abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:50:06 #176
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8606748
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

1 naam: Timothy McVeigh

Tja, nou en. Die is ter dood veroordeeld ... ze hebben hem gebraden op de stoel. Jammer dat Nawijn dit niet mag invoeren in NL

[Dit bericht is gewijzigd door limp_brain op 20-02-2003 13:54]

"Ik denk, dus ik ben ertegen"
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:50:53 #177
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8606772
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:50 schreef limp_brain het volgende:

[..]

Tja, nou en. Die is ter dood veroordeeld ... ze hebben hem gebraden op de stoel. Jammer dat Nawijn dit dit mag invoeren in NL

En de mensen van baader Meinhoff zijn ook dood. Maar dat telt zeker niet?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:52:06 #178
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8606801
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Henk Vos
Joop den Uijl
Wim Kok

Met zulke geweldige mensen die dit land heel mooi multicultureel hebben gemaakt, dan wil je toch blijven?

positieve discriminatie

Als Achmed iemand neersteekt dan moet je hem toch wat knuffelen om ervoor te zorgen dat ie weer goed kan meedraaien in de samenleving? En als de familie van het slachtoffer moeilijk doet, dan klaag je ze aan . Een groot verworven recht in de Nederlandse rechtsstaat. Nederland

Bush is slecht

Ik ken je nog niet zo goed, maar volgens mij is er aan jou geen groot politicus verloren gegaan.
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:53:00 #179
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8606832
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

En de mensen van baader Meinhoff zijn ook dood. Maar dat telt zeker niet?

Ja helaas een natuurlijke dood. Ik had liever gezien dat die beesten waren opgehangen.
pi_8608606
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 12:48 schreef limp_brain het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet. Hij is weer zo'n slynxe anti-Amerikaan die generaliserende uitspraken doet.

Wacht even, je hebt het hier over X-ray ??????
  donderdag 20 februari 2003 @ 15:08:10 #181
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8608644
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 15:06 schreef Gbazz het volgende:

[..]

Wacht even, je hebt het hier over X-ray ??????

euh Ja, maar heb geloof ik een beoordelingsfoutje gemaakt. Tja, nieuw hier hè .
pi_8622864
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:53 schreef limp_brain het volgende:

[..]

Ja helaas een natuurlijke dood. Ik had liever gezien dat die beesten waren opgehangen.

Ze hebben zichzelf opgehangen toch...althans zo wordt beweerd.
Een openbare executie had wellicht beter geweest voor deze hele groep.
inclusief Raspe/ Enslin etc.
Er zijn er zelfs die weer in vrijheid rondlopen.....
  vrijdag 21 februari 2003 @ 09:58:22 #183
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8623775
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 08:54 schreef Anna_ het volgende:

[..]

Ze hebben zichzelf opgehangen toch...althans zo wordt beweerd.
Een openbare executie had wellicht beter geweest voor deze hele groep.
inclusief Raspe/ Enslin etc.
Er zijn er zelfs die weer in vrijheid rondlopen.....

Is dat zo? Onbegrijpelijk
pi_9994084
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:12 schreef limp_brain het volgende:
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan. Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa, of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?

Ik ben in de loop der jaren wel zo realistisch geworden, dat ik van de meerderheid van de eigen bevolking weinig verzet daartegen mag verwachten. Nederlanders in het algemeen schijnen niet erg van hun eigen cultuur en taal te houden.

Opdat wij dan niet meer hoeven te emigreren, hier een realistische oplossing! We vragen de USA om ons als zoveelste staat op te nemen. Voeren de dollar in (niet meer zo' n grote stap na die euro) en erkennen de Amerikaanse vlag. Engels wordt de voertaal (Nederlands is sowieso al doorspekt met die taal). Doordat we dan Amerikaans staatsburger zijn geworden, kunnen we ook tot een betere bevolkingsspreiding komen. Ons vrij in onze USA vestigen!

Liever onder de "plak" van de USA, dan kiezen voor die andere opties.
Krankzinnig idee? Misschien toch niet.....?????????

ben het al...
I am an American.
  vrijdag 25 april 2003 @ 00:44:27 #185
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9997658
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:52 schreef DoctorB het volgende:

De geschiedenis van de VS is korter EN minder bloedig dan de Europese. Ik blijf liever Nederlander, maar uit de door jou geschetste mogelijkheden kies ik volmondig voor de VS.
En al die scheldende pubers* weten niet waar ze het over hebben.

Jij wel?

Minder bloedig?
Lol.... net zo bloedig; alleen kortstondiger (verschil met Europa is dat de bloederige geschiedenis nog doorgaat).

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 25-04-2003 00:46]

vrijdag 25 april 2003 @ 00:46:28 #186
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9997689
laat maar
pi_9997732
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:05 schreef limp_brain het volgende:

[..]

Om maar niet te spreken van Pol Pot, Ceaucescu, Envar Hoxa, Lichtend Pad en andere door jou verafgode politiekelingen.

Best wel goede recensie, met heel veel cijfers en info over 'Communisme en terreur: een onvermijdelijke combinatie?':
http://www.histocasa.nl/recensies/80220031217.shtml
pi_10027264
ach wat een ernstige situatie
als je hier zo'n honger hebt en bijna dood gaat, moet je wel vluchten lijkt me!
waarom ga je niet gewoon naar de USA limp_brain?
pi_10027603
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 00:50 schreef NightH4wk het volgende:
Best wel goede recensie, met heel veel cijfers en info over 'Communisme en terreur: een onvermijdelijke combinatie?':
http://www.histocasa.nl/recensies/80220031217.shtml
Volgens mij gaat het voornamelijk over de doden veroorzaakt door totalitaire regime's. Dat hierbij communistische hebben gezeten, dat is inderdaad waar.

hieronder een qoute uit de gegeven link

quote:
Met de overblijvende, volwaardige Khmers en met de heropgevoeden, moest dan een nieuw, krachtig volk opgebouwd worden, in een egalitaire, communistische en ethnisch uitgezuiverde staat.

Na hun val werden de daders niet berecht, maar gesteund, tien jaar lang zelfs (1979-1989) : voor de V.S.A. en China pasten ze in hun geostrategisch imperialisme tegen Vietnam en ook ons landje bleef het regime nog lang erkennen

Hieruit blijkt alweer dat we ook als niet totalitaire staten altijd al boter op ons hoofd hebben gehad.
  donderdag 22 mei 2003 @ 12:43:03 #190
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10605533
Bolkenstein wil niet amerikaans worden hoor

Bolkestein dreigt met strenge regels voor Amerikaanse bedrijven

Door onze correspondent

quote:
BRUSSEL, 22 MEI. Eurocommissaris Bolkestein (Interne Markt) heeft de Verenigde Staten gisteren opnieuw gedreigd met een soortgelijke maatregel voor Amerikaanse bedrijven, indien Washington vasthoudt aan Amerikaanse registratie van Europese accountantsfirma's.

Hij uitte zijn dreigement bij de presentatie van een actieplan voor verbetering van corporate governance (ondernemingsbestuur) in de EU, waaronder ook publiek nationaal en Europees toezicht op accountantsfirma's.,,Het toezicht en de regelgeving voor de accountantscontrole in de EU zal tenminste evenwaardig zijn aan de regelingen die nu in de VS worden uitgewerkt'', aldus Bolkestein. Daarom is een een Amerikaanse registratieplicht, die Europese accountantsfirma's confronteert met extra kosten en administratieve lasten, volgens Bolkestein niet gerechtvaardigd en ,,disproportioneel''.

Bovendien gelden in de EU andere regels voor bescherming van gegevens en beroepsgeheim. Bolkestein hoopt alsnog op een compromis met de VS, dat moet zijn gebaseerd op de wederzijdse erkenning van elkaars toezicht en regels. Als zo'n compromis uitblijft, valt volgens Bolkestein niet te ontkomen aan registratieplicht voor Amerikaanse accountantsfirma's in alle EU-lidstaten. De VS kwamen met nieuwe regelgeving naar aanleiding van enkele boekhoudschandalen. Een deel van Bolkesteins plannen was al in 1999 aangekondigd.

De Europese Commissie stemde gisteren volgens verwachting in met Bolkesteins actieplan, waarvan belangrijke elementen al naar buiten kwamen. Eerder had een commissie onder leiding van Erasmus-hoogleraar J. Winter geadviseerd. Het gaat onder meer om grotere controle van aandeelhouders op beloningen van topbestuurders, collectieve verantwoordelijkheid van topbestuurders voor bedrijfsrapportages, persoonlijke aansprakelijkheid en uitsluiting van bedrijfsfuncties bij wanbeleid. Volgens Bolkestein is actie nodig om ,,duurzaam vertrouwen in de financiële markten te waarborgen.'' Hij waarschuwde dat na de recente boekhoudschandalen ook een ,,overreactie schadelijk kan zijn.'' Daarom wordt op enkele punten eerst een studie gedaan.

Bolkestein kondigde een studie aan naar ,,een echte aandeelhoudersdemocratie'' gebaseerd op een stem per aandeel. Ook zal actie worden ondernomen tegen misbruik van pyramide-holdings, die de zeggenschap van veel aandeelhouderrs uithollen. Verder wil Bolkestein nationale juridische belemmeringen voor grensoverschrijdende fusies wegnemen en de verhuizing van hoofdzetels van bedrijven vergemakkelijken.

Door aanpassing van de EU-accountantsrichtlijn komen er regels voor controle op accountants van buitenaf, externe kwaliteitswaarborging, onafhankelijkheid van de externe accountant, tuchtmaatregelen, en een gedragscode. De Commissie wil verder een onderzoek naar de gevolgen van de verstrekking van nevendiensten door accountants aan de gecontroleerde firma - zoals consultancies - die tot belangenvermenging kan leiden.

Bolkestein vindt een maximering van de aansprakelijkheid van accountants niet nodig, al komt er wel een studie. Hij wil verder op korte termijn de oprichting van een Europees regelgevend comité voor accountantscontrole om snelle vaststelling van meer gedetailleerde bindende maatregelen mogelijk te maken. Bolkestein wil dat vanaf 2005 alle accountantscontroles zijn gebaseerd op de internationale standaard ISA.

bron
pi_10605722
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 12:43 schreef Nyrem het volgende:

[..]

bron

Wou zowaar een keer een leuke uitspraak van Bolkie, aanpakken die vuile Amerikanen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 22 mei 2003 @ 13:01:53 #192
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10605944
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 12:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wou zowaar een keer een leuke uitspraak van Bolkie, aanpakken die vuile Amerikanen.

Helaas, als dit kasbinet zijn zin krijgt worden we in ieder geval op het gebied van ziektekosten en sociale voorzieningen heel erg Amerikaans. De eerste sta is dus al gezet...
pi_10605972
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 13:01 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Helaas, als dit kasbinet zijn zin krijgt worden we in ieder geval op het gebied van ziektekosten en sociale voorzieningen heel erg Amerikaans. De eerste sta is dus al gezet...

haha Je krijgt er zelfs al moeite met typen van .

Tja het is momenteel erg triest gesteld met het bestuur van Nederland. De nadruk gaat me teveel richting repressie en bezuinigen dan naar het ontwikkelen en uitvoeren van nieuw zinvol beleid .

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 22 mei 2003 @ 13:08:21 #194
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10606050
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 13:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

haha Je krijgt er zelfs al moeite met typen van .

Mijn ogen waren verblind door de tranen over dit Kabinet
pi_10606754
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 12:43 schreef Nyrem het volgende:

Door onze correspondent
[..]

bron

Bolkenstein is volkomen de weg kwijt. Het wordt tijd dat-ie met pensioen gaat.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 17:23:31 #196
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_11251051
(aanrader)

Tegenlicht.

quote:
Uitzending: De War on Drugs deel I
Zondag 22 juni, 21:00, NET3

In de jaren '80 verklaarde president Reagan de oorlog aan de drugsprocenten, -handelaren en -gebruikers. Wat is inmiddels de impact van deze miljarden verslindende oorlog op het leven van veel gewone Amerikanen?

De Amerikaanse Staat geeft elke seconde $ 630 uit om drugs te bestrijden, iedere 20 seconden wordt iemand gearresteerd op verdenking van een drugsdelict en elke dag worden er 117 mensen met een minimum straf van 5 jaar naar de gevangenis gestuurd. Mede hierdoor zitten er in de VS inmiddels ruim 2 miljoen mensen achter de tralies. De ooit door Ronald en Nancy Reagan gestarte 'War on Drugs' woedt nog steeds in alle hevigheid. Het belangrijkste resultaat echter is niet een afname in drugsgebruik maar het feit dat er iedere dag meer geld aan wordt verdiend. Geen hond dus die deze oorlog nog wil stoppen: teveel partijen verdienen er teveel geld aan.

Wanneer in Nederland weer een nieuw idee tegen het drugsprobleem wordt gelanceerd, blijkt telkens weer dat wij met handen en voeten gebonden zijn aan internationale afspraken waar ministers en staatsecretarissen zich dan ook graag achter verschuilen.

Het is duidelijk dat vooral Amerika het internationale drugsbeleid coördineert en domineert gedreven door één motief: in eigen land is er een oorlog aan de gang die al decennia lang woedt, de 'War on Drugs'.

Deze oorlog die dit jaar in Washington voor 37,1 miljard dollar op de begroting staat, is er een van vele superlatieven, vooral in bedrijfsmatige zin. De politie is van misdaadbestrijder verworden tot een ondernemer die elke potentiële drugscrimineel arresteert met maar één doel: het in beslag nemen van zijn geld en zijn bezittingen. De veelal geprivatiseerde gevangenis industrie kan met een populatie van ruim 2 miljoen de positieve bedrijfsresultaten op Wall Street verzilveren. De behandelindustrie moet op haar beurt jaarlijks honderdduizenden veroordeelde verslaafden proberen uit de handen van de geprivatiseerde gevangenissen te houden. En ook daar hangt weer een prijskaartje aan.

Door de 'War on Drugs' worden de contouren zichtbaar van een samenleving die winstmaximalisatie en moraal heeft gecombineerd met de drugsproblematiek, die zo een hele, vooral zwarte generatie totaal dreigt te criminaliseren en het beeld oproept van een dronken reus die niet weet dat hij in zijn eigen voeten schiet.

pi_11251093
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Vooral Frankrijk is nog in de 19e eeuw blijven steken en denkt nog steeds dat het een wereldmacht is terwijl hun invloed niet verder reikt dan obscure voormalige koloniëen in Afrika.

Maar ze zijn wel trots op hun geschiedenis. Misschien hangt het een met het ander samen.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_11251167
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar DAT NOOIT!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 17:38:01 #199
15717 Festen
or is just me?
pi_11251326
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 17:25 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel trots op hun geschiedenis. Misschien hangt het een met het ander samen.

Landen die overmatig trots zijn op hun geschiedenis, verhullen daarmee vaak een tekort aan toekomst. Zie bijv. Egypte of Servië.
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
pi_11317730
Iedereen is tegen de amerikanisering van Nederland.

Toch stemt de helft cda en vvd. Stem SP zou ik zeggen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')