Fietsvrienden (m/v/x),
Vanuit het Recreatief Wielrennen topic hadden we de afgelopen jaren regelmatig meets, en de laatste tijd is daar een beetje de klad in gekomen - verhuizen, pandemie, nieuwe baan etc. Dus hoog tijd om weer eens samen te komen en de benen te laten spreken - op dat forum lullen doen we al genoeg.
In het najaar denk je dan natuurlijk meteen aan onverhard, en de omgeving waar ik sinds 2 jaar woon leent zich perfect voor "
Grippers Gruwelijke Gravelride" With coffee! Craftbeer! Campfires! Burgers! Live Music!
Wat gaan we doen?
-Datum&locatie: Zondag 15 december - 9.30 - ** Cothen **
-Verzamelen met een bakkie espresso, want gravelrides&koffie horen bij elkaar. Daarbij uiteraard een organische cold pressed mueslireep, want: live slow ride fast!
-om 10.00 inklikken voor ongeveer 125 mooie gevarieerde km's. Eigenlijk een standaard rondje heuvelrug, maar met dat verschil dat er ongeveer 50-60% onverhard in zit. Dat begint al direct in de eerste km het dorp uit, en daarna volgen diverse zand~ & boswegen, het Let de Stigter pad, maar ook enkele korte stukjes van de MTB-routes van Zeist en Leersum/Amerongen. We komen langs 1 van de mooiste kastelen op de heuvelrug, doorkruisen het territorium van de wolf, en een heuse sprintfinale op de ultieme laatste secteur van 1200 m lang:
Strijp NZDe voorlopige route:
https://connect.garmin.com/modern/course/311271985-15.00 uiterlijk thuis want dan is er de superprestige manche in dé Kuil van Zonhoven. Met een Vlaams speciaalbiertje. En wellicht iets lekkers (organisch / biologisch / home-made) van de BBQ te snaaien erbij.
FAQ:
- Dit kost zeker ook minstens 150 ¤ net als al die hippe gravelraids? --> nee hoor, no worries
- Kan dit ook met een gewone racefiets --> Niet ideaal, maar denk aan minstens 30 mm banden, liefst breder. Als het droog is lukt het meestal wel op wat smallere banden, hooguit zul je op de stukjes MTB route even moeten afzien als er boomwortels opdoemen. Als het nat wordt: slecht idee...
- Kan ik ook meedoen met een MTB? --> Ja maar als het boven de 30 km/u gaat zal je misschien flink moeten aanpoten.
- Mag ik ook een gewoon biertje als ik niet van moeilijke IPA's hou --> tuurlijk Patroon
- Is er iets te winnen --> alleen eeuwige roem en het recht om op te scheppen over je prestaties.
- en als het die dag echt met bakken uit de lucht komt? --> verzetten kan altijd nog
[ Bericht 0% gewijzigd door Gripper op 09-10-2024 19:31:27 ]
Mijn foto's op Flickr![b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-