders zijn gekend bij het gerecht. Het zou gaan om drugsverslaafde leden van de Romagemeenschap.
Whatever de voorgeschiedenis is, je brengt je kind niet in levensgevaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mis ik een hele voorgeschiedenis of wat…?
Ik hoop voor de baby dat dat ergste inmiddels voorbij is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vrees het ergste voor die baby.
Is zo'n kind nu niet al waarschijnlijk dood dan? Ik stel me bij een premature baby zo'n onvolgroeid wezentje voor dat noodgedwongen aan allemaal slangetjes enzo ligt.quote:Na ruim 38 uur is het kind, dat dringend medische hulp nodig heeft, nog altijd vermist.
Ja dat snapt iedereen. Het artikel refereert echter aan eerdere informatie, informatie die in de OP ontbreekt waardoor er geen context is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Whatever de voorgeschiedenis is, je brengt je kind niet in levensgevaar.
29 weken is prematuur 37 weken ook… wereld van verschil maar wederom, informatie ontbreekt hier.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is zo'n kind nu niet al waarschijnlijk dood dan? Ik stel me bij een premature baby zo'n onvolgroeid wezentje voor dat noodgedwongen aan allemaal slangetjes enzo ligt.
Een bron bij de Franse politie zegt tegen persbureau AFP dat het jongetje zonder medische hulp slechts twaalf uur zou kunnen overleven.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
29 weken is prematuur 37 weken ook… wereld van verschil maar wederom, informatie ontbreekt hier.
De NOS heeft wat meer informatie:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
29 weken is prematuur 37 weken ook… wereld van verschil maar wederom, informatie ontbreekt hier.
Dan is ie dus dood. Alsof Roma geavanceerde medische voorzieningen in hun kamp hebben...quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Een bron bij de Franse politie zegt tegen persbureau AFP dat het jongetje zonder medische hulp slechts twaalf uur zou kunnen overleven.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-ontvoerde-boreling/
Ben ik ook bang voor. Stel stommelingen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dan is ie dus dood. Alsof Roma geavanceerde medische voorzieningen in hun kamp hebben...
Dat is inderdaad klaar helaas…quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dan is ie dus dood. Alsof Roma geavanceerde medische voorzieningen in hun kamp hebben...
Dit kind is twee maanden te vroeg, dus rond 31 weken zwangerschap geboren.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is zo'n kind nu niet al waarschijnlijk dood dan? Ik stel me bij een premature baby zo'n onvolgroeid wezentje voor dat noodgedwongen aan allemaal slangetjes enzo ligt.
Dus ja, zeer kwetsbaarquote:A baby born at 31 weeks has not had a chance to fully develop their lungs, immune system, sucking reflex, or enough body fat to maintain their body temperature.
https://flo.health/being-(...)ies-born-at-31-weeks
Roep dat maar tegen 2 drugsverslaafden, die zijn alle realiteit al voorbij waarschijnlijkquote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De voorgeschiedenis is juist wel belangrijk, zijn het junks die uit de ouderlijke macht zijn gezet of zijn het zwaar verdrietige ouders die blijven zoeken naar hulp nadat het ziekenhuis hun mededeelde dat vanuit humane overwegingen de behandeling moet stoppen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
In het bronartikel staat dat de verpleging nog vroeg of de ouders de fles van 12 uur nog kwamen geven. Dat beloofden ze.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:13 schreef -river- het volgende:
[..]
De voorgeschiedenis is juist wel belangrijk, zijn het junks die uit de ouderlijke macht zijn gezet of zijn het zwaar verdrietige ouders die blijven zoeken naar hulp nadat het ziekenhuis hun mededeelde dat vanuit humane overwegingen de behandeling moet stoppen.
Ik zeg niets over goed of fout, ik zeg enkel dat de voorgeschiedenis wel mee telt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:15 schreef maily het volgende:
[..]
In het bronartikel staat dat de verpleging nog vroeg of de ouders de fles van 12 uur nog kwamen geven. Dat beloofden ze.
Sowieso neem je je kindje niet mee in een sporttas.![]()
HLNquote:Maandagavond laat zijn de ouders van een premature baby uit een kraamkliniek vertrokken in Aulnay-sous-Bois, in de buurt van Parijs. Het baby'tje, dat twee maanden te vroeg werd geboren en dringende medische zorgen nodig heeft, zou uit de couveuse zijn genomen en zijn meegenomen in een zwarte zak.
Er werd al snel rekening mee gehouden dat de ouders met het kindje mogelijk naar ons land zouden vluchten. Hun vluchtauto, een donkerblauwe Audi A4, is ondertussen effectief teruggevonden in de buurt van Charleroi. Ook blijkt dat de ouders in een B&B in Bergen hebben overnacht. Daar werden pampers gevonden. De politie zet alles op alles om de kleine Santiago te zoeken, zodat het baby'tje kan overleven.
Intussen is er ook nieuwe informatie in de zaak. Zo geeft 'Le Parisien' voor het eerst de namen van de gezochte ouders vrij: het gaat om Cristina N. (25) en Kevin D. (23). Het koppel is van Servische afkomst. Eerder was al bekend dat ze lid zijn van de Romagemeenschap. De moeder is gekend voor drugsverslaving, de vader voor georganiseerde diefstal, aldus nog 'Le Parisien'. Omwille van de problematieken en de leefomstandigheden van de ouders zouden zij mogelijk niet de voogdij over het kind krijgen. Het lijkt er op dat dit het motief was om het kind te ontvoeren uit het ziekenhuis.
Nog nieuw: de premature Santiago woog bij de geboorte amper 1 kilo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |