Hele artikel: Fok!quote:Onder mensen uit de algemene bevolking zonder COVID-19-vaccinatie was er in 2021 en 2022 sprake van flinke oversterfte; er overleden veel meer mensen dan verwacht op basis van eerdere jaren. Onder gevaccineerde mensen was er juist sprake van ondersterfte; er overleden minder mensen dan verwacht.
In de groep kwetsbare mensen – ouderen en mensen met chronische aandoeningen als COPD, diabetes of hart- en vaatziekten – is er bij zowel ongevaccineerden als gevaccineerden sprake van oversterfte; de oversterfte was hoger onder kwetsbare ongevaccineerden dan kwetsbare gevaccineerden. De hoge vaccinatiegraad heeft waarschijnlijk veel overlijdens voorkomen, met name onder de genoemde kwetsbare groepen. Dit blijkt uit een door Nivel uitgevoerd onderzoek.
Nivel onderzocht oversterfte in 2021 en 2022 onder de groep mensen met COVID-19-vaccinatie en de groep mensen zonder deze vaccinatie. Hierbij hielden we rekening met een groot aantal kenmerken van deze mensen (zoals leeftijd, medische geschiedenis, migratieachtergrond, kwetsbaarheid onder ouderen) die samenhangen met overlijden. Bij de groep ongevaccineerden was COVID-19 bij zowel de mannen als de vrouwen twee keer zo vaak de doodsoorzaak als bij gevaccineerde mannen en vrouwen.
Nee het is niet waar. De vaccinaties in het CIMS register (Het RIVM covid vaccinatie register) verdwijnen niet (wel effectief uit CIMS+ wat gebruikt wordt voor bepalen van vaccinatiegraad, maar dat is niet de dataset die hier gebruikt wordt). Er is ook gewoon sterfte onder gevaccineerden in de eerste 2 weken in de dataset.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is wel waar en ook het grote kritiekpunt van de Hond op het eerste rapport.
Er worden gewoon acute sterfgevallen (binnen 2 weken na vaccinatie) weggeschreven. Dat hebben ze nu enkel een andere naam gegeven, waardoor de cijfers nog onbetrouwbaar zijn.
Als 60-jarige hartpatient kreeg ik die gewoon thuis, vanuit de GGD, denk ik.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Totaal gemist dan. Kreeg je daar echt een oproep voor via arts of is dit via pers? Ik heb al wel griepprikoproep binnen.
Ik heb net als je man griepprik oproep huisarts gehad. Krijg dat ( ben 52) omdat ik ziek ben. Vraag mij dan af waarom ik niets over vaccinatie covid hoor. Daar zat men eerder echt achteraan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Als 60-jarige hartpatient kreeg ik die gewoon thuis, vanuit de GGD, denk ik.
Mijn man is ook 60, gezond, en heeft geen oproep gehad. Wel voor de griepprik, voor het eerst.
Misschien een leeftijd dingetje. De vaccinatieronde duurt tot 6 december. Je kan ook zelf contact opnemen met de GGD en een afspraak inplannen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb net als je man griepprik oproep huisarts gehad. Krijg dat ( ben 52) omdat ik ziek ben. Vraag mij dan af waarom ik niets over vaccinatie covid hoor. Daar zat men eerder echt achteraan.
Wat verwacht je niet? Dat een vaccinatie side effects kan geven? Niets vreemds aan toch?quote:
Inderdaad. Eens. 100%quote:
Toch gek, want van de honderden die er ken en de vaccinatie heeft gehad heeft er geen last van.quote:
Dat was precies mijn punt. Volgens mij ging dit artikel over mensen die na de vaccinatie op enige manier last hadden. Wat helemaal niet gek is na een vaccinatie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Toch gek, want van de honderden die er ken en de vaccinatie heeft gehad heeft er geen last van.
Of telt de zere arm of grieperig gevoel erna ook mee?
We roepen jou vaak genoeg ter verantwoording.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad. Eens. 100%
Zoveel mensen zijn vermoord door de overheid met hun vaccinatiedwang of voor het leven verminkt.
Gelukkig komen alle daders van deze massamoord spoedig voor het gerecht en zitten ze nu in voorarrest.
Oh wacht even ...
Deze covid-hoax is gewoon bizar en komt neer op genocide wereldwijd. En echt niemand is hiervoor ter verantwoording geroepen. Echt.werkelijk.nie-mand. Bizar.Gespuis is het.
Nee, dit artikel ging over sterfte en het-al dan niet bewuste- gegoochel met die cijfers.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat was precies mijn punt. Volgens mij ging dit artikel over mensen die na de vaccinatie op enige manier last hadden. Wat helemaal niet gek is na een vaccinatie.
Maar de wapflappen roeptoeters in dit topic lezen iets over vaccinatie en de conclusie is alweer getrokken.
Ik reageerde op een X post waarin aangegeven werd dat 1 op de 6 Duitsers last had van bijwerkingen. Maar goed.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, dit artikel ging over sterfte en het-al dan niet bewuste- gegoochel met die cijfers.
Dat is even wat anders dan pijn in de arm.
Oke excuses.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik reageerde op een X post waarin aangegeven werd dat 1 op de 6 Duitsers last had van bijwerkingen. Maar goed.
Er wordt inderdaad flink gegoocheld met cijfers om de indruk te wekken dat het vaccin levensgevaarlijk is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, dit artikel ging over sterfte en het-al dan niet bewuste- gegoochel met die cijfers.
Dat is even wat anders dan pijn in de arm.
Maar zijn er nou echt mensen (op een enkeling na dan) die beweren dat het vaccin levensgevaarlijk is?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad flink gegoocheld met cijfers om de indruk te wekken dat het vaccin levensgevaarlijk is.
Maar dat lukt niet echt.
Ja, en die zijn inmiddels al een paar jaar op zoek naar al die mensen die door de vaccins overleden zijn, maar hebben die nog steeds niet gevonden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar zijn er nou echt mensen (op een enkeling na dan) die beweren dat het vaccin levensgevaarlijk is?
Hoeveel mensen hebben we het dan over? Hebben die zich georganiseerd?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja, en die zijn inmiddels al een paar jaar op zoek naar al die mensen die door de vaccins overleden zijn, maar hebben die nog steeds niet gevonden.
Herman Steigstra en consorten vooral, geen idee hoeveel dat er zijn, maar krijgt geregeld meer dan 100 likes op X. Geen idee hoeveel mensen virusvaria or mauricedehond nog lezen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben we het dan over? Hebben die zich georganiseerd?
Aantallen is lastig, want echt georganiseerd is het niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen hebben we het dan over? Hebben die zich georganiseerd?
Op X vind ik 100 likes eigenlijk meer klinken als die enkelingen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Herman Steigstra en consorten vooral, geen idee hoeveel dat er zijn, maar krijgt geregeld meer dan 100 likes op X. Geen idee hoeveel mensen virusvaria or mauricedehond nog lezen.
Ok. Maar je kan net zo gek niet bedenken, of je hebt wel een paar idioten die iets geloven. BNW is niet voor niets opgericht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Aantallen is lastig, want echt georganiseerd is het niet.
Op BNW zitten een aantal, in mijn kennissenkring een paar, verder tref ik ze wel op X en YouTube.
Volgens mij staat De Andere Krant er ook vol mee, dat soort media is best een aanjager.
Daar ging dit draadje ook helemaal niet over...quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:59 schreef Wantie het volgende:
Eigenlijk is alles al bediscussieerd.
Blijft over de verbazing over de meest waanzinnige angstverhalen over het vaccin.
Nou, de ondertoon was er wel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar ging dit draadje ook helemaal niet over...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |