Toen ik in 1996 mijn eerste internet-aansluiting kreeg, heb ik binnen een paar weken een 2e telefoonlijn aangevraagd. Daarvoor was ISDN niet nodig, tenzij je huis ueberhaupt maar voor 1 lijn bedraad was. Daarvoor heb ik nog wel met een terminal en een 110 bit/s modem op bulletinboards gezeten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:15 schreef Elan het volgende:
Frustrerend wel.
Mijn ouders hadden een inbelmodem. En elke x als ze moesten bellen moest het internet er uit.
O en je kon niet gebeld worden, al was daar snel een oplossing voor. ISDN ofzo?
En het kostte enorm veel tijd en geld aan het begin, dus we mochten er sowieso niet veel op
Welke software gebruikte je om pagina's mee te maken?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:56 schreef chufi het volgende:
In 1991 op mn werk waar we Surfnet beheerden .. er kwam toen ook net de eerste grafische WEB pagina ... 30 zal ik zijn geweest
Volgens mij Windows 3.0quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Welke software gebruikte je om pagina's mee te maken?
Early adopter.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ergens rond mijn 15de (1993/4) kregen wij onze eerste aansluiting.
Ik las het verkeerd.. ik maakte geen paginas.. maar kijken in explorer denk ik .. weet het niet meer ..quote:
Netscape vast nog.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:15 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik las het verkeerd.. ik maakte geen paginas.. maar kijken in explorer denk ik .. weet het niet meer ..
In 1991 had je nog geen Netscape, hoor. Toen was Mosaic nog niet eens uit.quote:
Ja dat komt me ook bekend voor van het bestaan dan .. Uit de analen van Chriet Titulaar natuurlijkquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:50 schreef Hyperdude het volgende:
Woonde toen in Frankrijk. 1984-85 hadden we Minitel.
Volgens mij deed Chriet niets anaal en zéker niet in z'n programma, dus zul je wel in de war zijn met andere plaatjes die je zag.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja dat komt me ook bekend voor van het bestaan dan .. Uit de analen van Chriet Titulaar natuurlijk
Heb je daar een plaatje van?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:22 schreef Managarm het volgende:
Vroeg, mijn broer wordt vermeld op de eerste webpagina, dus ik heb al heel vroeg dingen gezien .
Die website staat gewoon nog online: https://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.htmlquote:
Kabelinternet via Casema... het eeuwige wachten op uitbreiding van het netwerk, mp3's downloaden met 3 kB/s.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:10 schreef Faithy het volgende:
1998 ofzo, dus 13. Op de computer in de schoolbieb.
Moesten een gulden betalen voor een kwartiertje internetten. Er stond geen rij.
Het enige wat we wisten te doen was naar www.tmf.nl gaan. Of nou ja, naar http://www.tmf.nl, dat duurde even hoor, dat intikken van al die dingen. En toen we daar waren wisten we ook niet wat we moesten doen. Dus dat was na 15 minuten ook wel klaar.
Kregen thuis pas internet toen we kabel konden krijgen via Casema.
En toen we dat hadden ging het wel snel. 2000 op FOK! geregistreerd en toen ging natuurlijk alles de goot in
Gelukkig is het toch nog goed gekomen...
Ik zag rond 2000 een nieuwsitem bij het NOS Journaal over Napster er daar hadden ze wat beelden van studenten aan de TU Delft die lieten zien hoe het werkt. Nou wist ik allang hoe het werkt, want ik had het thuis ook gewoon. Maar thuis hadden we een schrale kabelaansluiting die moeite had boven de 8 KB/s te komen, terwijl ik op TV zag dat die studenten zonder problemen 100+ KB/s haalden. Dat heeft me toen gemotiveerd naar de universiteit te gaanquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kabelinternet via Casema... het eeuwige wachten op uitbreiding van het netwerk, mp3's downloaden met 3 kB/s.
On-topic: 1996 in de hal van de faculteit Elektrotechniek in Delft. Mosaic op (ik vermoed) Slackware.
Het internet is 8 jaar ouder dan de Euro.. Hoe 'snel' alles normaal wordt.. Youtube word ook snel 20..quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:05 schreef Ericr het volgende:
Dure grap door het inbellen, rekeningen van paar honderd euro per maand zat je zo aan.
Ik kan de video niet vinden waarin hij zei dat er geen toekomst is voor internet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:17 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Volgens mij deed Chriet niets anaal en zéker niet in z'n programma, dus zul je wel in de war zijn met andere plaatjes die je zag.
[ afbeelding ]
Verder bedoel je vast "annalen"
Omgerekend. In guldens zat je zo aan 400-500 gulden. Voor een trage verbinding. Breedband bestond nog lang niet en kabel was zeker in het begin rete traag.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:53 schreef Individual het volgende:
[..]
Het internet is 8 jaar ouder dan de Euro.. Hoe 'snel' alles normaal wordt.. Youtube word ook snel 20..
We leven in de toekomst!
Net zoals het mobieltje.quote:Op zondag 6 oktober 2024 13:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik weet nog dat ik voor het eerst over email hoorde. Ik vond het nogal overbodig (!)
Toen ik Chello kreeg was ik heel erg blij. Weg met die hele hoge telefoonrekeningen (400 gulden per maand gemiddeld, Diablo II online spelen), ik had echt geen problemen met de snelheid. Die was echt vele malen beter dan een modem-verbinding.quote:Op zondag 6 oktober 2024 13:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Omgerekend. In guldens zat je zo aan 400-500 gulden. Voor een trage verbinding. Breedband bestond nog lang niet en kabel was zeker in het begin rete traag.
notepad!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |