Ik werp je toe, G.: sluiten deze zaken elkaar uit? Heb jij enig idee hoe het Brussels Hoofdstedelijke Gewest dat soort dingen aanpakt? Ik moet daarbij vertellen dat de andere mensen in Brussel - wellicht had ik dat nog niet duidelijk genoeg naar voren laten komen, maar behalve deze en andere mannen, die ik om te voorkomen dat we deze man en mijzelf, de andere man (waarbij het verwarrende dus is dat ik mijzelf 'de andere man' noem), met elkaar zullen verwarren, vanaf nu 'De Duivenvreter' zal noemen, waren er op dat moment ook nog vrouwspersonen en kinderen in de stad - er in het geheel niet van opkeken. Ik meen daar toch enigszins uit op te kunnen maken - maar met een slag om de arm! - dat dat wellicht de gangbare gang van zaken is, in Brussel dan. Dat men zo dus vier spreekwoordelijke vliegen in een figuurlijke klap vangt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:53 schreef Gellius het volgende:
Heb je nog de moed gehad om de man - niet de enige man in Brussel, maar, zoals gezegd, één van meerdere (waaronder jij) - te vragen naar de beweegredenen voor zijn steeds vreemderder gedrag? Had hij een hekel aan duiven? Wie niet, zou ik zeggen. Had hij honger? Was het een artistieke daad? Werkte hij voor een Gemeentelijke Dienst?
Ja, dat is nog een reden om uit de klauwen van nestkastwerkgroepen te blijven - ik ben te schuw voor dergelijke heren op mijn erf.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:29 schreef Lienekien het volgende:
Die steenuilenmensen benaderen volgens mij zelf mensen van wie ze het erf geschikt achten om er een kast op te hangen.
En dan komt er zo’n man met baard om de kast op te hangen.
Zeker, daar heb je gelijk in. Sigme ook. Wat weten wij tenslotte van de gangbare gang van zaken in Brussel? Of van de duistere wegen der nestkastplaatsers? Ik heb er wel zo mijn gedachten over, natuurlijk. Het woord nakketikkers komt naar boven. Voor ze allemaal. Hunnie.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 19:39 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik werp je toe, G.: sluiten deze zaken elkaar uit? Heb jij enig idee hoe het Brussels Hoofdstedelijke Gewest dat soort dingen aanpakt? Ik moet daarbij vertellen dat de andere mensen in Brussel - wellicht had ik dat nog niet duidelijk genoeg naar voren laten komen, maar behalve deze en andere mannen, die ik om te voorkomen dat we deze man en mijzelf, de andere man (waarbij het verwarrende dus is dat ik mijzelf 'de andere man' noem), met elkaar zullen verwarren, vanaf nu 'De Duivenvreter' zal noemen, waren er op dat moment ook nog vrouwspersonen en kinderen in de stad - er in het geheel niet van opkeken. Ik meen daar toch enigszins uit op te kunnen maken - maar met een slag om de arm! - dat dat wellicht de gangbare gang van zaken is, in Brussel dan. Dat men zo dus vier spreekwoordelijke vliegen in een figuurlijke klap vangt.
Dat zal wel de een of andere Amsterdamse toegenegenheid zijn, nakketikkers. Ik dacht zelf meer aan iets als: 'Ze kunnen me de bout hachelen, met je kankerduif, en je kankerbrussel. Ik neem de pleiterik. Heel gauw.',- wat ik anders uit zou spreken dan ik het nu opgeschreven heb.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:23 schreef Gellius het volgende:
[..]
Zeker, daar heb je gelijk in. Sigme ook. Wat weten wij tenslotte van de gangbare gang van zaken in Brussel? Of van de duistere wegen der nestkastplaatsers? Ik heb er wel zo mijn gedachten over, natuurlijk. Het woord nakketikkers komt naar boven. Voor ze allemaal. Hunnie.
Wonderlijke naam is dat trouwens. Die dingen worden in het Chinees helemaal geen duizendjarig ei genoemd (ook geen honderdjarig, trouwens, zoals in het Engels de gewoonte is).quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |