Door net zoals Femke je kinderen naar de juiste school te sturen!quote:
En dan komen de broers, vaders en neven met tientallen tegelijk en een hoop geweld verhaal halen, helaas heten die leraren niet "Kaag" met de achternaam dus helaas geen 24/7 bewaking voor hun deur, en helaas wordt er niet direct ingegrepen en de daders opgepakt want mensenrechten en zo, en ze moeten een case bouwen, met getuigen en aangiftes wat jaren duurt, waarna er ook geregeld wat gelekt wordt door "geïnfiltreerde agenten" die hun loyaliteit ergens anders hebben liggen, dus succes met zo'n getuige te vinden die vervolgens weer een hele horde voor de deur heeft staan. Heeft volgens mij bijna 20 jaar geduurd voordat ze hier één grote drugsbende opgepakt hadden, waarvan de broertjes en neefjes bij mij op school zaten en net zo crimineel waren, ze komen na een x aantal jaar vrij en dan gaan ze gewoon op de oude voet verder, en duurt het weer jaren voordat er wat gedaan kan worden terwijl onschuldige burgers bedreigd en geïntimideerd worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:13 schreef Twiitch het volgende:
Dit soort moeilijke kinderen moet je een pets verkopen en als het even kan voor de gehele klas vernederen. Keer op keer. Tot ze zich koest houden.
Zorgen dat je de mogelijkheid hebt te vertellen als het hier niet meer houdbaar isquote:
Dit, het niet kunnen oplossen van het probleem, komt omdat de basis gelegd wordt door de ouder, dus de buitenlander, en niet de overheid of haar scholen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:03 schreef RM-rf het volgende:
Maar natuurlijk is het nu plots het riedeltje ||#buitenlanders||# waaraan alles zou liggen, alsof dit probleem al niet 25-30 jaar al aangebracht is als kritiek op dat idealtische maar niet wrkzame Gesamtschule-concept.
Akkoord, ik wordt gewoon een beetje moe van dat gewijs elke keer van beide kanten. Kom gewoon met je eigen mening of visie op het topic desnoods met onderbouwde argumenten, maar hou op met "deuger" "wegkijker" "nazi" of "bruinhemd".quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sorry maat, ik dacht dat je TS was
Het stoort he? Mensen met dezelfde verhalen? Een normaal mens zou deze info tot zich nemen, en zich daarna eens achter de oren krabben en af vragen wat wij onze jeugd, tot op de dag van vandaag nog aandoen allemaal onder de noemer "diversiteit". We zouden ons druk moeten maken wat dit doet met kinderen die in zo'n gewelddadige wereld opgroeien, ongekend voor een groot deel van het politieke landschap in Europa. Maar nee de boodschappers zijn het probleem, laten we maar niet persoonlijke verhalen erbij vertellen wat dit bericht volledig ondersteunen, daar is geen inhoudelijke tegenreactie op mogelijk. Dus gaan we maar lekker trollen en of mensen persoonlijk aanvallen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie maar één die aan topicvervuiling doet en dat is TS met drie keer dezelfde verhalen over wat er allemaal vroeger gebeurd is.
Verder een samenvatting van dit topic: één lerares uit Duitsland die haar verhaal doet en alle migranten in Nederland zijn kut.
Nee het stoort dat je drie keer een heel stuk proza neerpent van hoe vervelend het allemaal wel niet was vroeger, denk dat je dat beter bij je psych kan droppen dan hier. Het is ook totaal niet relevant of inhoudelijk verder.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:10 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het stoort he? Mensen met dezelfde verhalen? Een normaal mens zou deze info tot zich nemen, en zich daarna eens achter de oren krabben en af vragen wat wij onze jeugd, tot op de dag van vandaag nog aandoen allemaal onder de noemer "diversiteit". We zouden ons druk moeten maken wat dit doet met kinderen die in zo'n gewelddadige wereld opgroeien, ongekend voor een groot deel van het politieke landschap in Europa. Maar nee de boodschappers zijn het probleem, laten we maar niet persoonlijke verhalen erbij vertellen wat dit bericht volledig ondersteunen, daar is geen inhoudelijke tegenreactie op mogelijk. Dus gaan we maar lekker trollen en of mensen persoonlijk aanvallen.
Ow de psych kent die verhalen al, al meermaals over gehad, het was ook geen verassing om te horen dat je toch niet zo gek was en dat er heel wat mensen lopen bij de psych die jarenlang gebukt zijn gegaan onder dit soort terreur in hun buurten en scholen. Hetzelfde wat we dus vele kindjes nu blijven aandoen, maar liever wegkijken. Over 20/30 jaar komt zo'n kind van die school op FOK! om zijn verhaal te doen en dan krijgt dat kind ook te horen dat hij het probleem is en een racist is, want dat is blijkbaar het grote issue hier, niet het gedrag van dat tuig maar de mensen die het aankaarten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee het stoort dat je drie keer een heel stuk proza neerpent van hoe vervelend het allemaal wel niet was vroeger, denk dat je dat beter bij je psych kan droppen dan hier. Het is ook totaal niet relevant of inhoudelijk verder.
Dat eerste deel is jouw interpretatie. Dat tweede deel is tenminste een mening over het onderwerp. Maar dan snap ik niet dat je hier reageert als je het nauwelijks interessant vindt?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij en ik weten ook dat het hier helemaal niet om "realistische plannen" gaat, want dan had FOK, na duizenden van dergelijke topics over de jaren, al lang een Nobelprijs gehad.
Het enige waar het om draait is gewoon weer eens stevig de buik te laten leeglopen over migranten, iets waar bijvoorbeeld iemand als TS erg goed in is.
En mijn mening over het onderwerp: lokaal Duits "nieuws" dat nauwelijks interessant te noemen is.
Het gedrag van tuig is altijd een issue. Het zit 'm bij jou in de toevoeging 'dat'.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:16 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow de psych kent die verhalen al, al meermaals over gehad, het was ook geen verassing om te horen dat je toch niet zo gek was en dat er heel wat mensen lopen bij de psych die jarenlang gebukt zijn gegaan onder dit soort terreur in hun buurten en scholen. Hetzelfde wat we dus vele kindjes nu blijven aandoen, maar liever wegkijken. Over 20/30 jaar komt zo'n kind van die school op FOK! om zijn verhaal te doen en dan krijgt dat kind ook te horen dat hij het probleem is en een racist is, want dat is blijkbaar het grote issue hier, niet het gedrag van dat tuig maar de mensen die het aankaarten.
Waarom laten we dit gedrag dan al tientallen jaren etteren terwijl het alleen maar erger wordt? Ik hoor en lees meer kritiek uit een bepaalde hoek jegens de mensen die dit gedrag bespreekbaar willen maken dan dat ik kritiek hoor over tuig wat zich zo misdraagt? Er wordt nu niets opgelost, het is erger en erger aan het worden, het stukje over het toegenomen geweld en steekpartijen zeker ook gemist, een stijgende lijn wat je ook in Nederland, België en Frankrijk ziet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gedrag van tuig is altijd een issue. Het zit 'm bij jou in de toevoeging 'dat'.
quote:Alleen al vorig jaar telden de veiligheidsautoriteiten ongeveer 27.500 geweldsmisdrijven op scholen in het hele land, waaronder mishandeling, beroving en mesaanvallen - een stijging van 27 procent ten opzichte van 2022. In Berlijn zijn er gemiddeld vijf politieoperaties per schooldag.
Wat stel je voor dat we er aan doen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:25 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom laten we dit gedrag dan al tientallen jaren etteren terwijl het alleen maar erger wordt? Ik hoor en lees meer kritiek uit een bepaalde hoek jegens de mensen die dit gedrag bespreekbaar willen maken dan dat ik kritiek hoor over tuig wat zich zo misdraagt? Er wordt nu niets opgelost, het is erger en erger aan het worden, het stukje over het toegenomen geweld en steekpartijen zeker ook gemist, een stijgende lijn wat je ook in Nederland, België en Frankrijk ziet.
[..]
Een groot probleem is dat dit soort mensen bij elkaar worden gezet. Komen we weer, maar begin jaren 80 hadden we er een stuk minder in de buurt, je merkte dat de jongetjes in die cultuur zich meer aanpaste, meer met ons omgingen, mee voetbalde en dat ging gemoedelijk. Er waren wel eens wat botsingen en struggels, weet nog dat de Jodenhaat erop 7 jarige leeftijd ingebakken zat. Maar het probleem werd pas groot naarmate er meer in de buurt kwamen wonen en meer op school. Ze begonnen samen te klonteren, er was een afkeer en haat jegens alles wat niet bij hun kliekje/cultuur paste. Dat is op scholen niet anders. Zet er een paar op een school neer en ze zullen meedoen met de andere jeugd, gooi een hele kliek van dat soort mensen bij elkaar en dan zijn dit de gevolgen. Ze komen uit gezinnen die zelf vijandig naar het westen kijken, waar ze van hun vaders horen dat ze niet mogen omgaan met bepaalde kinderen (kinderen uit andere culturen), en op de scholen en buurten is er een sociale controle waarmee ze zichzelf in het gareel houden om niet toe te geven aan de verleidingen van de westerse cultuur.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:18 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat eerste deel is jouw interpretatie. Dat tweede deel is tenminste een mening over het onderwerp. Maar dan snap ik niet dat je hier reageert als je het nauwelijks interessant vindt?
Maar goed, ik ben klaar met deze discussie. Nu weer terug naar het onderwerp.
Ik vind het lastig om dit soort dingen op te lossen. Deze scholen zijn als ik het zo begrijp juist opgezet om achterstandsleerlingen beter te helpen? Dan lijkt me dat plan niet geslaagd. Probleem is dat het belangrijker is om mannelijker over te komen door geweld en intimidatie ipv goede cijfers te halen. Het ene krijg je respect voor, het andere lachen ze je waarschijnlijk om uit. Ze verspreiden over andere scholen heeft waarschijnlijk weinig zin want als je dan 3 of 4 van dit soorten leerlingen op andere scholen in een klas krijgt is de kans groot dat ze die klassen ook op stelten gaan zetten.
De hele mentaliteit van dat "ultramasculine" (ik vind er niks mannelijks aan om anderen te intimideren ed. maar dat terzijde) ga je er moeilijk uit krijgen. Ga je dan een soort van school opzetten wat meer op een bootcamp lijkt om dit soort jongens gedisciplineerd te krijgen? Of laat je dit gewoon dooretteren met alle gevolgen van dien. Ik zie eigenlijk niet in hoe je dit kunt oplossen.
Waarom wordt altijd verwacht dat de critici alle oplossingen hebben? Ik vind dit soort opmerkingen zo'n zwaktebod. Het is altijd hetzelfde, eerst de racisme verwijten, en dan "wat moeten we eraan doen", is dat niet iets voor het hoopopgeleide en zelfverklaarde intelligente deel van de samenleving om op te lossen? Willen de het wel oplossen vraag ik mij af? Want pamperen en knuffelen blijkt al jaren niet te werken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat stel je voor dat we er aan doen?
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:25 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom laten we dit gedrag dan al tientallen jaren etteren terwijl het alleen maar erger wordt? Ik hoor en lees meer kritiek uit een bepaalde hoek jegens de mensen die dit gedrag bespreekbaar willen maken dan dat ik kritiek hoor over tuig wat zich zo misdraagt? Er wordt nu niets opgelost, het is erger en erger aan het worden, het stukje over het toegenomen geweld en steekpartijen zeker ook gemist, een stijgende lijn wat je ook in Nederland, België en Frankrijk ziet.
[..]
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:37 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom wordt altijd verwacht dat de critici alle oplossingen hebben? Ik vind dit soort opmerkingen zo'n zwaktebod.
Opmerkelijk inderdaad. Die "roeping" neemt ook ieder jaar af denk ik zo, want hoe zeer je je ook verbonden voelt met het onderwijs en kinderen iets bijbrengen, als docent ben je inmiddels een schietschijf voor alle sociaal-economische problematiek die daaromheen hangt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat ze überhaupt nog leraren kunnen krijgen in dat soort shithole wijken.
Ow ontopic dan roepen we allemaal kutbuutenlanders en halen we annecdotische bewijzen aan.quote:
Alsof dit soort users zoals pompompom het intellect hebben uit hun hersenspasmes te komen. Je geeft ze echt veel te veel krediet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:56 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Te lang, maar het blijft gewoon sneu om dit soort serieuze topics gelijk weer naar het "racisme" "bruinhemden" "nazi's" "onderbuiktopic" te trekken.
Je kan erom lachen, maar ik heb zo'n radicalen in mijn leven ontmoet dat ik roep dat zo'n soort mensen gewoon het land uit gezet moeten worden. Daar zal jij, en anderen, weer heel wat kritiek op hebben, het is racisme, fascisme etc. Dus dan roep ik iets over dit soort mensen beter te verdelen, en niet in massaal in sociale buurten te droppen op een hoop, ook dat zal afgeschoten worden door heel wat mensen die anderen liever in de shit willen laten zitten maar er zelf niet geconfronteerd mee willen worden (zien we geregeld als er een azc geopend dient te worden). En zo sukkelen we door, terwijl het volk wat wegkijkt maar blijft roepen dat niets een oplossing is opgevolgd door een vraag wat de oplossing dan wel is, want voor hun valt niets op te lossen omdat het probleem niet bestaat of ze het niet begrijpen.quote:
Laten we vooral heel hard roepen dat mensen in de OP bruinhemden zijn ofzo. Dat schijnt volgens een selectief gedeelte woonachtig in de Randstad namelijk DE oplossing te zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat stel je voor dat we er aan doen?
Het is ook niet voor niets dat het AZC in ter Apel zo'n beetje aan de andere kant van het land staat vanuit de Randstad bekeken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 10:44 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Je kan erom lachen, maar ik heb zo'n radicalen in mijn leven ontmoet dat ik roep dat zo'n soort mensen gewoon het land uit gezet moeten worden. Daar zal jij, en anderen, weer heel wat kritiek op hebben, het is racisme, fascisme etc. Dus dan roep ik iets over dit soort mensen beter te verdelen, en niet in massaal in sociale buurten te droppen op een hoop, ook dat zal afgeschoten worden door heel wat mensen die anderen liever in de shit willen laten zitten maar er zelf niet geconfronteerd mee willen worden (zien we geregeld als er een azc geopend dient te worden). En zo sukkelen we door, terwijl het volk wat wegkijkt maar blijft roepen dat niets een oplossing is opgevolgd door een vraag wat de oplossing dan wel is, want voor hun valt niets op te lossen omdat het probleem niet bestaat of ze het niet begrijpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |