20 jaarquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:26 schreef Crack_ het volgende:
En hoeveel jaar is jullie rentevaste periode?
Goed bezig!quote:
20 jaar op 1 deel aan 1,7% en 25 op een ander deel aan 1,9%quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:26 schreef Crack_ het volgende:
En hoeveel jaar is jullie rentevaste periode?
lekkerquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:27 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja het was echt een stroomversnelling
Had het wel besproken met mijn ouders van 'hmm als ik toch moet verhuizen dan zou kopen wel leuk zijn als dat lukt', maar verder nog niet echt heel concreet.
En ik had net tegen vriendinnen en tegen collega's gezegd dat ik dat wilde proberen.
"Ohh leuk maar wel moeilijk hoor in deze markt in je eentje! Heb je een alternatief?”
En hup paar weken later
Bezichtiging en voorlopig koopcontract was in juli 2021, notaris september 2021, en ben verhuisd op 15 december 2021. Dus bijna 3 jaar al
quote:
ohja, ik zie ook overal 20 dus topquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:29 schreef gianni61 het volgende:
[..]
20 jaar op 1 deel aan 1,7% en 25 op een ander deel aan 1,9%
Dan woon je er bijna 6 jaar?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:27 schreef Ama het volgende:
Wacht. 23 november 2018 kreeg ik de sleutels. Dat is geen 7 jaar?
Jaquote:Of ben ik nou gek.
wie had dat verwacht met je verwarmingquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:30 schreef rival het volgende:
Ik heb geen weet van mijn energielabel. Dat zal ik vast gelezen hebben toen ik het kocht maar is niet iets waar ik me bewust mee bezig hou.
Zo laag mogelijk is wat je wilt.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:30 schreef Crack_ het volgende:
[..]
[..]
ohja, ik zie ook overal 20 dus top
en wat is beter, hoger of lager percentage?
nee ik weet niks
Lager is beterquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:30 schreef Crack_ het volgende:
[..]
[..]
nee ik weet niks
nou ja, lager is altijd, maar vaak als je de rentevaste periode langer wil maken, dan stijgt de rente ietsquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:30 schreef Crack_ het volgende:
[..]
[..]
nee ik weet niks
Ja gewoon even kijken wat haalbaar is. Maar hou er ook rekening mee dat het niet haalbaar is. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet maar het is moeilijkquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:32 schreef Crack_ het volgende:
Ik wil nu eigenlijk gewoon weten wat ik op dit moment, met mijn eigen geld zou kunnen. Dan weet ik wat ik straks zou kunnen als ik vast contract zou krijgen.
En dan weet ik wat ik eventueel aan mn ouders kan vragen mocht dat echt nodig zijnals ik 10k te kort zou komen dan willen zij dat volgens mij best voorschieten
quote:
quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:32 schreef essnhills het volgende:
[..]
Lager is beter
Maar zo laag ga je nu niet meer krijgen
Ik sloot af op zo ongeveer het rentedieptepunt
okquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:32 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nou ja, lager is altijd, maar vaak als je de rentevaste periode langer wil maken, dan stijgt de rente iets
Mijn situatie is best priem denk ik, zou me verbazen als er niks lukt maarja, wie weet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja gewoon even kijken wat haalbaar is. Maar hou er ook rekening mee dat het niet haalbaar is. Ik ken jouw situatie natuurlijk niet maar het is moeilijk
quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:34 schreef Ama het volgende:
@:crack_ is ook 1 van de weinige FOK!kers die daar binnen is geweest.
Ja weet ik veel.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:35 schreef Crack_ het volgende:
[..]jij hele tijd jezelf excuseren, ik volop genieten
Helemaal niet, vond die antifa posters nog het meest heftig denk ikquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja weet ik veel.Sommige mensen zouden het niet kunnen haha maar het was bij ons gelukkig ook niet zo erg als wat je bij de gemiddelde kraakpanden die je in de media ziet enz.
Dat is wel vrij standaard in een kraakpand.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:38 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Helemaal niet, vond die antifa posters nog het meest heftig denk ik
Weet je zeker dat je mee wil doen met die gekte wil kopen?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:32 schreef Crack_ het volgende:
Ik wil nu eigenlijk gewoon weten wat ik op dit moment, met mijn eigen geld zou kunnen. Dan weet ik wat ik straks zou kunnen als ik vast contract zou krijgen.
En dan weet ik wat ik eventueel aan mn ouders kan vragen mocht dat echt nodig zijnals ik 10k te kort zou komen dan willen zij dat volgens mij best voorschieten
ohquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:39 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat is wel vrij standaard in een kraakpand.
beter alternatief om iedere maand je geld weg te gooien met een huis ipv op te sparen met een huis?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:41 schreef Modus het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je mee wil doen met die gekte wil kopen?
Dat laatste moet je nog maar zien, en/maar die gedachte is wel mede de basis van de huidige gekte.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:43 schreef Crack_ het volgende:
[..]
oh
[..]
beter alternatief om iedere maand je geld weg te gooien met een huis ipv op te sparen met een huis?
M'n badkamer kostte 25.000 euro.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:38 schreef Crack_ het volgende:
Ohja, ik heb het er wel best een tijd al over met leeftijdsgenoten etc. Ik merk dat ik behoefte heb aan nieuwe woning en stapje verder in het leven zeg maar. Maarrr als we het puur geldtechnisch bekijken dan zeggen veel mensen 'oh joh, je huur is zo laag, zou lekker blijven huren want onderhoud enzo kost ook geld'
onderhoud aan een woning is toch niet evenveel als wat ik nu kwijt ben aan huurdan is kopen (mits je er een tijd woont en goed onderhoud en huizenmarkt niet inklapt) toch al gauw een betere investering voor je geld dan huren. Of mis ik nou iets?
quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n badkamer kostte 25.000 euro.
yes, maar ja, wie weet win ik morgen de loterij. Als je gaat letten op alles wat er kan gebeuren maar waar nu geen concrete aanleidingen voor zijn dan wordt het leven wat mij betreft ondraaglijkquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:44 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat laatste moet je nog maar zien, en/maar die gedachte is wel mede de basis van de huidige gekte.
Nee maar er leeft wel een beetje zo'n beeld van dat je met een koophuis per definitie significant gelukkiger gaat worden dan met huur, wat gewoon niet waar is.quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:45 schreef bitterbal het volgende:
vrijblijven hypotheek advies inwinnen kan nooit kwaad toch
dat is niet enkel onderhoudquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n badkamer kostte 25.000 euro.
nou ja nu zijn beide opties kutquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:47 schreef Modus het volgende:
[..]
Nee maar er leeft wel een beetje zo'n beeld van dat je met een koophuis per definitie significant gelukkiger gaat worden dan met huur, wat gewoon niet waar is.
quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:47 schreef Modus het volgende:
[..]
Nee maar er leeft wel een beetje zo'n beeld van dat je met een koophuis per definitie significant gelukkiger gaat worden dan met huur, wat gewoon niet waar is.
?quote:Op maandag 21 oktober 2024 14:38 schreef Crack_ het volgende:
Ohja, ik heb het er wel best een tijd al over met leeftijdsgenoten etc. Ik merk dat ik behoefte heb aan nieuwe woning en stapje verder in het leven zeg maar. Maarrr als we het puur geldtechnisch bekijken dan zeggen veel mensen 'oh joh, je huur is zo laag, zou lekker blijven huren want onderhoud enzo kost ook geld'
onderhoud aan een woning is toch niet evenveel als wat ik nu kwijt ben aan huurdan is kopen (mits je er een tijd woont en goed onderhoud en huizenmarkt niet inklapt) toch al gauw een betere investering voor je geld dan huren. Of mis ik nou iets?
Nee, als ik geen schimmel in de slaapkamer had vanwege een half ingestorte badkuip dan had ik de badkamer niet verbouwd.quote:
Mijn huidige badkamer is zelfs dat geld niet waardquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:48 schreef bitterbal het volgende:
je kan ook een goedkopere badkamer doen natuurlijk. die ik in den haag had laten doen was 15 duizend
met badkamers en keukens worden we gewoon allemaal massaal opgelichtquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:49 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Mijn huidige badkamer is zelfs dat geld niet waard![]()
Het meeste geld ging nog naar de arbeidskostenquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:48 schreef bitterbal het volgende:
je kan ook een goedkopere badkamer doen natuurlijk. die ik in den haag had laten doen was 15 duizend
Ik weet het ook niet goed maar krijg er ook niet echt duidelijk antwoord op. Misschien zegt dat ook wel iets, er is geen duidelijk antwoord of niemand weet het op dit momentquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:50 schreef bitterbal het volgende:
maar goed persoonlijke situaties zijn natuurlijk niet zo relevant voor crack
op dit moment is het gewoon beide lastig. Kopen zou aantrekkelijk zijn maar je betaald nu gewoon teveel voor wat je krijgt en als de huur idd laag is is het idd de vraag of je met koop beter af bent
#wijzebalquote:Op maandag 21 oktober 2024 14:50 schreef bitterbal het volgende:
[..]
met badkamers en keukens worden we gewoon allemaal massaal opgelicht
nee omdat het voor iedereen lastig is. als je je badkamer moesten laten vanwege een lekkage dan sta je er anders n natuurlijk. Ik zou gewoon naar een hypotheker gaan en kijken wat je kan lenen. Als je een bedrag weet kan je kijken wat je eventueel kan kopen en of dat een upgrade is van je huidge situatiequote:Op maandag 21 oktober 2024 14:51 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet goed maar krijg er ook niet echt duidelijk antwoord op. Misschien zegt dat ook wel iets, er is geen duidelijk antwoord of niemand weet het op dit moment![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |