SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nee, dat is niet slechts aan de woningbouwvereniging. Dat is aan alle eigenaren. Op de kadastrale tekening is ook duidelijk te zien dat het bedoeld was zoals de situatie eerst was. Géén doorlopende brandgang. Die sitatie kun je als één vd mede-eigenaren vd beide stukjes (mandelige) brandgang niet eenzijdig wijzigen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:50 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Maar dat is aan de woningbouw om hiervan iets te vinden, niet de rechter en al helemaal niet de achterbuurman. Maar ook als ik een woning huur mag ik gerust de hele achtertuin openbaar toegankelijk maken door gewoon geen schutting te plaatsen.
Maar mag ik als huurder mijn eigen poort en schutting verwijderen van mijn prive achtertuin?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En nee, dat is niet slechts aan de woningbouwvereniging. Dat is aan alle eigenaren. Op de kadastrale tekening is ook duidelijk te zien dat het bedoeld was zoals de situatie eerst was. Géén doorlopende brandgang. Die sitatie kun je als één vd mede-eigenaren vd beide stukjes (mandelige) brandgang niet eenzijdig wijzigen.
En het is al helemaal niet aan de huurders om dat te wijzigen.
Nee, de poort van de buurman was helemaal niet van de dames die er achter woonden. En van andermans spullen moet je afblijven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 21:55 schreef BlauweDag het volgende:
Gingen ze iets buiten hun tuin ondernemen? Nee ze haalde een stuk schutting weg en een poort. Ik mag toch ook mijn schutting en poort verwijderen?
Het was de poort van hun eigen tuin en ze mochter achterom via de brandgang.
Nee het was de toegangspoort van 1 van de dames hun achtertuin. Hij kreeg enkel gelijk omdat de situatie gewijzigd was en niet omdat ze een anders eigendom hadden verwijderd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:05 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Nee, de poort van de buurman was helemaal niet van de dames die er achter woonden. En van andermans spullen moet je afblijven.
Nee, het was 1 vd scheidingen cd brandgang. Keurig op de perceelsgrens. Waar een poort in zat zodat de huurder achterom kon.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:06 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Nee het was de toegangspoort van 1 van de dames hun achtertuin. Hij kreeg enkel gelijk omdat de situatie gewijzigd was en niet omdat ze een anders eigendom hadden verwijderd.
Ja, de toegangspoort tot haar achtertuin en de andere poort was de toegangspoort tot de buurvrouw haar achtertuin.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, het was 1 vd scheidingen cd brandgang. Keurig op de perceelsgrens. Waar een poort in zat zodat de huurder achterom kon.
Nee, want het is noch jouw poort, noch jouw schutting.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:00 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Maar mag ik als huurder mijn eigen poort en schutting verwijderen van mijn prive achtertuin?
Nee, het was een eigendomsafscheiding met een poort erin.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:09 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Ja, de toegangspoort tot haar achtertuin en de andere poort was de toegangspoort tot de buurvrouw haar achtertuin.
Ja, en dat eigendom was haar achtertuin.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, het was een eigendomsafscheiding met een poort erin.
Het was niet HAAR eigendom. Dus moet ze er met haar tengels afblijven.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:11 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Ja, en dat eigendom was haar achtertuin.
Jaquote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:00 schreef BlauweDag het volgende:
[..]
Maar mag ik als huurder mijn eigen poort en schutting verwijderen van mijn prive achtertuin?
Dat was zijn vraag niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, want het is noch jouw poort, noch jouw schutting.
Door natrekking zijn ze eigendom vd eigenaar vd grond.
Ja die snapte ik ook niet helemaal.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:25 schreef JJ76 het volgende:
Wat was nu precies het voordeel om deel van achtertuin in te leveren om brandgang door te trekken? Het was zelfs idee van de buurtbitch die er zelf niets voor hoefde in te leveren.
Nee, dat mag niet. En zeker niet in onderhavig geval. Waarbij je rotzooit met met eigendommen door 2 mandelige percelen te verbinden waarbij dat expliciet nooit de bedoeling was en ook zo is vastgelegd in de notariële akten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja
[..]
Dat was zijn vraag niet.
Als huurder mag je de schutting op je 'eigen grond' gewoon weg halen.
Dat je er van 2 kanten bij kunt komen kennelijk..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:25 schreef JJ76 het volgende:
Wat was nu precies het voordeel om deel van achtertuin in te leveren om brandgang door te trekken? Het was zelfs idee van de buurtbitch die er zelf niets voor hoefde in te leveren.
Zou maar zo kunnen dat wEls en haar ex langs andere kant weg wilden kunnen en hadden anderen geen zin in gezeik met haar.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja die snapte ik ook niet helemaal.
Nogmaals: Dat was de vraag niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. En zeker niet in onderhavig geval. Waarbij je rotzooit met met eigendommen door 2 mandelige percelen te verbinden waarbij dat expliciet nooit de bedoeling was en ook zo is vastgelegd in de notariële akten.
Wat (uiteraard) ook bevestigd werd door de uitspraak.
Ook als niet niet over onderhavige zaak gaat: een huurder heeft géén privéschutting. Natrekking..quote:Op donderdag 10 oktober 2024 23:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nogmaals: Dat was de vraag niet.
Dat ging (indirect wellicht wel) niet over de zaak.
Een huurder mag prima zijn eigen privé schutting weghalen.
Misschien dat ze dan niet om hoeven te lopen met containers of fiets naar de openbaren weg ofzo? Of door het huis moeten.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 22:25 schreef JJ76 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |