Sneller: "Niet alles wat kan, moet."quote:Deen wees erop dat de mogelijkheid tot ontslag in de wet staat. "Veel rechtstatelijker krijg je het niet."
Ja. Van de asielzoekers in Nederland zullen er 'heus wel een paar' bijzitten die echt op de vlucht zijn. Man, man, man, wat heb jij een bord voor je kop zeg.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Er zullen er heus wel een paar bij zijn die op de vlucht zijn.
Dat is een eufemisme voor de overgrote meerderheid aan asieloplichters, nepvluchtelingen. Hun geluk zoeken kunnen ze immers ergens anders ook wel, ze komen hier iets anders halen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Moet ik nog heel lang wachten tot je gaat roepen dat asielzoekers allemaal 'gelukszoekers' zijn?
quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een eufemisme voor de overgrote meerderheid aan asieloplichters, nepvluchtelingen. Hun geluk zoeken kunnen ze immers ergens anders ook wel, ze komen hier iets anders halen.
Kijk, hier heb je een grafiekje waar de mensen die hier asiel aanvroegen de afgelopen paar jaar vandaan kwamen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een eufemisme voor de overgrote meerderheid aan asieloplichters, nepvluchtelingen. Hun geluk zoeken kunnen ze immers ergens anders ook wel, ze komen hier iets anders halen.
Ja, dat is allemaal nogal een eind weg, ver boorbij allemaal veilige gebieden en gebieden.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, hier heb je een grafiekje waar de mensen die hier asiel aanvroegen de afgelopen paar jaar vandaan kwamen.
Wat voor nieuws is een schrijf dan?quote:
Wederom weer om de hete brij heenlullen hè. Eerst was het allemaal onvoorspelbaar en oneindig. Dat bleek niet zo te zijn. Daarna waren het allemaal gelukszoekers en nepvluchtelingen. Dat bleek ook niet zo te zijn. Nu is de klacht dat er andere gebieden tussenin liggen. Eens kijken in welke bocht je je straks weer wil gaan wringen, maar het wordt wel een beetje vermoeiend zo. Met oplossingen heeft dit allemaal niets te maken. Klagen en azijn zeiken, niets anders. Koop je niets voor.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat is allemaal nogal een eind weg, ver boorbij allemaal veilige gebieden en gebieden.
[..]
Nee, dat zei ik niet. Ik zei dat vluchtelingenopvang per definitie onvoorspelbaar en eindig is. Dat het voorspelbaar en oneindig is, is omdat het helemaal geen vluchtelingenopvang is waar wij aan doen. Hooguit bij de Oekrainers, maar daar was de 'regulier' opvang en procedure dan weer niet voor.quote:Op zondag 13 oktober 2024 19:29 schreef JAM het volgende:
[..]
Wederom weer om de hete brij heenlullen hè. Eerst was het allemaal onvoorspelbaar en oneindig.
Dus hoeven ze niet naar Nederland te vluchten en zijn het dus geen vluchtelingen.quote:Dat bleek niet zo te zijn. Daarna waren het allemaal gelukszoekers en nepvluchtelingen. Dat bleek ook niet zo te zijn. Nu is de klacht dat er andere gebieden tussenin liggen.
Wat is het op te lossen probleem precies? Dat miljarden mensen liever in Nederland zouden wonen omdat ze van hun eigen land een zooitje hebben gemaakt?quote:Eens kijken in welke bocht je je straks weer wil gaan wringen, maar het wordt wel een beetje vermoeiend zo. Met oplossingen heeft dit allemaal niets te maken. Klagen en azijn zeiken, niets anders. Koop je niets voor.
Opvang is per definitie in de regio. Wat mij betreft helpen we daar arme landen mee, dat hoeft niet via de EU want dat houdt vooral bemoeizieke bureaucraten aan het werk om het een stuk duurder te maken. Maar dat heeft verder niks met ons te maken, het is niet zo dat als het daar niet goed gaat het dan vanzelf ons probleem wordt.quote:Jazeker, en zoals je zelf ook weet wordt het gros van alle vluchteligen ook in de regio of naburige landen opgevangen. Zoals je weet wordt er vanuit de EU ook een hoop gedaan om de opvang in de regio te bevorderen en in redelijk goede banen te leiden (iets waarvan de PVV vast ook zal roepen dat het weer teveel geld kost en toch niets helpt).
Ze hebben zelf voor de Dublin akkoorden getekend, het is hun grens en hun probleem. Het probleem doorschuiven is alleen maar een excuus om niks te doen.quote:Zoals je ook weet is de verdeling van asielzoekers die dan wel in Europa belanden oneveredig verdeeld waarbij de druk op landen als Griekenland, Cyprus, Italië en Spanje vele malen groter is dan in de rest van Europa. - waarbij de druk op Nederland zelfs aan de lage kant staat.
Helemaal mee eens. Waar at en sliep u gisteren? Ga maar terug. Bent u met het vliegtuig gekomen vanwege persoonlijke politieke vervolging? Nee? Afgewezen.quote:Als je nu echt niet geïnteresseerd bent in het nadenken en meewerken aan vérstandige oplossingen van de problemen die er in Nederland spelen rondom het asiel spelen - nogmaals, investeren in het beter en sneller afwikkelen van die procedures,
Ik ben helemaal niet tegen de enkele politieke vluchteling die voor vervolging vlucht. Maar dit is gewoon massa immigratie onder het mom van vluchtelingenopvang die het niet is. Ze komen hier omdat ze hier gratis onderdak en eten krijgen, en daarna een huis, een uitkering en het Nederlands staatsburgerschap. Als er niks meer te halen is komen ze niet meer.quote:achterstanden wegwerken, mensen met een grote kans op recht op asiel ook gewoon de taal laten leren en voorbereiden op een verblijf in Nederland, etc. wat is daar toch op tegen? - en liever maar gewoon dooddoener op dooddoener blijft stapelen omwill redenen die mij onbekend zijn... wellicht vanuit de bizarre en volkomen achterlijke illusie dat je de asielstroom naar Nederland op de een of andere manier naar nul terug kan brengen, dan zeg ik: roep dan gewoon dat je ze aan de buitengrenzen van de EU allemaal dood gaat schieten, want anders zal dat nooit gebeuren.
Ik heb hier even die hele brij aan verbale diarree maar een beetje ingekort, omdat het je toch maar om een ding gaat. Asielzoekers zijn volgens jou per definitie gelukszoekers die hier voor een paspoort, eten, geld en etc. komen ondanks dat ik toch redelijkerwijs heb aangetoond dat dat hele argument nergens op slaan. Buiten dat om zijn het ook nog allemaal aanranders en laagopgeleiden (anders kan ik dat met die zedenrechercheurs en banen op lagere schoolniveau niet rijmen - ik voeg er even aan toe dat zo'n 40% procent van de Syrische vluchtelingen die we hier hebben universitair geschoold is, maar ja, dat jij je niet zo laat hinderen door een gebrek aan kennis, dat mocht nu wel zo'n beetje duidelijk zijn.).quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet tegen de enkele politieke vluchteling die voor vervolging vlucht. Maar dit is gewoon massa immigratie onder het mom van vluchtelingenopvang die het niet is. Ze komen hier omdat ze hier gratis onderdak en eten krijgen, en daarna een huis, een uitkering en het Nederlands staatsburgerschap. Als er niks meer te halen is komen ze niet meer.
Wat er op tegen is, is dat we de huizen, huisartsen, zedenrechercheurs, leraren, verplegers en banen op lagere schoolniveau niet hebben. Daarnaast is het immoreel.
Veel mensen willen hun anti-migranten standpunt voor zichzelf goedpraten door ze weg te zetten als gelukszoekers. Op basis van de verdragen is een groot deel inderdaad gewoon 'vluchteling' of hebben ze bescherming nodig.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:23 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, hier heb je een grafiekje waar de mensen die hier asiel aanvroegen de afgelopen paar jaar vandaan kwamen.
[ afbeelding ]
Ik wilde eigenlijk een andere grafiekje aanhalen dat ik eerder had gevonden dat nog verder terug in de tijd ging, maar dat kon ik niet zo snel vinden.
Zoals je ziet zijn er voor de tweede helft van 2021 vrijwel geen vluchtelingen uit Jemen. Dat laat zich ook wel verklaren, omdat in die periode het geweld in Jemen behoorlijk escaleert (zie bijvoorbeeld het artikel dat ik onderaan plaats) en er daarom ook meer mensen op de vlucht slaan en, nu ja, een deel daarvan in Nederland belandt.
Het is dus niet zo, als je dat verhaal van de 'gelukszoekers' wil blijven volhouden, dat er in 2021 iemand in Jemen op wonderlijke wijze een foldertje van de VVV te Giethoorn tegenkomt en vanaf dan begint te roepen: 'Hey, weet je wat? We gaan met ze allen naar Nederland toe! Daar valt wat te halen zeg! Mijn God, zeg, dat we daar nog nooit eerder aan hadden gedacht!'
Om dat nog kracht bij te zetten komen er uit armere landen of landen van een vergelijkbar welvaartsniveau als Jemen (Vietnam, bijvoorbeeld, of Kenia, of Nicaragua, zo kan ik nog wel even doorgaan) vrijwel niemand (wellicht zelfs helemaal niemand) om hier asiel aan te vragen.
De bewering dat 'de overgrote meerderheid [...] asieloplichters, nepvluchtelingen'- zijn (van de mensen die hier asiel aanvragen, denk ik dan maar) is dus gewoon aantoonbaar onwaar. Verder dan: wat er aan 'asieloplichters en nepvluchtelingen' tussen zit: daar hebben we toch gewoon een asielprocedure voor? Die aanvragen worden dan toch gewoon afgwezen?
Om kort te gaan: het is weer volkomen leugenachtige lulkoek die werkelijk geen reet te maken heeft met het zoeken naar of nadenken over verstandige oplossingen (zoals: investeer in het beter en sneller afwikkelen van die procedures, werk die achterstanden weg, laat mensen die een grote kans hebben om wél asiel te krijgen ook gewoon een taal en een vak leren, zodat ze daarna niet jaren in aan uitkering terecht komen, enzovoorts). Probeer daar eens over na te denken in plaats van dat holle geblaat.
https://www.washingtonins(...)ending-stalemate-war
Kijk eens, dat stel ik op prijs. Als je roept: 'We zouden geen vluchtelingen meer moeten toelaten.', dan kunnen we dat gewoon oneens zijn. Dat laffe en die volkomen xenofobe lulkoek om alle vluchtelingen neer te zetten als opportunistische billengraaiers, ze zwart te maken, in de hoop dat men er dan wel iets tegen wil beginnen, dat is gewoon misselijk.quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Veel mensen willen hun anti-migranten standpunt voor zichzelf goedpraten door ze weg te zetten als gelukszoekers. Op basis van de verdragen is een groot deel inderdaad gewoon 'vluchteling' of hebben ze bescherming nodig.
Ik kom daar wat eerlijker voor uit: ook echte vluchtelingen moeten we weren en de andere kant opkijken. Het zijn er te veel. De echte vluchtelingen zijn een veel grotere last dan de gelukszoekers die snel worden afgewezen.
Mee eens. Bovendien stimuleer je meer onrechtvaardigheid in de wereld want waarom zou je alleen degenen helpen die hier hun hand opsteken en "ASIEL" roepen? Er zijn tientallen zo niet honderden miljoenen mensen in de wereld die in nood verkeren maar niet de kans hebben gekregen om naar Nederland te komen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 20:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Veel mensen willen hun anti-migranten standpunt voor zichzelf goedpraten door ze weg te zetten als gelukszoekers. Op basis van de verdragen is een groot deel inderdaad gewoon 'vluchteling' of hebben ze bescherming nodig.
Ik kom daar wat eerlijker voor uit: ook echte vluchtelingen moeten we weren en de andere kant opkijken. Het zijn er te veel. De echte vluchtelingen zijn een veel grotere last dan de gelukszoekers die snel worden afgewezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |