abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8579474
Je gedachte 'dat we reddeloos verloren dreigen te gaan' spreekt me helemaal niet aan. Integendeel, Nederland is een fantastisch land waar we onze handjes mee dicht mogen knijpen. Af en toe raken we een beetje verblind door de 'problemen' die we denken te hebben, maar ik kan geen enkel ander land bedenken waar over het algemeen de bevolking het zo goed heeft als in Nederland. En het gras aan de overkant lijkt echt groener dan het is hoor. Gaat het in Duitsland zo goed? Amerika? Frankrijk? Engeland? Italië? Spanje? Het is toch fantastisch dat je je als Nederlander in de luwte relatief anoniem kunt bewegen en dat geen enkel ander land ter wereld je puur op je Nederlanderschap zal aanspreken?

Kom op niet zo negatief, het loopt zo'n vaart niet....

pi_8579571
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 11:12 schreef limp_brain het volgende:
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan.
Que? Reddeloos verloren? En dat baseer jij op een forum? Denk jij dat in vroegere dagen ook niet zo werd gediscusieed? Wat een statement.
Kijk is buiten joh, en geniet van de rijkdom die we hebben.
quote:
Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa,
Nederlandse politiek staat nog altijd boven Europese politiek. Verder zie ik je negatieve punt niet echt. Duitsland en Frankrijk, hebben toch het beste met ons voor hoor, natuurlijk wel een paar meningsverschilletjes maar dat noem ik niet meer dan normaal. Verder lijken we nogal op de franse en de duitsers.
quote:
of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?
Sinds wanneer staat politiek weer in verband met geloof?
Gaan we in een decenia van 10% Islamieten naar 60% islamieten? Hoe wil je dat doen? Elke Islamiet met 30 kinderen verrijken?
Chinezen zijn er ook erg veel ja, ik ken er eentje.
quote:
Ik ben in de loop der jaren wel zo realistisch geworden, dat ik van de meerderheid van de eigen bevolking weinig verzet daartegen mag verwachten. Nederlanders in het algemeen schijnen niet erg van hun eigen cultuur en taal te houden.
Ik hoop dat je ook oud en wijs genoeg bent om je bronnen is na te gaan. Kun je me ook is vertellen waar tegen ik dan moet verzetten.
Elke Nederlander Houdt veel van zijn cultuur, het is ook 'slands cultuur eigen dat we hiermee niet te koop lopen. Als enigste land bijna kunnen we lachen als er over ons land een grap wordt verteld. Een rede hier voor kan zijn dat al te vaak je trots uitdragen naar vreemden de handel kan bemoeilijken. (dit verzin ik niet zelf)
Ik houw niet van mijn taal, ik spreek Engels, spaans en Duits en daar kan ik me in europa goed mee redden. Van mijn part verbieden ze het Nederlands, is toch veelste moeilijk en het staat los van onze cultuur.
Ik kan me niet indenken waarom ik trots op de Nederlandse taal zou moeten zijn.
quote:
Opdat wij dan niet meer hoeven te emigreren, hier een realistische oplossing! We vragen de USA om ons als zoveelste staat op te nemen. Voeren de dollar in (niet meer zo' n grote stap na die euro) en erkennen de Amerikaanse vlag. Engels wordt de voertaal (Nederlands is sowieso al doorspekt met die taal). Doordat we dan Amerikaans staatsburger zijn geworden, kunnen we ook tot een betere bevolkingsspreiding komen. Ons vrij in onze USA vestigen!

Liever onder de "plak" van de USA, dan kiezen voor die andere opties.
Krankzinnig idee? Misschien toch niet.....?????????

Ik weet niet of jij ooit in Amerika bent geweest maar ik dus wel.
Het verschil tussen Nederlanders en Amerikanen is niet alleen de taal. Het is een verschil van dag en nacht. Ik vindt spanjaarden nog meer op Nederlanders lijken dan Amerikanen. Met een Amerikaan is het maar moeilijk een fatsoenlijk gesprek mee aan te gaan. Het zijn wel leuke mensen, maar kompleet anders dan Nederlanders.
Wat een geleuter allemaal, het is zevere in de leegte. Niet alleen kloppen je argumenten niet, ze worden ook nog eens verkeert bekracht.

Zorgen voor een betere spreiding?
In amerika heb je hele staten waar zowart niemand in woont. 40% woont in een stad. Wat nou spreiding. Er is geen land zo goed verspreid als Nederland. Wat is het probleem met de Nederlandse spreiding?

Het is niet alleen een krankzinnig idee, het is ook nog eens waardeloos onderbouwt.
Ik heb nu al meer dn een jaar verkering met een Amerikaanse, maar ik weet zeker dat ik me nooit en te nimmer Amerikaans zou voelen.

Don't fight a fight you think you can win.
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:18:20 #28
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8579634
quote:

Never nooit nee.

Viva Leurope, 10000000 maal liever bij Duitsland en Frankrijk dan bij de VS.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_8579637
quote:
Als ik als nieuweling alle verhalen op dit forum lees, kom ik wel eens tot de gedachte, dat Nederland reddeloos verloren dreigt te gaan. Of wel in een door Duitsland en Frankrijk gedomineerd en verdeeld Europa, of wel binnen enkele decennia, onder zal dompelen in een Nederlandse islamitische staat (al dan niet gebaseerd opo de sharia) ..... en nog later wellicht in een Chinese?

Ik ben in de loop der jaren wel zo realistisch geworden,

*KUCH!* Ik hoop niet dat je nog realistischer wordt.
quote:
dat ik van de meerderheid van de eigen bevolking weinig verzet daartegen mag verwachten. Nederlanders in het algemeen schijnen niet erg van hun eigen cultuur en taal te houden.

Opdat wij dan niet meer hoeven te emigreren, hier een realistische oplossing! We vragen de USA om ons als zoveelste staat op te nemen. Voeren de dollar in (niet meer zo' n grote stap na die euro) en erkennen de Amerikaanse vlag. Engels wordt de voertaal (Nederlands is sowieso al doorspekt met die taal).

Alleen jammer dat we Spaans zullen moeten leren omdat de USA natuurlijk worden overgenomen door Hispanics
quote:
Doordat we dan Amerikaans staatsburger zijn geworden, kunnen we ook tot een betere bevolkingsspreiding komen. Ons vrij in onze USA vestigen!

Laat ik het eens zo zeggen; ga op de kermis staan, schaf een kristallen bol aan en verander je naam in "madame limp_brain".
pi_8579839
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:04 schreef limp_brain het volgende:

[..]

een gevalletje van ernstige zelfhaat, een landverraader dus!
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:28:36 #31
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_8579869
Dus jij zou het niet zo erg vinden om in een moslim staat te leven?
De vraag is wat prefereer je? Een moslim staat of een "westerse" staat?
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_8580020
Flikker op met je usa, guncrazy rednek analfabeten!!!

NL is al al te hard bezig te metamorfen in dat debiele kutland, terugtrekkende bewegingen lijken me daarom geboden.

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_8580024
Uiteraard is het zaak dat we onze cultuur behouden, en ons niet onder laten sneeuwen door wat en wie dan ook.
Als ik een keuze zou moeten maken, zou ik voor VS gaan..maar laten we er van uit gaan dat dit nooit hoeft te gebeuren; ik ben wel trots op de Nederlandse taal en cultuur.
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:38:52 #34
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8580102
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:11 schreef rvand het volgende:
Je gedachte 'dat we reddeloos verloren dreigen te gaan' spreekt me helemaal niet aan. Integendeel, Nederland is een fantastisch land waar we onze handjes mee dicht mogen knijpen. Af en toe raken we een beetje verblind door de 'problemen' die we denken te hebben, maar ik kan geen enkel ander land bedenken waar over het algemeen de bevolking het zo goed heeft als in Nederland. En het gras aan de overkant lijkt echt groener dan het is hoor. Gaat het in Duitsland zo goed? Amerika? Frankrijk? Engeland? Italië? Spanje? Het is toch fantastisch dat je je als Nederlander in de luwte relatief anoniem kunt bewegen en dat geen enkel ander land ter wereld je puur op je Nederlanderschap zal aanspreken?

Kom op niet zo negatief, het loopt zo'n vaart niet....

______________-
Beste rvand, zelf ben ik niet zo negatief hoor ... valt wel mee. Maar als ik de vele verhalen hier lees ... en daarbuiten ... tja, dan bekruipt mij wel eens een gevoel van "Waar gaan we in hemelsnaam naar toe met dit land?". Zelf woon ik nog met plezier in dit mooie land.

Voor de poetici onder ons:

Herinnering aan Holland

Denkend aan Holland
zie ik brede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan,
rijen ondenkbaar
ijle populieren
als hoge pluimen
aan den einder staan;
en in de geweldige
ruimte verzonken
de boerderijen
verspreid door het land,
boomgroepen, dorpen,
geknotte torens,
in een groots verband.
De lucht hangt er laag
en de zon wordt er langzaam
in grijze veelkleurige
dampen gesmoord,
en in alle gewesten
wordt de stem van het water
met zijn eeuwige rampen
gevreesd en gehoord.

H. Marsman.

"Ik denk, dus ik ben ertegen"
pi_8580166
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:34 schreef Anna_ het volgende:
Uiteraard is het zaak dat we onze cultuur behouden, en ons niet onder laten sneeuwen door wat en wie dan ook.
Als ik een keuze zou moeten maken, zou ik voor VS gaan..
Dan kies je dus voor geen cultuur

Europese landen hebben tenminste nog iets van cultuur (en eigen normen & waarden)..

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:43:05 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8580203
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:28 schreef SilverMane het volgende:
Ik ga er vanuit dat je het tegen mij hebt.

Ik heb liever een Nederlandse staat en dat is net zoals een moslim of westerse staat aan veranderingen onderhevig.

Maar ik wou de topicstarter even wijzen op het feit dat de westerse wereld zoals die in de VS bestaat ontstaan is vanuit slavenhandel, overheersing en kolonisatie. Misschien vonden de indianen dat ook een 'achterlijke cultuur'?

Maar GBazz vond ik eigenlijk de beste opmerking hebben.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_8580208
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:38 schreef limp_brain het volgende:

[..]

______________-
Zelf woon ik nog met plezier in dit mooie land.

Gelukkig maar...
quote:
Voor de poetici onder ons:

Herinnering aan Holland

En jij zag het wel zitten om dat te vervangen door:

Yo bitch
wassup
slap me some skin motherfucker
let's get down for some booty in the crib
with da homies....

woensdag 19 februari 2003 @ 12:48:32 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8580327
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:43 schreef rvand het volgende:

[..]

Gelukkig maar...
[..]

En jij zag het wel zitten om dat te vervangen door:

Yo bitch
wassup
slap me some skin motherfucker
let's get down for some booty in the crib
with da homies....

ROFL

Kan je ook een Rock 'n Roll versie maken en een Line-dance-versie?

Maar we ontvangen de afleveringen van The fucking Osbournes wel eerder dan hier wanneer we ons aansluiten.

woensdag 19 februari 2003 @ 12:55:10 #39
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8580478
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:15 schreef DePurpereWolf het volgende:

[..]

Que? Reddeloos verloren? En dat baseer jij op een forum? Denk jij dat in vroegere dagen ook niet zo werd gediscusieed? Wat een statement.
Kijk is buiten joh, en geniet van de rijkdom die we hebben.
[..]

Nederlandse politiek staat nog altijd boven Europese politiek. Verder zie ik je negatieve punt niet echt. Duitsland en Frankrijk, hebben toch het beste met ons voor hoor, natuurlijk wel een paar meningsverschilletjes maar dat noem ik niet meer dan normaal. Verder lijken we nogal op de franse en de duitsers.
[..]

_____________________-
Nederland is een klein land DUS moet het altijd wantrouwig zijn t.o.v. de politiek van de grote landen. Ik wantrouw ten zeerste de Franse politiek .... hun eigenbelang komt altijd voorop. Denk aan die schandelijke bevoordeling van hun eigen bedrijven en industrieën.

Sinds wanneer staat politiek weer in verband met geloof?
Gaan we in een decenia van 10% Islamieten naar 60% islamieten? Hoe wil je dat doen? Elke Islamiet met 30 kinderen verrijken?

Ik hoop dat je ook oud en wijs genoeg bent om je bronnen is na te gaan. Kun je me ook is vertellen waar tegen ik dan moet verzetten.
Elke Nederlander Houdt veel van zijn cultuur, het is ook 'slands cultuur eigen dat we hiermee niet te koop lopen. Als enigste land bijna kunnen we lachen als er over ons land een grap wordt verteld. Een rede hier voor kan zijn dat al te vaak je trots uitdragen naar vreemden de handel kan bemoeilijken. (dit verzin ik niet zelf)

Ik constateer slechts dat Nederlanders geen liefhebber zijn van hun eigen cultuur. Het lijken soms wel vaderlandhaters die de weg-met-ons-doctrine hoog in het vaandel dragen. Oeps, dat is waarschijnlijk een racistische gedachte.
Ik houw niet van mijn taal, ik spreek Engels, spaans en Duits en daar kan ik me in europa goed mee redden. Van mijn part verbieden ze het Nederlands, is toch veelste moeilijk en het staat los van onze cultuur.
Ik kan me niet indenken waarom ik trots op de Nederlandse taal zou moeten zijn.
[..]

Ik weet niet of jij ooit in Amerika bent geweest maar ik dus wel.
Het verschil tussen Nederlanders en Amerikanen is niet alleen de taal. Het is een verschil van dag en nacht. Ik vindt spanjaarden nog meer op Nederlanders lijken dan Amerikanen. Met een Amerikaan is het maar moeilijk een fatsoenlijk gesprek mee aan te gaan. Het zijn wel leuke mensen, maar kompleet anders dan Nederlanders.

Ja ik ben er zeer veel geweest, voor privé en voor zaken. De Amerikaanse mentaliteit ligt mij wel .... hoewel het wennen blijft voor een Europeaan en Nederlander. Ik vind dat je uitstekend met de Amerikanen kan communiceren. Bovendien waar praten wij over als we het hebben over "Amerikanen". Een enorme verscheidenheid in karakters ..... zoals in Europa. Vind het zeer stigmatiserend en generaliserend jouw opmerking over de Amerikanen.

Wat een geleuter allemaal, het is zevere in de leegte. Niet alleen kloppen je argumenten niet, ze worden ook nog eens verkeert bekracht.

Zorgen voor een betere spreiding?
In amerika heb je hele staten waar zowart niemand in woont. 40% woont in een stad. Wat nou spreiding. Er is geen land zo goed verspreid als Nederland. Wat is het probleem met de Nederlandse spreiding?

__________________-
Wist u dat...............

Nederland een oppervlakte heeft van meer dan 33.900 km² ?
dit b.v. 15 maal groter is dan San Marino........en 26 maal groter dan Liechtenstein ?
we deze 33.900 km² , die dus het totale oppervlak betreft, inclusief wegen, industriegebieden, bebouwing etc, moeten delen met slechts 16.000.000 inwoners?
dit slechts 470 inwoners per km² betekent...ter vergelijking :
Tokio:630 :Hong Kong 590......
er dus meer dan genoeg ruimte in dit land is om nog enige miljoenen immigranten, vrienden en helpers op te nemen ?
het simpel is dit grootse land aan te wijzen op een globe?.........
de kwaliteit van het leven sterk samenhangt met de aanwezige buitenlandse culturen, vrienden en helpers in een land?...........
er in een kolonie ratten vrede, veiligheid en geborgenheid ontstaat wanneer de populatie steeds groter wordt?..........
mensen uiteraard geen ratten zijn.....

Het is niet alleen een krankzinnig idee, het is ook nog eens waardeloos onderbouwt.
_______________-
Onderbouwd is met een d, als je geen Nederlands kent moet je maar naar een goede inburgeringscursus zou ik zeggen.

Ik heb nu al meer dn een jaar verkering met een Amerikaanse, maar ik weet zeker dat ik me nooit en te nimmer Amerikaans zou voelen.

MVG,

lb

woensdag 19 februari 2003 @ 12:56:05 #40
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8580500
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:18 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Never nooit nee.

