Dat zeg ik ook niet. Maar die relatie is er wel. Je ziet ook dat in deze tijd van verpreutsing naaktheid in kunst weer weggehaald wordt in openbare gebouwen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:24 schreef Lienekien het volgende:
Er is geen een-op-een-relatie met preutsheid en met wat men afbeeldt in de kunst.
Is dat een antwoord op de vraag van TS?quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar die relatie is er wel. Je ziet ook dat in deze tijd van verpreutsing naaktheid in kunst weer weggehaald wordt in openbare gebouwen.
quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat een antwoord op de vraag van TS?
Hij vraagt toch naar kuisheid, naaktheid seks etc in die periode?quote:Mijn vraag/gedachte: was er geen kuisheid juist in die periode? Naaktheid, sex, etc taboe? Of was er ook in de tijd sprake van seksualisering of hitsige kunstwerken?
In relatie tot het schilderij. Dan moet je de kuisheid in de maatschappij en wat men in de kunst op het doek vereeuwigde echt wel los zien van elkaar.quote:Op zondag 13 oktober 2024 15:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Hij vraagt toch naar kuisheid, naaktheid seks etc in die periode?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |