abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215472247
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2024 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Te houden, ja? Het huidige PostNL is weerbaar, wendbaar, vooruitstrevend en succesvol?
We zijn zo weerbaar en succesvol dat we verlies maken, de post niet op tijd kunnen bezorgen en bij de overheid moeten aankloppen voor subsidie. :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 4 november 2024 @ 12:04:30 #177
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_215472709
Waar komt die kreet op de Telegraaf vandaan? Top voor personeel, flop voor beleggers.

Dit slaat volgens mij nergens op
pi_215472848
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 12:04 schreef Pensioengenieter het volgende:
Waar komt die kreet op de Telegraaf vandaan? Top voor personeel, flop voor beleggers.

Dit slaat volgens mij nergens op
Dat slaat ongetwijfeld op die "riante" loonsverhogingen die wij volgens sommige media gehad hebben. Dat die loonsverhoging hard nodig was(en grotendeels ook wettelijk verplicht) omdat ons oude uurloon anders ruim ONDER het minimumloon was komen te liggen, dat vermelden ze er niet bij.

Ik werk hier al ruim 25 jaar, mijn uurloon is EUR 13,95 en fietsreparaties en kleding moet ik grotendeels zelf bekostigen. En waar PostNL-personeel in de hogere loonschalen nog bepaalde kosten van het brutoloon kan aftrekken (fietsenplan, PC-privé projecten, vakbondscontributie) kunnen wij dit niet, omdat we maar iets boven het minimumloon verdienen zodat ons loon onder het minimum zou komen als we deze kosten zouden aftrekken.

Ik werk vanuit een kale garagebox zonder water, wc of fatsoenlijke pauzemogelijkheid. Als ik naar de wc moet, moet ik bij mensen gaan aanbellen of mijn behoefte in de bosjes doen, als een zwerver.

Maar in de media, en dan met name de rechtsere media, worden ik (en mijn collega's) geframed. Alsof de postbezorgers de grote zakkenvullers zijn waardoor het bedrijf op kosten worden gejaagd. We werken veel te langzaam (aldus Georoute Logisch Bezorgen en de managers die daar nog steeds heilig in geloven) en eisen daar ook nog eens belachelijk veel geld voor. :')
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  maandag 4 november 2024 @ 12:22:19 #179
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_215472915
Nou mijn vrouw werkte een poos voor de post, in het begin ging het best wel goed meer dan 12 jaar geleden.
Maar op het laatst…………….. wat een shit zeg
pi_215473501
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 12:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat slaat ongetwijfeld op die "riante" loonsverhogingen die wij volgens sommige media gehad hebben. Dat die loonsverhoging hard nodig was(en grotendeels ook wettelijk verplicht) omdat ons oude uurloon anders ruim ONDER het minimumloon was komen te liggen, dat vermelden ze er niet bij.

Ik werk hier al ruim 25 jaar, mijn uurloon is EUR 13,95 en fietsreparaties en kleding moet ik grotendeels zelf bekostigen. En waar PostNL-personeel in de hogere loonschalen nog bepaalde kosten van het brutoloon kan aftrekken (fietsenplan, PC-privé projecten, vakbondscontributie) kunnen wij dit niet, omdat we maar iets boven het minimumloon verdienen zodat ons loon onder het minimum zou komen als we deze kosten zouden aftrekken.

Ik werk vanuit een kale garagebox zonder water, wc of fatsoenlijke pauzemogelijkheid. Als ik naar de wc moet, moet ik bij mensen gaan aanbellen of mijn behoefte in de bosjes doen, als een zwerver.

Maar in de media, en dan met name de rechtsere media, worden ik (en mijn collega's) geframed. Alsof de postbezorgers de grote zakkenvullers zijn waardoor het bedrijf op kosten worden gejaagd. We werken veel te langzaam (aldus Georoute Logisch Bezorgen en de managers die daar nog steeds heilig in geloven) en eisen daar ook nog eens belachelijk veel geld voor. :')
Het is sowieso wonderbaarlijk hoeveel journalisten, zelfs na al die jaren, allemaal misvattingen de wereld in blijven slingeren die ze met gemak even zouden kunnen checken. Postbezorgers worden nog steeds postbodes genoemd, pakketbezorgers en postbezorgers worden door elkaar gehaald, de marketingspraatjes van PostNL worden vaak zonder meer voor waar aangenomen (want dat postbezorgers al riant worden beloond is een misvatting die het bedrijf zelf natuurlijk ook graag in stand houdt). Kritiek is er eigenlijk vooral als de prijs van een postzegel weer omhoog gaat.

Over postzegels gesproken...

https://www.rtl.nl/nieuws(...)rievenbussen-overdag

Inderdaad onhoudbaar, uiteraard. De prijs verhogen van een product waar steeds minder vraag naar is normaliter de perfecte methode om de vraag in recordtempo nog verder om zeep te helpen.
  maandag 4 november 2024 @ 13:44:27 #181
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_215473576
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rievenbussen-overdag Over journalistieke blunders gesproken in dit art5ikel staat toch duidelijk dat mw Verhagen vorig jaar gestopt is. ???????
  maandag 4 november 2024 @ 15:03:44 #182
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_215474341
Bepaalde brievenbussen overdag legen is natuurlijk een truukje. We zijn pas verantwoordelijk voor de bezorging op het moment dat we ze in ons handen hebben. Dus dat betekend dat dan pas de 24 uur gaat lopen. Maar als je als verzender er bewust voor kiest om hem in een brievenbus te gooien die al geleegd is... Ja dan schuif je de verantwoording af.
Overdag legen kan heel veel geld opleveren omdat ze dan met gewone ritten mee kunnen, bv als het autobedrijf er al langskomt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_215474568
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De prijs verhogen van een product waar steeds minder vraag naar is normaliter de perfecte methode om de vraag in recordtempo nog verder om zeep te helpen.
So what? Brieven leveren onder kostprijs is niet duurzaam.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215474587
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 12:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk dat beleggers best weten dat ze te maken hebben met moderne slavernij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215474599
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
So what? Brieven leveren onder kostprijs is niet duurzaam.
Want het tegenovergestelde van prijzen verhogen is onder de kostprijs werken?
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik denk dat beleggers best weten dat ze te maken hebben met moderne slavernij.
Misschien, maar de media en de gewone burgers weten het niet altijd. De Telegraaf duidelijk niet getuige de kop "Top voor personeel, flop voor beleggers". Zo top voor personeel zijn ze niet.
pi_215474659
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Want het tegenovergestelde van prijzen verhogen is onder de kostprijs werken?
Zo een dikke winst maken ze niet hoor op poststukken?
quote:
Voor 2024 verwacht PostNL een genormaliseerde EBIT van 80 miljoen. Dat is aan de onderkant van de eerder gecommuniceerde 80 tot 110 miljoen euro.
Eigen vermogen van 200 miljoen, beurswaarde van +- 500 miljoen, assets +- 2600 miljoen. Winst 50-100 miljoen.
pi_215474717
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Misschien, maar de media en de gewone burgers weten het niet altijd. De Telegraaf duidelijk niet getuige de kop "Top voor personeel, flop voor beleggers". Zo top voor personeel zijn ze niet.
Ik begrijp je.
Rat race to the bottem, iedereen kan het, dus ze kunnen pinda's betalen.
pi_215474753
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik begrijp je.
Rat race to the bottem, iedereen kan het, dus ze kunnen pinda's betalen.
Als dat zo was, dan was er geen personeelstekort geweest.
pi_215474783
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zo een dikke winst maken ze niet hoor op poststukken?
[..]
Eigen vermogen van 200 miljoen, beurswaarde van +- 500 miljoen, assets +- 2600 miljoen. Winst 50-100 miljoen.
Nee, maar de suggestie dat het bij de huidige postzegelprijs verlieslatend zou zijn, klopt ook niet. Het derde kwartaal overlapt grotendeels met de zomervakantie, dat is altijd een slappe periode. De meeste winst wordt altijd in het laatste kwartaal behaald, dus we gaan dit jaar ongetwijfeld toch weer met miljoenenwinsten afsluiten, wat bewijst dat de huidige postzegelprijs toch echt niet onder de kostprijs ligt.
pi_215474964
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Als dat zo was, dan was er geen personeelstekort geweest.
Tekort? Hoezo? Het wordt toch bezorgd?
Weet je zeker dat dit geen beleid is?
Eventueel impliciet?
pi_215474980
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 15:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
wat bewijst dat de huidige postzegelprijs toch echt niet onder de kostprijs ligt.
Naja weet niet precies de verdeling tussen pakket en post... Het zal allebei wel een klein plusje hebben, maar als je zou denken 50/50 is dat met 50mio dus een miljoentje of 25.
Dat heb je vervolgens over 500 miljoen aandelen te verdelen dus een cent of 10 per aandeel. Je zou eigenlijk wel verwachten dat een PostNL een return on assets van 10% zou kunnen behalen en zou kunnen lenen tegen 5% ofzo.

Dan hou je toch 5% over +- van de 2600 miljard assets. 130mio.. Maar dat halen ze al niet eens meer, dat is eigenlijk gewoon wel een wanprestatie ondertussen.

En Deutsche post gaat als een tierelier.

https://www.morningstar.com/stocks/xams/pnl/financials

3200 miljoen omzet.
32 miljoen winst, zegmaar, nou dat is geen hele forse marge. Als de tarieven met 1% zouden zakken zitten ze op verlies.

[ Bericht 19% gewijzigd door ludovico op 04-11-2024 16:13:01 ]
pi_215475017
quote:
10s.gif Op maandag 4 november 2024 16:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Tekort? Hoezo? Het wordt toch bezorgd?
Weet je zeker dat dit geen beleid is?
Eventueel impliciet?
We zijn wettelijk verplicht 95% van de postzegelpost de eerstvolgende werkdag te bezorgen. Dat lukt nu niet door personeelstekort, met evt. boetes van de ACM tot gevolg. Het zou natuurlijk kunnen dat het wanbeleid van PostNL opzettelijk is en dat de directie willens en wetens het bedrijf richting de afgrond loodst in de hoop dat de overheid met zakken geld over de brug komt, maar dat is wel een uiterst riskante strategie. En vergeet Hanlon's razor niet. ;)
pi_215475042
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
We zijn wettelijk verplicht 95% van de postzegelpost de eerstvolgende werkdag te bezorgen. Dat lukt nu niet door personeelstekort, met evt. boetes van de ACM tot gevolg.
Ja we doen echt ons best hoor ACM! Maar de markt! We doen er zoveel moeite voor! Kijk maar! Zoveel hebben we de lonen doen stijgen! Dus het ligt buiten onze macht, dus geen boete. Gr Gr Herna.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het zou natuurlijk kunnen dat het wanbeleid van PostNL opzettelijk is en dat de directie willens en wetens het bedrijf richting de afgrond loodst in de hoop dat de overheid met zakken geld over de brug komt, maar dat is wel een uiterst riskante strategie. En vergeet Hanlon's razor niet.
Mja ik denk dat ze gewoon toch wel oprecht krap zitten, weinig bewegingsruimte, en dan is het even de vraag hoe een ACM daar naar kijkt.

Anyhow zo een 1% nettowinst marge, myeah... dat mag toch wel richting 5 ofzo? Weinig sustainable prestaties zo.
En dat is niet jaar 1, dit is echt continu.

Ik heb aandelen, heb zelf als pakketbezorger gewerkt, Post is wel klaar maar pakketten zouden ze bijvoorbeeld in Nederland en België gewoon marktleider kunnen zijn, maar ze worden gewoon weggespeeld door Deutsche Post.
Heeft alles te maken met interne efficienties.
pi_215475678
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 16:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja we doen echt ons best hoor ACM! Maar de markt! We doen er zoveel moeite voor! Kijk maar! Zoveel hebben we de lonen doen stijgen! Dus het ligt buiten onze macht, dus geen boete. Gr Gr Herna.
[..]
Mja ik denk dat ze gewoon toch wel oprecht krap zitten, weinig bewegingsruimte, en dan is het even de vraag hoe een ACM daar naar kijkt.

Anyhow zo een 1% nettowinst marge, myeah... dat mag toch wel richting 5 ofzo? Weinig sustainable prestaties zo.
En dat is niet jaar 1, dit is echt continu.

Ik heb aandelen, heb zelf als pakketbezorger gewerkt, Post is wel klaar maar pakketten zouden ze bijvoorbeeld in Nederland en België gewoon marktleider kunnen zijn, maar ze worden gewoon weggespeeld door Deutsche Post.
Heeft alles te maken met interne efficienties.
PostNL zit in een lastig pakket, dat is waar. Maar PostNL wekt vaak de suggestie dat dit allemaal door externe oorzaken komt: volumedaling, krapte op de arbeidsmarkt, tegenwerking vanuit de overheid. PostNL is slachtoffer van de omstandigheden en ons treft geen blaam. Maar dat is toch niet helemaal waar. Kijk naar de talloze reorganisaties die PostNL de afgelopen jaren heeft doorgevoerd en die zij nog steeds door blijven voeren. De ene reorganisatie is nog niet eens afgerond of de volgende wordt alweer uitgerold. NRP, OLK, Prisma, etc. Ondertussen wordt niet de tijd genomen om de ingezette trajecten te evalueren en waar nodig bij te sturen of stop te zetten als de resultaten tegenvallen. Dus ik denk echt dat mismanagement een belangrijke factor is.

Ik snap best dat de aandeelhouders winst willen zien. Maar als constante prijsverhogingen er enkel toe leiden dat de afzet nog harder daalt en het leidt NIET tot verhoging van de winst, dan is het een misvatting te veronderstellen dat een NOG verdere prijsverhoging ineens wel tot winst gaat leiden. Laten ze eerst maar eens ophouden met het verspillen van geld aan onzinnige zaken: Tradler, brand refreshing, doorbetaald transitieverlof, sponsoring van een wielerploeg, etc.

Misschien is briefpost wel een aflopende zaak. Maar dan vraag ik mij ook af waarom mensen aandelen kopen in een postbezorgbedrijf en dan klagen dat de winst tegenvalt. Of koesteren jullie hoop dat jullie allemaal uitgekocht gaan worden door Kreyinsky, of door Bpost, of de overheid die de boel gaat nationaliseren?
pi_215475693
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus ik denk echt dat mismanagement een belangrijke factor is.
Ok slechte zaak in dat geval.
pi_215475707
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Misschien is briefpost wel een aflopende zaak. Maar dan vraag ik mij ook af waarom mensen aandelen kopen in een postbezorgbedrijf en dan klagen dat de winst tegenvalt. Of koesteren jullie hoop dat jullie allemaal uitgekocht gaan worden door Kreyinsky, of door Bpost, of de overheid die de boel gaat nationaliseren?
Als 50% Post is en je de tarieven mag blijven verhogen blijft dat altijd minimaal break-even. Daar zit geen risico.
Gezien de massa is het wel een partij die efficiënt zou moeten kunnen pakket-bezorgen, maar doet het alleen niet. Misschien is het management inderdaad kut?
pi_215475780
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het is sowieso wonderbaarlijk hoeveel journalisten, zelfs na al die jaren, allemaal misvattingen de wereld in blijven slingeren die ze met gemak even zouden kunnen checken. Postbezorgers worden nog steeds postbodes genoemd, pakketbezorgers en postbezorgers worden door elkaar gehaald, de marketingspraatjes van PostNL worden vaak zonder meer voor waar aangenomen (want dat postbezorgers al riant worden beloond is een misvatting die het bedrijf zelf natuurlijk ook graag in stand houdt). Kritiek is er eigenlijk vooral als de prijs van een postzegel weer omhoog gaat.

Over postzegels gesproken...

https://www.rtl.nl/nieuws(...)rievenbussen-overdag

Inderdaad onhoudbaar, uiteraard. De prijs verhogen van een product waar steeds minder vraag naar is normaliter de perfecte methode om de vraag in recordtempo nog verder om zeep te helpen.
wat collega kramerinca zegt is waar,een en al armoe bij ons.de overhead zit lekker bij de kachel en een broodje kroket(o.i.d.)
pi_215475812
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ok slechte zaak in dat geval.
en de daarbij behorende kosten,als ze echt transparant zijn,laten ze de kosten t/m loongroep 7 zien en die daarboven(gescheiden) ik weet het wel,die 2e schrik je je. kapot,valt dat weg,heb je de hoogste winst ever.
pi_215475862
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 17:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als 50% Post is en je de tarieven mag blijven verhogen blijft dat altijd minimaal break-even. Daar zit geen risico.
We bezorgen ongeveer 6,9 miljoen brieven per dag tegenover 1,1 miljoen pakketten. Dus dat is eerder 86% post ipv 50%.

Er is wel degelijk een risico aan prijzen steeds verder verhogen, omdat je van tevoren niet weet hoe groot de volumedaling is die de prijsverhoging gaat veroorzaken. En klanten die eenmaal weg zijn, die krijg je niet zo makkelijk weer terug, zelfs al zou je de prijsverhoging weer terug draaien.

Altijd minimaal break-even zou betekenen dat PostNL nooit verlies zou kunnen leiden, en de praktijk heeft aangetoond dat die stelling niet klopt.
pi_215477652
https://nos.nl/artikel/25(...)-gekund-dan-verhagen

ze is nog nooit zo vaak op fok geweest :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')