abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:29:10 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215342923
Die steenuilenmensen benaderen volgens mij zelf mensen van wie ze het erf geschikt achten om er een kast op te hangen.

En dan komt er zo’n man met baard om de kast op te hangen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:39:39 #27
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215343077
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:53 schreef Gellius het volgende:
Heb je nog de moed gehad om de man - niet de enige man in Brussel, maar, zoals gezegd, één van meerdere (waaronder jij) - te vragen naar de beweegredenen voor zijn steeds vreemderder gedrag? Had hij een hekel aan duiven? Wie niet, zou ik zeggen. Had hij honger? Was het een artistieke daad? Werkte hij voor een Gemeentelijke Dienst?
Ik werp je toe, G.: sluiten deze zaken elkaar uit? Heb jij enig idee hoe het Brussels Hoofdstedelijke Gewest dat soort dingen aanpakt? Ik moet daarbij vertellen dat de andere mensen in Brussel - wellicht had ik dat nog niet duidelijk genoeg naar voren laten komen, maar behalve deze en andere mannen, die ik om te voorkomen dat we deze man en mijzelf, de andere man (waarbij het verwarrende dus is dat ik mijzelf 'de andere man' noem), met elkaar zullen verwarren, vanaf nu 'De Duivenvreter' zal noemen, waren er op dat moment ook nog vrouwspersonen en kinderen in de stad - er in het geheel niet van opkeken. Ik meen daar toch enigszins uit op te kunnen maken - maar met een slag om de arm! - dat dat wellicht de gangbare gang van zaken is, in Brussel dan. Dat men zo dus vier spreekwoordelijke vliegen in een figuurlijke klap vangt.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215343341
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:29 schreef Lienekien het volgende:
Die steenuilenmensen benaderen volgens mij zelf mensen van wie ze het erf geschikt achten om er een kast op te hangen.

En dan komt er zo’n man met baard om de kast op te hangen.
Ja, dat is nog een reden om uit de klauwen van nestkastwerkgroepen te blijven - ik ben te schuw voor dergelijke heren op mijn erf.

De door mij aangeschafte nestkasten (bosuil, torenvalk, de oplettende lezer herkent een muizenoverschot) kocht ik van een oud heertje in de Wijk (ook vogelberucht natuurlijk). Ik was wat verlaat maar werd niettemin hartelijk ontvangen door het heertje en zijn vrouw, met heerlijke koffie. Daarna werd ik meegetroond naar het schuurtje, dat van boven tot onder vol staat met nestkastjes in soorten en maten. Onlangs trof ik het oude heertje op de markt van melk & honing in Zuidlaren. Toen kon ik hem vertellen dat er een bosuil gesignaleerd is in zijn bosuilenkast in onze eiken. Dat deed hem deugd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215343715
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:39 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik werp je toe, G.: sluiten deze zaken elkaar uit? Heb jij enig idee hoe het Brussels Hoofdstedelijke Gewest dat soort dingen aanpakt? Ik moet daarbij vertellen dat de andere mensen in Brussel - wellicht had ik dat nog niet duidelijk genoeg naar voren laten komen, maar behalve deze en andere mannen, die ik om te voorkomen dat we deze man en mijzelf, de andere man (waarbij het verwarrende dus is dat ik mijzelf 'de andere man' noem), met elkaar zullen verwarren, vanaf nu 'De Duivenvreter' zal noemen, waren er op dat moment ook nog vrouwspersonen en kinderen in de stad - er in het geheel niet van opkeken. Ik meen daar toch enigszins uit op te kunnen maken - maar met een slag om de arm! - dat dat wellicht de gangbare gang van zaken is, in Brussel dan. Dat men zo dus vier spreekwoordelijke vliegen in een figuurlijke klap vangt.
Zeker, daar heb je gelijk in. Sigme ook. Wat weten wij tenslotte van de gangbare gang van zaken in Brussel? Of van de duistere wegen der nestkastplaatsers? Ik heb er wel zo mijn gedachten over, natuurlijk. Het woord nakketikkers komt naar boven. Voor ze allemaal. Hunnie.
pi_215344228
Duif is best lekker.
Aldus.
pi_215344431
Als je hem uit zijn kast krijgt. En de bebaarde erfbetreder erbij, vrees ik.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 01:26:31 #32
37950 JAM
pi_215358664
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:23 schreef Gellius het volgende:

[..]
Zeker, daar heb je gelijk in. Sigme ook. Wat weten wij tenslotte van de gangbare gang van zaken in Brussel? Of van de duistere wegen der nestkastplaatsers? Ik heb er wel zo mijn gedachten over, natuurlijk. Het woord nakketikkers komt naar boven. Voor ze allemaal. Hunnie.
Dat zal wel de een of andere Amsterdamse toegenegenheid zijn, nakketikkers. Ik dacht zelf meer aan iets als: 'Ze kunnen me de bout hachelen, met je kankerduif, en je kankerbrussel. Ik neem de pleiterik. Heel gauw.',- wat ik anders uit zou spreken dan ik het nu opgeschreven heb.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215373386
Ik moet toegeven dat ik vroeger, in de jaren van 'Wie van de Drie', een zwak had voor Albert Mol. Maar ook voor Kees Brusse. En Martine Bijl; een plukje mensen dat toentertijd, kortweg, als 'het panel' werd aangeduid.
pi_215373393
Ik voel me tegelijkertijd ineens Tong80-erig. Ik moet er eens helemaal uit.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 04:50:41 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_215425053
Ik heb vandaag een eendeëi gegeten, het was zwart en stonk naar ammoniak, komt dat bij duif in de buurt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_215425353
Een duizendjarig ei?
Aldus.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 18:08:38 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_215430058
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:47 schreef Z het volgende:
Een duizendjarig ei?
Goed gemummificeerd, ;(.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_215439273
Ik stel vast dat de trenchcoat weer terug is in het modebeeld.
  vrijdag 1 november 2024 @ 19:29:22 #39
37950 JAM
pi_215440388
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:47 schreef Z het volgende:
Een duizendjarig ei?
Wonderlijke naam is dat trouwens. Die dingen worden in het Chinees helemaal geen duizendjarig ei genoemd (ook geen honderdjarig, trouwens, zoals in het Engels de gewoonte is).

MAAR HOE DAN WEL, JAM? HOE DAN WEL?

Ja, weet ik veel. Spreek ik Chinees ofzo?!
pi_215440829
Ik spreek Google. "Pijnboombloesemei" of "ei met vel". De laatste leent zich voor een grap die ik - na een lange werkdag (inderdaad, ik werk tegenwoordig, en met lang heb ik het over acht uur, een derde van mijn dag) - niet in elkaar durf te flansen dankzij een immer tergende hoonlachfobie. Niet dat ik de illusie koester dat het invoeren van deze post mij zou beschermen tegen injurie, maar ik wil blijkbaar nog liever iets kwijt. Een ei, vermoedelijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215440901
Ook wilde ik iets zeggen over het terugkeren van mode, het wederkeren van het velletje, en iets met de verbeelding van de vicieuze cirkel, oftwel het leven (juist, zie je het bruggetje met het velletje?). Met daarbij de vragen waarom vicieusiteit niet bestaat, en waarom wederkerigheid zo weinig te maken heeft met wederkeren. Maar goed, wedermaals (wederom waarom niet?); ik werk tegenwoordig.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215477609
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij heeft wederkerigheid van alles te maken met wederkeren; zij het van een dienst, of een gevoel, liefde, of een verantwoordelijkheid.
pi_215521615
Er moet natuurlijk wel begrepen worden dat er een veel te positieve connotatie aan wederkerigheid hangt, waar wederkeren -vooral aan het eind van de werkweek- daaraan tegengestelde emoties oproept.

[ Bericht 8% gewijzigd door Akathisia op 08-11-2024 16:53:50 ]
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:07:10 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215521871
Lekker, weekend.
pi_215522479
Weekenden zijn altijd zo drùk.
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:29:13 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215523773
Welnee.
pi_215524449
Zo, echt wel.
pi_215531999
Zo heb ik mij genoodzaakt gezien vandaag een koevoet aan te schaffen. Ik heb dat bij een prachtige familiezaak in ijzerwaren gedaan. Nu jij weer, Lienekien.
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:22:12 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215532107
Ik zit te wachten tot we de bioscoopzaal in kunnen.
pi_215532915
Ik zit goed in mijn gereedschap. Ik hou van gereedschap! Maar een koevoet heb ik nooit nodig gehad. Hebben je pubers zich verschanst?
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')