-------------------------------------------------------quote:Elon Musk samen met Trump op campagnebijeenkomst op plaats van mislukte aanslag
Een maand voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen heeft de Republikeinse kandidaat Donald Trump een campagnebijeenkomst gehouden in Butler in Pennsylvania, de plaats waar hij in juli een aanslag overleefde. Hij hield onder meer 1 minuut stilte voor de Trumpaanhanger die bij die aanslag is omgekomen. Tegelijk was het de eerste bijeenkomst die bijgewoond werd door miljardair Elon Musk.
In juli werd Trump in zijn oor geschoten tijdens een campagnebijeenkomst in Butler. De mislukte aanslag op de presidentskandidaat leidde uiteindelijk tot het ontslag van de topvrouw van de Secret Service. Die dienst staat in voor de veiligheid van de president, en presidentskandidaten, maar had – zo bleek uit onderzoek – zware steken laten vallen. Nu keerde Trump dus terug naar de plaats des onheils.
Hij begon zijn speech met "zoals ik al zei", grappend verwijzend naar het feit dat hij halverwege een zin werd geraakt in zijn oor. Dat moment werd vooral iconisch door een foto die genomen werd van een bebloede Trump die zijn vuist omhoog steekt, terwijl hij van het podium wordt gebracht.
"Ik wil een eenvoudige boodschap geven: onze beweging is sterker en dichter bij de overwinning dan ooit", zei Trump voort. "12 weken geleden heeft een vreselijke moordenaar, een monster, geprobeerd om mij en mijn beweging het zwijgen op te leggen. Met de hulp van God is de slechterik daar niet in geslaagd."
Ook de Republikeinse vicepresidentskandidaat J.D. Vance had het over een goddelijke interventie. "Ik ben er vast van overtuigd dat God die dag het leven van president Trump heeft gered", zei hij tijdens zijn toespraak. "Hier, bijna 3 maanden geleden, dachten we dat president Trump zou sterven. Maar God heeft nog steeds een plan voor hem, net zoals hij nog steeds een plan heeft voor de VS."
Trump overleefde de aanslag dan wel, maar Trumpaanhanger Corey Comperatore werd dodelijk getroffen door een kogel. De gewezen brandweerman werd tijdens de bijeenkomst herdacht. Zijn familie was ter plaatse en er werd 1 minuut stilte gehouden. Trump stond ook even stil bij David Dutch en James Copenhaver, die allebei gewond zijn geraakt bij de schietpartij.
"12 weken geleden hebben we allemaal een kogel opgevangen voor Amerika", zei Trump. "Het enige wat we vragen is dat iedereen gaat stemmen. We moeten winnen."
Pennsylvania is een zogenoemde strijdstaat: een staat waar het verschil tussen Trump en zijn Democratische tegenstander Kamala Harris klein is en die het verschil kan maken in de race naar het Witte Huis. Trump verloor 4 jaar geleden in de staat van de huidige president Joe Biden, hoewel hij er in 2016 wel nog een meerderheid van de kiezers kon overtuigen.
De bijeenkomst vond plaats onder strenge veiligheidsmaatregelen om een nieuwe aanslag te voorkomen.
Steun van Elon Musk
Voor het eerst was ook miljardair Elon Musk fysiek aanwezig op een Trumpbijeenkomst. De topman van X, SpaceX en Tesla heeft recent zijn steun voor de Republikein uitgesproken. Musk werd door Trump op het podium geroepen en mocht kort het publiek toespreken.
"De echte test van iemands karakter is hoe hij zich gedraagt wanneer hij onder vuur genomen wordt. We hadden een president die geen trap kon beklimmen (hij doelt op Joe Biden, red.) en een andere die beschoten werd, zijn vuist omhoog stak en 'fight, fight, fight' riep", aldus Musk. "Dus wie wil je dat Amerika vertegenwoordigt?"
"Dit zijn de belangrijkste verkiezingen van ons leven. Trump moet winnen om onze democratie te redden. Als je nu niet stemt, zijn dit de laatste verkiezingen", besloot Musk
https://www.vrt.be/vrtnws(...)butler-aanslag-musk/
Musk is als illegale immigrant de VS binnengekomen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:44 schreef Resistor het volgende:
Musk is geen migrant die zijn handje ophoudt bij de overheid. Ik denk dat hij eerder geld aan politici geeft in ruil voor betere (voor hem) regels.
Dus? Mensen die wat toevoegen zijn wat mij betreft welkom.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Musk is als illegale immigrant de VS binnengekomen.
Ach Nikonlover.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:44 schreef Resistor het volgende:
Musk is geen migrant die zijn handje ophoudt bij de overheid. Ik denk dat hij eerder geld aan politici geeft in ruil voor betere (voor hem) regels.
Niet? En al de subsidies die zijn bedrijven gehad hebben dan?quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:44 schreef Resistor het volgende:
Wat is er gebeurd met geen mens is illegaal? Dat is alleen als het jou goed uitkomt?quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Musk is als illegale immigrant de VS binnengekomen.
Maar hij houdt er niet de "juiste" politieke meningen op na, dus nu niet meer.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Huh Musk was toch de good guy met zijn groene waggies
En waar is alle illegalen oprotten gebleven? Dat is alleen als het jou goed uitkomt?quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is er gebeurt met geen mens is illegaal? Dat is alleen als het jou goed uitkomt?
Hypocriet weer, omdat je lekker denkt te kunnen scoren
En wat is er gebeurt met geen mens is illegaal? Dat is alleen als het jou goed uitkomt?quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En waar is alle illegalen oprotten gebleven? Dat is alleen als het jou goed uitkomt?
Fijn dat je hier aangeeft evenveel moraal te hebben als de mensen die posten alle illegalen oprottenquote:Op zondag 6 oktober 2024 10:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En waar is alle illegalen oprotten gebleven? Dat is alleen als het jou goed uitkomt?
Oh, dan is het goed joh.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:44 schreef Resistor het volgende:
Ik denk dat hij eerder geld aan politici geeft in ruil voor betere (voor hem) regels.
Trump verkoopt zijn eigen Bijbel, dus voor hem zijn die naïeve Christenen gewoon een verdienmodel.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:05 schreef herverwijderd het volgende:
Jemig, die speeches en al dat gelul over god. Ik vraag me altijd af of mensen dat echt geloven.
Dat is eigenlijk geen enkele illegale migrant... het is natuurlijk eigen aan illegaal zijn dat je dan geen recht op allerhande voorzieningen hebt...quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:44 schreef Resistor het volgende:
Helaas wel. Er zijn iets van 5 miljard christenen en moslims op de wereld.quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:05 schreef herverwijderd het volgende:
Jemig, die speeches en al dat gelul over god. Ik vraag me altijd af of mensen dat echt geloven.
Bijna elk bedrijf waar Elon Musk een serieuze vinger in de pap heeft gehad heeft zwaar geleund op staatssteun. Subsidies vooral.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:44 schreef Resistor het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |