quote:On September 26, the NHC began monitoring the Caribbean Sea for possible tropical development.[215] Three days later, a broad area of low pressure formed over the western Caribbean, producing disorganized showers and thunderstorms,[216] however, it degenerated into an open trough two days later.[217] As this broad trough began interacting with a stationary front and the remains of Tropical Depression Eleven-E in the eastern Pacific,[218] a new low-pressure area developed in the Gulf of Mexico on October 4.[219] Showers and thunderstorms associated with this disturbance became better organized,[220] causing the NHC to upgrade it into Tropical Depression Fourteen the next day.[221] Further development happened, and a few hours later, satellite wind data indicated the depression strengthened into Tropical Storm Milton.
https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Atlantic_hurricane_season
Rond die tijd idd.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:08 schreef raptorix het volgende:
Hoe laat komt ie eigenlijk aan land? Ergens rond 6 uur morgenochtend Nederlandse tijd?
Blijft dus een "Major" bij landfall ?quote:Op woensdag 9 oktober 2024 12:31 schreef aloa het volgende:
De drie orkaan modellen zitten tussen de 935 en 945 mb tijdens landfall.
Dat is al dagen de voorspelling. Maandag ging men voor Cat 3.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Blijft dus een "Major" bij landfall ?
Ja, dat staat ook in de OP.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Blijft dus een "Major" bij landfall ?
Eyewall replacement. De binnenste eyewall stort dan in elkaar en er vormt zich (bij voldoende gunstige condities) een groter oog. Tijdens dit proces is het systeem minder georganiseerd, stijgt de luchtdruk en daalt de windsnelheid. Het duurt even voordat een systeem daarvan herstelt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:27 schreef Zorro het volgende:
Ik volg het allemaal nu wel maar heb er verder geen verstand van. Dus kan iemand me uitleggen wat de hier steeds terugkerende term "EWR" betekent?
Aha, duidelijk!quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:30 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Eyewall replacement. De binnenste eyewall stort dan in elkaar en er vormt zich (bij voldoende gunstige condities) een groter oog. Tijdens dit proces is het systeem minder georganiseerd, stijgt de luchtdruk en daalt de windsnelheid. Het duurt even voordat een systeem daarvan herstelt.
EyeWallReplacementCyclequote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:27 schreef Zorro het volgende:
Ik volg het allemaal nu wel maar heb er verder geen verstand van. Dus kan iemand me uitleggen wat de hier steeds terugkerende term "EWR" betekent?
Vorige topic zag dat er zo uitquote:
Had ik gezien, alleen Eyewall Replacement niet direct als EWR vertaaldquote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vorige topic zag dat er zo uit
Bugno3 in WKN / [ACTUEEL] Zeer zware orkaan Milton (Cat5) op weg naar Florida
[ x ]
Betrap mezelf er op dat ik het EWR noem en soms ERCquote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Had ik gezien, alleen Eyewall Replacement niet direct als EWR vertaald
Bizar dat 24 uur van te voren we nog niet kunnen berekenen waar die gaat landen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 13:35 schreef Bugno3 het volgende:
Milton overigens nog steeds oostelijk van zowel modellen als forecasts. Je zou zeggen dat dat een iets zuidelijker landfall gaat betekenen. Goed nieuws voor de Bay, minder voor Venice en daaronder.
Ja once in a generation tot volgend jaar of het jaar daarna.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |