In theorie is het makkelijker op plekken waar meer mensen zijn, maar het gaat niet alleen maar om de hoeveelheid menen ja of nee. Rond de 30 zijn/beginnen de meeste mensen te settelen. Dan moet je dus hopen dat er in de grotere steden nog hopen mensen zijn die rond die leeftijd zijn en nog niét gesettled zijn én dat het met een paar van die mensen gaat klikken.quote:Op zondag 29 september 2024 20:54 schreef Whitedaisies het volgende:
Sinds ongeveer een jaar merk ik dat de vriendinnen die ik heb weinig tijd meer hebben. Ik ben bijna 30 en mijn vriendinnen hebben een relatie, wonen op zichzelf en zijn druk met andere zaken die belangrijk voor hen zijn. Dat snap ik helemaal. Ik voel me alleen een beetje eenzaam. Meestal spreek ik in totaal 2 keer per maand met een vriendin af, terwijl ik wel sociaal ben.
Ik zou graag nieuwe vrienden maken, maar ik heb het idee dat de regio waar ik in woon niet echt meehelpt. Ik woon in Zeeland. In de biblebelt dus, terwijl ik zelf niet gelovig ben. Veel jonge mensen trekken daarnaast al weg uit Zeeland als ze gaan studeren. Ik denk er dus aan om ook maar weg te trekken haha.
Denken jullie dat het makkelijker is om gelijkgestemden te vinden in een stad? Ik denk zelf aan Breda.. Daar ken ik ook wat mensen.
Nee ik ben sinds vorig jaar afgestudeerd en ik verdien te veel voor een sociale huurwoning maar particuliere huur wordt denk ik financieel weer lastig. Dus ik woon nog bij m'n ouders.. Zou wel willen verhuizen, als dat gaat.quote:Op zondag 29 september 2024 21:29 schreef ZarB het volgende:
Je zegt trouwens dat je vriendinnen "op zichzelf" wonen. Jij niet?
Wowquote:Op zondag 29 september 2024 21:35 schreef Whitedaisies het volgende:
[..]
Nee ik ben sinds vorig jaar afgestudeerd en ik verdien te veel voor een sociale huurwoning maar particuliere huur wordt denk ik financieel weer lastig. Dus ik woon nog bij m'n ouders.. Zou wel willen verhuizen, als dat gaat.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar waarom jij Zeeuwen liever vermijdt haha. Dat geeft mij misschien weer inzichten.
Hahaha mwah we hebben echt niet vaak ruzie ofzo. Op zich kan ik redelijk m'n eigen gang gaan. Maar ik neem geen dates mee naar huis .quote:Op zondag 29 september 2024 21:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wow
Bijna 30 en nog thuis wonend
1 je moet toch zelf gillend gek worden
En daarbij je ouders ook
2 wanneer denk je wel op jezelf te kunnen wonen
Ik heb er bijna 4 jaar gewoond (kom oorspronkelijk uit t westen), 2 jaar op Schouwen en 2 jaar Walcheren. Ook deels gestudeerd. Mijn ervaring: de hele provincie is 1 groot dorp en of mensen blijven er hun hele leven wonen of gaan er even weg en komen doodsbang weer terug. Alles buiten de provincie is heel spannend. Ik vertrok naar Amsterdam, er werd gedaan of ik in de Favela's van Rio ging wonen ofzo.quote:Op zondag 29 september 2024 21:35 schreef Whitedaisies het volgende:
[..]
Nee ik ben sinds vorig jaar afgestudeerd en ik verdien te veel voor een sociale huurwoning maar particuliere huur wordt denk ik financieel weer lastig. Dus ik woon nog bij m'n ouders.. Zou wel willen verhuizen, als dat gaat.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar waarom jij Zeeuwen liever vermijdt haha. Dat geeft mij misschien weer inzichten.
Ja, en je kunt ook wel Bumble for friends gebruiken wellicht?quote:Op zondag 29 september 2024 21:28 schreef ZarB het volgende:
In grote steden heb je vaak wel iets van die clubjes als nieuwe mensen leren kennen of iets in die trant. Vrij makkelijk te vinden via de socials. Dat kan wel helpen natuurlijk.
Precies. Heb dat toevallig laatst in Zeeland geprobeerd. Maar kwam maar een paar profielen tegen hahaha. Dus daarvoor moet ik meer in de grotere steden zijn denk ik.quote:Op zondag 29 september 2024 23:20 schreef Ixia het volgende:
[..]
Ja, en je kunt ook wel Bumble for friends gebruiken wellicht?
Dit is ook een goeie tip trouwens. Zag laatst ook zo'n groep voor Zeeland/Brabant, alleen was bang dat mensen op facebook bij 'mijn info' kunnen zien dat ik lid ben van die groep. Het gaat om een gesloten groep overigens.. Kun je dit überhaupt zien?quote:Op zondag 29 september 2024 21:28 schreef ZarB het volgende:
In grote steden heb je vaak wel iets van die clubjes als nieuwe mensen leren kennen of iets in die trant. Vrij makkelijk te vinden via de socials. Dat kan wel helpen natuurlijk.
Dit is ook een goeie tip trouwens. Zag laatst ook zo'n groep voor Zeeland/Brabant, alleen was bang dat mensen op facebook bij 'mijn info' kunnen zien dat ik lid ben van die groep. Het gaat om een gesloten groep overigens.. Kun je dit überhaupt zien?quote:Op zondag 29 september 2024 21:28 schreef ZarB het volgende:
Dat is zeker een hele overgang ja.. Als randstedeling naar Zeeland. Vooral Schouwen is heel erg landelijk natuurlijk. Voor mij voelt het alsof veel Zeeuwen vaak niet spontaan en niet open zijn. Ze doen liever normaal (dan doe je al gek genoeg) en laten zichzelf niet echt zien. Als je wel jezelf bent, word er soms gek naar je gekeken..quote:Op zondag 29 september 2024 23:14 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik heb er bijna 4 jaar gewoond (kom oorspronkelijk uit t westen), 2 jaar op Schouwen en 2 jaar Walcheren. Ook deels gestudeerd. Mijn ervaring: de hele provincie is 1 groot dorp en of mensen blijven er hun hele leven wonen of gaan er even weg en komen doodsbang weer terug. Alles buiten de provincie is heel spannend. Ik vertrok naar Amsterdam, er werd gedaan of ik in de Favela's van Rio ging wonen ofzo.
Ik had er wel wat sociale contacten, vooral via werk, maar ik bleef als "randstedeling" toch een vreemde eend in de bijt. Ik kom er nog graag, maar dan voor een weekendje
Ik reken soms weleens een beetje uit en denk dan dat ik bijna niet kan sparen en dat ik dan veel kans heb om in de financiële problemen te komen . Ik ben gewoon een beetje bang aangelegd en wil soms te veel vastleggen van tevoren. Maar ik denk dat ik ook bang ben om in m'n eentje in een andere plaats ga wonen. Alleen het lijkt alsof mijn leven er hier ook niet beter op gaat worden..quote:Op zondag 29 september 2024 23:18 schreef ZarB het volgende:
2700 netto is dat tegenwoordig al te weinig?
Dat zou goed kunnen ja. Ik weet van een collega dat ze best wat fijne vriendschappen heeft opgebouwd via die app. In een middelgrote stad in ieder geval.quote:Op zondag 29 september 2024 23:29 schreef Whitedaisies het volgende:
[..]
Precies. Heb dat toevallig laatst in Zeeland geprobeerd. Maar kwam maar een paar profielen tegen hahaha. Dus daarvoor moet ik meer in de grotere steden zijn denk ik.
Ik heb geen idee hoe dat precies zit. Maar zou het een probleem zijn als mensen dat zien dan?quote:Op zondag 29 september 2024 23:31 schreef Whitedaisies het volgende:
[..]
Dit is ook een goeie tip trouwens. Zag laatst ook zo'n groep voor Zeeland/Brabant, alleen was bang dat mensen op facebook bij 'mijn info' kunnen zien dat ik lid ben van die groep. Het gaat om een gesloten groep overigens.. Kun je dit überhaupt zien?
Ik denk dat het heel erg tijd is om de stap te zetten om op jezelf te gaan wonenquote:Op zondag 29 september 2024 23:40 schreef Whitedaisies het volgende:
[..]
Ik reken soms weleens een beetje uit en denk dan dat ik bijna niet kan sparen en dat ik dan veel kans heb om in de financiële problemen te komen . Ik ben gewoon een beetje bang aangelegd en wil soms te veel vastleggen van tevoren. Maar ik denk dat ik ook bang ben om in m'n eentje in een andere plaats ga wonen. Alleen het lijkt alsof mijn leven er hier ook niet beter op gaat worden..
Een vriend 'vinden' is ook niet gemakkelijk hier. Tinder nog geen succes mee gehad. Ga weleens op date, maar dat is meestal met mannen die niet uit Zeeland komen. Ach ja, heb die spark nog niet gevoeld haha.
Hmm op de één of andere manier ligt er toch een taboe op eenzaamheid.. Het geeft mij het gevoel dat anderen dan zullen denken dat niemand met mij wil omgaan ofzo en ik daarom dus geen vrienden meer heb. Wat eigenlijk niet eens klopt haha. Ik heb alleen geen vrienden die ik vaak zie. We spreken elkaar wel en er is ook wederkerige interesse, maar vooral via Whatsapp.quote:Op maandag 30 september 2024 00:42 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe dat precies zit. Maar zou het een probleem zijn als mensen dat zien dan?
Zeker doen. Bedenk ook een plan om buiten werktijd onder de mensen te komen.quote:Op maandag 30 september 2024 13:11 schreef Whitedaisies het volgende:
Bedankt allemaal voor de aanmoediging om toch op mezelf te gaan. Ik denk ook dat het wel beter zal zijn. Ben wel 'lui' of misschien een beetje lamgeslagen/depressief omdat ik buitenom m'n werk weinig doe.. Een beetje lezen, oude documentaires terugkijken en heel soms met een vriendin afspreken. Dus de stap wordt wel enorm groot. Dat weet ik wel :p.
Mijn eigen inschatting is eigenlijk dat het maken van contacten in een klein dorp eerder makkelijker gaat dan in een grote stad.quote:Op zondag 29 september 2024 20:54 schreef Whitedaisies het volgende:
Denken jullie dat het makkelijker is om gelijkgestemden te vinden in een stad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |