luxerobots | dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:50 |
https://www.omroepbrabant(...)cent-kan-niet-rijden Zonder lessen en examen de weg op, omdat je in India bij een pakje boter je rijbewijs gekregen hebt. Dit is niet achterlijk, dit is gewoon gevaarlijk. | |
Twiitch | dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:52 |
Hoogopgeleide kenniswerkers met 46k bruto? En halen we nu ook al schoonmakers uit India? | |
Nyamuk | dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:56 |
Alleen in Nederland heb je ondanks alle rubberen tegels nog altijd mensen die het voor elkaar krijgen ongelukken te maken. Mensen die ooit in Jakarta met de auto of motor hebben mogen rijden weten wat ik bedoel. | |
MichaelScott | dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:03 |
Die mensen worden naar Nederland gehaald omdat ze voor een appel en een ei willen werken. Een Nederlander wil voor dat werk waarschijnlijk minimaal 70k. Voor mijn werk regelmatig contact met in Nederland werkende expats. Zijn doodnormale functies waarvoor je in Nederland genoeg mensen kan vinden. | |
Prego | dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:05 |
Ja, iemand zal dat werk moeten doen. | |
timmmmm | dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:07 |
En waarom maken rijschoolhouders zich daar grote zorgen om? | |
FvanS | dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:09 |
Veiligheid natuurlijk! | |
luxerobots | dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:15 |
Die willen klanten. Maar als alle immigranten moeten aantonen dat ze kunnen rijden, behalve expats, hebben de rijscholen wel gelijk. | |
Hyperdude | dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:16 |
Omdat niemand anders dat doet? | |
Rodgrod | dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:34 |
Hier zijn de IT servicedesk medewerkers kennismigranten. Dat is gewoon mbo niveau 4 werk ![]() No way dat er een tekort is, het bedrijf moet gewoon zo divers mogelijk zijn. | |
timmmmm | dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:53 |
Ik denk eerder omdat ze er zelf beter van worden | |
koemleit | dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:55 |
dit is echt onzin. Of die migranten zijn beter, of ze zijn goedkoper. Of ze kunnen niemand vinden (in echt elke sector is een tekort). Heeft echt niks met "divers" te maken.
| |
koemleit | dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:58 |
De regeling is dus om hoogopgeleiden naar ons land te lokken. Lijkt me niet de bedoeling dat we mensen lokken met als tegenprestatie de veiligheid. Dus afschaffen en voor iedereen dezelfde regeling laten gelden. (bijvoorbeeld een examen doen om je rijbewijs om te laten zetten vanuit bepaalde landen waar het rijden niet aan de standaard voldoet). Geven ze maar een pak stroopwafels om ze te lokken. | |
Marsenal | dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:03 |
En als je ze allemaal in een lesauto zet, dan zal je zien dat rijschoolhouders gelijk krijgen. En als je de gemiddelde Nederlandse 40er in een lesauto zet, zal je zien dat ie het examen ook niet zomaar haalt. Veilige aannames, makkelijk om te maken | |
luxerobots | dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:10 |
Als je mensen in India ziet rijden, snap je ook wel dat je zulke bestuurders niet in Nederland op de weg wil. | |
Marsenal | dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:12 |
Ik hoop dat die met de bus komen ja. (En recyclen) | |
Weltschmerz | dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:38 |
Sommigen mensen doen ook nog aan waarden, al dan niet uit professionele betrekking. Verkeersveiligheid is een waarde en gelijkheid is een waarde. Rutte heeft ons niet alleen opgezadeld met een heleboel waardenvrije wetgeving en beleid, maar ook met immorele wetgeving en beleid. Je kunt toch niet van een 18-jarige Nederlander vragen dat die 2000 euro lapt voor een rijbewijs omdat dat nodig is voor de verkeersveiligheid, en dan een of andere codeklopper uit en land waar men alleen koeien heeft leren ontwijkek hier los laten in datzelfde verkeer? | |
Glazenmaker | dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:42 |
Er is in geen enkele sector een tekort. We hebben juist een overschot aan sectoren die te weinig betalen. De economisch onzinnige bedrijven blijven bestaan en de kosten van onnodige immigratie leggen ze neer bij hun autochtone werknemers en de samenleving. | |
Origami94 | dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:43 |
Terecht dat het zo geregeld is. Als je in een ander land kan rijden, kan je ook in Nederland rijden met duizenden verkeersregels. En no way dat 2,5k euro het waard is om te investeren in een rijbewijs. + die gasten betalen al genoeg belasting | |
Origami94 | dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:45 |
Alsof die gasten op FOK!, die zo kritisch zijn op migratie, minimaal 6 uur per dag, zoveel bijdragen aan de maatschappij. Die mensen kan je er eerder uit gooien dan de mensen die daadwerkelijk belasting betalen | |
luxerobots | dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:57 |
Deze regeling is overigens ingevoerd door Tineke Netelenbos (van de PvdA). | |
Zoddie | dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:01 |
Moeilijk. Ik snap het probleem wel maar betwijfel of het probleem wel zo groot is dat het een verandering van het systeem het waard is. Je moet wel gewoon kunnen autorijden als je je rijbewijs hebt, een duitser kan hier prima autorijden, een amerikaan ook. Moet je dan onderscheid gaan maken in landen? Met expats? En hoe zit het met toeristen? Met zakenmensen? Moeten zakenlui in India in ieder land waar ze komen voor een paar dagen een cursus nemen van 2,5k? Dat gaat gewoon niet werken, dan is het veranderen van het systeem het gewoon niet waard. | |
luxerobots | dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:14 |
Er zijn gewoon regels voor. Als een immigrant uit India hier komt, zal hij niet zomaar een Nederlands rijbewijs krijgen, hij moet dan aantonen dat hij goed genoeg kan rijden. Als een andere immigrant uit India hier komt, zal hij wel makkelijk zijn rijbewijs krijgen, dit omdat hij hier een salaris heeft wat hoog genoeg is. Het systeem hoeft dus niet veranderd te worden, deze uitzondering moet eruit. | |
Weltschmerz | dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:17 |
Ook een pseudolinkse hoer van het neoliberalisme maar dat ging om een veel kleinere schaal. Hoe zou het toch komen dat er meer verkeersdoden vallen als je een miljoen mensen uit culturen met veel meer verkeersdoden importeert en niet eens de moeite doet om ze een Nederlands rijvaardigheidsniveau te laten hebben? Alle fietsers maar een verplichte valhelm op dan? Ze krijgen nog een enorme belastingkorting voor de migratiekosten ook, en daar kan een Nederlands rijbewijs niet vanaf? Dat belachelijke wensdenken dat iedereen zomaar ineens als een Nederlander wordt wanneer ze hier een huis bemachtigen zien we alle terreinen. Multicultureel betekent ook een diversiteilt aan rijvaardigheid. | |
Basp1 | dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:21 |
3.3 doden per 100.000 inwoners in nl vs 18.9 in Indonesië. Mensen die wat van statistiek weten wat ik bedoel. ![]() | |
Harvest89 | dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:24 |
Die rijschoolhouders klagen dat ze centjes mis lopen. Maar ze hebben wel gelijk. Je kunt hier niet rijden zoals in pauperlanden. Dan krijg je ongelukken. | |
Nyamuk | dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:35 |
Dat had inderdaad ondanks gigantische drukte, de staat van veel wegen, het terrein en de klimaatomstandigheden, willekeurige natuurrampen, de hitte en andere veiligheidsvoorschriften gewoon opgelost geweest met een Nederlands rijbewijs voor elke Indonesier. Deze Hollander ![]() | |
saparmurat_niyazov | dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:47 |
Ja, dit. Ik geloof zonder meer dat rijschoolhouders ook een eigen (financieel) belang hebben om dit te roepen, maar dat het ongewenste situaties oplevert is waar. N=1, maar ik ken hier iemand die uit zo'n derdewereldland met significant anders aangelegde wegen en regels komt (de USA) en die kan ook zonder echt serieuze eisen gaan rijden hier ondanks dat ze er vrij duidelijk de ballen van snapt. Onverantwoord. | |
Beathoven | dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:53 |
Even kijken... ja, zie het al, dit is een echt probleem dus dit PVV kabinet gaat dit verder stimuleren. | |
LXIV | dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:58 |
Het gaat niet om kennis die we hier ontbeten maar om het drukken van lonen ten gunste van het bedrijfsleven. | |
Nober | dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:59 |
Wat een racisten. | |
Berkery | dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:01 |
Mijn broer heeft een jaar of 35 geleden zijn rijbewijs gehaald in Tanzania, en heeft hier ook nooit examen gedaan. Hij was wel zo verstandig om nog wat lessen te volgen voor hij in NL de weg opging. Bij mijn weten heeft ie nooit een ernstig ongeluk veroorzaakt. | |
Basp1 | dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:07 |
Dat stel ik toch nergens maar het significante verschil van een factor 6 verkeersdoden is natuurlijk bizar en een rijbewijs waar wat strengere eisen dan in een ontwikkelingsland aan gesteld worden draagt daar in Nederland natuurlijk wel aan bij. ![]() Allochtonen die blijkbaar niets van logica begrijpen. ![]() | |
Scjvb | dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:19 |
Vanuit onze functie bezien zijn expats te allen tijde welkom, maar idioot dat dit mogelijk is. Rijbewijzen uit ''achterlijke landen'' gemakkelijk inruilen voor een NL-s exemplaar om hier dan vrolijk de auto in te stappen. Neem aan dat dit anders geregeld kan. Het kabinet Schoof mag best wat beter aan de bak gaan! ![]() | |
raptorix | dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:26 |
Ik werk zelf redelijk veel met Indiase expats, toch komen veel van hen hier niet voor het geld, voor hun is schone lucht, goede zorg en educatie vaak nog belangrijker. Overigens verdienen dit soort lui in India ook niet heel slecht, een andere reden die ik vaak hoor is dat ze niet zo zitten te wachten op familie die de hele tijd met alles bemoeit. | |
Nyamuk | dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:38 |
Nou dat doe je wel door rijvaardigheid aan willekeurige statistiek te koppelen. Verkeersongevallen zijn niet per definitie te koppelen aan rijvaardigheid. Maar goed misschien heb jij een grotere kans te overleven in het verkeer in Jakarta met Nederlands rijbewijs dan iemand uit Jakarta zonder Nederlands rijbewijs in Amsterdam. Maar ik heb zo mijn twijfels. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Nyamuk op 01-10-2024 14:44:00 ] | |
Harvest89 | dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:44 |
Hoe gaat dat met schakelen en de koppeling? Want daar rijden ze meestal in automaatbakken toch? Of heeft ze hier ook een automaat? | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:03 |
Dat is amper bovenmodaal. Het lijkt wel of die grens niet mee omhoog gaat aan de hand van de loonontwikkeling. | |
saparmurat_niyazov | dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:06 |
Ja, in dit geval hebben ze de eigen auto als verhuisgoed meegenomen. Een uit de kluiten gewassen SUV, waar ze mee stuntelen omdat a. onze parkeerplaatsen een heel stuk kleiner zijn en b. fileparkeren in Amerika buiten de grote steden om niet heel vaak nodig is of uitgebreid aangeleerd wordt. | |
timmmmm | dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:15 |
Ik geloof helemaal niks van een onbaatzuchtige signalering ten behoeve van de verkeersveiligheid. Laat ze maar wat lessen aanbieden aan die expats als ze zich zo'n zorgen maken, dan geloof ik die grote zorgen misschien. Nu zeggen ze het een maar de eurotekens in hun ogen zeggen het ander | |
jeroen25 | dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:27 |
Indianen kennelijk niet. Ja. Van landen A, B en C vinden we dat hun rijbewijzen voldoende aansluiten bij de onze. Die mogen dan zo worden omgezet. Van landen X, Y en Z vinden we dat er geen goede aansluiting is (andere opleiding, ander examen, ander verkeer). Die moeten dan eerst een opleiding doen of examen afleggen. Dat laatste was kennelijk ook voor Indianen al het geval. Alleen is toen om economische redenen bedacht dat als je 'expat' bent en een hoog salaris krijgt je wel zo je rijbewijs mag omzetten terwijl gastarbeiders en gewone buitenlanders dat nog niet mogen. Dat is een onderscheid dat niets met rijvaardigheid te maken heeft. Of zorgen dat ze een rijbewijs krijgen uit een land dat breder wordt geaccepteerd. Of zich laten rijden. | |
saparmurat_niyazov | dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:31 |
![]() | |
jeroen25 | dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:51 |
Precies. Indianen uit India. | |
Metalfrost | dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:26 |
Omdat zij geld mislopen natuurlijk. | |
Weltschmerz | dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:13 |
Dat vind ik niet helemaal eerlijk. Zij verdienen gewoon eerlijk hun brood met een belangrijke dienst voor de verkeersveiligheid. Als je dan ziet die dienst totaal onbelangrijk wordt verklaard door de overheid om wingewest Nederland profijtelijker te maken voor het internationale grootkapitaal dan mag je dat storen. Ook omdat het zo verschrikkelijk oneerlijk is voor de mensen met wie je dagelijks in de auto zit. Wetten en regels zijn eigenlijk altijd moreel, op de meest technische na. Die stellen een norm ten bate van een breedgedragen waarde. Tegelijk zijn er beroepsgroepen die hun geld verdienen aan het bewaken van die waarde, je kunt die morele leegte of amoraliteit niet negeren omdat er ook broodwinning bij betrokken is. | |
tong80 | dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:27 |
Ik heb geen rijbewijs. ![]() tong80 | |
Dven | dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:15 |
Precies de reden waarom de Nederlandse rijschoolhouders er ook voor hebben gezorgd dat je niet meer in het buitenland je rijbewijs kan halen zonder er een half jaar ingeschreven te zijn. | |
epicbeardman | dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:16 |
Krijgen ze net zoals in Bidens Amerika ook direct stemrecht bij de volgende verkiezingen? | |
BlaZ | dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:52 |
Nederland is qua verkeersveiligheid wel een uitzondering. Hier in de staat in Mexico waar ik woon hoef je voor een rijbewijs enkel tussen twee pionnen achteruit te parkeren. | |
W.H.I.S.T.L.E | dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:26 |
In sommige landen heb je niet eens een invoegstrook. | |
Glazenmaker | dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:42 |
Aan de andere kant: wie anders dan mensen die rijles geven zou dit op moeten vallen of aan deze obscure wet denken? | |
Kip_Frites_Appelmoes | dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:11 |
In India en veel andere landen die vroeger door de Britten overheerst werden, rijden ze links. Als je Indiërs naar Nederland laat komen en ze krijgen hun rijbewijs min of meer cadeau, dan kun je dus verwachten dat ze gaan spookrijden. | |
Discombobulate | dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:17 |
Expats ![]() | |
111210 | dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:19 |
Tja als hier iedereen zn neus ophaalt voor simpel werk dan moet je ze wel van buiten halen. | |
Kip_Frites_Appelmoes | dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:24 |
Ik vind dat er bij het inwisselen van een rijbewijs uit een ander land voor een Nederlands rijbewijs inderdaad onderscheid gemaakt moet worden tussen landen. En dan moet er goed gekeken worden naar een aantal factoren: Hoe hoog zijn de eisen voor het halen van het rijbewijs in het land van herkomst? Wordt er in het land van herkomst rechts of links gereden? Ik vind dat mensen uit landen waar links gereden wordt, als eis moet worden gesteld dat ze toch een aantal praktijklessen en een praktijk examen doen. Zijn de verkeersregels en de verkeersborden en verkeerstekens erg verschillend van die in Nederland? In Europa en een paar landen buiten Europa hebben we grotendeels dezelfde verkeersborden, maar bijvoorbeeld in de Verenigde Staten hebben ze heel andere verkeersborden. Ik vind dat mensen uit landen waar ze heel andere verkeersborden hebben, toch een aantal theorielessen en een theorie examen moeten doen. | |
ems. | dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:25 |
Ja. | |
Kip_Frites_Appelmoes | dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:39 |
Dit is ook iets dat naar mijn mening veranderd zou moeten worden. In Nederland maken we onderscheid tussen handschakeling en automatische transmissie. Als je rijexamen doet in een auto met automatische transmissie, dan krijg je code 78 op je rijbewijs en mag je dus alleen in auto's met automatische transmissie rijden. In de Verenigde Staten is automatische transmissie min of meer de norm. Mensen krijgen daar meestal rijles en doen rijexamen in een auto met automatische transmissie. Op Amerikaanse rijbewijzen wordt daar geen onderscheid in gemaakt. Als je examen hebt gedaan in een auto met automatische transmissie, mag je ook in een auto met handschakeling rijden. Als een Amerikaan met Amerikaans rijbewijs in Nederland komt wonen en zijn rijbewijs wil omwisselen, dan krijgt hij een Nederlands rijbewijs zonder code 78 en mag dus ook in een auto met handschakeling rijden, ook al heeft hij nog nooit in een auto met handschakeling gereden. Ik vind dat dit zou moeten veranderen. | |
Alpha0 | woensdag 2 oktober 2024 @ 07:50 |
Dat kan ik bevestigen als iemand die is afgewezen bij ASML voor zo’n high tech functie. Risk afdeling van ABN AMRO precies hetzelfde trouwens. Vacature in het Engels, waar ook in staat dat het een internationale omgeving is en je met veel verschillende culturen samen werkt. | |
KreKkeR | donderdag 26 december 2024 @ 22:44 |
Wat is dit nou weer voor onzin. Het links vs rechts aspect is puur een kwestie van gewenning (en dus de eerste week extra scherp zijn en extra opletten). Heeft verder weinig met rijvaardigheid te maken. Nooit op vakantie geweest en gereden in een land waar men links rijdt? Terug in eigen land is het vaak ook weer even extra opletten/wennen. | |
probeer | donderdag 26 december 2024 @ 22:51 |
Tsja, bedank de neo-liberalen en hun enablers maar weer. | |
Watashiwa | donderdag 26 december 2024 @ 23:38 |
Nou ja, mijn opa kreeg een rijbewijs als hij maar een rondje had gereden. Ook vroeger als je in dienst was kreeg je als je geslaagd was bij je rijbewijs ook alle categorien (dus ook motor bus vrachtwagen enz) | |
Joppiez | vrijdag 27 december 2024 @ 00:02 |
Weer even gegrinnikt toen ik ASML las en die 20 duizend man. Wanneer komen die ookalweer? Staan op het moment 72 vacatures open voor Veldhoven/Eindhoven. | |
SebbeSwensje | vrijdag 27 december 2024 @ 00:10 |
Moest even door dit lange verhaal heenploeteren om te kunnen concluderen dat ik het met je eens ben. Wij worden kritischer beoordeeld en behandeld dan de gemiddelde Amerikaan en dat is best zorgwekkend te noemen. Zelfs de rechterlijke macht zit in hun broekzak. Een afspraak zo vroeg mogelijk inplannen? Voor jullie geen enkel probleem. | |
Red_85 | vrijdag 27 december 2024 @ 00:29 |
Die dachten mooie extra business te zien. Maar in NL mag de gewone inwoner niet profiteren natuurlijk van iets extra's. | |
Kip_Frites_Appelmoes | vrijdag 27 december 2024 @ 03:04 |
Ik was lang geleden een keer voor een weekeinde naar Canterbury. Ik ging met de fiets en nam de fiets op de boot mee. Ik herinner me dat ik me er zelfs bij het fietsen in Engeland continu aan moest herinneren dat ze daar links rijden. Nu valt dat wel mee als er overig verkeer in de buurt is, want die herinneren je er wel aan, maar als je een hoek omgaat een zijstraat in en er is geen overig verkeer, dan doe je het zeker in het begin dus iedere keer fout. Met de auto heb je nog een ander probleem. In landen waar rechts gereden wordt, zit de bestuurder in de regel links, en in landen waar links gereden wordt zit de bestuurder meestal rechts. Als je daartussen wisselt, zul je dus met de andere hand moeten schakelen dan die waarmee je gewend bent om te schakelen. Ik denk dat dat een behoorlijk gewenningsproces zal zijn. | |
RotatoR | vrijdag 27 december 2024 @ 03:36 |
Ligt aan de leeftijd. Vanaf 30 jaar geldt een minimum maandsalaris van ¤5331. | |
yessie234 | vrijdag 27 december 2024 @ 03:37 |
Tsja, dat is ook een manier om mensen hun auto uit te treiteren, meer van dit volk op de weg. Ik hoop dat de rijschoolhouders een klankbord vinden in Den Haag om deze regeling snel ongedaan te maken. Of dat de expats alleen met een leaseauto van hun werkgever mogen rijden, met grote bedrijfsstickers erop. Dan is het ook snel over, deze manier van politiek campagne voeren. [ Bericht 1% gewijzigd door yessie234 op 27-12-2024 04:59:33 ] | |
Kapitein_Scheurbuik | vrijdag 27 december 2024 @ 06:40 |
Dit lijkt mij een reëel probleem en ik ken zo'n kenniswerker die haar rijbewijs hier zo kon ophalen en vervolgens ironisch genoeg onderweg naar haar taalexamen een zwaar verkeersongeval heeft veroorzaakt op de snelweg. Hoe heeft zij in haar thuisland haar rijbewijs gekregen? In haar land moest je een afspraak maken met de lokale politieagent, die reed dan een rondje met je en als dat ok ging kreeg je je rijbewijs. Echter, de eerste keer dat zij op haar afspraak kwam was de agent ziek, de tweede keer moest hij naar een spoedgeval en de derde keer was er ook wat. Dat vond hij zo lullig voor haar dat hij het rijbewijs toen maar gewoon zonder examen heeft verstrekt. Vervolgens heeft ze nog 2 maanden zo nu en dan een rondje gereden in de wagen van haar vader daar op het platteland en komt vervolgens naar Nederland om hier in het ultradrukke verkeer terecht te komen. Dat gaat fout. | |
Basp1 | vrijdag 27 december 2024 @ 08:26 |
Dat is dan wel heel vroeger in 1992 heb ik toch alleen een vrachtwagen c rijbewijs gehaald na 4 weken training je ce kreeg je er niet eens bij. ![]() | |
Watashiwa | vrijdag 27 december 2024 @ 23:05 |
Inderdaad heel vroeger, mijn oom kreeg ze allemaal, jaren '70... Ook vrachtwagen lessen gehad enzo in dienst, maar toch.. | |
thabit | zaterdag 28 december 2024 @ 01:05 |
Wat dat betreft zijn ze dus prima geïntegreerd! ![]() | |
RotatoR | zaterdag 28 december 2024 @ 01:08 |
![]() | |
Shotty | zaterdag 28 december 2024 @ 02:21 |
Dat is bepaald door een wet in 1995, toen was de waarde van geld veel hoger. Zeg maar vergelijkbaar met 90K nu. | |
Monolith | zaterdag 28 december 2024 @ 08:54 |
Eh, ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar er is geen wet uit 1995 waarin een bedrag van omgerekend 46k in euros aan eis voor een 30% regeling staat hoor. EIgenlijk bestaan er al sinds na WO2 in bepaalde mate een regeling voor gedeeltelijke belastingvrijstelling voor expats. Het specifieke kortingspercentage van 30% is sinds 2001 wettelijk van kracht. Maar belangrijker nog, dat bedrag van 46k staat helemaal niet hard vastgelegd, maar is een geïndexeerd bedrag. Zo was de eis in 2019 bijvoorbeeld een jaarinkomen van iets minder dan 39k. | |
Morri2 | zaterdag 28 december 2024 @ 10:34 |
In Eindhoven is er nog een andere groep die zonder rijbewijs de weg op gaan. "Ja, zo'n rijbewijs is duur, en ik hoef maar een paar straten te rijden." En dan zie je ze over de weg zwalken, en overduidelijk de verkeersregels ook niet kennen. Geen idee of dat ook in andere steden zo is. | |
Lospedrosa | zaterdag 28 december 2024 @ 10:39 |
Welke personen zijn nu weer kenniswerkers? Chinzezen? Indiërs? Toch niet Duitsers of Oostenrijkers? | |
Haushofer | zaterdag 28 december 2024 @ 10:46 |
Les 1 op de cursus: Uw claxon is niet bedoeld als sonar. ![]() | |
eigendeegcookie | zaterdag 28 december 2024 @ 16:03 |
Ik haalde in Nederland mijn rijbewijs zonder ooit in het donker gelest te hebben. En ik kreeg er ook geen boter bij. | |
KingRadler | zaterdag 28 december 2024 @ 16:52 |
Ik maak me meer zorgen om de Nederlanders die nog altijd niet kunnen auto rijden. Wie is daar schulding aan de rijscholen. | |
Kip_Frites_Appelmoes | zaterdag 28 december 2024 @ 18:01 |
Er waren plannen om verplicht te stellen dat je een aantal rijlessen in het donker gevolgd moet hebben. Maar dat zou betekenen dat je in de zomer dus niet je rijbewijs kan halen, want op welke tijden zou je die rijlessen in het donker dan moeten volgen? | |
RotatoR | zaterdag 28 december 2024 @ 18:07 |
Vooral het invoegen is erg moeilijk. | |
Kip_Frites_Appelmoes | zaterdag 28 december 2024 @ 18:11 |
Waarom zijn de rijscholen daar schuldig aan, en niet het CBR dat die kandidaten kennelijk laat slagen? | |
Kip_Frites_Appelmoes | zaterdag 28 december 2024 @ 18:13 |
Ik maak me overigens nog het meest zorgen om Nederlanders die wel kunnen rijden en dat ook zowel tijdens de rijlessen als het rijexamen hebben laten zien, maar vervolgens menen dat ze, zodra ze dat felbegeerde roze kaartje in hun portefeuille hebben, zich in het verkeer als een beest kunnen gedragen. |