abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:32:18 #226
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215222969
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:28 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Je bent hier wel vaak te vinden voor iemand die eerst gewoon liever nog een paar maanden afwacht.

Er zijn inderdaad nog genoeg onduidelijkheden, maar ook al genoeg concrete veranderingen. Maar we kunnen ook alles in de zomer bespreken ja, dan wordt het hier lekker rustig.
Of een maandje wat dat betreft. Benieuwd hoe deze teams het gaan doen in de toppers
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215222978
In ieder geval minder tegengoals dan vorig seizoen, daar durf ik wel mijn hand voor in het vuur te steken.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 23:37:52 #228
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215222995
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:34 schreef Wotte het volgende:
In ieder geval minder tegengoals dan vorig seizoen, daar durf ik wel mijn hand voor in het vuur te steken.
Vorig jaar na dertien wedstrijden 29 tegendoelpunten en nu na dertien duels zeven tegendoelpunten. Maar laten we even tot maart wachten met conclusies.
pi_215223005
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:37 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Vorig jaar na dertien wedstrijden 29 tegendoelpunten en nu na dertien duels zeven tegendoelpunten. Maar laten we even tot maart wachten met conclusies.
Dan durf ik best de conclusie te trekken dat er dit seizoen dan 13 wedstrijden 22 minder tegendoelpunten zijn hoor 8-)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_215223819
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 23:37 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Nou ja caland heeft wel een punt toch. In die reeks vorig jaar zaten PSV, FC Utrecht, FC Twente, AZ en Feyenoord, goed voor de helft van die tegendoelpunten. Heb je nu nog niet tegen gespeeld.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_215223852
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 08:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou ja caland heeft wel een punt toch. In die reeks vorig jaar zaten PSV, FC Utrecht, FC Twente, AZ en Feyenoord, goed voor de helft van die tegendoelpunten. Heb je nu nog niet tegen gespeeld.
tuurlijk speelt dat mee, maar zeker achterin staat het vooralsnog veel beter. Maar zal wel weer worden geinterpreteerd worden als we worden makkelijk kampioen door dat soort users.
pi_215224061
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 09:01 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
tuurlijk speelt dat mee, maar zeker achterin staat het vooralsnog veel beter. Maar zal wel weer worden geinterpreteerd worden als we worden makkelijk kampioen door dat soort users.
Je ziet ook gewoon terug dat ze veel minder kwetsbaar in de omschakeling zijn in tegenstelling tot vorige seizoenen. Dat is ook tegen de kleintjes al van waarde.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 10 oktober 2024 @ 10:16:51 #233
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215224331
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 08:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Er is uiteraard nuance bij te geven maar als je de wedstrijden kijkt staat het nu verdedigend al veel beter dan vorig seizoen, ook tegen de 'kleintjes' was het toen open huis in o.a. de omschakeling.

Zonder dat er nu een hosannastemming is, Ajax zal tegen de toppers genoeg punten verspillen daar zit ik niet over in.
pi_215224525
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:16 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Er is uiteraard nuance bij te geven maar als je de wedstrijden kijkt staat het nu verdedigend al veel beter dan vorig seizoen, ook tegen de 'kleintjes' was het toen open huis in o.a. de omschakeling.

Zonder dat er nu een hosannastemming is, Ajax zal tegen de toppers genoeg punten verspillen daar zit ik niet over in.
Dat maakt Farioli natuurlijk nog niet een goede trainer ofzo. Wat er in die paar maanden onder Steijn gebeurde is echt compleet schandalig. Zowel van Steijn als van de spelers, want je zag gewoon dat er van de 11 een stuk of 6 a 7 de benen compleet stil hielden in de omschakeling.

Volgens mij had je nu de lokale kantinejuf voor de groep kunnen hebben dan had je ongeveer hetzelfde resultaat gehad. Qua materiaal is Ajax denk ik nog steeds de 3de ploeg van Nederland en daar zullen ze ook zo ongeveer eindigen.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 10:51:03 #235
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_215224528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:16 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het is gewoon vrij duidelijk dat het momenteel wel ergens op slaat wat Ajax doet en vorig seizoen, nou ja, niet. Met Klaassen en Weghorst heb je ook twee spelers erbij die zomaar ‘een goal’ kunnen maken, alhoewel het verder qua aanvallende wapens niet echt overtuigend is.

Wat dat betreft begrijp ik @Caland zijn retoriek niet zo, vooral omdat hij opvallend mild is over Feyenoord wat nu twee keer onverdiend wint en waar er nauwelijks nog een idee is. Dan ben je gewoon aan het zoeken.
Makkelijk eerste
  donderdag 10 oktober 2024 @ 10:58:45 #236
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215224573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het is gewoon vrij duidelijk dat het momenteel wel ergens op slaat wat Ajax doet en vorig seizoen, nou ja, niet. Met Klaassen en Weghorst heb je ook twee spelers erbij die zomaar ‘een goal’ kunnen maken, alhoewel het verder qua aanvallende wapens niet echt overtuigend is.

Wat dat betreft begrijp ik @:caland zijn retoriek niet zo, vooral omdat hij opvallend mild is over Feyenoord wat nu twee keer onverdiend wint en waar er nauwelijks nog een idee is. Dan ben je gewoon aan het zoeken.
Oh ik vind het bij zowel Ajax als Feyenoord echt niet om aan te gluren. Derhalve snap ik de verheerlijking van de Italiaanse dorpspastoor gewoon niet zo.

Maar voor beide clubs geldt nu hetzelfde, met overwinningen komt ook weer wat vertrouwen. Helemaal als dat tegen een Girona en Twente is in het geval van de Deense dorpspastoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215224593
quote:

[..]

Wat dat betreft begrijp ik @:caland zijn retoriek niet zo, vooral omdat hij opvallend mild is over Feyenoord wat nu twee keer onverdiend wint en waar er nauwelijks nog een idee is. Dan ben je gewoon aan het zoeken.
Zal Caland voor Feyenoord zijn?
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  donderdag 10 oktober 2024 @ 11:07:56 #238
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215224617
quote:

[..]

Ach ja, Caland is in dit topic ongeveer net zo serieus te nemen als klaasweetalles.

Alles wat ze doen is toch wel kut.

Aanvallend is het zeker op de vleugels enorm karig natuurlijk. Godts zou invaller moeten zijn, Traoré heeft altijd al een hoog als het draait gehalte gehad en daarachter zitten spelers die al moeite hebben in Jong Ajax. Dat kun je Farioli echter niet verwijten natuurlijk.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 11:11:10 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215224636
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:07 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Ach ja, Caland is in dit topic ongeveer net zo serieus te nemen als klaasweetalles.

Ik vind het vooral niet zo goed als wordt beweerd.

Daarbij moet ik ook regelmatig gniffelen om de verheerlijking van Farioli. En als het kut is ligt het natuurlijk allemaal bij zijn voorgangers.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 10 oktober 2024 @ 11:13:03 #240
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215224649
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind het vooral niet zo goed als wordt beweerd.

Daarbij moet ik ook regelmatig gniffelen om de verheerlijking van Farioli. En als het kut is ligt het natuurlijk allemaal bij zijn voorgangers.
Er zijn hier toch juist allemaal nuances geplaatst? Volgens mij vindt niemand dat Ajax clubs compleet kapot speelt. Alleen je komt van heel ver.

En 'verheerlijking' is ook zo'n lekker telegraafoverdrijvinkje wat het leuk doet in een podcast met Misjel van Egmond, niemand zegt dat de nieuwe Guardiola hier is. 'haha in Amsterdam dachten ze alweer dat de nieuwe Pep daar was'. Er is een duidelijk plan ten opzichte van vorig jaar en zoals Stijn gewoon met artikelen staaft was het vorig jaar qua fitheid dramatisch. Dat staat ook echt in alle kranten, en dat zijn voorgangers het niet zo goed deden is ook geen hogere wiskunde.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 11:14:19 #241
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_215224663
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:58 schreef Caland het volgende:
Maar voor beide clubs geldt nu hetzelfde, met overwinningen komt ook weer wat vertrouwen. Helemaal als dat tegen een Girona en Twente is in het geval van de Deense dorpspastoor.
Daar negeer je maar even bij dat het verschil vorig seizoen zo’n 30 punten was en dat bovendien Ajax nauwelijks iets heeft kunnen uitgeven. Ajax bouwt weer iets op na een seizoen comedy capers, dus het is geen verwondering dat de verwachtingen lager liggen, bij Feyenoord is het überhaupt lachwekkend dat dit vertrouwen nog opgebouwd moet worden.

Bovendien leveren van die toevalszeges weinig vertrouwen op hoor. Duidelijkheid en bij vlagen een goede wedstrijd, dat geeft vertrouwen. Ajax wisselt op zich prima potjes af met erg slechte wedstrijden, dat geeft wel vertrouwen dat op de lange termijn de prima potjes vaker gaan voorkomen. Wij hebben helaas al een tijd lang geen enkele goede wedstrijd gespeeld.
Makkelijk eerste
  donderdag 10 oktober 2024 @ 11:15:42 #242
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215224676
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:13 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Er zijn hier toch juist allemaal nuances geplaatst? Volgens mij vindt niemand dat Ajax clubs compleet kapot speelt. Alleen je komt van heel ver.

