Scjvb | dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:39 |
Kamer wil vervuilende werkbusjes voorlopig niet weren uit binnensteden https://nos.nl/artikel/25(...)ren-uit-binnensteden Goedendag! Reeds geruime tijd is onderlinge communicatie tussen meest rechtse politici van de Tweede Kamer en de grote organisatie in Amsterdam Zuid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eerder vandaag kwam men overeen dat dit laatste niet geheel onterecht is! ![]() Enfin, het is maar wat iemand onder luchtvervuiling rekent. ![]() ![]() ![]() ![]() Als bijkomstigheid is het streven enige geruststelling te genereren onder eenieder die zich ernstige zorgen maakt, en om duidelijk te maken dat (geheel in uw belang) de economie nu eenmaal door moet. ![]() Wat zal ik zeggen...? Het is inderdaad wat iemand per definitie onder 'ernstige' milieuvervuiling of luchtverontreiniging rekent, dunkt mij. ![]() ![]() ![]() Maar goed, uiteraard kwamen dergelijke onderwerpen later in Haarlem ook ter sprake in één van de betere horecagelegenheden, waar de meningen over 'het probleem' rond CO2-uitstoot ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het kan altijd beter of schoner ![]() ![]() ![]() ![]() ''In binnensteden wordt derhalve nog uitzonderingen gemaakt voorde broodnodige bestelwagens ![]() Wij gaan er thans gezamenlijk van uit dat het overheidsgestel hier nog jaren in mee blijft gaan. Tenminste, zolang dit nodig geacht wordt en de tijd rijp is voor 'schonere condities' op diverse soorten werkgebied'', aldus een professional ![]() ![]() ![]() ![]() Scjvb
| |
saparmurat_niyazov | dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:44 |
Vinden de belangenverenigingen van autoverkopers het oke dat hele beroepsgroepen gedwongen worden een ander voertuig aan te schaffen, ja? Goh. | |
Dutchguy | dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:47 |
Ze zijn waarschijnlijk geschrokken. https://www.bnr.nl/nieuws(...)-werken-in-amsterdam | |
Haags | dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:50 |
Die werklui kunnen toch gewoon hun bakfiets vol gereedschap laden. Wat is nou het probleem joh. @Wereldgozer @Nattekat | |
Janneke141 | dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:55 |
Ja, dit gejank zat er wel in. Het is al jaren bekend dat die zones eraan gaan komen en de begindatum komt echt niet als een verrassing, maar hier wordt een beproefde tactiek toegepast: vooral niet anticiperen, en dan kort van tevoren kabaal maken dat het allemaal niet kan. De agrarische sector is hier ook een ster in. Als ze dit nu nog gaan terugdraaien dan is het een schoolvoorbeeld van onbehoorlijk bestuur. Omdat de ondernemers die zich netjes hebben aangepast, dan ineens op achterstand staan ten opzichte van degenen die hebben afgewacht. | |
Filosoofert | dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:59 |
Gewoon lekker doorzetten, vallen ze in de steden maar kapot als de prijzen omhoog schieten. Je zag het ook met de containerterminals in Rotterdam, toen een gedeelte emissiezone werd merkte je dat meteen in de prijzen. | |
Fer | dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:15 |
Je zal als ondernemer net hebben geïnvesteerd in een dure elektrische bestelbus. Heb je nu ook de neiging er een deuk in te trappen. | |
Scjvb | dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:21 |
Electrische bestelbussen zijn inderdaad duur! Weinigen zitten dus daarop te wachten, dus een goed voorlopig voorstel/besluit van de Kamer. | |
Straatcommando. | dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:33 |
Tja..veel elektrische bussen zijn (nog) niet geschikt voor de afstanden die nodig zijn, laat staan met lading. Dat gezegd hebbende zijn vanaf januari euro 4 dieselbusjes taboe in de meeste steden. En een bus die euro 4 of ouder is, is echt wel een oud ding.. dus die mag je best weren | |
Straatcommando. | dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:34 |
Je kan dat alsnog belonen lijkt me. Sowieso zijn ze prima geschikt voor stadslogistiek en klein/fijnmazig werk. Kijk maar naar dhl/postnl/HelloFresh. | |
Fer | dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:02 |
Die grote bedrijven kunnen dat makkelijker voor zichzelf regelen. Het gaat vooral om stratenmakers, schilders, metselaars, enz voor wie 40-50k een fikse investering is en niet zomaar even een financiering kunnen regelen. | |
Mortaxx | dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:05 |
Waarom zouden ze voor de duurste optie gaan? Een elektrische bakfiets is veel goedkoper | |
Straatcommando. | dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:05 |
Weet ik, daarom snap ik ook dat veel mkb er niet aan is begonnen. Bovendien bestrijken die werklui doorgaans een veel groter gebied. Voor buitengebieden gebruiken die andere bedrijven trouwens gewoon nog dieselvoertuigen want.. je verwacht het niet, het is anders niet uit te voeren. | |
Weltschmerz | dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:07 |
Het is natuurlijk ideologische symboolpolitiek. Een tweetaktbrommertje vervuilt snel meer dan 1000 van die busjes. | |
Jaeger85 | dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:08 |
Volgens mij kan het kabinet er weinig aan doen. Op dit moment ligt de competentie bij de gemeenten zelf om dit in te voeren. Een nieuwe wet om dit te veranderen krijg je nooit binnen twee maanden door de Tweede en Eerste Kamer. | |
saparmurat_niyazov | dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:09 |
Mja, dan heb je het over 15-20 jaar oude busjes. Het commerciele wagenpark heeft in Nederland over het algemeen een veel kortere levensduur dan personenauto's, dus ik betwijfel of je hier nou zo enorm veel verschil mee gaat maken. Tevens hebben grote bedrijven geen wagenpark van 15 jaar oud, degenen die wel in een oudere bus rijden zijn over het algemeen ZZP'ers, beginners, parttimers, enzovoort. Daar zit het budget niet om gedwongen wat nieuwers te kopen. | |
Red_85 | dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:27 |
Echt zooooooo raar dit in de gezamelijke verklaring: https://www.nu.nl/politie(...)auto-toch-weren.html Wie liegt hier of verdraait de waarheid naar zn eigen goed dunken. Ik denk wel dat ik het weet.. want welke ondernemer vind het nu helemaal prima om plots 2x zoveel te moeten uitgeven voor een inferieur product | |
Red_85 | dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:30 |
Beter landelijk beleid dan die plaatselijke kleinzielige idioterie. Bij landelijk beleid weet iedereen waar die aan toe is. | |
saparmurat_niyazov | dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:34 |
Als je zo'n duurder ding wel al hebt of kunt kopen is dat natuurlijk wel mooi, dat financieel verzwakken/uitschakelen van concurrenten op deze manier. Er is zelfs internationaal beleid want de euronormen worden steeds strenger. Dat wagenpark vergroent zich middels de levenscycli heus wel. [ Bericht 7% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 22-10-2024 17:40:27 ] | |
saparmurat_niyazov | dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:37 |
dubbel | |
Sorella | dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:59 |
Dit was al jaren bekend en dan ga je als kleine zelfstandige maar alvast sparen zodat tegen de tijd dat je je oude bus niet meer in de stad mag gebruiken al een redelijk bedrag hebt staan (of misschien wel alles) voor een elektrische bus. | |
torentje | dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:38 |
Het is doemdenken en pure bangmakerij om te stellen dat de economie zal lijden door verboden waardoor de mensen schonere lucht en minder drukte krijgen in de dorpen en steden. | |
Tomatenboer | dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:51 |
We hebben in Nederland al de slechtste luchtkwaliteit in Europa, dus ik ben wel van mening dat er maatregelen moeten worden genomen. Niet alleen met milieuzones maar ook wat betreft industrie en Schiphol natuurlijk. Maar dat gaan we met deze regering niet krijgen. Die vinden zielige conservatieve ondernemers paaien belangrijker dan een x aantal kankergevallen en luchtwegaandoeningen extra. | |
Scjvb | dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:05 |
Spreek liever voor uzelf. ![]() | |
K21 | dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:38 |
Veel dierenambulances vallen ook nog onder die busjes. Kennissen van mij doen voor justitie inbeslagnames bij meldingen van agressieve honden die hun eigen baas te lijf zijn gegaan en waarvan de aanwezige politie (op aandringen van de smekende eigenaar) eerst een dierengeleider nog een kans wil geven voordat er gericht getaserd of geschoten wordt. Heb je straks als binnenstadbewoner je boze stafford muurvast in je been hangen, moeten ze eerst vier kilometer lopen met hun vangstokken als er geen elektrische ambu is. ![]() | |
Scjvb | dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:46 |
Bijvoorbeeld, ja. Da's inderdaad minder handig! | |
XSbig | dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:46 |
Gelachen. 50k is echt niet zo maar bij elkaar te sparen voor een timmerman of stratenmaker. Daar komt nog eens bij dat 1. De range nog veelste laag is, en 2. vaak mogen electrische auto’s niet zoveel gewicht dragen, dus hoe gaan de zwaardere spullen de binnenstad in? Dit was gewoon pure symboolpolitiek waar totaal niet over nagedacht is. | |
torentje | dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:50 |
U spreekt toch ook over de economie en niet over Uzelf? | |
Scjvb | dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:06 |
Dat kunt u niet met elkaar vergelijken. Wij weten immers waarover gesproken wordt en de economie gebaat is bij vooralsnog een soepeler beleid aangaande 'vervuilende factoren' als fabrieken, auto's et cetera, tot transitie naar zogenoemde milieuvriendelijker methodes rond 2030 goed en wel is uitgerold. Dat u anderzijds hier kennelijk zelf last van ondervindt (want dat zou je wel denken) wil niet zeggen dat u in dezen als individu kunt spreken namens anderen. Fijne avond! | |
Weltschmerz | dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:08 |
Gemeenten willen de CO2 uitstoot in de steden verminderen.....zucht. | |
torentje | woensdag 23 oktober 2024 @ 08:39 |
U mag wel eens stoppen met mij beleren. | |
Scjvb | woensdag 23 oktober 2024 @ 12:08 |
Gemeenten die inderdaad stug doorgaan met overdreven zero-emissiezones met ingang van 1 jan. 2025, en de wens van een Kamermeerderheid negeren: https://nos.nl/artikel/25(...)ens-kamermeerderheid.![]() Dit is geen doen voor diverse ondernemers in genoemde steden, die zich thans (nog) geen elektrische auto kunnen veroorloven. Immers vereisen veranderingen op grond van strengere milieueisen logischerwijs nu eenmaal óók de nodige tijd om te kunnen reorganiseren en mee te kunnen doen. En daar hebben kleinere ondernemers evenals grotere bedrijven nu eenmaal het volste recht op. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 23 oktober 2024 @ 12:26 |
Heel eerlijk toen dit afgekondigd werd bestonden er amper/geen elektrische vrachtwagens en bestelbusjes. Ik zou uitstel met 5 jaar wel gerechtvaardigd vinden. Beter nog stoppen we met al die verschillend emissiezones en wordt het Europees geregeld. Het lijkt de middeleeuwen wel met allemaal verschillende regels/wetten per stad. |