Viva Leurope, 10000000 maal liever bij Duitsland en Frankrijk dan bij de VS.

woensdag 19 februari 2003 @ 12:57:12 #41
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8580519
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:18 schreef Gbazz het volgende:

[..]

*KUCH!* Ik hoop niet dat je nog realistischer wordt.
[..]

Alleen jammer dat we Spaans zullen moeten leren omdat de USA natuurlijk worden overgenomen door Hispanics
[..]

Laat ik het eens zo zeggen; ga op de kermis staan, schaf een kristallen bol aan en verander je naam in "madame limp_brain".

woensdag 19 februari 2003 @ 12:58:51 #42
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8580558
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:27 schreef minne het volgende:

[..]

een gevalletje van ernstige zelfhaat, een landverraader dus!

woensdag 19 februari 2003 @ 13:00:18 #43
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8580598
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:28 schreef SilverMane het volgende:
  woensdag 19 februari 2003 @ 13:03:04 #44
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8580672
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:34 schreef kamagurka het volgende:
Flikker op met je usa, guncrazy rednek analfabeten!!!

NL is al al te hard bezig te metamorfen in dat debiele kutland, terugtrekkende bewegingen lijken me daarom geboden.

____________________________-
Kunt u deze interessant klinkende stelling nader onderbouwen?
pi_8580797
Thanks, but no thanks!

Het lijkt me eigenlijk veel gezonder om nu maar eens ECHT Europees te gaan worden...

pi_8580963
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dan kies je dus voor geen cultuur

Europese landen hebben tenminste nog iets van cultuur (en eigen normen & waarden)..

Je moet van 2 kwaden het beste kiezen
  woensdag 19 februari 2003 @ 13:18:37 #47
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8581075
quote:
Nederland is een klein land DUS moet het altijd wantrouwig zijn t.o.v. de politiek van de grote landen. Ik wantrouw ten zeerste de Franse politiek .... hun eigenbelang komt altijd voorop. Denk aan die schandelijke bevoordeling van hun eigen bedrijven en industrieën.
1. Waarom wantrouw jij de VS niet?
2. Waarom is het vreemd dat de Fransen aan hun eigenbelang denken? Dat moeten wij ook meer doen zeg jij.
3. Komt bij de VS het eigenbelang ook niet voorop?
  woensdag 19 februari 2003 @ 13:21:20 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8581161
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 13:14 schreef Anna_ het volgende:

[..]

Je moet van 2 kwaden het beste kiezen

4 kwaden:
1. Eigen Nederlandse staat behouden zoals die is/ontwikkeld
2. Aansluiten bij Duitsland en Frankrijk
3. Nederland moslimland
4. Aansluiten bij de VS

Ik heb het gelijk ook in volgorde gedaan (naar mijn mening).

woensdag 19 februari 2003 @ 13:23:40 #49
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8581237
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 13:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

1. Waarom wantrouw jij de VS niet?
2. Waarom is het vreemd dat de Fransen aan hun eigenbelang denken? Dat moeten wij ook meer doen zeg jij.
3. Komt bij de VS het eigenbelang ook niet voorop?

2. De Fransen maken deel uit van de EU. De EU heeft haar eigen regels op het gebied van economische politiek, concurrentieverhoudingen en staatsbemoeienis van de afzonderlijke lidstaten. De Fransen blijken telkens deze regels schandelijk te overtreden .... meer dan welk ander EU-land dan ook.
3. Ja, maar nogmaals als ik moet kiezen uit verschillende kwaden ... dan weet ik mijn keuze al.
  woensdag 19 februari 2003 @ 13:24:34 #50
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_8581274
Volgens het centraal planburo zijn in 2040 de grote steden in Nederland voor meer dan 50 moslim allochtoon. Dan is het probleem met de Nederlandse kultuur vanzelf opgelost.

PS: gisteren in de sportschool meegemaakt: allochtoon probeert meisje van een loopbaan te dwingen met de argumenten (1) dat ze een vrouw is en haar plaats moet kennen en (2) dat ze moet gaan rennen in het vrouwengedeelte. Dat belooft veel goeds voor de toekomst.

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')