abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215167581
ChatGPT is al een tijdje gelanceerd maar voor mijn gevoel is dit het jaar dat Generative AI of GenAI een doorbraak aan het maken is naar de mainstream. Natuurlijk werd ChatGPT al gebruikt door codeurs, maar grote bedrijven gaan pas werken met GenAI als het ook veilig is. Mijn werk heeft in ieder geval pas dit jaar GenAI toegestaan en wel vanuit Copilot, de GenAI toepassing van Microsoft.

Nu GenAI voorbij de fase komt van leuk afbeeldingen creëren en lolbroekerij, is de vraag: hoe gebruikt u GenAI om je (werkende) leven simpeler, makkelijker en efficiënter te maken?

TS trapt af: op mijn werk is het strikt verboden om privacygevoelige dingen erin te gooien, maar we werken ook veel met openbare stukken zoals statuten. Een van de manieren waarop ik Copilot inzet: screenshot van een deel van de statuten en vragen om een korte samenvatting. Deze kan ik doorgaans direct kopiëren en plakken in mijn rapporten. Scheelt tijd en denkkracht die ik vervolgens weer elders kan inzetten.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  dinsdag 5 november 2024 @ 10:20:10 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215481240
Ik heb recent mijn default zoekmachine in Google Chrome naar chat-gpt verandert en vooralsnog bevalt het heel goed. Je moet een kleine shift maken in hoe je dingen opzoekt. Met Google typ je wat steekwoorden om websites te vinden waarop je denkt het antwoord te vinden, met GPT moet je niet proberen de website te vinden maar je vraag al te verwoorden zodat GPT dit zal vinden op websites. Ook heb ik aangezet dat die alle zoekopdrachten in tijdelijke chats zoekt anders vervuilt die heel je gespreksgeschiedenis.

Dit is hoe het zoekresultaat eruitziet:

Wanneer ik het niet handig vind is als ik niet een antwoord op een vraag wil maar op een website wil kijken waarvan ik de url niet weet, dan is Google een stuk beter.

Waar ik ook nog over twijfel is wat de impact hiervan nou is op het internet, wat doet dit voor de mensen en bedrijven die de websites aanbieden? Zoals bij het voorbeeld worden de bronnen allemaal getoond, maar ik heb en de afbeelding en de uitleg al dus er is totaal geen prikkel meer die websites te bezoeken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Admin dinsdag 5 november 2024 @ 11:50:17 #3
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215482067
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 november 2024 10:20 schreef FlippingCoin het volgende:
ik heb en de afbeelding en de uitleg al dus er is totaal geen prikkel meer die websites te bezoeken.
Behalve die onderste zin dan natuurlijk. Over dat chatgpt fouten kan maken. Je zult dus om zekerheid te hebben dat het verhaaltje klopt de bronnen moeten raadplegen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 5 november 2024 @ 11:54:10 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215482107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:50 schreef Danny het volgende:

[..]
Behalve die onderste zin dan natuurlijk. Over dat chatgpt fouten kan maken. Je zult dus om zekerheid te hebben dat het verhaaltje klopt de bronnen moeten raadplegen.
Ja dat is waar, afhankelijk van hoe belangrijk het is dat het klopt en hoe bekend je met het materiaal bent moet je nog wel naar de bron toe welke wel duidelijk vermeld staan inderdaad.

In dit voorbeeld was ik al bekend met waar ik naar zocht dus kon ik dit zelf valideren, maar dat is niet altijd zo.

Ik vermoed(niet onderbouwd door data verder) dat de "doorklik rate" wat lager zal zijn dan bij reguliere zoekmachines maar er zijn wel veel redenen te bedenken om alsnog op de website te klikken ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215707501
Ik gebruik ChatGTP voor het genereren van Examenvragen, het is niet altijd 100% correct maar geeft doorgaans goed inzicht waar kennis nog te verbeteren is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')