En 'verheerlijking' is ook zo'n lekker telegraafoverdrijvinkje wat het leuk doet in een podcast met Misjel van Egmond, niemand zegt dat de nieuwe Guardiola hier is. 'haha in Amsterdam dachten ze alweer dat de nieuwe Pep daar was'. Er is een duidelijk plan ten opzichte van vorig jaar en zoals Stijn gewoon met artikelen staaft was het vorig jaar qua fitheid dramatisch. Dat staat ook echt in alle kranten, en dat zijn voorgangers het niet zo goed deden is ook geen hogere wiskunde.
Als het dan qua fitheid niet best is dan is het doorgaans ook geen goed idee om je selectie zo over de kling te jagen dat de helft geblesseerd raakt, dat lijkt me dan ook geen hogere wiskunde
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 10 oktober 2024 @ 11:17:54 #243
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215224691
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Als het dan qua fitheid niet best is dan is het doorgaans ook geen goed idee om je selectie zo over de kling te jagen dat de helft geblesseerd raakt, dat lijkt me dan ook geen hogere wiskunde
Daarom rouleren ze toch zo ontzettend veel? (lol)

Waar ook weer kritiek op is. Dat er blessures zijn wil niet zeggen dat de selectie' op de kling wordt gejaagd', dat slaat wederom nergens op. De selectie wordt helemaal niet over de kling gejaagd. Maar als je daar tegenbewijs van heeft zie ik de data graag tegemoet. Ze zijn juist aan het opbouwen.
pi_215224704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:07 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Aanvallend is het zeker op de vleugels enorm karig natuurlijk. Godts zou invaller moeten zijn, Traoré heeft altijd al een hoog als het draait gehalte gehad en daarachter zitten spelers die al moeite hebben in Jong Ajax. Dat kun je Farioli echter niet verwijten natuurlijk.
Ik vind die Godts wel een leuke speler.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 11:20:55 #245
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215224711
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:17 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Daarom rouleren ze toch zo ontzettend veel? (lol)

Waar ook weer kritiek op is.
Lijkt me terecht, bij die Duitse professor zorgde dat er ook al voor dat er eerder meer blessures ontstonden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 10 oktober 2024 @ 11:21:12 #246
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215224713
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:20 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Ik vind die Godts wel een leuke speler.
Jazeker was altijd al een groot talent maar idealiter natuurlijk niet je enige fatsoenlijke linksbuiten, die gaat ook genoeg dalen tegenkomen dit jaar. En het rendement moet omhoog.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 11:22:26 #247
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_215224720
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:20 schreef Caland het volgende:

[..]
Lijkt me terecht, bij die Duitse professor zorgde dat er ook al voor dat er eerder meer blessures ontstonden.
Net werden ze nog over de kling gejaagd en nu komt het door het rouleren.

Uhm... oké. :)
pi_215224731
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:21 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Jazeker was altijd al een groot talent maar idealiter natuurlijk niet je enige fatsoenlijke linksbuiten, die gaat ook genoeg dalen tegenkomen dit jaar. En het rendement moet omhoog.
Eens. Het is allemaal wel heel kwetsbaar ja.

Maar buiten PSV om zie ik eigenlijk geen betere buitenspelers. AZ geen oordeel over, die zie ik zelden.
pi_215224743
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:24 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Maar buiten PSV om zie ik eigenlijk geen betere buitenspelers. AZ geen oordeel over, die zie ik zelden.
Precies. Zo heel slecht is het materiaal van Ajax echt niet hoor, maar ze willen de boel m.i.. te graag downplayen met het oog op een eventuele 4de plek achter Twente (die in principe op elke positie een mindere speler hebben, maar als team wel een stuk verder zijn).
pi_215226457
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 11:24 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Het is ook nog wel dat het verwachtingspatroon bij AZ en Twente toch altijd net een fractie lager ligt dan bij Ajax. Neem zo'n Ruben van Bommel, die speelt een paar aardige potten en geeft dan bijvoorbeeld weken niet thuis. Bij een AZ wordt daar veel makkelijker overheen gestapt, doet ie dat in een Ajax-shirt dan is het meteen de slechtste speler die we ooit hebben gehaald.

Denk alleen wel dat je als Ajax pas echt spelers uit deze competitie moet gaan halen als ze altijd minimaal een 6'je scoren, anders de jeugd of een buitenlandse speler de voorkeur geven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')