Niet qua reacties natuurlijk, maar er is bijna niemand naartoe gegaan in de bioscoop. De film kwam binnen op nr 6 met 3.2 mln dollar.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:26 schreef jcdragon het volgende:
The Substance
IMDb RATING : 8.0/10 13k
Rotten Tomatoes : 90% Tomatometer / 70% Popcornmeter
Hoezo geflopt?
budget van $17,5Mquote:Op donderdag 26 september 2024 12:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Niet qua reacties natuurlijk, maar er is bijna niemand naartoe gegaan in de bioscoop. De film kwam binnen op nr 6 met 3.2 mln dollar.
Dat had ik niet verwacht. Vond het wel een fijne film om naar te kijken.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:38 schreef Mike het volgende:
Ik ga 'm waarschijnlijk zondag kijken.
Wel leuk om te zien dat het op FOK! in ieder geval een hit is, want het is deze week in de VS een beetje geflopt.
Ik ging stukquote:Op vrijdag 27 september 2024 23:38 schreef Butterflower het volgende:
Ik vond t echt een vreselijke film
Het verhaal/idee had echt wel potentie, maar dat einde was zo achterlijk
Het is heel confronterend, vind ik. Een parodie op iedereen die plastische chirurgie, ozempic, fillers etc gebruikt om maar jong, relevant en belangrijk te blijven. Oh en ook een parodie op iedereen in de mediawereld die weer op het 'next best young thing' duikt. En de film verwerkt dat alles in een soort horrorsprookje.quote:Op zondag 29 september 2024 21:49 schreef Discombobulate het volgende:
Lees heel veel lof.
Wat maakt dit nou eigenlijk precies een masterpiece dan?
Ik zou zeker het laatste half uur als horror omschrijven. Er zijn horrorfilms waarbij ik minder bloed/geweld heb gezien, hoor.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 september 2024 16:14 schreef DrDentz het volgende:
Wat ik ook wel mooi vind aan The Substance is datDat heeft echt geen reet met woke te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Dat was smerig, maar nergens beangstigend of griezelig ofzoquote:Op maandag 30 september 2024 16:08 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zou zeker het laatste half uur als horror omschrijven. Er zijn horrorfilms waarbij ik minder bloed/geweld heb gezien, hoor.
Ik begrijp dit dus echt totaal niet. Is echt een bewuste PR strategie voor de film denk ikquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:22 schreef Kanaroe het volgende:
Ik hoor net dat mensen voor het einde al 'kotsend de zaal uitlopen'
Jij hebt em gezien, dus jij kunt het wetenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik begrijp dit dus echt totaal niet. Is echt een bewuste PR strategie voor de film denk ik
helemaal hysterich. heel de zaal keihard lachen ook.quote:Op vrijdag 27 september 2024 23:38 schreef Butterflower het volgende:
Ik vond t echt een vreselijke film
Het verhaal/idee had echt wel potentie, maar dat einde was zo achterlijk
Alles imo.quote:Op zondag 29 september 2024 21:49 schreef Discombobulate het volgende:
Lees heel veel lof.
Wat maakt dit nou eigenlijk precies een masterpiece dan?
hangt van de definitie van woke af. Het 'mannen zijn scum' narratief wordt tegenwoordig nog wel vaak gebruikt en hoewel de grootste klootzak in deze film natuurlijk alsnog een man is wordt niet alle schuld in zijn (of de andere viezerikken) geschoven. De boodschap van de film is subtiel genoeg dat men er zelf nog een beetje naar moet zoeken en over moet nadenken, in plaats van dat het je letterlijk als spreek in je smoel geschoven krijgt. En dan is er niets mis met een 'woke' boodschap. Het is de manier van brengen die een film vaak woke maakt op een negatieve manier.quote:Op maandag 30 september 2024 16:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat heeft echt geen reet met woke te maken
Nee, die vond ik echt zó slecht.quote:Op maandag 30 september 2024 19:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat was smerig, maar nergens beangstigend of griezelig ofzo
Moest beetje aan Triangle of Sadness denken, beetje zelfde vibes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat mag je met een emmer zout nemen. Er zijn bij ons wel halverwege 2 mensen de zaal uitgelopen, maar gek genoeg stapten die op tijdens de geile aerobics scenesquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:22 schreef Kanaroe het volgende:
Ik hoor net dat mensen voor het einde al 'kotsend de zaal uitlopen'
Zie wat ik kijk: trakt.tv
kotsen om een film snap ik sowieso niet. Als je heel gevoelig bent kan ik me voorstellen dat je sommige scenes wat heftig kunt vinden, maar kotsen? of flauwvallen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:36 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jij hebt em gezien, dus jij kunt het weten
Ik hoorde het net op Omroep Brabant Radio.....wellicht hadden ze het over hun doelgroep![]()
Maarreh....niets kotswaardigs aan dus?
Want ik ben wel benieuwd, maar ben niet zo'n spannende filmkijker
Ja, dat wel. Soms gecombineerd met hard geluid.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:40 schreef WheatWaffles het volgende:
Zitten er veel van die kleurende flitseffecten in? Daar kan ik namelijk echt niet tegen.
Ja 1 grote tripquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:40 schreef WheatWaffles het volgende:
Zitten er veel van die kleurende flitseffecten in? Daar kan ik namelijk echt niet tegen.
Nooit geweten dat dat soort marketing strategieën bestaan, crazyquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:40 schreef Danny het volgende:
[..]
kotsen om een film snap ik sowieso niet. Als je heel gevoelig bent kan ik me voorstellen dat je sommige scenes wat heftig kunt vinden, maar kotsen? of flauwvallen?
Dat zijn imo altijd marketingstunts. Paar mensen inhuren bij een screening die ipecac hebben genomen zodat ze kotsen en een paar mensen die hysterisch de zaal uitrennen en voila, hype.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |