Ik heb recent mijn default zoekmachine in Google Chrome naar chat-gpt verandert en vooralsnog bevalt het heel goed. Je moet een kleine shift maken in hoe je dingen opzoekt. Met Google typ je wat steekwoorden om websites te vinden waarop je denkt het antwoord te vinden, met GPT moet je niet proberen de website te vinden maar je vraag al te verwoorden zodat GPT dit zal vinden op websites. Ook heb ik aangezet dat die alle zoekopdrachten in tijdelijke chats zoekt anders vervuilt die heel je gespreksgeschiedenis.
Dit is hoe het zoekresultaat eruitziet:
![8NY6fP3.png]()
Wanneer ik het niet handig vind is als ik niet een antwoord op een vraag wil maar op een website wil kijken waarvan ik de url niet weet, dan is Google een stuk beter.
Waar ik ook nog over twijfel is wat de impact hiervan nou is op het internet, wat doet dit voor de mensen en bedrijven die de websites aanbieden? Zoals bij het voorbeeld worden de bronnen allemaal getoond, maar ik heb en de afbeelding en de uitleg al dus er is totaal geen prikkel meer die websites te bezoeken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel