Ik ben bijna 3 jaar getrouwd met mijn partner. Hiervoor ook 3 jaar relatie gehad. Na het trouwen waren de eerste breuken meteen zichtbaar in onze relatie, omdat zij voornamelijk alleen met mij tijd wilde doorbrengen en geen vrienden en familie van mij over de vloer wilde hebben. Nu bijna 3 jaar later is er ook geen respect en liefde meer over in onze relatie. Afgelopen vrijdag hadden wij een etentje en een theatervoorstelling ingepland. Voordat wij uit huis vertrokken heb ik aangegeven dat ik het zou waarderen als zij dat oranje klont aan make-up niet op haar gezicht aanbrengt, omdat ik het enerzijds niet mooi vind en ook het idee heb dat ik met een TikTok-meisje op pad ben. Dit doet ze trouwens niet zo lang, denk 2/3 weken en iedere keer geef ik aan dat het er niet uitziet.
Eenmaal in de auto zie ik dat ze het toch heeft gedaan en begint de discussie. Ik geef aan dat ze niets doet met mijn mening. Zij geeft aan dat ik overdrijf en het haar gezicht is. Vervolgens begint de discussie te groeien tot een verbale ruzie. Tijdens de ruzie begint ze ineens te krijsen en alles in de auto kapot te slaan. Eindstand: uiteten en voorstelling zonder een woord met elkaar gedeeld te hebben. Afgelopen zaterdag waren we beiden thuis en was het gewoon oké. Samen gegeten en weer gesproken.
Gisteren, dus zondag zouden wij de stad in gaan en daarna bij mijn ouders avondeten. Voordat we vertrokken naar de stad gaf ik aan dat ik weer geen discussie over haar make-up wil en of ze alstublieft daar rekening mee hield. Ze begon ineens te schreeuwen en te vloeken. Ik ben toen uit huis gegaan en in de auto gaan wachten. Nadat ze aankwam en wij gingen rijden, zij ik heel geïrriteerd: ‘Waarom kunnen wij nergens heen zonder ruzie en discussie?’ Begon ze ineens te hebben over mijn verleden en dat ik geen man ben en ga zo maar door. Ik begon haar ook te beledigen. Ineens gaf ze mij drie klappen op mijn gezicht toen ik aan het rijden was. Ik was zo kwaad dat ik bang was om terug te slaan, dus heb de auto aan de kant gezet en gevraagd om uit te stappen.
Ik ben vervolgens naar huis gegaan, mijn ouders afgebeld en op bed gaan liggen. Na 10 min kwam zij ook naar huis en begon meteen de slaapkamerdeur kapot te trappen, schoenen naar mij te gooien en ook stoelen. Op dat moment kwam mijn vader ook langs, omdat die heeft gedacht, ze hebben afgebeld last minute, dus waarschijnlijk hebben ze weer ruzie. Hij zag dat alles kapot was en sommeerde mij om het huis te verlaten.
Hij geeft aan dat deze relatie niet is gebaseerd om respect en liefde. Dat wij hiermee moeten stoppen, maar zij wil dat niet. Ze doet alsof er niets is. Ze stuurt nu ook al uren sms’jes met: ‘ik hou van je. Ik mis je. Jij had mij nooit moeten afzetten, hoop dat je dit inziet en wat ik deed was ook niet normaal. Kom laten we praten en dit in het vervolg voorkomen.’
Ik heb besloten om te scheiden, maar kan dus niet naar mijn eigen huis. Moet ik haar ouders inlichten over de situatie? Ik weet niet wat ik moet doen.