Dat even betrekkend op het echte leven, doen jullie dat weleens?quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:50 schreef Sodeknetters het volgende:
Sowieso is met religieuzen discussiëren over religie kansloos. Daar kom je nooit uit.
Maatje van me is gereformeerd en ik ben atheïst. We praten over alles, behalve het geloof. We agree to disagree op dat onderwerp. Gaat al ruim 30 jaar prima.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat even betrekkend op het echte leven, doen jullie dat weleens?
Ik ga met best veel Turken en Marokkanen om, maar over geloof wordt nooit gesproken.
Als men anoniem en op afstand blijft kunnen de religieuzen je niet raken, mochten ze toornig wordenquote:Op zaterdag 28 september 2024 10:50 schreef Sodeknetters het volgende:
Sowieso is met religieuzen discussiëren over religie kansloos. Daar kom je nooit uit.
Dat zou betekenen dat religieuzen invloed zouden kunnen hebben hoe ik leef. Nou, no fucking way.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men anoniem en op afstand blijft kunnen de religieuzen je niet raken, mochten ze toornig worden
En zo hoort het ook m.i. Leven en laten leven.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:10 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Maatje van me is gereformeerd en ik ben atheïst. We praten over alles, behalve het geloof. We agree to disagree op dat onderwerp. Gaat al ruim 30 jaar prima.
Welke onjuiste dingen?quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:39 schreef Killumination het volgende:
[..]
Mwuah nee, zolang hier met kennisuitgedaagde users onjuiste dingen over de islam claimen is een reactie daarop hier ook prima op de plek.
Je hoeft maar een blik op Youtube te werpen en er zijn tig imams of andere moslims die de meest bizarre dingen zeggen. En dit zijn geen fringe uitzonderingen zoals je bij elke religie wel hebt, dit is echt een heel groot deel. En dat is natuurlijk ook terug te zien in hoe veel Islamtische landen bestuurd worden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 09:33 schreef Killumination het volgende:
[..]
Wat ik wil man? Dat wanneer dan die ene user wel over de islam spreekt in ieder geval geen supers
domme dingen over de islam zegt.
Dit bericht hiero nofi, maar is mijn inziens veel vriendelijker, constructiever en dialooggezinder opgebouwd dan gisteren. Ik ben het met je eens dat we dit soort categorisaties niet naar het heden moeten tillen noch verdedigen for that matter.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke onjuiste dingen?
Ik heb nergens gesteld dat dhimmi en slaaf hetzelfde is, de uitwerking wel: nl. onvrij en minder vrij dan een ander, in dit geval degene die het juiste geloof aanhangt. Hetgeen je post ook bevestigt. Ik heb gezegd dat het uberhaupt achterlijk is in dat soort termen te denken, laat staan geloven. Dat dergelijk religieus indelen van mensen niet thuishoort in een samenleving waarin mensenrechten leidend zijn, en zo ook scheiding kerk en staat.
Ze nemen toch heel veel plek in van de openbare ruimte voor hun pracht en praal? Dat hoeft iemand zonder geloof niet te proberen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:16 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat religieuzen invloed zouden kunnen hebben hoe ik leef. Nou, no fucking way.
Dat is elkaar tolererenquote:Op zaterdag 28 september 2024 11:21 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En zo hoort het ook m.i. Leven en laten leven.
Dan is het respect er sowieso voor elkaar.
Discussiëren is niet het juiste woord, erover praten wel. Dat gaat dan meer over ervaringen delen en naar elkaar luisteren. Ik heb een tijdje op een universiteit gewerkt met veel christelijke collega's. Ik snap er niets van hoe je wetenschapper en christene kunt zijn, maar juist aan die universiteit was er veel openheid en tolerantie. Fijn was dat. Het sijpelde ook door in de colleges die ik gaf, waarin christenen, moslims en atheïsten zich vrij en veilig voelden ervaringen en perspectieven uit te wisselen over ingewikkelde kwesties als genetische manipulatie.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ga met best veel Turken en Marokkanen om, maar over geloof wordt nooit gesproken.
Je moet wel met open vizier het gesprek in gaan en open staan voor inspiratie.quote:Op zaterdag 28 september 2024 10:50 schreef Sodeknetters het volgende:
Je moet als mens helemaal niet open staan voor inspiratiequote:Op zaterdag 28 september 2024 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je moet wel met open vizier het gesprek in gaan en open staan voor inspiratie.²
quote:De politie heeft een man opgepakt. Het zou gaan om een 41-jarige man gaan die ook met een busje op een kruidenierszaak zou zijn ingereden. Volgens beelden die Duitse media delen, liep de man ook rond met een groot mes waarmee hij mensen zou hebben bedreigd. Bij die incidenten vielen geen gewonden.
Dat is hetzelfde als tegen een kip zeggen dat die niet mag kakelen.quote:Op zondag 29 september 2024 00:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Je moet als mens helemaal niet open staan voor inspiratie
Hou toch eens op met dat altijd aanwezige islamiseren.
Kijk, daar gaan we al. Je MOET.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt; laat me je inspireren met de werken van Erasmus.quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Probleem is dat je geloofsgenoten dat te vaak doen...quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Griekse filosofie dan?quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:"Ayoub barstte op de zitting in huilen uit. Hij bood verontschuldigingen aan aan de nabestaanden. 'Ik ben nog aan het verwerken dat dit allemaal echt is gebeurd. Ik kan niet geloven dat ik dat ben. (...) Ik sta zeker niet achter terroristen of een terreurgroep. Ik zat in een psychose, want ik ben nooit een extremist geweest of iemand die zich met het geloof bezighoudt. Ik ben wel islamitisch opgevoed maar geen extremist'."
Klinkt absoluut niet als een extremist inderdaad.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ayoub moet huilen. Arme Ayoub.
https://www.geenstijl.nl/5180489/ayoub
[..]
quote:....reinigingsritueel uit door zijn haren af te knippen. Eerder werd al bekend dat hij naar onthoofdingsfilmpjes van IS zocht, gesprekken voerde over de jihad, preken van IS-leiders doorgestuurd kreeg, tijdens zijn daad de islamitische vredeswens Allahoe Akbar riep (doet Allahoetaleb ook de hele dag), bij zijn aanhouding een islamitische preek afspeelde op zijn telefoon en bij de politie verklaarde dat hij het eerste slachtoffer had aangevallen omdat 'iedere man zonder baard een ongelovige is'. "Hij zei dat de sharia beter is dan democratie en hij zegt dat hij naar het paradijs wil."
Ja lekker geloofwaardig toch, die smoesjes.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Klinkt absoluut niet als een extremist inderdaad.
[..]
De sharia? Huh wat is dat? Kun je dat eten?quote:Ik zat in een psychose, want ik ben nooit een extremist geweest of iemand die zich met het geloof bezighoudt. Ik ben wel islamitisch opgevoed maar geen extremist. Ik weet niet eens wat de sharia is.’’
Takiyya.....quote:Op donderdag 19 december 2024 13:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Klinkt absoluut niet als een extremist inderdaad.
[..]
Slim. De D66 rechters zijn vatbaar voor zielige minderheden.quote:Op donderdag 19 december 2024 13:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ayoub moet huilen. Arme Ayoub.
https://www.geenstijl.nl/5180489/ayoub
[..]
Ja, dat doe ik weleens, met ze praten over geloof, of over het afbeelden van profeten of verbranden van Korans, gewoon de actualiteit. Niet de hele tijd natuurlijk, meestal moet je gewoon even samen schelden op het koffieautomaat of elkaar uitlachen wat betreft voetbaluitslagen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Echt waarquote:Zelf heeft Ayoub verklaard dat hij in een psychose zat en niet met het islamitisch geloof bezig is. "Ik ben geen extremist, ik kan niet geloven dat ik dit ben", zei hij bij een eerdere zitting.
Je verwacht het niet..quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uiteraard weer een psychose.
Joden, die overal goed meededen, goede banen hadden, intellectueel waren, mensen niet lastig vielen, vergelijken met moslims die heel Europa terroriseren.quote:Op maandag 23 september 2024 18:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat zei men vroeger ook. Best wel grappig dat men er blind voor is, zegt ook wel waarom de Holocaust uberhaupt heeft kunnen plaatsvinden. In retrospect heeft men het er dan altijd over dat het fout was.
Goed punt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:42 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Joden, die overal goed meededen, goede banen hadden, intellectueel waren, mensen niet lastig vielen, vergelijken met moslims die heel Europa terroriseren.
Vergeet ook niet dat ze een leidende rol hadden in een gewelddadige communistische revolutie in de nadagen van WW1.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:42 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Joden, die overal goed meededen, goede banen hadden, intellectueel waren, mensen niet lastig vielen, vergelijken met moslims die heel Europa terroriseren.
Sorry, maar een flink deel van de Joden was straatarm en vertoonde gewoon normaal gedrag qua sociale klasse. Zowel het idee dat ze baby-etende monsters als een soort superintelligente, met geld toverende elite zijn is een gruwelijk vooroordeel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:42 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Nou, even advocaat van de duivel spelen: juist van mensen met een flinke stoornis kun je de impulscontrole niet verwachten dat ze van de drugs afblijven. Tevens is godsdienstwaanzin of hyperreligiositeit iets wat bij alle achtergronden voorkomt. Ik heb ooit een collega gehad die in een psychose raakte en door een evangelische kerk nog even verder de shit in werd geholpen. De pech die deze Ayoub heeft (of zijn slachtoffers eerder natuurlijk), is dat zijn geloof in toenemende mate gekaapt is door zeloten en extremisten dus dat hij in die fuik is getrokken.quote:Op maandag 1 december 2025 11:35 schreef SpecialK het volgende:
Tsja dubbel TBS kan niet dus gewoon een strenge "foei" en echt benadrukken dat hij vanaf nu toch ECHT geen drugs meer mag gebruiken, hoorrrr.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |