abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 21:25:10 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_215102486
Luisteraar Anniek (35) uit Groningen heeft donderdagmiddag de huidige ronde van Het Geluid van Qmusic gewonnen. Bij het bekendste radiospelletje van Nederland moet het publiek raden welke handeling precies is opgenomen voor een geluidsfragment. De teller met prijzengeld stond op 44.200 euro, die Anniek wint.

Het duurde ruim 6 weken en 417 foute antwoorden voordat Het Geluid werd geraden, meldt Qmusic. Anniek gaf het juiste antwoord in de middagshow van Domien Verschuuren: ‘Het op spanning brengen van een muizenval’. ,,Prachtig! Wat een bedrag!’’ zei Anniek vol ongeloof toen ze hoorde dat ze het had geraden. Althans: ze gaf toe dat haar man het antwoord had bedacht en zij zich had aangemeld. Een bestemming voor het geld heeft ze al: ,,Ik heb twee kinderen, dus we gaan lekker op vakantie.’’

Verwarrende hint
Omdat het antwoord lang niet werd geraden, gaf de anonieme jury van het spel afgelopen maandag nog een eerste hint. Een man liep de studio in en zette een zogenoemde afkortzaag aan om een balk in kleinere stukken te zagen. Met het juiste antwoord in hun achterhoofd begrijpen luisteraars op sociale media die hint niet meteen.

De zaag blijkt te verwijzen naar het kinderliedje Zagen, zagen, wiede, wiede wagen, dat eindigt met een zin over een muis: ,,Piep, zei de muis in het voorhuis.’’ Daarnaast zorgde de persoon in de studio voor overlast, bijvoorbeeld omdat het gezaag door een lied heen te horen was. ‘Een muizenval zet je neer als je overlast hebt van ongedierte’, verduidelijkt de jury op de site van Qmusic.

Geen record
Het bedrag van 44.200 euro is geen record voor Het Geluid. Dat werd in 2019 gevestigd door Kirsten, die toesloeg tijdens de zogenoemde SuperRonde. Het Geluid had toen al een recordwaarde van 66.100 euro, maar vanwege de speciale ronde kreeg ze een cheque van 100.000 euro. Het antwoord bleek ‘het verstellen van een wereldstekker in de juiste stand’ te zijn. Het snelst geraden geluid dateert van 2010 en leverde 3200 euro op. Het antwoord was ‘het terughangen van een haak in een telefooncel’.

Het radiospel wordt sinds 2007 gespeeld. Het startbedrag is 2500 euro, na elk fout antwoord wordt Het Geluid honderd euro meer waard. De dj’s van Qmusic weten de antwoorden ook niet, maar je zou denken dat ze door de jaren heen bij uitstek goed leren raden. Eva Jinek nam in haar talkshow eens de proef op de som en het resultaat viel tegen. Vrijdagochtend begint een nieuwe ronde van Het Geluid.

https://www.ad.nl/show/an(...)r-antwoord~a6e3b8b8/

Er zijn 417 foute antwoorden gegeven. De 418e raad het geluid. Maar herkent het niet. Sterker nog, haar man had het antwoord bedacht. Dus niet herkent. Gewoon van : 'Gok deze eens....' :(

En dan dit: 'De zaag blijkt te verwijzen naar het kinderliedje Zagen, zagen, wiede, wiede wagen, dat eindigt met een zin over een muis: ,,Piep, zei de muis in het voorhuis.’’ Daarnaast zorgde de persoon in de studio voor overlast, bijvoorbeeld omdat het gezaag door een lied heen te horen was. ‘Een muizenval zet je neer als je overlast hebt van ongedierte’, verduidelijk de jury op de site van Qmusic.' Verduidelijkt. :D :{

Gaat nergens over. :( Raad een getal onder de 500. En nummer 418 blijkt juist te zijn. Triest radioprogramma. :{ :(

Video met geluid in de link.....

https://www.ad.nl/show/an(...)r-antwoord~a6e3b8b8/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_215102556
In België is die nu 27.000 euro waard.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_215102634
Vertel me eens tongetje, Wat voor spelletjes op de radio moeten ze eens doen?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_215102649
Waar halen die gasten zulke bedragen vandaan?
  Trouwste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 21:59:38 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_215102839
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 21:39 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vertel me eens tongetje, Wat voor spelletjes op de radio moeten ze eens doen?
45 toeren platen op 78 draaien en dan raden welk nummer.

En dit. Voor jouw tijd, maar echt leuk en op de nationale zender. Een echt geluid. Zeg maar een epileptische Eskimo in lingerie die een kangoeroe melkt.

'Schilperoort werd echter vooral bekend door het telefoonspelletje Raden maar, een onderdeel van het KRO-radioprogramma Van twaalf tot twee, dat elke werkdag tussen twaalf uur en twee uur werd uitgezonden. Schilperoort liet een geluid horen, en de luisteraars moesten raden welk geluid het was. Lukte dit niet, dan werd de prijs met vijftig gulden verhoogd, tot een maximum van 1000 gulden werd bereikt. Hij presenteerde het spelletje van 1967 tot 1976. Schilperoort speelde het spelletje ook in het televisieprogramma Studio Vrij.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 26 september 2024 @ 22:01:44 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_215102856
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 21:31 schreef capuchon_jongen het volgende:
In België is die nu 27.000 euro waard.
Welke zender? Al die kut zenders tegenwoordig. De commerciële tv is in België volgens mij nog erger dan in Nederland. Hier hebben we nog best goeie programma's. Tien om te Zien. :D

pi_215103059
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 22:01 schreef tong80 het volgende:

[..]
Welke zender? Al die kut zenders tegenwoordig. De commerciële tv is in België volgens mij nog erger dan in Nederland. Hier hebben we nog best goeie programma's. Tien om te Zien. :D

Qmusic België _O-
pi_215104524
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 21:40 schreef Hiddendoe het volgende:
Waar halen die gasten zulke bedragen vandaan?
MDMA productie
U MAD?
pi_215104665
Ik ben Het Geluid al een tijdje zat.

Het duurt te lang, begint in augustus en eindigt meestal pas in oktober.
Is het eerste geluid geraden, beginnen ze gelijk met een volgende en als het nog geen oktober is vervolgens nog een keer
Ik vind het wel grappig om de reacties te lezen als het geraden is en ik ben echt niet de enige die er zo over denkt. Check de reacties maar eens op het geluid van vorig jaar over de corona-test
  Trouwste user 2022 vrijdag 27 september 2024 @ 09:48:37 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_215105520
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 07:47 schreef Blondje_93 het volgende:
Ik ben Het Geluid al een tijdje zat.

Het duurt te lang, begint in augustus en eindigt meestal pas in oktober.
Is het eerste geluid geraden, beginnen ze gelijk met een volgende en als het nog geen oktober is vervolgens nog een keer
Ik vind het wel grappig om de reacties te lezen als het geraden is en ik ben echt niet de enige die er zo over denkt. Check de reacties maar eens op het geluid van vorig jaar over de corona-test
Heb je een link ? Dus je onderschrijft mijn post ?

pi_215105929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 09:48 schreef tong80 het volgende:

[..]
Heb je een link ? Dus je onderschrijft mijn post ?

Hierbij de hele playlist met alle geluiden en reacties: Playlist Het geluid
  Trouwste user 2022 vrijdag 27 september 2024 @ 10:59:19 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_215105962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:55 schreef Blondje_93 het volgende:

[..]
Hierbij de hele playlist met alle geluiden en reacties: Playlist Het geluid
Na de tweede haakte ik af. Absurd. Het vloeistofbuisje van een corona thuis test. Waar gaat dit over ? :D :{

vrijdag 27 september 2024 @ 11:10:38 #13
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_215106036
Ik vermoord geen dieren dus geen idee hoe het aanspannen van een muizenval klinkt. Jammer dat dus alleen muizenmoordenaars mee kunnen doen aan deze prijsvraag.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  vrijdag 27 september 2024 @ 11:42:55 #14
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_215106258
Het geluid is niet te herkennen en is altijd een gok.
Een van de eerste keren was het het dichtklappen van een zonnebril. Het was zomer en ik had er eentje op en ik testte toen of dat het geluid was maar ik hoorde geen overeenkomst. Toen ben ik er gelijk mee gestopt.
To BG or not to BG!
  Moderator vrijdag 27 september 2024 @ 11:47:32 #15
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_215106299
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:10 schreef Näsenbar het volgende:
Ik vermoord geen dieren dus geen idee hoe het aanspannen van een muizenval klinkt. Jammer dat dus alleen muizenmoordenaars mee kunnen doen aan deze prijsvraag.
Je bedoelt alleen smeerlappen die het voor elkaar krijgen om muizen in huis te krijgen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 27 september 2024 @ 14:57:47 #16
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_215108328
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:47 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Je bedoelt alleen smeerlappen die het voor elkaar krijgen om muizen in huis te krijgen
Dat ook nog eens, wat een ransbakkenzender is dat Qmusic
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_215111703
Je zus d'r soppende punani door een 45cm banani, werd vrijwel direct geraden :(
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 september 2024 @ 17:23:36 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_215118552
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:42 schreef oppiedoppie het volgende:
Het geluid is niet te herkennen en is altijd een gok.
Een van de eerste keren was het het dichtklappen van een zonnebril. Het was zomer en ik had er eentje op en ik testte toen of dat het geluid was maar ik hoorde geen overeenkomst. Toen ben ik er gelijk mee gestopt.
:D

Trouwste user 2022 zaterdag 28 september 2024 @ 17:24:23 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_215118558
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:47 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Je weet er weer een debiele draai aan te geven. :D :{ Heb je ooit iets orgineels en positiefs gepost ?

Trouwste user 2022 zaterdag 28 september 2024 @ 17:24:52 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_215118560
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 21:32 schreef Cockwhale het volgende:
Je zus d'r soppende punani door een 45cm banani, werd vrijwel direct geraden :(
Toen moesten we lachen :?

Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 18:41:10 #21
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_215119242
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 17:24 schreef tong80 het volgende:

[..]
Je weet er weer een debiele draai aan te geven. :D :{ Heb je ooit iets orgineels en positiefs gepost ?

Vroeger gaf ik heel vaak users het compliment dat ze weer een goed topic hadden gemaakt
pi_215119264
Een bestemming voor het geld heeft ze al: ,,Ik heb twee kinderen, dus we gaan lekker op vakantie.’’

Goede logica ook
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 september 2024 @ 18:57:10 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_215119369
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:41 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Vroeger gaf ik heel vaak users het compliment dat ze weer een goed topic hadden gemaakt
Heel vaak nog wel. Geef eens voorbeelden. En wie denk je wel dat je niet bent dat we daar waarde aan moeten hechten. Je staat bekend als slechtste mod ooit. Destructief tot op het bot. Ik herinner me van jou alleen maar kots smilies. Ik heb bijna 60.000 topics geopend. En jij ?

Moderator zaterdag 28 september 2024 @ 19:19:56 #24
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_215119625
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 18:57 schreef tong80 het volgende:

[..]
Heel vaak nog wel. Geef eens voorbeelden. En wie denk je wel dat je niet bent dat we daar waarde aan moeten hechten. Je staat bekend als slechtste mod ooit. Destructief tot op het bot. Ik herinner me van jou alleen maar kots smilies. Ik heb bijna 60.000 topics geopend. En jij ?

Ik kan er ook niet veel aan doen als jouw geheugen niet al te best is
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 september 2024 @ 19:28:07 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_215119739
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 19:19 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Ik kan er ook niet veel aan doen als jouw geheugen niet al te best is
'dat' Verder ligt het niet aan m'n geheugen maar aan Kor. Kor Sakow. Ik vroeg je welke mooie topics je hebt geopend. Ik vermoed dat je meer onterechte slotjes op topics van mij hebt gezet dan dat je zelf leuke topics hebt geopend. Hoe word je eigenlijk mod ? Ik heb vaak gesolliciteerd. Ik word niet serieus genomen. Waarom ben jij bijvoorbeeld mod op JUICH?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')