Uit de patent:quote:Porsche has patented a six-stroke internal combustion engine design.
It uses a special crankshaft to create extra compression and power strokes per cycle.
Nearly all combustion-powered vehicles use a four-stroke engine design.
Porsche has revealed an idea for a six-stroke combustion engine. With very few exceptions every combustion-powered car uses a four-stroke engine: intake, compression, power, and exhaust. The intake stroke is where air and fuel come into the cylinder. Compression is when the piston pushes that mixture to the top of the cylinder. The mixture is ignited, shoving the piston back down for the power stroke. Exhaust is the final step, pushing the remaining gas out of the cylinder.
Porsche designers reckon they can add another compression and power stroke to this process. Documents filed with the US Patent and Trademark Office specifically describe this as "six individual strokes that can be divided into two three-stroke sequences." The added steps would occur between the traditional power and exhaust stroke. The first sequence, then, would be intake-compression-power, followed by compression-power-exhaust.
To do this, Porsche's patent shows a crankshaft spinning on a ring with two concentric circles—an annulus. This alternates the center point of rotation, effectively lowering the piston's travel (bottom dead center) slightly for the added strokes. That in turn changes the compression, since the piston isn't traveling as far up (top-dead-center) in the cylinder. And that also means this engine has two top and bottom dead centers.
This design has the potential to generate more power with better efficiency. In a typical engine, only one stroke in four actually makes power. This changes the formula to one stroke in three, and it also burns up the mixture more thoroughly. Of course, the downside is added complexity. Whether the gains are enough to justify the design remains to be seen.
It's certainly an interesting idea, but perhaps more importantly, it suggests Porsche is working very hard at finding ways to keep combustion engines alive amid the push for electric power.
Volvvo was vast van plan om vanaf 2030 alleen nog maar 100% electrische auto's te produceren, maar is daar al weer op teruggekomen nu regeringen de subsidies op electrische voertuigen beginnen te beeindigen, en consumenten en lease-maatschappijen aanhikken tegen de zeer lage restwaarde van 2ehands auto's.quote:Op maandag 23 september 2024 16:46 schreef FvanS het volgende:
Die hebben nog veel vertrouwen in een verbrandingsmotor dan. Veel fabrikanten hebben het volledig stoppen op korte termijn al op de planning staan
Wat valt er te ontsteken dan na de eerste ontsteking?quote:Op maandag 23 september 2024 16:42 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Uit de patent:
[ afbeelding ]
Interessant idee, om twee keer een ontsteking te hebben voor iedere cyclus. Ben benieuwd hoe dit uitpakt.
Duitsersquote:Der 485 PS starke 3,6-Liter und die 40 kW-E-Maschine sind Kumpel wie Poldi und Schweini.
Bij 4 takt maakt de zuiger 4 slagen om de krukas/aandrijfas 1 keer rond te laten gaan en deze drijft dan meteen de versnellingsbak aan.quote:Op maandag 23 september 2024 19:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Wat valt er te ontsteken dan na de eerste ontsteking?
Die Arabieren hebben nog zoveel benzine dat krijgen ze in 100 generaties niet op en daar kost 1 liter 30 cent. En hoe meer elektrisch rijdt hoe meer er over blijft. Dus in dat segment van Porsche, Maybach, Ferrari, Lamborghini, Rolls-Royce, Aston Martin en noem alle hot shots maar op die het betalen kunnen zullen ook benzine blijven rijden.quote:Op maandag 23 september 2024 16:46 schreef FvanS het volgende:
Die hebben nog veel vertrouwen in een verbrandingsmotor dan. Veel fabrikanten hebben het volledig stoppen op korte termijn al op de planning staan
Omdat het gezeik van 2035 helemaal niet door gaat .quote:Op maandag 23 september 2024 16:46 schreef FvanS het volgende:
Die hebben nog veel vertrouwen in een verbrandingsmotor dan. Veel fabrikanten hebben het volledig stoppen op korte termijn al op de planning staan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |