abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215253034
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat is niet omdat je dat niet zou mogen zeggen hoor.
Goh, niet verwacht. Ik denk niet dat ik iets racistisch zeg, dat zou ik ook nooit (bewust) doen. Maar volgens mij sta jij hier wel vaker vooraan om mensen te beschuldigen van racisme, dan kan de like-bigrade weer los.

Als ik nu roep dat Oranje uit alleen maar blanke jongens zou moeten bestaan zou ik je gelijk geven, maar denk dat ik nog behoorlijk wat nuance in mijn verhaal aanbreng.

[ Bericht 27% gewijzigd door ISVV op 13-10-2024 12:37:15 ]
  zondag 13 oktober 2024 @ 12:31:38 #64
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215253038
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:15 schreef ISVV het volgende:

[..]
Die rol kan Woutje prima op zich pakken. Memphis was de aanvoerder van het BLM-clubje, alleen daarom al nooit meer oproepen.
Dat was Wijnaldum. Het moreel geweten van het NL elftal.
pi_215253040
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:26 schreef ISVV het volgende:

[..]
Die domme politieke statements die hij altijd wil maken moeten achterwege blijven bij Oranje. Oranje is voor iedereen, daarom neutraal blijven. Die boycot van VI als dieptepunt, een grap van Derksen verkeerd interpreteren is een ding. Maar het opnemen voor Akwasi, een Ghanees die oproept tot geweld tegen Zwarte Piet, zo steunen vind ik echt schandalig.

Tijdens zijn presentatie in Brazilië begon ie ook weer over het slavernijverleden, dom gelul.

Ik vind het ook storend dat zo'n speler continu op Instagram roept dat ie 'African', 'Ashanti' en 'Ghana-boy' is.
Ja, dat mag allemaal. Maar dan heb ik liever dat je voor Ghana gaat spelen eerlijk gezegd. Daarnaast is ie opgevoed door zijn blanke moeder en grootouders, je zou toch zeggen dat je liefde voor Nederland in dat geval groter is dan voor Ghana.

Dat mag je hier alleen niet zeggen, voor je het weet word je racist genoemd. Als je zo dol bent op Ghana, wat ongetwijfeld een prachtig land met mooie mensen is, dan had ik zijn geval daarvoor gekozen.
Waar ben je het dan mee oneens, wat betreft zijn statements over racisme en blackface? Je vindt het allemaal schandalig, maar waarom vind je het schandalig? Waar heb je moeite mee?
pi_215253065
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:31 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Waar ben je het dan mee oneens, wat betreft zijn statements over racisme en blackface? Je vindt het allemaal schandalig, maar waarom vind je het schandalig? Waar heb je moeite mee?
Schandalig dat het Nederlands elftal zo duidelijk de kant kiest/koos van iemand die met geweld dreigt tegen een publiek figuur als Zwarte Piet. Daar heb ik moeite mee. Of ja, lig er niet wakker van, maar kreeg daardoor wel minder gevoel bij Oranje.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 12:37:21 #67
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_215253083
Een publiek figuur als Zwarte Piet _O-.
pi_215253084
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:35 schreef ISVV het volgende:

[..]
Schandalig dat als Nederlands elftal zo duidelijk de kant kiest/koos van iemand die met geweld dreigt tegen een publiek figuur als Zwarte Piet. Daar heb ik moeite mee. Of ja, lig er niet wakker van, maar kreeg daardoor wel minder gevoel bij Oranje.
De verheerlijking van geweld moeten we inderdaad niet goed praten, maar begrijp je wel de achterliggende reden waarom zulke jongens alsnog Akwasi steunen in zijn houding jegens zwarte piet?

Daarnaast, wat bedoel je met 'publiek figuur'?
pi_215253116
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:37 schreef Slobeend het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:37 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
De verheerlijking van geweld moeten we inderdaad niet goed praten, maar begrijp je wel de achterliggende reden waarom zulke jongens alsnog Akwasi steunen in zijn houding jegens zwarte piet?

Daarnaast, wat bedoel je met 'publiek figuur'?
Laat ik het omschrijven als een symbool van de Nederlandse cultuur dan. Ik zie daar geen racisme in.

Die achterliggende reden heb ik vaak genoeg van ze gehoord, maar ik kan me er niet helemaal in vinden en ik vond het allemaal wat agressief en geforceerd overkomen
pi_215253124
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:40 schreef ISVV het volgende:

[..]
[..]
Laat ik het omschrijven als een symbool van de Nederlandse cultuur dan. Ik zie daar geen racisme in.

Die achterliggende reden heb ik vaak genoeg van ze gehoord, maar ik kan me er niet helemaal in vinden en ik vond het allemaal wat agressief en geforceerd overkomen
Waarom kan je je er niet in vinden?
pi_215253133
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:41 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Waarom kan je je er niet in vinden?
Omdat ik denk dat het racisme-probleem in Nederland of het racistische karakter van Zwarte Piet a) niet zo groot is als zij schetsen en b) twee kanten op werkt. Ik vond dat er door Memphis en inderdaad Wijnaldum wel heel erg in de slachtofferrol gekropen werd namens de donkere bevolking.
pi_215253148
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:37 schreef Slobeend het volgende:
Misschien niet in de traditionele zin van het woord, maar de discussie omtrent het figuur Zwarte Piet is wel publiek geworden. Dat bedoel ik ermee.
pi_215253159
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:43 schreef ISVV het volgende:

[..]
Omdat ik denk dat het racisme-probleem in Nederland of het racistische karakter van Zwarte Piet a) niet zo groot is als zij schetsen en b) twee kanten op werkt. Ik vond dat er door Memphis en inderdaad Wijnaldum wel heel erg in de slachtofferrol gekropen werd namens de donkere bevolking.
Welke slachtofferrol bedoel je?

Laat ik het zo zeggen: als witte man weet ik niet hoe mensen racisme ervaren. Maandag had ik aan de bar in mijn dartscafé met een radicaalrechtse bardame en een jongerenwerker van kleur toevallig een discussie over zwarte piet. De jongerenwerker gelooft ook niet in de radicale statements of anti-zwartepietuitingen, maar heeft wel uitgelegd hoe dat hij 'zwarte piet' in zijn puberteit en latere leven wel degelijk als racistisch begon te ervaren.
  zondag 13 oktober 2024 @ 12:56:17 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215253234
Alsjeblieft niet die hele racismediscussie hier zeg. Dat is al vermoeiend genoeg in NWS.
  zondag 13 oktober 2024 @ 12:59:54 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_215253267
Ik ben tegen racisme
pi_215253358
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alsjeblieft niet die hele racismediscussie hier zeg. Dat is al vermoeiend genoeg in NWS.
Toch lijkt het mij uiterst interessant waarom zwarten voornamelijk voor voetbal kiezen.

Nederland had vijf teams actief op de Spelen van Parijs in die vijf teams (75 personen) zat maar één zwarte. In het voetbal is de verhouding niet 1 op 75.

Hoe kan dat?
  zondag 13 oktober 2024 @ 13:12:38 #77
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215253385
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:09 schreef Nober het volgende:

[..]
Toch lijkt het mij uiterst interessant waarom zwarten voornamelijk voor voetbal kiezen.

Nederland had vijf teams actief op de Spelen van Parijs in die vijf teams (75 personen) zat maar één zwarte. In het voetbal is de verhouding niet 1 op 75.

Hoe kan dat?
Olympische spelen bestaat veelal uit rijkeluissporten of nichespelletjes die niemand serieus neemt buiten die ene maand in de vier jaar
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Trouwste user 2022 zondag 13 oktober 2024 @ 15:28:23 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_215254732
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:31 schreef ISVV het volgende:

[..]
Goh, niet verwacht. Ik denk niet dat ik iets racistisch zeg, dat zou ik ook nooit (bewust) doen. Maar volgens mij sta jij hier wel vaker vooraan om mensen te beschuldigen van racisme, dan kan de like-bigrade weer los.

Als ik nu roep dat Oranje uit alleen maar blanke jongens zou moeten bestaan zou ik je gelijk geven, maar denk dat ik nog behoorlijk wat nuance in mijn verhaal aanbreng.
Klopt, hij beschuldigde mij ook. Alleen maar omdat het aantal gekleurde mensen in Nederlandse reclame's niet representatief is.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215257201
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 15:28 schreef tong80 het volgende:

[..]
Klopt, hij beschuldigde mij ook. Alleen maar omdat het aantal gekleurde mensen in Nederlandse reclame's niet representatief is.

:T
Gevoelige snaar geraakt zie ik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_215257278
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2024 12:31 schreef ISVV het volgende:

[..]

Ja dat racisten van zichzelf niet weten dat ze racist zijn is een bekend gegeven. Het feit dat je enkel dat laatste als racisme ziet zegt wel genoeg. Moeite hebben met een groep spelers omdat die een standpunt inneemt tegen een erkend racist als Johan Derksen en vervolgens de 'dat mag je niet zeggen' slachtofferrol kiezen, het is heel classic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Da_Sandman op 13-10-2024 23:46:13 ]
In Southern Sun
pi_215257582
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja dat racisten van zichzelf niet weten dat ze racist zijn is een bekend gegeven. Het feit dat je enkel dat laatste als racisme ziet zegt wel genoeg. Moeite hebt met een groep spelers omdat die een standpunt inneemt tegen een erkend racist als Johan Derksen en vervolgens de 'dat mag je niet zeggen' slachtofferrol kiezen, het is heel classic.
Het is juist heel classic om iemand die kritiek heeft op donkere spelers meteen als racist weg te zetten. Dat is erg kortzichtig en zelfs laf. Op basis van wat ik van je gezien heb kom je sowieso niet verder dan de racismekaart trekken.

Maar goed, wij gaan hier niet uitkomen en we lijken af te dwalen van het topic. Mijn standpunt over Memphis gaat niet veranderen en ik hoop hem nooit meer te zien in Oranje, hopelijk mag ik dat vinden.

Als ie zo doorgaat lijkt mijn wens ook wel uit te komen en gaan we lekker verder met Brobbey en Zirkzee, ook al is dat ook allebei niet wat het moet zijn. Geloof niet dat we daar potten mee gaan breken, al deed eerstgenoemde het vorige keer prima tegen Duitsland.
pi_215257673
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 21:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja dat racisten van zichzelf niet weten dat ze racist zijn is een bekend gegeven. Het feit dat je enkel dat laatste als racisme ziet zegt wel genoeg. Moeite hebt met een groep spelers omdat die een standpunt inneemt tegen een erkend racist als Johan Derksen en vervolgens de 'dat mag je niet zeggen' slachtofferrol kiezen, het is heel classic.
Hier is iemand smerig mad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U MAD?
  zondag 13 oktober 2024 @ 22:43:57 #83
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215257723
Memphis doet niet mee en het gaat hier alweer over racisme
graag op anoniem
  zondag 13 oktober 2024 @ 22:53:50 #84
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215257784
Brubbie beter aan de bal dan Haaland
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215258015
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:22 schreef ISVV het volgende:

[..]
Het is juist heel classic om iemand die kritiek heeft op donkere spelers meteen als racist weg te zetten. Dat is erg kortzichtig en zelfs laf. Op basis van wat ik van je gezien heb kom je sowieso niet verder dan de racismekaart trekken.
Zonder racisme geen racismekaart, het is best makkelijk. Er is maar één ding kortzichtig en laf en dat is vinden dat een speler niet meer opgeroepen moet worden omdat 'hij aanvoerder van het BLM-groepje' was.
In Southern Sun
pi_215258021
quote:
84s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Hier is iemand smerig mad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Smerig mad nog wel, het is allemaal wat he boswachtert.
In Southern Sun
pi_215258073
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Zonder racisme geen racismekaart, het is best makkelijk. Er is maar één ding kortzichtig en laf en dat is vinden dat een speler niet meer opgeroepen moet worden omdat 'hij aanvoerder van het BLM-groepje' was.
Dat mag jij vinden, voor mij is dat een belangrijke reden aangezien Oranje voor mij neutraal moet blijven. Ik denk dat ik dat uitgebreid onderbouwd heb. Om daarom nou de racismekaart trekken is erg zwak en zegt meer over hoe jij in het leven staat. Zonder racisme geen racismekaart is ook onzin want nogmaals, types zoals jij zijn bij ieder kritiekpuntje op een donkere speler geneigd om die te trekken.

Komt nog eens bovenop dat ie al even geen klote meer presteert. Maar goed, ga jij maar proberen om mensen continu van racisme te beschuldigen of proberen om ze met one-liners onderuit te halen.

Ik ga er verder in dit topic niet meer op in; deze discussie kunnen we beter op een andere plek voortzetten.

[ Bericht 5% gewijzigd door ISVV op 14-10-2024 00:03:19 ]
pi_215258104
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 23:57 schreef ISVV het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden, voor mij is dat een belangrijke reden aangezien Oranje voor mij neutraal moet blijven. Ik denk dat ik dat uitgebreid onderbouwd heb. Om daarom nou de racismekaart trekken is erg zwak en zegt meer over hoe jij in het leven staat.

Komt nog eens bovenop dat ie al even geen klote meer presteert. Maar goed, ga jij maar proberen om mensen continu van racisme te beschuldigen of proberen om ze met one-liners onderuit te halen.
Ja goh het is een beetje herhaling van zetten zo, maar zonder racisme dus geen racismekaart. Hoe vaak je me ook zwak, laf, kortzichtig of wat dan ook denkt te moeten noemen. Je kunt onderbouwingen van drie kantjes typen maar dat verandert de kern natuurlijk helemaal niet.
In Southern Sun
pi_215258111
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 00:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja goh het is een beetje herhaling van zetten zo, maar zonder racisme dus geen racismekaart. Hoe vaak je me ook zwak, laf, kortzichtig of wat dan ook denkt te moeten noemen. Je kunt onderbouwingen van drie kantjes typen maar dat verandert de kern natuurlijk helemaal niet.
Agree to disagree dan maar? Ik zie het echt anders en we praten inderdaad in een cirkel op deze manier.
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 00:54:08 #90
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_215258174
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 00:14 schreef ISVV het volgende:

[..]
Agree to disagree dan maar? Ik zie het echt anders en we praten inderdaad in een cirkel op deze manier.
Laten we er over ophouden hier :)
What can change the nature of a man?
pi_215260943
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 23:57 schreef ISVV het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden, voor mij is dat een belangrijke reden aangezien Oranje voor mij neutraal moet blijven. Ik denk dat ik dat uitgebreid onderbouwd heb. Om daarom nou de racismekaart trekken is erg zwak en zegt meer over hoe jij in het leven staat. Zonder racisme geen racismekaart is ook onzin want nogmaals, types zoals jij zijn bij ieder kritiekpuntje op een donkere speler geneigd om die te trekken.

Ik ga er verder in dit topic niet meer op in; deze discussie kunnen we beter op een andere plek voortzetten.
Het is wel heel tegenstrijdig wat je zegt. "Oranje moet neutraal blijven" dus daarmee bedoel je ook dat alle kleuren gelijk behandeld moeten worden lijkt me?
En vervolgens is er iemand die zich inzet voor BLM wat er juist over gaat dat zwarte mensen gelijk behandeld moeten worden en dan vind je dat een reden om hem niet meer op te roepen?
Maar BLM staat toch voor precies hetzelfde als waar jij ook voor staat? Namelijk dat oranje neutraal moet blijven en zwarte mensen moeten dus gelijk behandeld worden.
Ik zie dus echt niet in hoe dat een reden kan zijn om hem niet meer op te roepen.

Ik ben er verder totaal niet rouwig om dat hij er niet meer bij zit maar dat heeft er vooral mee te maken dat hij niet (meer) goed genoeg is. Helaas zijn zn vervangers echter ook (nog) niet goed genoeg. Brobbey is al jaren een enorm talent maar breekt nog steeds niet echt door. Zirkzee lijkt een nog groter talent maar bij ManU lijkt het alsof iedereen daar heen gaat er opeens niks meer van kan. Ik zou bijna zeggen, dan maar gewoon Weghorst voorlopig maar met oog op de toekomst is dat natuurlijk ook niet echt een logische keuze.
pi_215261007
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:11 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
Het is wel heel tegenstrijdig wat je zegt. "Oranje moet neutraal blijven" dus daarmee bedoel je ook dat alle kleuren gelijk behandeld moeten worden lijkt me?
En vervolgens is er iemand die zich inzet voor BLM wat er juist over gaat dat zwarte mensen gelijk behandeld moeten worden en dan vind je dat een reden om hem niet meer op te roepen?
Maar BLM staat toch voor precies hetzelfde als waar jij ook voor staat? Namelijk dat oranje neutraal moet blijven en zwarte mensen moeten dus gelijk behandeld worden.
Ik zie dus echt niet in hoe dat een reden kan zijn om hem niet meer op te roepen.

Ik ben er verder totaal niet rouwig om dat hij er niet meer bij zit maar dat heeft er vooral mee te maken dat hij niet (meer) goed genoeg is. Helaas zijn zn vervangers echter ook (nog) niet goed genoeg. Brobbey is al jaren een enorm talent maar breekt nog steeds niet echt door. Zirkzee lijkt een nog groter talent maar bij ManU lijkt het alsof iedereen daar heen gaat er opeens niks meer van kan. Ik zou bijna zeggen, dan maar gewoon Weghorst voorlopig maar met oog op de toekomst is dat natuurlijk ook niet echt een logische keuze.
Met neutraal bedoel ik gewoon géén politieke/activistische uitingen als Oranje, hoe liefdadig ze zogenaamd ook zijn. Denk dat wij een andere definitie van het begrip neutraliteit hanteren.
  maandag 14 oktober 2024 @ 13:33:35 #93
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215261108
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:21 schreef ISVV het volgende:

[..]
Met neutraal bedoel ik gewoon géén politieke/activistische uitingen als Oranje, hoe liefdadig ze zogenaamd ook zijn. Denk dat wij een andere definitie van het begrip neutraliteit hanteren.
Ik vind het juist wel prettig dat er bij hoge uitzondering nog wel eens voetballers zijn die uitkomen voor hun eigen mening, of ik het daar nou wel of niet eens mee ben.

Weer eens wat anders dan het zoveelste PR-bureau dat achter een instagramaccount zit.

'Oranje moet neutraal blijven' :') Waarom? Ze zijn toch niet verantwoordelijk voor de rechtspraak?
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')