Hallo allemaal,
Hier iemand met twee linkerhanden en nul ervaring met verbouwingen.
Woon nu sinds een aantal jaar in een rijtjeshuis waar we toen we erintrokken eigenlijk niets gedaan hebben. Ook zijn we niet tevreden met de inrichting, aangezien die eigenlijk ons beide smaak niet is (gevolg van dat onze smaak verschillend is en toen maar een slecht compromis kozen).
Nu beginnen er langzaamaan een aantal dingen tegelijk mankementen te vertonen en wil ik eigenlijk volgende jaar een grote renovatie laten doen van de benedenverdieping (nieuwe keuken, vloer+vloerverwarming (hangende verwarmingen eruit), toilet, inrichting en ofwel achter een glazen harmonicadeur plaatsen over de breedte van de woing ofwel een uitbouw van 2.5 meter lang met iets soortgelijks in de achterwand.
Plattegrond van de benedenverdieping:
https://ibb.co/t4wcD7WNu begrijp ik dat ik kan beginnen met contact opnemen met wat aannemers en dit idee bespreken, maar aangezien ik echt een nitwit ben wat dit betreft hoop ik hier wat inzichten te krijgen in hoe we dit het beste kunnen aanpakken VOOR dat ik er een aannemer bij betrek.
Dingen die ik me zo even afvraag:
1) Is een uitbouw van 2.5 bij 5.10 de investering waard en aan wat voor bedrag moet ik ongeveer denken om dat te realiseren? Vierkante meter prijs in mijn woonplaats is tussen de 4 en 4.5k.
2) Qua volgorde lijkt het mij verstandig om eerst de nieuwe keuken te laten plaatsen en daarna pas aannemer te laten komen voor nieuwe vloer en nieuwe achtergevel/uitbouw. Makes sense?
3) Qua keuken zit ik te denken aan een diagonaal keuken ipv de huidige L-vorm. Aan de kant waar nu het gasfornuis staat hoge kasten met inbouwapparatuur en opslagruimte en aan de overkant keukenblok met aanrecht en boven en onder kastjes. Denken jullie dat dat qua ruimte (breedte ruimte 2.69m) OK is, of is dat te krap?
Ik zal later vast nog meer vragen hebben, maar zou het waarderen als jullie als ervaren klussers al wat input voor mij hebben op bovenstaande.
Alvast bedankt!