Naja besiktas was gewoon slechter dan ajax. Dat ging nergens over. Zelfs die keeper kon er geen kut van. Elke pass van hem was verkeerd, dat is ook een prestatie op zich. Ajax precies hetzelfde, al moet ik wel zeggen dat de combinaties wel beter verliep dan tegen GAE.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die speelde ook meer dan prima.
Oh zeker, het zou me niet verbazen als ze bij RKC weer tegen puntverlies oplopen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:08 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Naja besiktas was gewoon slechter dan ajax. Dat ging nergens over. Zelfs die keeper kon er geen kut van. Elke pass van hem was verkeerd, dat is ook een prestatie op zich. Ajax precies hetzelfde, al moet ik wel zeggen dat de combinaties wel beter verliep dan tegen GAE.
Maar een zwaluw…
Het is ook wel heerlijk instappen natuurlijk. Zelfs als je 16de staat na 8 wedstrijden doe je het nog beter dan je voorganger. Wat die Steijn allemaal heeft laten zien is natuurlijk te belachelijk voor woorden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 09:09 schreef Sabata het volgende:
[..]
is farioli zo goed of waren zijn vier voorgangers zo slecht?
6 tegendoelpunten in de eerste 11 wedstrijden inder farioli. 22 onder steijnquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het is ook wel heerlijk instappen natuurlijk. Zelfs als je 16de staat na 8 wedstrijden doe je het nog beter dan je voorganger. Wat die Steijn allemaal heeft laten zien is natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Gisteren was het gewoon ontzettend goed, daar kunnen we eerlijk over zijn. Maar in de Eredivisie draait Ajax toch eigenlijk zoals je het verwacht? (Meestal) winnend tegen de kleintjes en waarschijnlijk moeite tegen de meeste ploegen uit het linkerrijtje.
Ja maar de vraag is dan of het komt door de kracht van Farioli of de zwakte van Steijn. Want als we heel eerlijk zijn: zelfs 6 uit 11 is niet echt top natuurlijk.. 22 uit 11 is gewoon absurd. Daar zouden ze zelfs bij RKC nog de trainer voor ontslaan denk ik.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:14 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
6 tegendoelpunten in de eerste 11 wedstrijden inder farioli. 22 onder steijn![]()
Wel andere tegenstanders natuurlijk, maar dan nog.
ik vergelijk het dan even met psv, die hebben in de competitie er 4 tegen, en dan laat ik juventus er gewoon ff buiten. Verschilt dus niet zo veel.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja maar de vraag is dan of het komt door de kracht van Farioli of de zwakte van Steijn. Want als we heel eerlijk zijn: zelfs 6 uit 11 is niet echt top natuurlijk.. 22 uit 11 is gewoon absurd. Daar zouden ze zelfs bij RKC nog de trainer voor ontslaan denk ik.
Zo heel onwijs goed draait Ajax verder ook niet natuurlijk; gisteren was wat dat betreft wel 'buitensporig' goed. Afgelopen weekend tegen GAE was het bijv. weer 3x niks en had GAE zelfs nog kunnen winnen door die situatie met die vermeende handsbal.
Dit ja, tegen RKC wordt het waarschijnlijk weer slaapverwekkend, ook geen probleem als je de 3 punten maar pakt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:09 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik vergelijk het dan even met psv, die hebben in de competitie er 4 tegen, en dan laat ik juventus er gewoon ff buiten. Verschilt dus niet zo veel.
Het lag zeker aan steijn, slechtste coach ooit. Dus ja makkelijk instappen maar je merkt aan alles dat er een plan is onder farioli. Die gaat er wel het maximale uithalen denk ik, maar ook dat gaat met vallen en opstaan. We zijn er nog lang niet.
Nouja zegt genoeg dat Sutalo nu gewoon goed lijkt en vorig seizoen pure bagger was. Farioli heeft het gewoon goed voor elkaar in de verdediging.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja maar de vraag is dan of het komt door de kracht van Farioli of de zwakte van Steijn. Want als we heel eerlijk zijn: zelfs 6 uit 11 is niet echt top natuurlijk.. 22 uit 11 is gewoon absurd. Daar zouden ze zelfs bij RKC nog de trainer voor ontslaan denk ik.
Zo heel onwijs goed draait Ajax verder ook niet natuurlijk; gisteren was wat dat betreft wel 'buitensporig' goed. Afgelopen weekend tegen GAE was het bijv. weer 3x niks en had GAE zelfs nog kunnen winnen door die situatie met die vermeende handsbal.
Volgens mij was het grootste verwijt bij Steijn niet dat hij niet meedeed om de knikkers met die selectie maar dat hij er bij lange na niet uithaalde wat er in zat.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:09 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik vergelijk het dan even met psv, die hebben in de competitie er 4 tegen, en dan laat ik juventus er gewoon ff buiten. Verschilt dus niet zo veel.
Het lag zeker aan steijn, slechtste coach ooit. Dus ja makkelijk instappen maar je merkt aan alles dat er een plan is onder farioli. Die gaat er wel het maximale uithalen denk ik, maar ook dat gaat met vallen en opstaan. We zijn er nog lang niet.
stond ergens in een artikeltje dat farioli vond dat de verdediging aansturing nodig had. Pasveer zou veel meer communiceren met zijn verdediging dan Ramajquote:Op vrijdag 27 september 2024 20:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nouja zegt genoeg dat Sutalo nu gewoon goed lijkt en vorig seizoen pure bagger was. Farioli heeft het gewoon goed voor elkaar in de verdediging.
Dan heeft Farioli het slim gedaan. Al snap ikcnog niet zo goed waarom Hato op linksback speelt ipv in het centrum.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:34 schreef Sabata het volgende:
[..]
stond ergens in een artikeltje dat farioli vond dat de verdediging aansturing nodig had. Pasveer zou veel meer communiceren met zijn verdediging dan Ramaj
Ik denk omdat die tot nu toe echt oprecht beter tot zijn recht komt daar. En Farioli meer zekerheid wilt inbouwen. Je speelt nu min of meer met 4 centrumverdedigers. Waarbij ze alle 4 soms naar voren komen (Zelfs Satulo) maar geen blinde dravers op de flanken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 05:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan heeft Farioli het slim gedaan. Al snap ikcnog niet zo goed waarom Hato op linksback speelt ipv in het centrum.
je hebt met hato idd een soort 3e centrumverdediger wat voor meer stabiliteit zorgt. Rensch zoekt wat vaker de achterlijn van de tegenstander op.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:53 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ik denk omdat die tot nu toe echt oprecht beter tot zijn recht komt daar. En Farioli meer zekerheid wilt inbouwen. Je speelt nu min of meer met 4 centrumverdedigers. Waarbij ze alle 4 soms naar voren komen (Zelfs Satulo) maar geen blinde dravers op de flanken.
AZ en Twente halen geen 70 punten, daar zie ik Ajax wel toe in staat, zeg maar mid 70 en als alles mee zit hoog 70, dan kan je Feyenoord voorbij als het bij hun blijft kwakkelen, PSV lijkt me onhaalbaar met mid 80 of iets meer.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij was het grootste verwijt bij Steijn niet dat hij niet meedeed om de knikkers met die selectie maar dat hij er bij lange na niet uithaalde wat er in zat.
Onder schip ging dat dan weer iets beter en was er vooral meer rust in de tent ook al waren de resultaten slechts marginaal beter.
Nu heeft Farioli onder de streep echt niet een veel beter elftal dan Steijn staan, maar omdat hij een systeem trainer is die het erin stampt en Ten Hag-style bezig is, zorgt het voor genoeg structuur om beter voor de dag te komen.
En ja, het is bij lange na niet perfect, hoop werk te doen etc, en dan krijg je nog vaak genoeg GAE en NAC resultaten om de oren dit seizoen, helaas.
Of het uiteindelijk voldoende is voor plek 3 is nog te bezien, AZ en Twente zijn wat dat betreft verder en stabieler.
Het moet wel heel raar lopen wil Ajax boven AZ eindigen. Die spelen echt veel beter volgens een plan, waar Ajax daar veel meer moeite mee heeft.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
AZ en Twente halen geen 70 punten, daar zie ik Ajax wel toe in staat, zeg maar mid 70 en als alles mee zit hoog 70, dan kan je Feyenoord voorbij als het bij hun blijft kwakkelen, PSV lijkt me onhaalbaar met mid 80 of iets meer.
Als ze serieus willen meedoen zullen ze toch eens wedstrijden tegen directe concurrenten moeten gaan winnen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
AZ en Twente halen geen 70 punten, daar zie ik Ajax wel toe in staat, zeg maar mid 70 en als alles mee zit hoog 70, dan kan je Feyenoord voorbij als het bij hun blijft kwakkelen, PSV lijkt me onhaalbaar met mid 80 of iets meer.
AZ blijft een subtopper die nu misschien in een goeie fase zit, die terugval komt vanzelf, die halen zelden 70 punten.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het moet wel heel raar lopen wil Ajax boven AZ eindigen. Die spelen echt veel beter volgens een plan, waar Ajax daar veel meer moeite mee heeft.
Spelen die zo overtuigend dan? Ja die 9-1 maar de andere uitslagen ook net aan zo te zien. Wel moeten wij veel constanter zijn als je een kans wilt maken op plek 2.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
AZ blijft een subtopper die nu misschien in een goeie fase zit, die terugval komt vanzelf, die halen zelden 70 punten.
Ik heb ze nog niet gezien maar ik baseer me meer op zoals het daar altijd uiteindelijk gaat en Ajax moet gewoon naar zichzelf kijken inderdaad, maar met >70 punten ben je minimaal 3e.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Spelen die zo overtuigend dan? Ja die 9-1 maar de andere uitslagen ook net aan zo te zien. Wel moeten wij veel constanter zijn als je een kans wilt maken op plek 2.
Dat was inderdaad een heel slecht idee.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:26 schreef manny het volgende:
[..]
In een eindeloze rij met dieptepunten vorig jaar was het aanvoerderschap van meneer Bergwijn een keuze waar ik echt geen pepernoot van snap. Toen niet. Nu niet.
Is dat zo? Het gaat erom dat een goeie speler meestal wat over heeft om zich met anderen bezig te houden, maar leiderschap moet wel in je zitten, zo'n band zegt weinig als je geen leider bent.quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:23 schreef XDo het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een heel slecht idee.
Echter, volgens de Cruijf filosofie moet je beste speler altijd aanvoerder zijn. Dus dat zou de gedachtengang vorig seizoen kunnen zijn geweest.
Rare gedachtegang, want Bergwijn was 1 van de slechtste spelers.quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:23 schreef XDo het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een heel slecht idee.
Echter, volgens de Cruijf filosofie moet je beste speler altijd aanvoerder zijn. Dus dat zou de gedachtengang vorig seizoen kunnen zijn geweest.
Ja, dat is over het algemeen de standaard. Zoals dat Ajax standaard meedoet om de titel, maar de kaarten zijn dit jaar echt heel erg anders geschud. Ik zie dit Ajax echt niet boven AZ eindigen als er in de winterwindow niet substantieel dingen zijn veranderd.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
AZ blijft een subtopper die nu misschien in een goeie fase zit, die terugval komt vanzelf, die halen zelden 70 punten.
We gaan het zien, ik kan er verder weinig meer van zeggen, behalve dat ik een andere mening/verwachting heb.quote:Op zaterdag 28 september 2024 18:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat is over het algemeen de standaard. Zoals dat Ajax standaard meedoet om de titel, maar de kaarten zijn dit jaar echt heel erg anders geschud. Ik zie dit Ajax echt niet boven AZ eindigen als er in de winterwindow niet substantieel dingen zijn veranderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |