abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 17 oktober 2024 @ 08:54:05 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215286868
Of dierenparken nut hebben, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar wat er nu opnieuw in China gebeurt, vindt eigenlijk iedereen verwonderlijk. Eén van de 'dieren’ blijkt helemaal niet echt.

Het is niet de eerste keer dat een dierenpark in China in opspraak komt door het gebruik van nepdieren. Een paar maanden geleden kwamen bezoekers aan een dierentuin in de Oost-Chinese provincie Jiangsu oog in oog te staan met jonge chowchow-honden. Die waren zwart-wit geverfd in een poging bezoekers te trekken voor een nieuwe panda-tentoonstelling.

Een echte zou zielig zijn
En na de panda is het nu de beurt aan een neppe walvishaai die rondzwemt in een aquarium in Shenzhen in Zuidoost-China. De haai werd door het park voorgesteld als een echte. Het themapark Xiaomeisha Ocean World in Shenzhen opende zijn deuren op 1 oktober, maar ligt dus meteen al onder vuur.

Het park reageerde op de kritiek door te zeggen dat de handel in walvishaaien illegaal is en dat ze het wreed vinden om zo’n dier in gevangenschap te houden. Dus heeft de dierentuin naar eigen zeggen miljoenen Chinese yuans uitgegeven om een robot in de vorm van een walvishaai in het aquarium te kunnen loslaten. Volgens lokale media is de robot bedoeld om bewustzijn te creëren voor het beschermen van de soort.

‘Deze plek moet verboden worden’
In de eerste week trok het park al zeker honderdduizend bezoekers die - omgerekend - zo'n 35 euro entree betaalden. Bij het zien van de haai waren ze eerst verward en later vaak boos en teleurgesteld. Veel mensen vroegen dan ook hun geld terug van Xiaomeisha Ocean World. ‘Liever geen walvishaai dan een neppe’, zo klinkt het volop op sociale media. ‘Ik ben sprakeloos, deze plek moet verboden worden', zei een ander.

Volgens het park was ‘het nooit de bedoeling’ om mensen voor de gek te houden. Naast de kritiek op de robot waren de bezoekers ook niet te spreken over de lange wachtrijen en de hoge entreekosten, al was ‘de gemechaniseerde walvishaai’ voor velen de spreekwoordelijke druppel.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ijkt-robot~a62303b5/

Dududududududu !

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 17 oktober 2024 @ 08:56:09 #2
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_215286886
Wat dachten ze daar bij dat park? Onze bezoekers kijken toch niet zo nauw?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_215286915
China :')
  Trouwste user 2022 donderdag 17 oktober 2024 @ 08:59:14 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_215286924
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 08:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Zelfs de dieren zijn nep of replica :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215286940
Ik wil niks zeggen, maar als de chinezen dit ontdekken en hoeveel geld dit attractiepark wel niet voor kaartjes vraaagt, zullen ze wel helemaal losgaan:

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Trouwste user 2022 donderdag 17 oktober 2024 @ 09:05:07 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_215286963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:01 schreef RM-rf het volgende:
Ik wil niks zeggen, maar als de chinezen dit ontdekken en hoeveel geld dit attractiepark wel niet voor kaartjes vraaagt, zullen ze wel helemaal losgaan:

[ afbeelding ]
Het schijnt dat de plastieke Kertstboom in China is bedacht.

pi_215287153
Mja, dit is waarschijnlijk wel wat je zou ontvangen als je dieren op Wish zou kunnen bestellen.
pi_215287303
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 09:01 schreef RM-rf het volgende:

[ afbeelding ]
Volgende maand kan je voor 38 euro, maar ietsje duurder dan deze nepdierentuin!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_215287333
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 08:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 17 oktober 2024 @ 10:16:01 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215287380
quote:
Volgens het park was ‘het nooit de bedoeling’ om mensen voor de gek te houden.
_O-
Wat was wél de bedoeling dan? Buiten mensen geld uit de zak kloppen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 17 oktober 2024 @ 10:30:46 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215287473
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 08:54 schreef tong80 het volgende:
Het park reageerde op de kritiek door te zeggen dat de handel in walvishaaien illegaal is en dat ze het wreed vinden om zo’n dier in gevangenschap te houden. Dus heeft de dierentuin naar eigen zeggen miljoenen Chinese yuans uitgegeven om een robot in de vorm van een walvishaai in het aquarium te kunnen loslaten. Volgens lokale media is de robot bedoeld om bewustzijn te creëren voor het beschermen van de soort.
Ik vind het echt geweldig dat dit Chinese park dierenleed voorkomt door een robotversie van een walvishaai aan het publiek te laten zien. Dit is precies het soort innovatie waar we meer van zouden moeten zien. Bijvoorbeeld het Dolfinarium in Nederland zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Zo laten we dieren in hun natuurlijke omgeving, terwijl mensen toch kunnen leren over deze prachtige wezens. Het is een win-win voor iedereen!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 17 oktober 2024 @ 10:35:45 #12
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215287490
Een walvishaai hoort niet in een zwembad'
Liever dit ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215287579
Opzich niet eens een verkeerde gedachte.
Al die dieren in gevangenschap is ook wel een ding.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215287701
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 10:53 schreef Canopus het volgende:
Opzich niet eens een verkeerde gedachte.
Al die dieren in gevangenschap is ook wel een ding.
Je mist het punt het gaat er natuurlijk om dat zij mensen laat denken dat deze er wel zijn er vervolgens voor laten betalen en dat ze er achteraf achter komen dat het allemaal nep is.

Dit is gewoon pure oplichting. Het is een dierentuin. Of geloof je soms in de neppe nobele intenties zonder winstoogmerk?
Heel veel sambal
pi_215287776
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 11:18 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Je mist het punt het gaat er natuurlijk om dat zij mensen laat denken dat deze er wel zijn er vervolgens voor laten betalen en dat ze er achteraf achter komen dat het allemaal nep is.

Dit is gewoon pure oplichting. Het is een dierentuin. Of geloof je soms in de neppe nobele intenties zonder winstoogmerk?
Ik mis geen punt.
Ik zeg alleen dat het wel een goeie gedachte is.
Dat het oplichterij is klopt idd.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
  donderdag 17 oktober 2024 @ 11:37:20 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215287828
Ik was laatst in het oertijdmuseum en daar heb je allemaal neppe dinosaurussen. Wat een oplichting! :( IK WIL ECHTE DINO'S ZIEN :( :( :( MIEMIEMIE

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 17 oktober 2024 @ 12:23:47 #17
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215288174
Dit is natuurlijk oplichting, ze deden mensen in eerste instantie geloven dat het een echte walvishaai was.

Maar het idee vind ik nog niet zo raar, alleen moet je er dan wel eerlijk over zijn. Een soort Madame Tussaud dierentuin.
  donderdag 17 oktober 2024 @ 12:25:52 #18
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215288183
quote:
87s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 11:37 schreef Starhopper het volgende:
oertijdmuseum
Ik heb ff de website gecheckt, daar wordt nergens gezegd dat je er echte levende dinosaurussen kunt zien.
pi_215288292
Ik wil mijn geld terug van het wassen beelden museum!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215288592
Eigenlijk is dit echt een geniaal idee. Een dierentuin vol met nep dieren. Allemaal robotten. Zo bespaar je ook ellende en dierenwelzijn.
En natuurlijk ook voerkosten.

Op een dag kan men nep dieren aaien en aanraken. Mooi toch.. alles voor educatieve..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_215288680
quote:
87s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 11:37 schreef Starhopper het volgende:
Ik was laatst in het oertijdmuseum en daar heb je allemaal neppe dinosaurussen. Wat een oplichting! :( IK WIL ECHTE DINO'S ZIEN :( :( :( MIEMIEMIE

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Even offtopic, maar als dinoliefhebber vind ik het echt storend hoe hopeloos achterhaald en amateuristisch veel beelden in die zogenaamde dinoparken zijn. Die Giganotosaurus ook, als een levend dier zo mager is dat je z'n ribben kan tellen is dat meestal reden tot zorg...
  Trouwste user 2022 donderdag 17 oktober 2024 @ 13:59:14 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_215288894
quote:
16s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 10:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vind het echt geweldig dat dit Chinese park dierenleed voorkomt door een robotversie van een walvishaai aan het publiek te laten zien. Dit is precies het soort innovatie waar we meer van zouden moeten zien. Bijvoorbeeld het Dolfinarium in Nederland zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Zo laten we dieren in hun natuurlijke omgeving, terwijl mensen toch kunnen leren over deze prachtige wezens. Het is een win-win voor iedereen!
Ik zag bij VI het wereldkampioenschap met je billen hoepelen. Misschien gaan doen in Hardewijk. :D

Trouwste user 2022 donderdag 17 oktober 2024 @ 14:00:45 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_215288905
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 12:42 schreef halfway het volgende:
Ik wil mijn geld terug van het wassen beelden museum!
Alleen Jerney Kaagman is echt.

pi_215288913
Godver die Golden Retrievers met die pandapakken aan _O- _O-
pi_215288914
quote:
16s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 10:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mooie spin MikeyTT
China heilig, toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')