quote:Nou zeg, dat zijn echte voordelen.
Op woensdag 19 februari 2003 21:18 schreef G1Ace het volgende:
voordeel van america
we zouden werkelijk invloed op amerikaans politiek hebben (je weet wel, STEMMEN OP TEGENSTANDER BUSH!)
we zouden wereldkampioen worden in elk sport
we zouden beter amerikaanse programering sneller krijgen
we kunnen makkelijker in harvard of yale gaan studeren
GEEN CNN INTERNATIONAL MEER!
goedkopere spullen
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 21:21 schreef schatje het volgende:[..]
Nou zeg, dat zijn echte voordelen.
- Over de hele wereld gehaat zijn
- Waardeloze Sociale Voorzieningen
- Schop omlaag, lik omhoog mentaliteit
- Slecht schoolsysteem
- Niet kunnen schaatsen (sinds Eric Heiden)
Wanneer worden we Staat 52? Alleen maar voordelen
quote:Behalve Sporten die door de rest van de wereld ook worden gespeeld, zoals soccer.
Op woensdag 19 februari 2003 21:18 schreef G1Ace het volgende:
voordeel van america
we zouden werkelijk invloed op amerikaans politiek hebben (je weet wel, STEMMEN OP TEGENSTANDER BUSH!)
we zouden wereldkampioen worden in elk sport
quote:Doe maar minder moeilijk, weet je wel hoe duur die scholen zijn?
we zouden beter amerikaanse programering sneller krijgen
we kunnen makkelijker in harvard of yale gaan studeren
quote:En CNN normaal is beter? Give me a break, in Nederland komt er tenminste wat fatsoenlijks op de tv ooit is.
GEEN CNN INTERNATIONAL MEER!
goedkopere spullen
quote:Je hoeft helemaal niet vies te worden hoor....
Op woensdag 19 februari 2003 18:24 schreef DePurpereWolf het volgende:[..]
Een typische Wouter Bos reactie. Veel zeggen maar niks duidelijk maken. De nederlanddse Florijn is altijd gekoppeld geweest aan de DMark EEENNNN aan de Amerikaanse Dollar.
De transport in Nederland is aan de andere kant ook afhenkelijk van de Usa. mischien wel de helft.Ben vies van linkse die denken het te begrijpen.
Wouter Bos, pfff, dan nog liever Bush
En wat de poppetjes Balkenende en Bos betreft, prik daar aub doorheen. Kijk naar de gedachte daarachter en probeer het geheel te overzien. Ze spelen allemaal een rol in naam van een politieke partij, en het zou mij niet verwonderen dat als je recht in de harten van beide politici zou kunnen kijken, je nog weleens versteld zou kunnen staan.
Mischien is Balkenende als "mens en als overtuigd christen" diep in zijn hart wel tegen een oorlog. Terwijl Bos misschien wel als "mens en ex-Shell topman" voor een oorlog zou kunnen zijn.
quote:Amerikanen snappen het verschil tussen een rol en werkelijkheid toch helemaal niet joh! Dat heet de "what you see is what you get"-mentaliteit
Op woensdag 19 februari 2003 23:15 schreef Vulcanus het volgende:Ze spelen allemaal een rol in naam van een politieke partij, en het zou mij niet verwonderen dat als je recht in de harten van beide politici zou kunnen kijken, je nog weleens versteld zou kunnen staan.
Mischien is Balkenende als "mens en als overtuigd christen" diep in zijn hart wel tegen een oorlog. Terwijl Bos misschien wel als "mens en ex-Shell topman" voor een oorlog zou kunnen zijn.
Geen zinnig woord mee te wisselen dat volk
quote:Zeg dat maar tegen de mannen op de million man mars
Op woensdag 19 februari 2003 16:37 schreef limp_brain het volgende:[..]
Nee hoor, ik beweer niet dat Amerikanen één zijn. Maar of je nu blank, zwart, latino, of aziatisch bent .... ze voelen zich allemaal Amerikaan.
quote:Zeker weten!
Voel jij je Europeaan?
quote:Dacht het wel!
Voel jij je een echte Nederlander? Denkut niet.
quote:Spreek voor jezelf, Duitsers en Fransen zeker nog nooit gesproken?
Wat dat betreft zijn 'de' Amerikanen veel trotser op hun land dan wij op Europa (of land).
Maar jij voelt je een echte Amerikaan dus? Nou snel daarheen verhuizen.
Of ben je er nog nooit geweest soms? .
quote:Kolder. De gulden was gekoppeld aan de D-Mark en de andere EMO-staten. De dollar-koppeling is in de jaren 70 al verloren gegaan.
Op woensdag 19 februari 2003 18:24 schreef DePurpereWolf het volgende:[..]
Een typische Wouter Bos reactie. Veel zeggen maar niks duidelijk maken. De nederlanddse Florijn is altijd gekoppeld geweest aan de DMark EEENNNN aan de Amerikaanse Dollar.
De transport in Nederland is aan de andere kant ook afhenkelijk van de Usa. mischien wel de helft.Ben vies van linkse die denken het te begrijpen.
Wouter Bos, pfff, dan nog liever Bush
En de export van NL is voor 80%!!!! naar andere EU staten.
quote:Kan jij mij aangeven waar jouw slimheid uit blijkt? Iemand die de Fransen zo verheerlijkt kan ik nauwelijks serieus nemen.
Op woensdag 19 februari 2003 17:36 schreef kamagurka het volgende:[..]
Op zoveel opeengepakte domheid ga ik niet meer reageren, jammer dat je hier blijft. Slurp een liter ijsblokjes met cola en eet er nog maar een vette burger met friet op!
BTW, geen cola en vette burgers voor mij (Mc Donalds bestaat toch niet meer over een paar jaar, het is niet voor niks dat zij vorig jaar zwaar verlies hebben geleden wereldwijd) maar geef mij maar Californische wijn en een goede vismaaltijd op Fisherman's warf in San Fransisco.
Groeten,
lb
quote:Voorlopig hebben de Fransen zo ongeveer 1700 keer meer cultuur dan de Amerikanen..
Op donderdag 20 februari 2003 09:29 schreef limp_brain het volgende:[..]
Kan jij mij aangeven waar jouw slimheid uit blijkt? Iemand die de Fransen zo verheerlijkt kan ik nauwelijks serieus nemen.
quote:Mooi. Tot ziens.
geef mij maar Californische wijn en een goede vismaaltijd op Fisherman's warf in San Fransisco.
quote:_____________________-
Op donderdag 20 februari 2003 00:41 schreef kamagurka het volgende:[..]
Amerikanen snappen het verschil tussen een rol en werkelijkheid toch helemaal niet joh! Dat heet de "what you see is what you get"-mentaliteit
Die denken dat alle acteurs en actrices of rocksterren in het echt ook allemaal zo zijn, is overzichtelijk. Bush geloven ze daar ook op zijn woord
![]()
Geen zinnig woord mee te wisselen dat volk
quote:Wat doe jij naar tegen mij zeg.
Op donderdag 20 februari 2003 09:31 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Voorlopig hebben de Fransen zo ongeveer 1700 keer meer cultuur dan de Amerikanen..
[..]Mooi. Tot ziens.
Don't bother to write
quote:Nee hoor. Als ik naar tegen je zou doen zou:
Op donderdag 20 februari 2003 09:35 schreef limp_brain het volgende:[..]
Wat doe jij naar tegen mij zeg.
a) jij allang huilend naar je mammie zijn gelopen
b) ik allang een permban hebben gekregen
Jij wilt mij echt niet meemaken als ik echt naar ga doen
President Bush, de enige president van deze aardbol die er nog toe doet, heeft gisteren verklaard zeer tevreden te zijn met de verklaring van de NATO en de EU. Met name de Franse en Duitse uitspraken dat de wapeninspecties niet eindeloos kunnen duren, stemden hem zeer tevreden.
De gelederen zijn weer gesloten. Saddam kan nu worden aangepakt.
Laat ons nu het loflied zingen op "onze jongens":
HALLS OF MONTEZUMA (Marine's Hymn)
From the halls of Montezuma, to the shores of Tripoli
We will fight our country's battles, on the land as on the sea
First to fight for right and freedom, and to keep our honor clean
We are proud to claim the title of United States Marines
Our flag's unfurled to every breeze from dawn to setting sun
We have fought in every clime and place where we could take a gun
In the snow of far off northern lands and in sunny tropic scenes
You will find us always on the job, the United States Marines
Here's a health to you and to our corps, which we are proud to serve
In many a strife we've fought for life, and never lost our nerve
If the Army and the Navy ever looked on Heaven's scenes
They would find the streets are guarded by United States Marines
quote:Ben je wel een naar een psychiater geweest .... die weet vast en zeker wel te vertellen waar die woede vandaan komt.
Op donderdag 20 februari 2003 09:49 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Nee hoor. Als ik naar tegen je zou doen zou:
a) jij allang huilend naar je mammie zijn gelopen
b) ik allang een permban hebben gekregenJij wilt mij echt niet meemaken als ik echt naar ga doen
quote:Crushing German dissent: Why the U.S. fears Europe
Op donderdag 20 februari 2003 09:50 schreef limp_brain het volgende:
VS en EU sluiten vredePresident Bush, de enige president van deze aardbol die er nog toe doet, heeft gisteren verklaard zeer tevreden te zijn met de verklaring van de NATO en de EU. Met name de Franse en Duitse uitspraken dat de wapeninspecties niet eindeloos kunnen duren, stemden hem zeer tevreden.
De gelederen zijn weer gesloten. Saddam kan nu worden aangepakt.
Laat ons nu het loflied zingen op "onze jongens":HALLS OF MONTEZUMA (Marine's Hymn)
From the halls of Montezuma, to the shores of Tripoli
We will fight our country's battles, on the land as on the sea
First to fight for right and freedom, and to keep our honor clean
We are proud to claim the title of United States MarinesOur flag's unfurled to every breeze from dawn to setting sun
We have fought in every clime and place where we could take a gun
In the snow of far off northern lands and in sunny tropic scenes
You will find us always on the job, the United States MarinesHere's a health to you and to our corps, which we are proud to serve
In many a strife we've fought for life, and never lost our nerve
If the Army and the Navy ever looked on Heaven's scenes
They would find the streets are guarded by United States Marines
MUNICH: Despite Secretary of State Colin Powell's brief appearance center-stage last Wednesday, Defense Secretary Donald Rumsfeld was the Bush administration's star of the week, seeking the political destruction of Chancellor Gerhard Schröder and regime change in Germany.
This seems the real current priority of the Bush administration and its more ardent supporters in the press. Germany seems to Washington the vulnerable member of the resistance by "old Europe" to the Bush administration's Iraq policy. France is regarded as a hopeless case.
President George W. Bush can hardly have been surprised that Schröder made opposition to an Iraq war part of his campaign platform in the parliamentary election last September: Bush, too, is a killer politician who knows a winning issue and how to use it. But he is shocked that Schröder has stuck with his promise to the electorate.
The U.S. administration and its supporters believe that the precedent the chancellor set by running on an anti-American issue must not be allowed to stand. He must be humiliated as an example to others.
The neoconservative theory that currently governs official thinking in Washington identifies Europe as the principal future rival and potential challenger of the United States. And Germany, whatever its current difficulties, is the most powerful economy in the European Union, and will remain a leader of Europe no matter what happens.
This is the first time that a German government has taken a stand against Washington and refused to back down. The chancellor who does this must not, in the current Washington view, be allowed to get away with it. What Schröder has done is all the more dangerous to Washington because he reflects popular opinion across Europe.
The statement by eight European leaders that was published Jan. 30 in European and American newspapers called for Atlantic solidarity and resolute application of Security Council resolutions, but did not endorse U.S. policy as such.
Its effect was nonetheless to align the conservative governments of Italy and Spain, subsequently joined by much of Central and Eastern Europe, with traditionally Atlanticist Britain and Denmark, in support of the United States and in opposition to Germany and France.
The letter was meant to split Europe. It actually demonstrated that the split that exists is between politicians and public. While European governments do not have a common foreign policy, on some issues the European public does.
This is important. Prime Ministers Tony Blair of Britain, Silvio Berlusconi of Italy and José Maria Aznar of Spain are all - with qualifications - supporters of President Bush on Iraq, but the people they govern are not. The people can elect new prime ministers, but the prime ministers can't elect new peoples.
There is another split in Europe, a permanent one, between those who want Europe to be a united and autonomous actor in world affairs, and those who are frightened by the possibility that Europe might lose the Atlantic attachment. The latter is true for the former Communist countries, and some of the smaller West European states. It is a force in German opinion.
As there cannot be a wholly independent Europe which does not sooner or later experience some clash of interests or policy with the United States, it follows that only a small number of European states are serious candidates for a European foreign and security alliance capable of playing an influential role in world affairs.
This group consists essentially of the core states of the old European Community, possibly without the Atlanticist Netherlands and Italy, and possibly including Spain - a nation with ambitions, an imperial history, and no great love for the United States.
It follows that while a common European foreign policy - concerned with other than trivial matters - is a quixotic ambition for a 25-member or larger EU, the core European states might conduct a common policy, with France and Germany at its center. Washington sees this as a threat, which in a sense it is. This explains why the Bush administration is determined to crush Germany's dissent on Iraq.
quote:Dus je bent het eens met mij??
Op donderdag 20 februari 2003 09:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Crushing German dissent: Why the U.S. fears Europe
By William Pfaff (IHT)
Tuesday, February 11, 2003MUNICH: Despite Secretary of State Colin Powell's brief appearance .....
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 09:58 schreef limp_brain het volgende:[..]
Dus je bent het eens met mij??
Het was opmerkelijk dat er weer heel veel tegen Bush gedemonstreerd werd, en niet tegen Saddam. De Vijfde Colonne van de struisvogels marcheerde in volle glorie en de notie dat vrijheid misschien wel de moeite waard is om verdedigd te worden tegen extreem-fundamentalistische moslims die 'ons' bedreigen met gifgas, lijkt verloren gegaan.
Kijkend naar de twee miljoen in London en elders in Europa krijg je het gevoel dat de burgers van het Vrije Westen decadente ramptoeristen zijn geworden die enthousiast uitkijken naar hun nakende, zelf veroorzaakte neergang. Het is ongelofelijk; Sadam kan geen verklaring geven voor het ontbreken van duizenden liters gif, en Bush, president van de grote Satan Amerika, krijgt de schuld.
Je mag hopen dat die volgende aanslag van Allah's devote zonen het Rotterdamse havengebied treft. Het gejammer zal niet van de lucht zijn, en ook dan zal Bush de schuld krijgen. Verhelderend trouwens ook was het gemarcheer achter de Irakese vlag aan op de Dam en Jan Marijnissen, die in radiospotjes duidelijk maakte 'wat ons het meest lief is, de Vrede'. Wat zal Saddam tevreden zijn over "onze" Jan, net als over 'alle goede mensen' in de hele wereld.
In London liepen twee miljoen mensen mee "dus" dient Tony Blair af te treden, of tenminste de Britten niet mee te laten vechten. Duitsland wast zijn handen in onschuld en zwijgt liever over de tientallen firma's die Irak gas geleverd hebben. En Frankrijk, ach Frankrijk, wentelde zich in Amerika-haat en beriep zich bij monde van haar premier op 'de verantwoording die wij aan onze geschiedenis schuldig zijn'. Was ik Amerika's president dan zou ik Frankrijk bedanken voor de moedige wijze waarop het zichzelf bevrijdde in de Tweede Wereldoorlog en overgaan tot de orde van de dag; de oorlog om Irak begint op 3 Maart.
Laat ons buigen voor de ware bevrijders. D-day (1944) zal altijd in de herinnering blijven van de Europeanen.
quote:Bekend ouwe koeien verhaal en zeer tendentieus. Lees eens een echt boek over WO2 en kom dan nog eens terug...
Op donderdag 20 februari 2003 10:08 schreef limp_brain het volgende:
De haat tegen AmerikaHet was opmerkelijk dat er weer heel veel tegen Bush gedemonstreerd werd, en niet tegen Saddam. De Vijfde Colonne van de struisvogels marcheerde in volle glorie en de notie dat vrijheid misschien wel de moeite waard is om verdedigd te worden tegen extreem-fundamentalistische moslims die 'ons' bedreigen met gifgas, lijkt verloren gegaan.
Kijkend naar de twee miljoen in London en elders in Europa krijg je het gevoel dat de burgers van het Vrije Westen decadente ramptoeristen zijn geworden die enthousiast uitkijken naar hun nakende, zelf veroorzaakte neergang. Het is ongelofelijk; Sadam kan geen verklaring geven voor het ontbreken van duizenden liters gif, en Bush, president van de grote Satan Amerika, krijgt de schuld.
Je mag hopen dat die volgende aanslag van Allah's devote zonen het Rotterdamse havengebied treft. Het gejammer zal niet van de lucht zijn, en ook dan zal Bush de schuld krijgen. Verhelderend trouwens ook was het gemarcheer achter de Irakese vlag aan op de Dam en Jan Marijnissen, die in radiospotjes duidelijk maakte 'wat ons het meest lief is, de Vrede'. Wat zal Saddam tevreden zijn over "onze" Jan, net als over 'alle goede mensen' in de hele wereld.
In London liepen twee miljoen mensen mee "dus" dient Tony Blair af te treden, of tenminste de Britten niet mee te laten vechten. Duitsland wast zijn handen in onschuld en zwijgt liever over de tientallen firma's die Irak gas geleverd hebben. En Frankrijk, ach Frankrijk, wentelde zich in Amerika-haat en beriep zich bij monde van haar premier op 'de verantwoording die wij aan onze geschiedenis schuldig zijn'. Was ik Amerika's president dan zou ik Frankrijk bedanken voor de moedige wijze waarop het zichzelf bevrijdde in de Tweede Wereldoorlog en overgaan tot de orde van de dag; de oorlog om Irak begint op 3 Maart.
Laat ons buigen voor de ware bevrijders. D-day (1944) zal altijd in de herinnering blijven van de Europeanen.
quote:Je bedoelt dat propagandisch verhaal over die 20 miljoen gesneuvelde Russen die zo moedig tegen de moffen hebben gestreden? Geloof toch niet alles wat die communist, wijlen Joop Wolf, of voormalig Maoist Marijnissen verkondigen. Laster en leugens, meer niet.
Op donderdag 20 februari 2003 10:11 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Bekend ouwe koeien verhaal en zeer tendentieus. Lees eens een echt boek over WO2 en kom dan nog eens terug...
Jij gelooft zeker dat D-day/Normandië één grote hollywood show was, gesponsord door de grote filmmaatschappijen ..... schande, vertel dat maar eens aan de Amerikaanse vrienden van mijn ouders wier broers destijds zijn gesneuveld aan de Atlantische kust .... op een "gewone" zomerdag van 1944.
quote:nou, ik ervaar niet anders hier in Nederland, we likken even hard als die Yankees en schoppen ook minstens even hard.
Op woensdag 19 februari 2003 21:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
- Schop omlaag, lik omhoog mentaliteit
quote:Zeg ik dat ergens dan? Ik zeg alleen dat ik lichtelijk misselijk word van het blijven hameren op die nobele Amerikanen die ons bevrijd hebben. Ten eerste waren het de geallieerden (dus meer dan 1), ten tweede was de invasie nooit gelukt als de Russen niet een aanzienlijk deel van het Duitse leger aan het bezighouden waren geweest en ten derde: het is 60 jaar geleden. Ik roep toch ook niet nog steeds dat de Amerikanen ons dankbaar moeten zijn voor de steun in de Onafhankelijkheidsoorlog tegen de Britten? Of voor het feit dat Nederland als eerste land ter wereld de Amerikanen als onafhankelijke natie erkende?
Op donderdag 20 februari 2003 10:17 schreef limp_brain het volgende:[..]
Jij gelooft zeker dat D-day/Normandië één grote hollywood show was, gesponsord door de grote filmmaatschappijen ..... schande, vertel dat maar eens aan de Amerikaanse vrienden van mijn ouders wier broers destijds zijn gesneuveld aan de Atlantische kust .... op een "gewone" zomerdag van 1944.
quote:Ik dacht al, wanneer komt ie weer: Het lijkt heel veel op een vorig topic dat is gesloten, ik had een heel verhaal, maar door het slotje komt ie hier maar:
Op donderdag 20 februari 2003 10:08 schreef limp_brain het volgende:
De haat tegen AmerikaHet was opmerkelijk dat er weer heel veel tegen Bush gedemonstreerd werd, en niet tegen Saddam. De Vijfde Colonne van de struisvogels marcheerde in volle glorie en de notie dat vrijheid misschien wel de moeite waard is om verdedigd te worden tegen extreem-fundamentalistische moslims die 'ons' bedreigen met gifgas, lijkt verloren gegaan.
quote:1. Er werd tegen de oorlog gedemonstreert.
Op dinsdag 18 februari 2003 13:39 schreef limp_brain het volgende:
Het was opmerkelijk dat er weer heel veel tegen Bush gedemonstreerd werd, en niet tegen Saddam. De Vijfde Colonne van de struisvogels marcheerde in volle glorie en de notie dat vrijheid misschien wel de moeite waard is om verdedigd te worden tegen extreem-fundamentalistische moslims die \'ons\' bedreigen met gifgas, lijkt verloren gegaan.
quote:5. Mensen voor oorlog zijn ramptoeristen.
Kijkend naar de twee miljoen in London en elders in Europa krijg je het gevoel dat de burgers van het Vrije Westen decadente ramptoeristen zijn geworden die enthousiast uitkijken naar hun nakende, zelf veroorzaakte neergang. Het is ongelofelijk;
quote:6. Tegenstanders willen inspecties die dat ophelderd en eventueel vernietigd.
Sadam kan geen verklaring geven voor het ontbreken van duizenden liters gif, en Bush, president van de grote Satan Amerika, krijgt de schuld.
quote:7. Ik hoop niet dat R'dam wordt gebombardeerd oid.
Je mag hopen dat die volgende aanslag van Allah\'s devote zonen het Rotterdamse havengebied treft. Het gejammer zal niet van de lucht zijn, en ook dan zal Bush de schuld krijgen. Verhelderend trouwens ook was het gemarcheer achter de Irakese vlag aan op de Dam en Jan Marijnissen, die in radiospotjes duidelijk maakte \'wat ons het meest lief is, de Vrede\'. Wat zal Saddam tevreden zijn over \"onze\" Jan, net als over \'alle goede mensen\' in de hele wereld.
quote:9. Er zijn blijkbaar 1 miljoen mensen in VK die geen oorlog willen, om diverse redenen.
In London liepen twee miljoen mensen mee \"dus\" dient Tony Blair af te treden, of tenminste de Britten niet mee te laten vechten. Duitsland wast zijn handen in onschuld en zwijgt liever over de tientallen firma\'s die Irak gas geleverd hebben. En Frankrijk, ach Frankrijk, wentelde zich in Amerika-haat en beriep zich bij monde van haar premier op \'de verantwoording die wij aan onze geschiedenis schuldig zijn\'. Was ik Amerika\'s president dan zou ik Frankrijk bedanken voor de moedige wijze waarop het zichzelf bevrijdde in de Tweede Wereldoorlog en overgaan tot de orde van de dag; de oorlog om Irak begint op 3 Maart.
quote:Nu wordt je eng.
Laat ons buigen voor de ware bevrijders.
quote:Nee. Er zijn geen pro-Hussein aanhangers. Wel een aantal anti-VS, maar ik heb liever dat je het beestje een naam geeft.
Ik vind dus dat dit land is vergeven van de pro-Saddam aanhangers en anti-Amerika gangers. Ziek word ik daarvan. Mee eens?
STA OP, RECHTERHAND OP HET HART EN ZING HARTSTOCHTELIJK MEE ...... huilen mag.
I am Thankful To Be An American
I am thankful to be an American,
To live in the greatest land of all.
In a nation blessed, it's the very best,
I can stand with my head up tall.
I am thankful to be an American,
To be born in a land that's free.
I am thankful to God for allowing me to be,
An American.
|
Forum Opties | |
---|---|