De krant citeert een anonieme Iraanse regeringsfunctionaris die beklemtoont dat het leger uitsluitend defensieve taken heeft. Zo zouden ze moeten voorkomen dat een anti-Iraanse strijdgroep in Irak in actie komt tijdens het strijdgewoel dat met en aanval op Irak losbarst.
Al-Hakims brigade was langs de zuidelijke grens tussen Irak en Irak gelegerd maar is volgens de bronnen van de Financial Times noordelijker de grens overgestoken, waarschijnlijk in december.
===============
Zonder de rechts/links discussie aan te wakkeren: hoe is de aktie van de Iraakse oppositie te rijmen met de wereldwijde protestdemonstraties van afgelopen weekend die tegen de oorlog waren. Er is nou toch ook sprake van een oorlogsdaad?
anyways dit is dus in feite een Iraanse militie die alvast in stelling gaat, ik mag hopen dat de amerikanen als ze strax aanvallen er een paar bommen opgooit.
quote:Jep.
Op woensdag 19 februari 2003 10:38 schreef limp_brain het volgende:
Ik was eerst.
En hopelijk wordt dit een zeer constructief, beschaafd topic
Meet the new boss, same as the old boss.
Ben trouwens voor de oorlog maar tegen oorlog.
quote:_____________
Op woensdag 19 februari 2003 10:52 schreef robh het volgende:[..]
Jep.
En hopelijk wordt dit een zeer constructief, beschaafd topic
quote:_____________________-
Op woensdag 19 februari 2003 11:07 schreef DoctorB het volgende:
De Iraakse oppositie is, net als iedereen, ook niet dol op oorlog maar soms is een oorlog onontkoombaar om bepaalde doelen te bereiken.
Saddam en zijn dictatorbuddy's zullen van zijn lang zal za leven niet uit zichzelf weg gaan. En als ze bereid zijn tot wapen inspecties en algehele verwijdering van alles wat naar massa vernietigings wapens riekt dan mogen ze zelfs van bepaalde landen fijn blijven zitten.
De Iraakse oppositie zal die massa vernietigings wapens echter worst wezen, die willen dat gruwlijke regime van Saddam weg hebben. En daarvoor is een oorlog nodig. Het alternatief is dat je het regime lekker laat zitten en het prima vindt dat als je je mening verkondigd en hij wijkt een klein beetje af van het officiele standpunt, je op het marktplein onthoofd wordt.
Ik kan me voorstellen dat de oppositie daar niet zoveel zin in heeft.
Je kunt dus best tegen oorlog zijn en toch vinden dat de aanstaande oorlog nodig is. Ik wel.
quote:__________________
Op woensdag 19 februari 2003 11:37 schreef Ludwig het volgende:
Tja, wat moet je hier over vinden? Vergeet niet dat Iran in oorlog is geweest met Irak en hoe die oorlog is verlopen.Ben trouwens voor de oorlog maar tegen oorlog.
quote:Ach het is allemaal zo tijdsafhankelijk. In 1980 zaten we de Iranezen nog af te zeiken en steunden we de Irakezen. Nu zijn ze ineens min of meer "the good guys". Vind het wat hypocriet....
Op woensdag 19 februari 2003 11:45 schreef limp_brain het volgende:[..]
Op woensdag 19 februari 2003 14:03 schreef Ludwig het volgende:Kap trouwens eens met dat lijntje...
quote:Een lijntje met Pim?
Op woensdag 19 februari 2003 14:10 schreef Ulx het volgende:
Nou, ik neem er nog eentje.
quote:Sorry, zal 'r op letten.
Op woensdag 19 februari 2003 14:03 schreef Ludwig het volgende:Kap trouwens eens met dat lijntje...
quote:Nee, met vim.
Op woensdag 19 februari 2003 17:02 schreef BAZZA het volgende:[..]
Een lijntje met Pim?
quote:Nou Matt doet nog weleens een lijntje met Pim, zal eens aan hem voorstellen vim te proberen.
Op woensdag 19 februari 2003 18:01 schreef Ulx het volgende:Nee, met vim.
Nou gaat er weer een legertje optrekken tegen Saddam, moeten ze zelf maar weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |