Of een maandje wat dat betreft. Benieuwd hoe deze teams het gaan doen in de toppersquote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:28 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Je bent hier wel vaak te vinden voor iemand die eerst gewoon liever nog een paar maanden afwacht.
Er zijn inderdaad nog genoeg onduidelijkheden, maar ook al genoeg concrete veranderingen. Maar we kunnen ook alles in de zomer bespreken ja, dan wordt het hier lekker rustig.
Vorig jaar na dertien wedstrijden 29 tegendoelpunten en nu na dertien duels zeven tegendoelpunten. Maar laten we even tot maart wachten met conclusies.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:34 schreef Wotte het volgende:
In ieder geval minder tegengoals dan vorig seizoen, daar durf ik wel mijn hand voor in het vuur te steken.
Dan durf ik best de conclusie te trekken dat er dit seizoen dan 13 wedstrijden 22 minder tegendoelpunten zijn hoorquote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:37 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Vorig jaar na dertien wedstrijden 29 tegendoelpunten en nu na dertien duels zeven tegendoelpunten. Maar laten we even tot maart wachten met conclusies.
Nou ja caland heeft wel een punt toch. In die reeks vorig jaar zaten PSV, FC Utrecht, FC Twente, AZ en Feyenoord, goed voor de helft van die tegendoelpunten. Heb je nu nog niet tegen gespeeld.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:37 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Vorig jaar na dertien wedstrijden 29 tegendoelpunten en nu na dertien duels zeven tegendoelpunten. Maar laten we even tot maart wachten met conclusies.
tuurlijk speelt dat mee, maar zeker achterin staat het vooralsnog veel beter. Maar zal wel weer worden geinterpreteerd worden als we worden makkelijk kampioen door dat soort users.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja caland heeft wel een punt toch. In die reeks vorig jaar zaten PSV, FC Utrecht, FC Twente, AZ en Feyenoord, goed voor de helft van die tegendoelpunten. Heb je nu nog niet tegen gespeeld.
Je ziet ook gewoon terug dat ze veel minder kwetsbaar in de omschakeling zijn in tegenstelling tot vorige seizoenen. Dat is ook tegen de kleintjes al van waarde.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:01 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
tuurlijk speelt dat mee, maar zeker achterin staat het vooralsnog veel beter. Maar zal wel weer worden geinterpreteerd worden als we worden makkelijk kampioen door dat soort users.
Er is uiteraard nuance bij te geven maar als je de wedstrijden kijkt staat het nu verdedigend al veel beter dan vorig seizoen, ook tegen de 'kleintjes' was het toen open huis in o.a. de omschakeling.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja caland heeft wel een punt toch. In die reeks vorig jaar zaten PSV, FC Utrecht, FC Twente, AZ en Feyenoord, goed voor de helft van die tegendoelpunten. Heb je nu nog niet tegen gespeeld.
Dat maakt Farioli natuurlijk nog niet een goede trainer ofzo. Wat er in die paar maanden onder Steijn gebeurde is echt compleet schandalig. Zowel van Steijn als van de spelers, want je zag gewoon dat er van de 11 een stuk of 6 a 7 de benen compleet stil hielden in de omschakeling.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Er is uiteraard nuance bij te geven maar als je de wedstrijden kijkt staat het nu verdedigend al veel beter dan vorig seizoen, ook tegen de 'kleintjes' was het toen open huis in o.a. de omschakeling.
Zonder dat er nu een hosannastemming is, Ajax zal tegen de toppers genoeg punten verspillen daar zit ik niet over in.
Het is gewoon vrij duidelijk dat het momenteel wel ergens op slaat wat Ajax doet en vorig seizoen, nou ja, niet. Met Klaassen en Weghorst heb je ook twee spelers erbij die zomaar ‘een goal’ kunnen maken, alhoewel het verder qua aanvallende wapens niet echt overtuigend is.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Er is uiteraard nuance bij te geven maar als je de wedstrijden kijkt staat het nu verdedigend al veel beter dan vorig seizoen, ook tegen de 'kleintjes' was het toen open huis in o.a. de omschakeling.
Zonder dat er nu een hosannastemming is, Ajax zal tegen de toppers genoeg punten verspillen daar zit ik niet over in.
Oh ik vind het bij zowel Ajax als Feyenoord echt niet om aan te gluren. Derhalve snap ik de verheerlijking van de Italiaanse dorpspastoor gewoon niet zo.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is gewoon vrij duidelijk dat het momenteel wel ergens op slaat wat Ajax doet en vorig seizoen, nou ja, niet. Met Klaassen en Weghorst heb je ook twee spelers erbij die zomaar ‘een goal’ kunnen maken, alhoewel het verder qua aanvallende wapens niet echt overtuigend is.
Wat dat betreft begrijp ik @:caland zijn retoriek niet zo, vooral omdat hij opvallend mild is over Feyenoord wat nu twee keer onverdiend wint en waar er nauwelijks nog een idee is. Dan ben je gewoon aan het zoeken.
Zal Caland voor Feyenoord zijn?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is gewoon vrij duidelijk dat het momenteel wel ergens op slaat wat Ajax doet en vorig seizoen, nou ja, niet. Met Klaassen en Weghorst heb je ook twee spelers erbij die zomaar ‘een goal’ kunnen maken, alhoewel het verder qua aanvallende wapens niet echt overtuigend is.
Wat dat betreft begrijp ik @:caland zijn retoriek niet zo, vooral omdat hij opvallend mild is over Feyenoord wat nu twee keer onverdiend wint en waar er nauwelijks nog een idee is. Dan ben je gewoon aan het zoeken.
Ach ja, Caland is in dit topic ongeveer net zo serieus te nemen als klaasweetalles.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind het vooral niet zo goed als wordt beweerd.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ach ja, Caland is in dit topic ongeveer net zo serieus te nemen als klaasweetalles.
Alles wat ze doen is toch wel kut.
Er zijn hier toch juist allemaal nuances geplaatst? Volgens mij vindt niemand dat Ajax clubs compleet kapot speelt. Alleen je komt van heel ver.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral niet zo goed als wordt beweerd.
Daarbij moet ik ook regelmatig gniffelen om de verheerlijking van Farioli. En als het kut is ligt het natuurlijk allemaal bij zijn voorgangers.
Daar negeer je maar even bij dat het verschil vorig seizoen zo’n 30 punten was en dat bovendien Ajax nauwelijks iets heeft kunnen uitgeven. Ajax bouwt weer iets op na een seizoen comedy capers, dus het is geen verwondering dat de verwachtingen lager liggen, bij Feyenoord is het überhaupt lachwekkend dat dit vertrouwen nog opgebouwd moet worden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:58 schreef Caland het volgende:
Maar voor beide clubs geldt nu hetzelfde, met overwinningen komt ook weer wat vertrouwen. Helemaal als dat tegen een Girona en Twente is in het geval van de Deense dorpspastoor.
Als het dan qua fitheid niet best is dan is het doorgaans ook geen goed idee om je selectie zo over de kling te jagen dat de helft geblesseerd raakt, dat lijkt me dan ook geen hogere wiskundequote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:13 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Er zijn hier toch juist allemaal nuances geplaatst? Volgens mij vindt niemand dat Ajax clubs compleet kapot speelt. Alleen je komt van heel ver.
En 'verheerlijking' is ook zo'n lekker telegraafoverdrijvinkje wat het leuk doet in een podcast met Misjel van Egmond, niemand zegt dat de nieuwe Guardiola hier is. 'haha in Amsterdam dachten ze alweer dat de nieuwe Pep daar was'. Er is een duidelijk plan ten opzichte van vorig jaar en zoals Stijn gewoon met artikelen staaft was het vorig jaar qua fitheid dramatisch. Dat staat ook echt in alle kranten, en dat zijn voorgangers het niet zo goed deden is ook geen hogere wiskunde.
Daarom rouleren ze toch zo ontzettend veel? (lol)quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Als het dan qua fitheid niet best is dan is het doorgaans ook geen goed idee om je selectie zo over de kling te jagen dat de helft geblesseerd raakt, dat lijkt me dan ook geen hogere wiskunde
Ik vind die Godts wel een leuke speler.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ach ja, Caland is in dit topic ongeveer net zo serieus te nemen als klaasweetalles.
Alles wat ze doen is toch wel kut.
Aanvallend is het zeker op de vleugels enorm karig natuurlijk. Godts zou invaller moeten zijn, Traoré heeft altijd al een hoog als het draait gehalte gehad en daarachter zitten spelers die al moeite hebben in Jong Ajax. Dat kun je Farioli echter niet verwijten natuurlijk.
Lijkt me terecht, bij die Duitse professor zorgde dat er ook al voor dat er eerder meer blessures ontstonden.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:17 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daarom rouleren ze toch zo ontzettend veel? (lol)
Waar ook weer kritiek op is.
Jazeker was altijd al een groot talent maar idealiter natuurlijk niet je enige fatsoenlijke linksbuiten, die gaat ook genoeg dalen tegenkomen dit jaar. En het rendement moet omhoog.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:20 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ik vind die Godts wel een leuke speler.
Net werden ze nog over de kling gejaagd en nu komt het door het rouleren.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me terecht, bij die Duitse professor zorgde dat er ook al voor dat er eerder meer blessures ontstonden.
Eens. Het is allemaal wel heel kwetsbaar ja.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:21 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jazeker was altijd al een groot talent maar idealiter natuurlijk niet je enige fatsoenlijke linksbuiten, die gaat ook genoeg dalen tegenkomen dit jaar. En het rendement moet omhoog.
Precies. Zo heel slecht is het materiaal van Ajax echt niet hoor, maar ze willen de boel m.i.. te graag downplayen met het oog op een eventuele 4de plek achter Twente (die in principe op elke positie een mindere speler hebben, maar als team wel een stuk verder zijn).quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:24 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Eens. Het is allemaal wel heel kwetsbaar ja.
Maar buiten PSV om zie ik eigenlijk geen betere buitenspelers. AZ geen oordeel over, die zie ik zelden.
Het is ook nog wel dat het verwachtingspatroon bij AZ en Twente toch altijd net een fractie lager ligt dan bij Ajax. Neem zo'n Ruben van Bommel, die speelt een paar aardige potten en geeft dan bijvoorbeeld weken niet thuis. Bij een AZ wordt daar veel makkelijker overheen gestapt, doet ie dat in een Ajax-shirt dan is het meteen de slechtste speler die we ooit hebben gehaald.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 11:24 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Eens. Het is allemaal wel heel kwetsbaar ja.
Maar buiten PSV om zie ik eigenlijk geen betere buitenspelers. AZ geen oordeel over, die zie ik zelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |