abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:49:39 #1
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215294559
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de ondertussen bekende hoogtoerige 3 cilinder motorblokjes.
Er zijn geluiden dat de distributieketting aangedreven exemplaren vroegtijdig slijten.
Ook hoor je vaak dat ze wel 'n slokje olie lusten, wat heeft 't dan voor zin om dergelijke motoren te bouwen met de bedoeling emissie te verlagen terwijl ze 'n liter olie op 1000 km gebruiken, dan kan je 2-takt ook weer invoeren als we die kant op gaan.

mitsubishi colt 1.1
citroen c1, peugeot 107, toyota aygo om er maar 'n paar te noemen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_215295020
Corsa E 140.000km verbruikt totaal geen olie hier. En ik snap de term hoogtoerig niet, draait gewoon 2600 bij 120 km/u
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:08:45 #3
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_215296083
Ik heb een Peugeot 108 uit 2018. Gebruikt geen druppel olie hoor. Ja, je kan ze op hoge toeren laten draaien als je het gaspedaal maar lang genoeg intrapt, maar dat doe ik nooit.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_215296134
liter op 1000 km is acceptabel volgens vele automerken :+ kijk maar eens in het boekje.
pi_215302114
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 00:49 schreef sturmpie het volgende:
Ook hoor je vaak dat ze wel 'n slokje olie lusten, wat heeft 't dan voor zin om dergelijke motoren te bouwen met de bedoeling emissie te verlagen terwijl ze 'n liter olie op 1000 km gebruiken, dan kan je 2-takt ook weer invoeren als we die kant op gaan.
Omdat de emissie op papier laag moet zijn, niet in de praktijk.
Als we allemaal een EV kopen en die voor de deur opladen via een diesel aggregaat dan rijden we in NL allemaal emissieloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')