Ik ben 45 mijn vriendin 36, we hebben al 8 jaar een monogame relatie en ook 3 kinderen en een huis gekocht.
Een jaar geleden heb ik een massage gehad en ben ik vreemd gegaan. Dwz ik heb me laten verleiden met een happy end door orale seks met de masseuse. Ik zat toen in een heel kwetsbare periode en had er heel veel spijt van, maar ik heb dit haar nooit verteld.
Totdat mijn vriendin een aantal maanden later in het ziekenhuis kwam te liggen voor een virus opgelopen in Bali en ineens positief testte op chlamidia. Ik heb nog even de vermoorde onschuld gespeeld maar uiteindelijk moest ik toegeven wat er was gebeurd.
Ik heb een week lang slaande ruzie gehad waarin ze dreigde het uit te maken maarja we hebben alles samen, huis, kinderen etc. Plus ze is financieel volledig afhankelijk van mij dus uiteindelijk is ze toch gebleven.
Maar nu wil ze ineens een open relatie, omdat ze volgens haar in zekere zin ook wel jaloers was op wat ik had gedaan en dat ook wel wilde. En ze wil haar eigen seksualiteit ontdekken zegt ze nu. Ik heb gezegd dat ik er wel voor open stond om zoiets te bespreken. Overigens hebben we gewoon nog seks met elkaar.
Maar nu was ze zich vanavond ineens aan het klaar maken. Ze gedroeg zich heel raar, deed parfum op enzo. Ik zeg wat ga je doen en ze zegt ik heb met een gast op op internet afgesproken, we gaan eerst iets drinken en daarna gaan we naar de sauna. En weg was ze.
Nu ben ik helemaal geschokt, ik ben zo jaloers. Ik weet niet of ik hiermee om kan gaan. Ze is al heel de avond weg en ik weet niet wat ze in godsnaam aan het doen is. Ik moet er niet aan denken wat er allemaal gebeurt.
Maar aan de andere kant vind ik ook dat ik geen recht van spreken heb. Ik heb me ook laten gaan in een onbewaakt moment maar dat was voor een paar minuten. Dit is echt een volwaardige date en ik heb het er ontzettend moeilijk mee. Misschien hebben ze wel urenlang stomende seks in de sauna. Ik weet niet of ik daar mee om kan gaan. Alleen het beeld in mijn hoofd maakt me al ziek.
Wat moet ik doen, doen alsof mijn neus bloed? Of zeggen dat ik dit niet wil? Alles op het spel zetten en de relatie verbreken?