Of hsp oid, als prikkels het probleem zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee je hebt gewoon autisme of hypochondrie ofzo
Heb al 25 jaar van mijn leven bij de psycholoog gelopen, dat lost weinig op.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:40 schreef Luuntje het volgende:
Nee.
Ik zou het eens bij een psycholoog of arts laten onderzoeken.
Wellicht speelt er lichamelijk (schildklier, hormoonbalans) iets of je kunt prikkels erg slecht verwerken.
Ik ben autistisch maar dat betekent toch niet per se dat je een burn out moet hebben?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee je hebt gewoon autisme of hypochondrie ofzo
Ik presteer heel weinig inderdaad.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:52 schreef Justinn het volgende:
[..]
Of hsp oid, als prikkels het probleem zijn.
Kijken naar alleen symptomen is nogal arbitrair als je oorzaken en gevolgen er niet bij betrekt. Burnout hangt oorzakelijk samen met langdurige stress en overbelasting. Bij het ziektebeeld zijn de gevolgen dat je weinig tot niets kan presteren.
Bloed laten prikken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Heb al 25 jaar van mijn leven bij de psycholoog gelopen, dat lost weinig op.
Een ritalinnetje van de psychiater helpt wel degelijk met concentratie, maar ivm dat dit slecht is voor je gebruik ik dit niet meer. Ik moest het destijds wel nemen want anders zou ik niet kunnen afstuderen. Het lost verder de andere problemen ook niet op het helpt alleen tijdelijk voor de concentratie.
Ik kan inderdaad prikkels slecht verwerken. Het liefst zit ik de hele dag op de bank. Maar helaas moet ik werken omdat ik geen WAJONG of uitkering krijg.
Hoe kan ik hormonen of schildklier laten onderzoeken? Als je tegen de huisarts zegt van ik ben moe doet die meestal niks.
Slecht voor je is??? Hoezo dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Een ritalinnetje van de psychiater helpt wel degelijk met concentratie, maar ivm dat dit slecht is voor je gebruik ik dit niet meer.
Kan ik gewoon aan de huisarts vragen om bloed te laten prikken? Want ik ben dus bang dat ie gewoon zegt van stel je niet zo aan en ga eerder naar bed en niet op je telefoon voordat je naar bed gaat.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:23 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Bloed laten prikken.
Maar ik lees al dat je dus autistisch bent en slecht prikkels verwerkt.
Dan ligt het dus daaraan.
Je weet niet wanneer het teveel wordt aan de hoeveelheid prikkels.
Probeer eens geluiden te dempen door Ear Loops of een geluidsdempende koptelefoon te gebruiken.
Probeer te gaan leren wanneer het punt komt dat het teveel wordt, daarna kun je veel beter de rem er op zetten en een pas terug doen.
Mwah het zit wel wat anders.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is in feite gewoon speed maar dan in de vorm van een pilletje
Als jij om een check up vraagt, leverwaardes, nierwaardes, ijzerwaardes, glucose en je schildklier kan hij het niet zomaar weigeren.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Kan ik gewoon aan de huisarts vragen om bloed te laten prikken? Want ik ben dus bang dat ie gewoon zegt van stel je niet zo aan en ga eerder naar bed en niet op je telefoon voordat je naar bed gaat.
Een pas terug doen gaat helaas niet want ik moet natuurlijk werken om rond te komen. Naast werk doe ik neit heel erg veel. Beetje lichte sport, eens in de week vrijwilligerswerk (eerst deed i kveel meer vrijwilligerswerk en dat ging niet meer ben gestopt), af en toe wat drinken met vrienden al heb ik maar weinig vrienden
Nee dus je hebt geen burnout maar je bent autistischquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik ben autistisch maar dat betekent toch niet per se dat je een burn out moet hebben?
Dat is niet hoe mijn dokter het bracht hoor (toen ik het nog nam)quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is in feite gewoon speed maar dan in de vorm van een pilletje
Hoezo zou een autist geen burn out kunnen hebben ?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee dus je hebt geen burnout maar je bent autistisch
Even een apktje dus ? Dat kan zomaar ? Als 30er ? Wist ik niet wat goed zegquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:42 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Als jij om een check up vraagt, leverwaardes, nierwaardes, ijzerwaardes, glucose en je schildklier kan hij het niet zomaar weigeren.
Heb je dan geen AD(H)D?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:16 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Een ritalinnetje van de psychiater helpt wel degelijk met concentratie,
Je kan eens een diagnosetraject doen. Of naar een andere psycholoog gaan. Ik heb echt wel hele goede ervaringen met psychologen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Die diagnose heb ik niet. Maar wie weet.
Nee. Als je een burn-out hebt, twijfel je niet. Of twijfel je na de seks ook of je ben gekomen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Ik lees wel eens iets in de media over een zogeheten 'burn out'
Daarbij heb je symptomen zoals oververmoeidheid, slechte concentratie etc.
Altijd als ik dat lees denk ik van 'dat heb ik ook'. Maar dat is niet recent of zo. Ik heb dat altijd al eigenlijk, zelfs tijdens mijn kindertijd was ik altijd al vermoeid. Zo viel ik vaak in de les in slaap. In die tijd lachte de leraar je dan gewoon uit (dat mag nou niet meer maar het waren andere tijden).
Ik heb even de symptomen van burn out opgezocht
Je voelt je lichamelijk moe. - Dit heb ik altijd al
Je voelt je geestelijk moe. Je hebt moeite om je aandacht erbij te houden en/of dingen te onthouden. - Heb ik ook altijd al. Onthouden lukt als ik wat voor een examen moet stampen bijvoorbeeld rijbewijs theorie, maar na een paar dagen is die kennis dan weer weg.
Je bent prikkelbaar. ...- Dit ben ik ook altijd al al zal ik niet snel echt fysiek iemand aanvallen of zo want dat kost moeite
Je piekert veel. - Dit doe ik ook altijd al continu
Je huilt snel. - Ik huil nooit. Betekent dat dan dat ik geen burn out heb?
Je kunt niet tegen drukte of lawaai. - Als ik genoeg alcohol drink wel, anders kan ik er niet tegen.
Je voelt je onrustig of gejaagd. - Dit heb ik soms maar niet continu.
Je slaapt slecht. - Dit heb ik als ik veel pieker
Kan het zijn dat je wordt geboren met een burn out?
Nee, maar wel als dit klachten zijn die je altijd hebt. Dan is het eerder autistische overprikkeling. Hoe kun je meer rust in je leven inbouwen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 12:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik ben autistisch maar dat betekent toch niet per se dat je een burn out moet hebben?
Oh jawel. Daar kun je best aan twijfelen. Zeker als je vaker last hebt van depressies of als er mogelijk een fysieke oorzaak is.quote:Op maandag 7 oktober 2024 01:55 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nee. Als je een burn-out hebt, twijfel je niet. Of twijfel je na de seks ook of je ben gekomen.
Ik twijfel niet echt want de meeste symptomen van burn out heb ik altijd alquote:Op maandag 7 oktober 2024 01:55 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nee. Als je een burn-out hebt, twijfel je niet. Of twijfel je na de seks ook of je ben gekomen.
Door niet te werken maar helaas krijg ik geen uitkeringquote:Op maandag 7 oktober 2024 07:34 schreef viceversa het volgende:
[..]
Nee, maar wel als dit klachten zijn die je altijd hebt. Dan is het eerder autistische overprikkeling. Hoe kun je meer rust in je leven inbouwen?
Schijnbaar krijg je die sneller als je vindt dat je niet op je plek zit bij je werkgever.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:27 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik twijfel niet echt want de meeste symptomen van burn out heb ik altijd al
Het is geen droombaan maar ik vind dit best hoor.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Schijnbaar krijg je die sneller als je vindt dat je niet op je plek zit bij je werkgever.
Naja, om je heen kijken kan altijd. Er vanuit gaande dat je een rijbewijs hebt valt er nu best wel wat te onderhandelen bij concurrentie.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is geen droombaan maar ik vind dit best hoor.
Ik zou namelijk niet weten wat wél mijn droombaan zou zijn. Het liefste zou ik helemaal niet meer hoeven te werken, maar zo'n feest is het natuurlijk niet. Ik krijg geen uitkering en zal dus moeten blijven werken.
Met mijn huidige modaal verdienende functie ben ik daarom ook tevreden. Kan het beter dan dit ? Vast wel.
Maar het kan ook een stuk slechter hoor.
Nee ik heb pas in januari mijn eerste rijexamen. En heel eerlijk gezegd ben ik niet goed in praktische vaardigheden dus de kans dat ik hem in één keer haal is vrij klein. Sowieso is landelijk gezien het slagingspercentage slechts 50% en ik woon dan ook nog eens in een "moeilijke" regio voor het rijexamen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Naja, om je heen kijken kan altijd. Er vanuit gaande dat je een rijbewijs hebt valt er nu best wel wat te onderhandelen bij concurrentie.
Heb jij het in één keer gehaald?quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
Naja rijbewijs halen is ook weer niet zo onmogelijk. Nummerbordje op lezen om je ogen te checken, gewoon doen wat je tijdens je rijles doet en hoppa, rijbewijs joh.
Ja. Theorie ook.quote:Op maandag 7 oktober 2024 12:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Heb jij het in één keer gehaald?
Heb je er wel eens over nagedacht dat iets gemakkelijker kan zijn voor de ene persoon dan voor de andere persoon?quote:
Natuurlijk. Voor jou zal het een stuk moeilijker zijn.quote:Op maandag 7 oktober 2024 13:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Heb je er wel eens over nagedacht dat iets gemakkelijker kan zijn voor de ene persoon dan voor de andere persoon?
Ik moet alles met ja beantwoorden, al een paar jaar... Heb ik nu een ook burnout?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Altijd als ik dat lees denk ik van 'dat heb ik ook'. Maar dat is niet recent of zo. Ik heb dat altijd al eigenlijk, zelfs tijdens mijn kindertijd was ik altijd al vermoeid. Zo viel ik vaak in de les in slaap. In die tijd lachte de leraar je dan gewoon uit (dat mag nou niet meer maar het waren andere tijden).
Je voelt je geestelijk moe. Je hebt moeite om je aandacht erbij te houden en/of dingen te onthouden. - Heb ik ook altijd al. Onthouden lukt als ik wat voor een examen moet stampen bijvoorbeeld rijbewijs theorie, maar na een paar dagen is die kennis dan weer weg.
Je bent prikkelbaar. ...- Dit ben ik ook altijd al al zal ik niet snel echt fysiek iemand aanvallen of zo want dat kost moeite
Je kunt niet tegen drukte of lawaai. - Als ik genoeg alcohol drink wel, anders kan ik er niet tegen.
Helaas wel jaquote:Op maandag 7 oktober 2024 13:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk. Voor jou zal het een stuk moeilijker zijn.
Jaquote:Op maandag 7 oktober 2024 14:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik moet alles met ja beantwoorden, al een paar jaar... Heb ik nu een ook burnout?
Verhuizen is toch ook gelukt?quote:Op maandag 7 oktober 2024 14:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Helaas wel ja
Theorie heb ik overigens wel in een keer gehaald dat viel dan nog wel mee. Maar praktische dingen kan ik niet goed.
Inderdaad in feite is het helemaal geen speed. (Als in dat water ook geen peroxide is om maar eens een moleculen aan te halen die nog minder van elkaar verschillen)quote:
Nee. Niemand wordt geboren met een burn-out.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:58 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Vooral mijn vader is een waardeloze zak hooi die zich nooit had moeten voortplantenquote:Op zaterdag 26 april 2025 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe waren je ouders? Als je van beide wat slechte genen krijgt kom je er vaak nog slechter uit.
Dat is het waarschijnlijk,
En hiervoor moest je een topic kicken van vorig jaar ?quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Niemand wordt geboren met een burn-out.
Er zal iets anders aan de hand zijn.
Een absolute onwil om mee te veren in situaties? Als een soort stijve hark krampachtig vasthouden aan bepaalde ideeën of wensen? Geen enkele zelfreflectie en 100% externaliseren? Allemaal onderdelen / mogelijke mede veroorzakers van een burnout. Zit dus voor 75% tussen de oren. De andere 25% zou wellicht genetisch kunnen zijn.quote:Op zaterdag 26 april 2025 18:32 schreef Halcon het volgende:
Nee. Niemand wordt geboren met een burn-out.
Er zal iets anders aan de hand zijn.
Ik blijf erbij dat niemand er mee wordt geboren, maar uiteraard is de ene persoon er wel gevoeliger voor dan de ander.quote:Op zondag 27 april 2025 13:01 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Een absolute onwil om mee te veren in situaties? Als een soort stijve hark krampachtig vasthouden aan bepaalde ideeën of wensen? Geen enkele zelfreflectie en 100% externaliseren? Allemaal onderdelen / mogelijke mede veroorzakers van een burnout. Zit dus voor 75% tussen de oren. De andere 25% zou wellicht genetisch kunnen zijn.
Deze percentages zijn volledig op gevoel en niet wetenschappelijk onderbouwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |