abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215114898
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2024 10:51 schreef Pek het volgende:

[..]
En dodelijk vermoeiend :O
Ook dat. Niet aan beginnen.
Leuke sig trouwens :Y
pi_215115019
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 10:50 schreef Sodeknetters het volgende:
Sowieso is met religieuzen discussiëren over religie kansloos. Daar kom je nooit uit.
Dat even betrekkend op het echte leven, doen jullie dat weleens?

Ik ga met best veel Turken en Marokkanen om, maar over geloof wordt nooit gesproken.
pi_215115061
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:08 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik ga met best veel Turken en Marokkanen om, maar over geloof wordt nooit gesproken.
Maatje van me is gereformeerd en ik ben atheïst. We praten over alles, behalve het geloof. We agree to disagree op dat onderwerp. Gaat al ruim 30 jaar prima.
pi_215115068
quote:
Sowieso is met religieuzen discussiëren over religie kansloos. Daar kom je nooit uit.
Als men anoniem en op afstand blijft kunnen de religieuzen je niet raken, mochten ze toornig worden
pi_215115218
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men anoniem en op afstand blijft kunnen de religieuzen je niet raken, mochten ze toornig worden
Dat zou betekenen dat religieuzen invloed zouden kunnen hebben hoe ik leef. Nou, no fucking way.
pi_215115267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:10 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Maatje van me is gereformeerd en ik ben atheïst. We praten over alles, behalve het geloof. We agree to disagree op dat onderwerp. Gaat al ruim 30 jaar prima.
En zo hoort het ook m.i. Leven en laten leven.
Dan is het respect er sowieso voor elkaar.
pi_215115299
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 09:39 schreef Killumination het volgende:

[..]
Mwuah nee, zolang hier met kennisuitgedaagde users onjuiste dingen over de islam claimen is een reactie daarop hier ook prima op de plek.
Welke onjuiste dingen?

Ik heb nergens gesteld dat dhimmi en slaaf hetzelfde is, de uitwerking wel: nl. onvrij en minder vrij dan een ander, in dit geval degene die het juiste geloof aanhangt. Hetgeen je post ook bevestigt. Ik heb gezegd dat het uberhaupt achterlijk is in dat soort termen te denken, laat staan geloven. Dat dergelijk religieus indelen van mensen niet thuishoort in een samenleving waarin mensenrechten leidend zijn, en zo ook scheiding kerk en staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215115686
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 09:33 schreef Killumination het volgende:

[..]
Wat ik wil man? Dat wanneer dan die ene user wel over de islam spreekt in ieder geval geen supers
domme dingen over de islam zegt.
Je hoeft maar een blik op Youtube te werpen en er zijn tig imams of andere moslims die de meest bizarre dingen zeggen. En dit zijn geen fringe uitzonderingen zoals je bij elke religie wel hebt, dit is echt een heel groot deel. En dat is natuurlijk ook terug te zien in hoe veel Islamtische landen bestuurd worden.

En zelfs op Nederlandse Youtube kanalen van Nederlandse moslims, die ik als relatief gematigd beschouw, worden geregeld nog de meest bizarre dingen geschied van het omarmen van het martelaarschap voor 'Allah' tot totale geschiedvervalsing over bijvoorbeeld de tijden van Arabische Islamisten in Spanje.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215115761
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke onjuiste dingen?

Ik heb nergens gesteld dat dhimmi en slaaf hetzelfde is, de uitwerking wel: nl. onvrij en minder vrij dan een ander, in dit geval degene die het juiste geloof aanhangt. Hetgeen je post ook bevestigt. Ik heb gezegd dat het uberhaupt achterlijk is in dat soort termen te denken, laat staan geloven. Dat dergelijk religieus indelen van mensen niet thuishoort in een samenleving waarin mensenrechten leidend zijn, en zo ook scheiding kerk en staat.
Dit bericht hiero nofi, maar is mijn inziens veel vriendelijker, constructiever en dialooggezinder opgebouwd dan gisteren. Ik ben het met je eens dat we dit soort categorisaties niet naar het heden moeten tillen noch verdedigen for that matter.
pi_215116354
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:16 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Dat zou betekenen dat religieuzen invloed zouden kunnen hebben hoe ik leef. Nou, no fucking way.
Ze nemen toch heel veel plek in van de openbare ruimte voor hun pracht en praal? Dat hoeft iemand zonder geloof niet te proberen.
  zaterdag 28 september 2024 @ 14:27:15 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215116651
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:21 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
En zo hoort het ook m.i. Leven en laten leven.
Dan is het respect er sowieso voor elkaar.
Dat is elkaar tolereren
Heel wat anders dan accepteren en respecteren kan maar hoeft niet

Het wordt altijd ingewikkeld als er wél gesproken of gedacht moet gaan worden over de kernzaken van het leven (ziekte, dood, fundamentele keuzes erin) en je toch echt met de kern van je bestaan anders in het leven blijkt te staan

