Ik was al fan van Carrie ten Napel en Ron Jans. Carrie op vrijdag 18 oktober op NED-1 met o.a. Ron Jans.
Eerst met Radioman Jurgen vd Berg over impotentie. Daarna item met Dick Jaspers de biljarter. En ze maakt een briljante grap waar ze bij VI een puntje aan kunnen zuigen. "Jij stoot nog lekker."
Daarna met Ron Jans de trainer van FC Utrecht (Had allang bondscoach moeten zijn). Ik wist al dat ie een muziekjunk is en van alternatief houdt. Hij mag zijn TOP-5 aller tijden kiezen en begint met The Feelies en op 4 Joy Division. Op 3 Neal Casal en op 2 Dream Syndicate ("Ik heb alles van Steve Wynn"). Ondertussen heeft ie het over de Paysley Underground en Steve Wynn uit Amerika die hem toespreekt uit Amerika. Op 1 David Bowie met Changes.
Ron Jans (Zwolle, 29 september 1958) is een Nederlands voetbaltrainer en voormalig voetballer. Hij speelde als linksbuiten voor PEC Zwolle, FC Groningen, Roda JC, Mazda Sport en Veendam en was als trainer onder andere eveneens verbonden aan FC Groningen en PEC Zwolle. Later werkte hij nog voor FC Cincinnati, FC Twente en FC Utrecht, waar hij op 6 september 2023 een contract tekende tot medio 2025.
Tijdens zijn carrière als profvoetballer volgde Jans een opleiding aan de lerarenopleiding Ubbo Emmius in Groningen en Leeuwarden. Hij behaalde een bevoegdheid in Duits en Geschiedenis. Na zijn voetbalcarrière werd hij leraar Duits op een middelbare school (het Maartenscollege) in Haren. Het voetbal bleef echter trekken, en Jans ging de opleiding voor coach betaald voetbal volgen.
Van augustus 2019 tot februari 2020 was Jans trainer van FC Cincinnati. Hij had daar een contract tot en met 31 december 2020. Per 18 februari 2020 stapte hij op in verband met een onderzoek naar vermeende racistische uitspraken in het gezelschap van spelers. Jans tekende in juni 2020 een contract dat hem voor een jaar verbond aan FC Twente. In december 2020 werd zijn contract verlengd tot medio 2022. In januari 2022 werd zijn contract verlengd tot medio 2023 In februari 2023 werd bekend dat hij aan het einde van het seizoen zou vertrekken.
Op 6 september 2023 tekende Jans een contract tot medio 2025 bij FC Utrecht. Hij werd aangesteld als opvolger van de ontslagen Michael Silberbauer. Op het moment van zijn aanstelling stond de club uit de domstad na 4 wedstrijden nog puntloos onderaan.
Als trainer bij de amateurs werd hij al 3 keer kampioen in de hoofdklasse en één keer algemeen landskampioen. Wat zou het mooi zijn mocht-ie een keer bondscoach worden. Misschien zit er dan eens muziek in Oranje......
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !