abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215261168
Hallo,

Wij wekken jaarlijks zo'n 6500kwh stroom op en verbruiken zelf ongeveer 2500kwh. Gelukkig hebben wij de zonnepanelen er al een paar jaar financieel uit. Vanaf november moeten wij een nieuw contract afsluiten en gaan we nog maar 12.3ct per kwh krijgen voor teruglevering (nu krijgen we 21ct). Qua terugleveren zijn er verschillende schalen waarin je wordt belast...

Nu wil ik graag in excel een berekening maken waar het omslagpunt ligt qua opwek. Dus voordat ik in een hogere schaal kom, dat het dan financieel beter is om de zonnepanelen uit te zetten en dan niet die 12.3ct per kwh te pakken.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_215261245
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:43 schreef Patroon het volgende:
Hallo,

Wij wekken jaarlijks zo'n 6500kwh stroom op en verbruiken zelf ongeveer 2500kwh. Gelukkig hebben wij de zonnepanelen er al een paar jaar financieel uit. Vanaf november moeten wij een nieuw contract afsluiten en gaan we nog maar 12.3ct per kwh krijgen voor teruglevering (nu krijgen we 21ct). Qua terugleveren zijn er verschillende schalen waarin je wordt belast...

Nu wil ik graag in excel een berekening maken waar het omslagpunt ligt qua opwek. Dus voordat ik in een hogere schaal kom, dat het dan financieel beter is om de zonnepanelen uit te zetten en dan niet die 12.3ct per kwh te pakken.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
Ik denk dat je in het zonnepanelentopic in K&W meer tips krijgt dan in het "Wielrennen" subforum.
pi_215261323
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk dat je in het zonnepanelentopic in K&W meer tips krijgt dan in het "Wielrennen" subforum.
hahah bedankt! Ik zie het nu ook :')
Maar ik kan 't mis hebben...
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 20:21:02 #4
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_215265073
Stel je toch eens voor dat Tadej Pogacar terugleverkosten zou hebben. Zijn omslagpunt is niet eens te berekenen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')