Doorgaans op het werk enzo geen issue want komt niet aan de orde. Oppervlakte is voldoende. Als je echter als samenleving echt samen wilt leven wringt het nog weleens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_215116743
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 11:08 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Discussiëren is niet het juiste woord, erover praten wel. Dat gaat dan meer over ervaringen delen en naar elkaar luisteren. Ik heb een tijdje op een universiteit gewerkt met veel christelijke collega's. Ik snap er niets van hoe je wetenschapper en christene kunt zijn, maar juist aan die universiteit was er veel openheid en tolerantie. Fijn was dat. Het sijpelde ook door in de colleges die ik gaf, waarin christenen, moslims en atheïsten zich vrij en veilig voelden ervaringen en perspectieven uit te wisselen over ingewikkelde kwesties als genetische manipulatie.

Op dit moment werk ik samen met diverse collega's uit Iran, die niet in Nederland zijn geboren maar hier met een werkvisum naartoe zijn gekomen. Ook met hen kan ik er goed over praten. Ik vind hun ervaringen interessant omdat ze zich tussen het traditionele en het vrije westen in begeven. Hun moeders hebben de feministische golf meegemaakt, maar zelf zijn ze daar ook weer kritisch op. Eén collega van me heeft een tijd een hoofddoek gedragen terwijl haar moeder dat nooit deed. Inmiddels draagt ze geen hoofddoek meer, wat zowel bevrijdend als lastig voor haar is.

Ik kom zelf uit de bible belt en weet een beetje hoe het is om een religieus juk van je af te werpen. Ik voel me niet bezwaard om daarover te praten, maar discussies zou ik niet aangaan. Dat doe ik ook niet als het om ouderschap gaat. Het ligt gevoelig en er komt alleen ellende van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 28 september 2024 @ 23:45:15 #213
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215122728
quote:
Je moet wel met open vizier het gesprek in gaan en open staan voor inspiratie.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 29 september 2024 @ 00:23:24 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215123051
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 september 2024 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je moet als mens helemaal niet open staan voor inspiratie

Hou toch eens op met dat altijd aanwezige islamiseren.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 29 september 2024 @ 10:01:18 #215
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215124467
https://www.nu.nl/buitenl(...)dachte-opgepakt.html

Gaan we in Duitsland weer?

quote:
De politie heeft een man opgepakt. Het zou gaan om een 41-jarige man gaan die ook met een busje op een kruidenierszaak zou zijn ingereden. Volgens beelden die Duitse media delen, liep de man ook rond met een groot mes waarmee hij mensen zou hebben bedreigd. Bij die incidenten vielen geen gewonden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 29 september 2024 @ 10:17:14 #216
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215124610
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 00:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Je moet als mens helemaal niet open staan voor inspiratie

Hou toch eens op met dat altijd aanwezige islamiseren.
Dat is hetzelfde als tegen een kip zeggen dat die niet mag kakelen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215124642
quote:

[..]

Kijk, daar gaan we al. Je MOET.

Nee.
  zondag 29 september 2024 @ 14:42:23 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215126936
quote:

[..]

Klopt; laat me je inspireren met de werken van Erasmus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 29 september 2024 @ 16:55:29 #219
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215128967
Alweer een haatbaard in Duitsland bezig geweest met kapmes. Gelukkig geen gewonden.
  zondag 29 september 2024 @ 17:19:35 #220
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_215129295
quote:

[..]

Probleem is dat je geloofsgenoten dat te vaak doen... :7
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 29 september 2024 @ 19:39:00 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215130653
quote:

[..]

Griekse filosofie dan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215175879
Nou, deze aanslag is dus ook gememoryholed.
pi_215918949
Ayoub moet huilen. Arme Ayoub.

https://www.geenstijl.nl/5180489/ayoub

quote:
"Ayoub barstte op de zitting in huilen uit. Hij bood verontschuldigingen aan aan de nabestaanden. 'Ik ben nog aan het verwerken dat dit allemaal echt is gebeurd. Ik kan niet geloven dat ik dat ben. (...) Ik sta zeker niet achter terroristen of een terreurgroep. Ik zat in een psychose, want ik ben nooit een extremist geweest of iemand die zich met het geloof bezighoudt. Ik ben wel islamitisch opgevoed maar geen extremist'."
pi_215919002
quote:
9s.gif Op donderdag 19 december 2024 13:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Klinkt absoluut niet als een extremist inderdaad.

quote:
....reinigingsritueel uit door zijn haren af te knippen. Eerder werd al bekend dat hij naar onthoofdingsfilmpjes van IS zocht, gesprekken voerde over de jihad, preken van IS-leiders doorgestuurd kreeg, tijdens zijn daad de islamitische vredeswens Allahoe Akbar riep (doet Allahoetaleb ook de hele dag), bij zijn aanhouding een islamitische preek afspeelde op zijn telefoon en bij de politie verklaarde dat hij het eerste slachtoffer had aangevallen omdat 'iedere man zonder baard een ongelovige is'. "Hij zei dat de sharia beter is dan democratie en hij zegt dat hij naar het paradijs wil."
pi_215919092
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
[..]

Ja lekker geloofwaardig toch, die smoesjes.

quote:
Ik zat in een psychose, want ik ben nooit een extremist geweest of iemand die zich met het geloof bezighoudt. Ik ben wel islamitisch opgevoed maar geen extremist. Ik weet niet eens wat de sharia is.’’
De sharia? Huh wat is dat? Kun je dat eten?
pi_215919753
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
[..]

Takiyya.....
pi_215919841
quote:
9s.gif Op donderdag 19 december 2024 13:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Slim. De D66 rechters zijn vatbaar voor zielige minderheden.
  donderdag 19 december 2024 @ 15:58:15 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215920354
quote:

[..]

Ja, dat doe ik weleens, met ze praten over geloof, of over het afbeelden van profeten of verbranden van Korans, gewoon de actualiteit. Niet de hele tijd natuurlijk, meestal moet je gewoon even samen schelden op het koffieautomaat of elkaar uitlachen wat betreft voetbaluitslagen.
pi_219036429
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:53:13 #230
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219036694
quote:
Zelf heeft Ayoub verklaard dat hij in een psychose zat en niet met het islamitisch geloof bezig is. "Ik ben geen extremist, ik kan niet geloven dat ik dit ben", zei hij bij een eerdere zitting.
Echt waar :Y
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:31:02 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219036979
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Uiteraard weer een psychose.
Je verwacht het niet..
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_219036992
Islam is collectieve psychose.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:42:30 #234
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219037230
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 18:08 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dat zei men vroeger ook. Best wel grappig dat men er blind voor is, zegt ook wel waarom de Holocaust uberhaupt heeft kunnen plaatsvinden. In retrospect heeft men het er dan altijd over dat het fout was.
Joden, die overal goed meededen, goede banen hadden, intellectueel waren, mensen niet lastig vielen, vergelijken met moslims die heel Europa terroriseren. :')
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:17:37 #235
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219039134
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:42 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Joden, die overal goed meededen, goede banen hadden, intellectueel waren, mensen niet lastig vielen, vergelijken met moslims die heel Europa terroriseren. :')
Goed punt.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:20:04 #236
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219039151
quote:

[..]
Vergeet ook niet dat ze een leidende rol hadden in een gewelddadige communistische revolutie in de nadagen van WW1.
pi_219385394
Live. Inhoudelijke behandeling Erasmussteker Ayoub Mahi
https://www.geenstijl.nl/(...)mussteker-ayoub-mahi
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 1 december 2025 @ 11:35:04 #238
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_219385635
Tsja dubbel TBS kan niet dus gewoon een strenge "foei" en echt benadrukken dat hij vanaf nu toch ECHT geen drugs meer mag gebruiken, hoorrrr.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 1 december 2025 @ 13:27:17 #239
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219386573
quote:

[..]
Sorry, maar een flink deel van de Joden was straatarm en vertoonde gewoon normaal gedrag qua sociale klasse. Zowel het idee dat ze baby-etende monsters als een soort superintelligente, met geld toverende elite zijn is een gruwelijk vooroordeel.
  maandag 1 december 2025 @ 13:32:47 #240
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219386616
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2025 11:35 schreef SpecialK het volgende:
Tsja dubbel TBS kan niet dus gewoon een strenge "foei" en echt benadrukken dat hij vanaf nu toch ECHT geen drugs meer mag gebruiken, hoorrrr.
Nou, even advocaat van de duivel spelen: juist van mensen met een flinke stoornis kun je de impulscontrole niet verwachten dat ze van de drugs afblijven. Tevens is godsdienstwaanzin of hyperreligiositeit iets wat bij alle achtergronden voorkomt. Ik heb ooit een collega gehad die in een psychose raakte en door een evangelische kerk nog even verder de shit in werd geholpen. De pech die deze Ayoub heeft (of zijn slachtoffers eerder natuurlijk), is dat zijn geloof in toenemende mate gekaapt is door zeloten en extremisten dus dat hij in die fuik is getrokken.

Dat neemt niet weg dat de maatschappij beschermd dient te worden tegen zo iemand die zichzelf zo kan verliezen in psychoses, drugs en het jhadistische gedachtengoed. Tevens hoop ik dat de samenleving beter beschermd gaat worden tegen de fundamentalistische activisten die nu vrij spel krijgen want geloof.
  vrijdag 19 december 2025 @ 11:56:37 #241
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219533844
TBS is geen straf, als je gelovig ben mag je dus mensen doodsteken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')