abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215161712
Een oude vrouw, een overlevende van de holocaust, ex-gevangene van Auschwitz komt te overlijden, 96 jaar oud.

Ze komt aan in de hemel en ontmoet daar God. God verwelkomt haar. "Welkom mijn kind. Je hebt een lang leven geleid en hebt veel beproevingen gekend."
"Ja." zegt de vrouw. "Maar ik heb het maximale er uitgehaald."
"Hoe heb je altijd maar weer de kracht gevonden om door te gaan? Om te overleven?" wil God weten.

"Nou," zegt de vrouw, "Ik heb iedere dag, iedere morgen weer de motivatie gevonden om te overleven dankzij relativering en humor. Mijn gevoel voor humor heeft mij door de oorlog geholpen." God is onder de indruk, en complimenteert zichzelf met de vrouw met haar sterke persoonlijkheid.

"De oorlog was een verschrikkelijke beproeving, God." zegt de vrouw. "Maar ook daar heeft mijn humor mij geholpen. Zal ik u anders misschien een leuke holocaust-mop vertellen?"

God is niet meteen enthousiast, maar laat de vrouw haar gang gaan. De vrouw vertelt vol toewijding en met verve een ijzersterke en licht anti-semitische holocaust-mop aan God, persoonlijk gekleurd met haar eigen ervaringen van het vernietigingskamp. Ze sluit de mop af met een ongenadig harde clou, en grijnst een verwachtingsvolle grijns naar de Heer. Deze kan er niet om lachen.

" Vind u mijn mop niet leuk, Heer?"
"Nee." zegt God. "Nee, ik kan daar niet om lachen."
"Ach." bijt de vrouw hem toe. "Ik denk dat je er bij had moeten zijn."
-nee-
pi_215161782
niet grappig
pi_215161844
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:22 schreef KvanG het volgende:
niet grappig
Geeft niet, ik blijf er aan werken
-nee-
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:32:04 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215161987
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:22 schreef KvanG het volgende:
niet grappig
pi_215162035
quote:
15s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jammer. Het is een grap die Gervais aan Seinfeld vertelde, en zijn waren het er over eens dat het één van de beste moppen ooit was.

Misschien toch anders opschrijven dan.
-nee-
  woensdag 2 oktober 2024 @ 20:36:44 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215162080
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:34 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Jammer. Het is een grap die Gervais aan Seinfeld vertelde, en zijn waren het er over eens dat het één van de beste moppen ooit was.

Misschien toch anders opschrijven dan.
Kan me niet voorstellen dat ie in het engels zoveel beter is, maar goed :P
pi_215162238
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:36 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Kan me niet voorstellen dat ie in het engels zoveel beter is, maar goed :P
Gervais vertelde hem onvoorbereid, tussen neus en lippen door. Zoals ik hem heb opgeschreven is hij technisch beter, in elk geval om te lezen, vind ik zelf. Maar goed, blijft persoonlijk natuurlijk.

Jammer, ik dacht even met een goede bak te komen.

Wel een leuke mop om in het assortiment te hebben. Ik vertel op werk graag antisemitische moppen, die doen het daar op een hele vreemde manier heel goed.
-nee-
pi_215162533
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:43 schreef Marsenal het volgende:
Ik vertel op werk graag antisemitische moppen,
antisemiet gespot :r
pi_215162608
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 21:10 schreef KvanG het volgende:

[..]
antisemiet gespot :r
Zeker niet, alleen de mop is zo, ikzelf niet. Ik vind iedereen even leuk.
-nee-
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 oktober 2024 @ 21:21:02 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215162618
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 20:43 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Gervais vertelde hem onvoorbereid, tussen neus en lippen door. Zoals ik hem heb opgeschreven is hij technisch beter, in elk geval om te lezen, vind ik zelf. Maar goed, blijft persoonlijk natuurlijk.

Jammer, ik dacht even met een goede bak te komen.

Wel een leuke mop om in het assortiment te hebben. Ik vertel op werk graag antisemitische moppen, die doen het daar op een hele vreemde manier heel goed.
Leukste werkplekken zijn die waar in principe alles 'fair game' is wat grappen betreft (wat alleen kan als je vertrouwen hebt in elkaar, want anders wordt het gewoon kut). Absoluut inclusief zelfspot, uiteraard :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 2 oktober 2024 @ 21:37:47 #11
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_215162777
Om een beetje in dezelfde sferen te blijven…

De hond van Adolf Hitler schijt op het dressoir en zegt tegen Hitler: “Nee, jíj bent braaf...”
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 21:53:05 #12
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_215162919
Hier een glimlachje
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  woensdag 2 oktober 2024 @ 22:04:42 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215163013
Hoe is dat een antisemitische grap? Die grap steekt de draak met God, niet met Joden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215163050
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:04 schreef Lienekien het volgende:
Hoe is dat een antisemitische grap? Die grap steekt de draak met God, niet met Joden.
Je hebt gelijk, het is het natuurlijk niet. Het schuurt hooguit even tegen het thema aan.

Ik heb hem opgeslagen in mijn moppenarsenaal tussen antisemitische, puur omdat ik deze alleen tevoorschijn haal als ik in gezelschap ben waar mijn andere, wél, antisemitische moppen getapt kunnen worden.
-nee-
  woensdag 2 oktober 2024 @ 22:17:05 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215163109
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:09 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, het is het natuurlijk niet. Het schuurt hooguit even tegen het thema aan.

Ik heb hem opgeslagen in mijn moppenarsenaal tussen antisemitische, puur omdat ik deze alleen tevoorschijn haal als ik in gezelschap ben waar mijn andere, wél, antisemitische moppen getapt kunnen worden.
Toffe gast ben je.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215163127
quote:
14s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:09 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Welke categorieën heb je nog meer?
pi_215163443
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 22:18 schreef Farenji het volgende:

[..]
Welke categorieën heb je nog meer?
Op mijn werk is bij de mannen veel ruimte voor moppen over religie en maatschappij, de vrouwen waarderen meer de zelfspot-hoek en ook wel alles met bekende personen.

De categorieën voor vrouwen vertel ik ook waar de mannen bij zijn, maar vice versa werkt dat niet, dus soms, lijkt het even alsof ik een mop 'stiekem' vertel. Dit draagt bij aan de spanning rondom de clou. Een groot succes, kan ik je vertellen.
-nee-
pi_215168358
Ik ken ook nog een leuke (matige) grap.

Dus ik loop zo op een rommelmarkt, koop ik een van zo'n verkoper daar zo'n prul-beeldje voor 50 cent. Ik dat ding op de grond leggen en kapot stampen. Die gast zo:"M'n beeldje, wat doe je!?"
ik:"Ik heb hem toch gekocht!? :D"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')