abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 21:02:44 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215592005
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:20 schreef JAM het volgende:

[..]
Tot vandaag (dus tot ik dit bericht las) had ik nog nooit het verband gelegd tussen een koevoet en de voeten (of poten) van koeien. Zo zie je maar weer. Daar heb ik dus bijna veertig jaar over gedaan.

Je kunt er zo een spijkertje mee uitwippen :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215635021

Rest de vraag: wat te doen met het boek?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215636160
Is het al uit?
pi_215636205
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2024 17:11 schreef Gellius het volgende:
Is het al uit?
Uiteraard, anders was de vraag voortijdig.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215636280
Nou ja, je weet het nooit natuurlijk.
pi_215637995
Overigens denk ik dat Willem B die ruime, oningevulde ruimte op de foto moeiteloos het decor gemaakt had van wat onmogelijke figuren met lastig in te voelen beweegredenen en zich daarbij een ietwat schurende opmerking over afhangende ledematen (niet in de foto) had veroorloofd.
pi_215640994
Dit was mijn eerste Brakman, dus ik had dat niet zo kunnen voorzien. De afhangende ledematen zijn me wel opgevallen in deze eersteling, maar niet zozeer als terugkerend motief. Het leek hier specifiek te horen bij de wijze waarop de blauwzilveren koning benaderd diende te worden.

Een tweede Brakman heb ik niet bij mij, en de zojuist aangeschafte e-book is van Tommy met de mooie ogen. Daar mag ik pas in beginnen als het daglicht niet meer toereikend is voor een echt boek. Het onderhanden papieren boek is van Irving.
pi_215654150
Die afhangende handen en armen zijn wel degelijk een motief bij onze Willem. Ik zou even moeten nazoeken in welke roman de ik-figuur (van bescheiden komaf, maar in zijn ziel natuurlijk een kunstenaar) op zeer subtiele maar niet mis te verstane wijze met zo'n achteloos afhangend ledemaat wordt duidelijk gemaakt dat hij er niet bijhoort, zijn hand (!) overspeeld heeft en teruggeworpen gaat worden in de grijze brij der nietszeggendheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 22-11-2024 18:41:16 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:46:07 #109
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215716966
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:25 schreef Gellius het volgende:
Die afhangende handen en armen zijn wel degelijk een motief bij onze Willem. Ik zou even moeten nazoeken in welke roman de ik-figuur (van bescheiden komaf, maar in zijn ziel natuurlijk een kunstenaar) op zeer subtiele maar niet mis te verstane wijze met zo'n achteloos afhangend ledemaat wordt duidelijk gemaakt dat hij er niet bijhoort, zijn hand (!) overspeeld heeft en teruggeworpen gaat worden in de grijze brij der nietszeggendheid.
Nou, G. We zitten nu al ruim een week in spanning. Heb je het nog eens nagezocht?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215722224
Eh nee?
  zondag 1 december 2024 @ 16:28:45 #111
37950 JAM
pi_215736962
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:00 schreef Gellius het volgende:
Eh nee?
Heb je het nu nog steeds niet nagezocht, G.?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215739115
Ik heb het nog steeds niet nagezocht, JAM.
  zondag 1 december 2024 @ 19:33:27 #113
37950 JAM
pi_215740140
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 18:22 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het nog steeds niet nagezocht, JAM.
Schandalig gedrag dit weer. Schandalig.
pi_215749869
Jullie kunnen toch gewoon 'je eigen research doen'?
  maandag 2 december 2024 @ 19:10:58 #115
37950 JAM
pi_215750184
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2024 18:34 schreef Gellius het volgende:
Jullie kunnen toch gewoon 'je eigen research doen'?
Zeg, we hebben het hier niet over een afslankkuurtje of de landelijke politiek, G.- het gaat hier toch wel over werk en leven van Willem Brakman. Je moest er toch niet denken dat iedereen zich maar vrij en geroepen voelt om daar zelf hun 'eigen research' naar te doen? Nee, G., zoek jij dat maar eens lekker voor ons uit!
pi_215750415
Dit raakt wel aan een gevoelig thema in huize Gellius. Er is namelijk in mijn boekenkast geen Orde. Ik kan vrij eenvoudig 'een Brakman' vinden, maar als dat na inspectie niet de juiste blijkt te zijn, qua afhangende ledematen, is het niet zo dat 'de volgende Brakman' daar pal naast staat. Die staat mogenlijk heel ergens anders. De teerbeminde wordt daar horendol van.
pi_215750617
Gottegottegod wat kom je ook een hoop onzin tegen als je zo es loopt te koekeloeren. Anna Enquist... Susan Smit... A. F.Th van der Heijden... Arthur Japin... wie verzint dat allemaal?
pi_215750647
quote:
9s.gif Op maandag 2 december 2024 19:29 schreef Gellius het volgende:
Dit raakt wel aan een gevoelig thema in huize Gellius. Er is namelijk in mijn boekenkast geen Orde. Ik kan vrij eenvoudig 'een Brakman' vinden, maar als dat na inspectie niet de juiste blijkt te zijn, qua afhangende ledematen, is het niet zo dat 'de volgende Brakman' daar pal naast staat. Die staat mogenlijk heel ergens anders. De teerbeminde wordt daar horendol van.
Kijk, nu wordt het interessant. Welke ordening is er wel, in de boekenkast in huize Gellius?
pi_215750718
quote:
9s.gif Op maandag 2 december 2024 19:29 schreef Gellius het volgende:
() mogenlijk ()
Mijn lief (de Ankersmitkanjer) valt hier over.
pi_215751581
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 19:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Mijn lief (de Ankersmitkanjer) valt hier over.
Dat is terecht.

Over het onderwerp van de boekenkastordening - dat is een organische Sitzkrieg. Waar de teerbeminde een vorm van orde blijft proberen aan te brengen, weet ik (in een ander deel) de wanorde te handhaven. Om het even concreet te maken: ik vind dat de gebonden boeken bij de gebonden boeken horen, en de pockets ergens anders. De Tb wil alfabetiseren. Ik wil bovendien de 'Amsterdam' boeken bij elkaar, of dat nu monografie of fictie is, maar zij houdt niet van thematiseren. Het eindresultaat is dat we allebei nooit een boek kunnen vinden, en ik kan daar goed mee leven, maar zij niet. Het is een goed huwelijk hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 02-12-2024 21:18:33 ]
pi_215751704
O+
pi_215751744
quote:
17s.gif Op maandag 2 december 2024 21:18 schreef sigme het volgende:
O+
Evenzogoed kost dit jaren van mijn leven, hoor.
pi_215751922
quote:
4s.gif Op maandag 2 december 2024 21:21 schreef Gellius het volgende:

[..]
Evenzogoed kost dit jaren van mijn leven, hoor.
Daartoe heb je die jaren. Wat moet je anders met je tijd?
  donderdag 5 december 2024 @ 00:47:16 #124
37950 JAM
pi_215772526
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 21:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Daartoe heb je die jaren. Wat moet je anders met je tijd?
Allicht dat van die afhangende handen en armen eens nazoeken!
pi_215796230
Ik heb es effe wat rondgebladerd en het is inderdaad "Een weekend in Oosteinde", JAM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')