Dat komt er bij.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het landinwaarts gaat om overstromingen omdat de rivieren niet kunnen doorstromen/ blokkeren vanwege het teruggeduwde water aan de kust. Klopt dat niet?
En dan zijn er dus mensen die niet willen evacueren..quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:38 schreef Frutsel het volgende:
Maar voor de laag gelegen gebieden aan de kust waar bijv geen rivieren zijn krijg je daadwerkelijk overstromingen die tsunami-achtig lijken. Het is een soort van muur van water die het land op wordt geduwd.
Post #100 heeft ook zoiets, weet niet of je die bedoeldequote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik hoorde een bijna huilende weerman iets van 20 keer « incredible » zeggen, en daarna: mensen die in het gebied blijven, zijn straks allemaal dood. Weet helaas niet meer waar, want ik schwits tussen nieuwssites, twitter en YouTube. Maar ik geloof hem.
Ook die man die op zijn boot bleef, want zonder die boot was hij weer dakloos, gaat het niet overleven. Kennelijk kon die boot niet varen, of hij kon het niet.
Ze hebben vast wel een kerk daaro.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:26 schreef Scrummie het volgende:
Website met enkele live cams: https://hazcams.com/
Vriendin van mijn vriendin woont ergens ten zuiden van Sarasota. "Mandatory evacuations" maar ze blijven gewoon thuis
Zat net even op twitter te kijken en het stikt er van de complotshit over deze orkaan. Waar is men in de VS in godsnaam mee bezig en waar is het zo fout gegaan, vraag je je af.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze hebben vast wel een kerk daaro.
[ afbeelding ]
Twitter en YouTube als nieuwssite zien, moet je ook mee oppassen met dit soort dingen. Staat een hoop bullshit op.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik hoorde een bijna huilende weerman iets van 20 keer « incredible » zeggen, en daarna: mensen die in het gebied blijven, zijn straks allemaal dood. Weet helaas niet meer waar, want ik schwits tussen nieuwssites, twitter en YouTube. Maar ik geloof hem.
Ook die man die op zijn boot bleef, want zonder die boot was hij weer dakloos, gaat het niet overleven. Kennelijk kon die boot niet varen, of hij kon het niet.
Het is inderdaad te bizar voor woorden. En het leed van deze mensen wat deze weken daar gebeurd (na Helene, nu Milton en straks wellicht Nadine) gaat ook de verkiezingen beïnvloeden want daar wordt ook al flinke rotzooi over verspreidt.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zat net even op twitter te kijken en het stikt er van de complotshit over deze orkaan. Waar is men in de VS in godsnaam mee bezig en waar is het zo fout gegaan, vraag je je af.![]()
Compleet gestoord ja.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zat net even op twitter te kijken en het stikt er van de complotshit over deze orkaan. Waar is men in de VS in godsnaam mee bezig en waar is het zo fout gegaan, vraag je je af.![]()
Dat is tegenwoordig bij elke heftige gebeurtenis. Ook niet zo gek met media als X en YouTube en zo waar dat volk elkaar constant loopt op te jutten.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je centen hebt en alternatieven, maar een een gedeelte is gewoon straatarm en kan nergens heen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:13 schreef Bofjijff het volgende:
Krankzinnig als je daar blijft nu ipv evacuatie
Dit ja.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je centen hebt en alternatieven, maar een een gedeelte is gewoon straatarm en kan nergens heen.
niet helemaal goed geformuleerd, als je wel weg kan maar niet zou willen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja.
Alsof iedereen in zo'n korte tijd maar even kan evacueren.
Beetje hetzelfde als in een oorlog; de mensen met geld vluchten, de rest blijft achter.
Triest. En dat voor zo’n rijk en ontwikkeld land als de VS. Het zou toch anders moeten kunnen in mijn ogen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja.
Beetje hetzelfde als in een oorlog; de mensen met geld vluchten, de rest blijft achter.
Punt is dat er ook allerlei figuren zijn als eigenwijze pensionados die écht wel weg zouden kunnen, maar kiezen het niet te doen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja.
Koelkasten, TVs..quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kan me die orkaan nog herinneren in new orleans, dat zoveel vooral donkere mensen daarna winkels gingen plunderen waar hier op Fok zo’n schande van werd gesproken.
Bleek achteraf dat ze ook niks meer hadden en wel moesten om te overleven. Schandalig hoe de overheid toen heeft gereageerd.
Maar dat leidt tot een breder front, en zal weinig invloed hebben op de vloedgolf (die dan denk ik ook breder zal worden). Wind, regen en vloedgolf zorgen voor de problemen vooral.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 01:23 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ze verwachten toch een afzwakking naar categorie 3 en 2?
Ja want een flatscreen tv is een eerste levensbehoeftequote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kan me die orkaan nog herinneren in new orleans, dat zoveel vooral donkere mensen daarna winkels gingen plunderen waar hier op Fok zo’n schande van werd gesproken.
Bleek achteraf dat ze ook niks meer hadden en wel moesten om te overleven. Schandalig hoe de overheid toen heeft gereageerd.
Dit gaat een miljardenstrop worden.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar dat leidt tot een breder front, en zal weinig invloed hebben op de vloedgolf (die dan denk ik ook breder zal worden). Wind, regen en vloedgolf zorgen voor de problemen vooral.
Er ligt nog veel puin van de vorige orkaan, en dat worden projectielen, ook met iets minder wind.
Ze verwachten tot 500mm regen dacht ik, dat op zichzelf leidt ook tot grote problemen.
Een vloedgolf van tot 5m wordt verwacht, maar als dat 3 of 4 meter wordt dan leidt dat nog steeds tot enorme schade, zeker als het over een groter gebied gebeurt.
In hoeverre hij afzwakt voordat hij aan land komt hangt ook af van waar hij aan land komt. Vergeet ook niet dat Katrina een categorie 5 was, maar bij landfall een categorie 3.
Dat klopt ook. De doorstroming zal ook nog wel beperkt zijn door de zooi die erin ligt van de vorige orkaan, en meer doorstroming is juist nodig door de vele regen die er gaat vallen.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 08:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het landinwaarts gaat om overstromingen omdat de rivieren niet kunnen doorstromen/ blokkeren vanwege het teruggeduwde water aan de kust. Klopt dat niet?
Natuurlijk, dat is altijd bij een noodsituatie. Beetje sneu om daar dan vooral de focus op te leggen. Op degenen die koelkasten en tv’s hadden gejat.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 10:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want een flatscreen tv is een eerste levensbehoefte.
En dat soort figuren (plunderaars) zit ongetwijfeld ook nu tussen de achterblijvers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |