FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / DELTA pleegt contractbreuk?!
MisterFoxmaandag 23 september 2024 @ 12:39
Ik heb een contract bij DELTA.nl tot eind oktober. Daarna switch ik van provider naar Freedom Internet, zodat ik mijn thuis-datacenter op een fatsoenlijke manier met de wereld kan verbinden.

Een paar dagen nadat ik DELTA had opgezegd via de overstapservice is toevallig het modem kapot gegaan. Daar kan ik natuurlijk geen flikker aan doen. Dat is nu bijna 10 dagen geleden.

DELTA zegt dat ik eerst mijn order bij Freedom moet annuleren voordat ze een vervangend modem kunnen opsturen. Ik heb telefonisch gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik ze twee dagen de tijd geef om mijn verbinding te fixen, voor ik ze ga betichten van contractbreuk en het contact ga ontbinden.

Ze hebben dus gewoon geen zin om een nieuw modem op te sturen, want dat kost geld en ik ben het niet meer waard voor ze.

Advies of ideeën? :* :')

[ Bericht 7% gewijzigd door MisterFox op 23-09-2024 12:47:17 ]
CoolGuymaandag 23 september 2024 @ 12:58
Ja, niet direct beginnen met dreigen, daarnaast ben je over 5 weken van ze af, dus ik zou vooral geduld hebben.
MisterFoxmaandag 23 september 2024 @ 13:29
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, niet direct beginnen met dreigen, daarnaast ben je over 5 weken van ze af, dus ik zou vooral geduld hebben.
SPOILER
MisterFox
FOK.nl

DELTA Fiber Nederland

Rotterdam, 23 september 2024
Onderwerp: probleem met de levering

Geachte heer of mevrouw,

Op 13 oktober 2023 sloot ik bij u een DELTA Flexpakket af. Sinds 14 september 2024 is er sprake van een storing, waardoor ik geen gebruik kan maken van het abonnement. Ik nam hierover diverse malen contact met u op, maar u weigert het defecte modem te vervangen totdat ik mijn overstap naar Freedom Internet annuleer.
Wat is het probleem?

Tot op vandaag werkt de dienst niet zoals afgesproken. Ik kan geen gebruik maken van mijn internetverbinding, doordat het bijgeleverde modem (Nokia XS-2426G-B ) defect is. U heeft reeds al meerdere dagen de kans gehad het defecte modem te vervangen.
Hoe is dit wettelijk geregeld?

U moet de dienst leveren zoals afgesproken. Doet of kunt u dat niet? Ook niet nadat ik u een redelijke termijn geef om het probleem op te lossen? Dan heb ik het recht om het abonnement te ontbinden. Dit betekent dat ik u niet meer hoef te betalen en u geen diensten meer hoeft te leveren. Dit staat in het Burgerlijk Wetboek, boek 7. U kunt deze wet vinden op de website wetten.overheid.nl. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl.
Wat verwacht ik van u?

Met deze brief bied ik u een laatste kans om binnen drie dagen mijn klacht op te lossen. Doet u dat niet? Dan ontbind ik het abonnement.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per e-mail.

Met vriendelijke groet,
MisterFox
MisterFoxmaandag 23 september 2024 @ 13:30
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, niet direct beginnen met dreigen, daarnaast ben je over 5 weken van ze af, dus ik zou vooral geduld hebben.
Het geduld is na anderhalve week zonder internet zitten meer dan op. Dreigen is het enige dat ze bij Delta snappen.
Kapt-Ruigbaardmaandag 23 september 2024 @ 13:32
quote:
Met deze brief bied ik u een laatste kans om binnen drie dagen mijn klacht op te lossen. Doet u dat niet? Dan ontbind ik het abonnement.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per e-mail.
:D :')
Crowdyfundermaandag 23 september 2024 @ 13:45
Buiten de box (modem) denken.

Je vertrekt bij Delta daar ben je prio 0.

Klantenservice van Freedom bellen. Situatie uitleggen en vragen of ze vervroegd hun modem kunnen sturen.
MisterFoxmaandag 23 september 2024 @ 13:46
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
:D :')
ja joh boeie

gaat om het idee
Frozen-assassinmaandag 23 september 2024 @ 13:56
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:46 schreef MisterFox het volgende:

[..]
ja joh boeie

gaat om het idee
Dit printen ze uit daar op kantoor bij DELTA en hangen ze op in kantine
Filosoofertmaandag 23 september 2024 @ 13:56
Vind het wel een nette mail toch
Filosoofertmaandag 23 september 2024 @ 13:57
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit printen ze uit daar op kantoor bij DELTA en hangen ze op in kantine
Hoe triest het ook is, bij veel bedrijven heb je tegenwoordig zo'n mailtje nodig om te krijgen waar je recht op hebt.
Frozen-assassinmaandag 23 september 2024 @ 14:02
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 13:57 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
Hoe triest het ook is, bij veel bedrijven heb je tegenwoordig zo'n mailtje nodig om te krijgen waar je recht op hebt.
Het hoort niet maar als DELTA zou ik ook niets sturen. TS levert geen geld meer op en de kans dat hij uberhaupt verdere stappen gaat nemen is minimaal.
Filosoofertmaandag 23 september 2024 @ 14:04
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 14:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het hoort niet maar als DELTA zou ik ook niets sturen. TS levert geen geld meer op en de kans dat hij uberhaupt verdere stappen gaat nemen is minimaal.
Klopt.

Andere kant is, dat als je als groot bedrijf zo je winst moet pakken er toch ook iets fout zit.

Jammer dat TS al weggaat, maar je zal toch gewoon je contract moeten volgen. Als TS nu zijn rekeningen niet meer betaald gaan ze ook moeite doen (incassobureau etc). Dan is het ook niet "laat maar hij gaat toch al weg"
Lienekienmaandag 23 september 2024 @ 14:05
Wat is je plan? Niet betalen voor oktober?
Olgamaandag 23 september 2024 @ 14:22
Ik gok dat door een open order het modem niet kan worden omgeruild. Het is dus iets administratiefs,

Wat je wel kan doen is opzegorder annuleren. Dan kan het modem worden omgeruild en vervolgens kan je weer opzeggen

Bron: Ik werk in deze wereld, niet bij Delta trouwens.
ReplaRmaandag 23 september 2024 @ 14:44
Dit soort dingen moet je niet via mail doen maar bv via Twitter. Op twitter kan de hele wereld meekijken en dat is niet goed voor hun PR.
Lienekienmaandag 23 september 2024 @ 15:54
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 14:44 schreef ReplaR het volgende:
Dit soort dingen moet je niet via mail doen maar bv via Twitter. Op twitter kan de hele wereld meekijken en dat is niet goed voor hun PR.
Ze handelen dat soort dingen dan altijd weer via privéberichten af.
Niznomaandag 23 september 2024 @ 15:58
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2024 14:22 schreef Olga het volgende:
Ik gok dat door een open order het modem niet kan worden omgeruild. Het is dus iets administratiefs,

Wat je wel kan doen is opzegorder annuleren. Dan kan het modem worden omgeruild en vervolgens kan je weer opzeggen

Bron: Ik werk in deze wereld, niet bij Delta trouwens.
echter dat is bij hun iets intern om te doen en niet iets waarvan ze tegen TS moeten zeggen dat hij via zijn nieuwe provider moet annuleren zodat die order er bij Delta uit gaat.
Olgamaandag 23 september 2024 @ 16:07
quote:
99s.gif Op maandag 23 september 2024 15:58 schreef Nizno het volgende:

[..]
echter dat is bij hun iets intern om te doen en niet iets waarvan ze tegen TS moeten zeggen dat hij via zijn nieuwe provider moet annuleren zodat die order er bij Delta uit gaat.
Snap ik hoor. Daar niet van.

Ik gok dat hij het via een overstapservice heeft gedaan vandaar dat ze hebben gevraagd om de overstap te annuleren omdat zij dat zelf niet kunnen.

Ik ken een case die eigenlijk hetzelfde had maar bij een andere provider. Modem was stuk met nog een maand te gaan en opzegging stond er ook al in. Hierdoor kon ik het modem ook niet omruilen. Toen heb ik een credit gemaakt voor periode van zonder werkend modem. (dus tot einde contract) en via tijdelijke simkaart ervoor gezorgd dat de klant toch nog iets van internet had.
Niznomaandag 23 september 2024 @ 16:09
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2024 16:07 schreef Olga het volgende:

[..]
Snap ik hoor. Daar niet van.

Ik gok dat hij het via een overstapservice heeft gedaan vandaar dat ze hebben gevraagd om de overstap te annuleren omdat zij dat zelf niet kunnen.

Ik ken een case die eigenlijk hetzelfde had maar bij een andere provider. Modem was stuk met nog een maand te gaan en opzegging stond er ook al in. Hierdoor kon ik het modem ook niet omruilen. Toen heb ik een credit gemaakt voor periode van zonder werkend modem. (dus tot einde contract) en via tijdelijke simkaart ervoor gezorgd dat de klant toch nog iets van internet had.
ja dat is wat ik zeg, het is aan delta om een oplossing te geven. al dan niet kwijtschelding laatste maandkosten en vergoeding voor alternatief of de opzegorder omzeilen dat er wel een modem naar toe gaat.
Desnoods sturen ze een monteur aan voor een totaal ander probleem en zetten ze in die order dan die een nieuw modem mee moet nemen.

Maar het probleem van Delta naar TS en de nieuwe provider verplaatsen vind ik getuigen van slechte service
Olgamaandag 23 september 2024 @ 16:12
quote:
99s.gif Op maandag 23 september 2024 16:09 schreef Nizno het volgende:

[..]
ja dat is wat ik zeg, het is aan delta om een oplossing te geven. al dan niet kwijtschelding laatste maandkosten en vergoeding voor alternatief of de opzegorder omzeilen dat er wel een modem naar toe gaat.
Desnoods sturen ze een monteur aan voor een totaal ander probleem en zetten ze in die order dan die een nieuw modem mee moet nemen.

Maar het probleem van Delta naar TS en de nieuwe provider verplaatsen vind ik getuigen van slechte service
Ik ken het systeem van delta niet maar iki ben bang dat dan die opzegorder in de weg zit.

Verder eens met je hoor
shazaammaandag 23 september 2024 @ 16:22
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 14:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het hoort niet maar als DELTA zou ik ook niets sturen. TS levert geen geld meer op en de kans dat hij uberhaupt verdere stappen gaat nemen is minimaal.
Als het mijn bedrijf was zou ik juist wél het probleem oplossen (of eigenlijk: ik had gezorgd dat het probleem al lang opgelost was).

Het sturen van een modem kost misschien 2 tientjes, de reputatie schade die dit soort beleid veroorzaakt kan echter vele malen meer kosten.
Frozen-assassinmaandag 23 september 2024 @ 16:32
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 16:22 schreef shazaam het volgende:

[..]
Als het mijn bedrijf was zou ik juist wél het probleem oplossen (of eigenlijk: ik had gezorgd dat het probleem al lang opgelost was).

Het sturen van een modem kost misschien 2 tientjes, de reputatie schade die dit soort beleid veroorzaakt kan echter vele malen meer kosten.
Welk reputatieschade?
FvanSmaandag 23 september 2024 @ 16:39
quote:
14s.gif Op maandag 23 september 2024 14:22 schreef Olga het volgende:
Ik gok dat door een open order het modem niet kan worden omgeruild. Het is dus iets administratiefs,

Wat je wel kan doen is opzegorder annuleren. Dan kan het modem worden omgeruild en vervolgens kan je weer opzeggen

Bron: Ik werk in deze wereld, niet bij Delta trouwens.
Dat klinkt heel erg als KPN
MisterFoxdinsdag 24 september 2024 @ 17:47
Ze kunnen door de beperkingen van hun software (ofzo) inderdaad geen RMA inschieten als er een overstap loopt.

Morgen is de laatste dag dat ze het probleem op kunnen lossen: donderdag is het contract dus ontbonden.

Gelukkig is Freedom niet zo moeilijk en sturen ze mij gewoon wat ik nodig heb zodat ik deze week weer verbonden ben.
Lienekiendinsdag 24 september 2024 @ 17:51
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:47 schreef MisterFox het volgende:
Ze kunnen door de beperkingen van hun software (ofzo) inderdaad geen RMA inschieten als er een overstap loopt.

Morgen is de laatste dag dat ze het probleem op kunnen lossen: donderdag is het contract dus ontbonden.

Gelukkig is Freedom niet zo moeilijk en sturen ze mij gewoon wat ik nodig heb.
Freedom laat je abonnement nu vroeger ingaan?
MisterFoxdinsdag 24 september 2024 @ 17:52
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Freedom laat je abonnement nu vroeger ingaan?
Klopt, maar is nog niet definitief
Lienekiendinsdag 24 september 2024 @ 20:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:52 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Klopt, maar is nog niet definitief
Toch jammer dat je niet alvast in je e-mail wat concreter een aantal data had opgenomen en dat de consequentie van uitblijven actie/contractbreuk concreet zou betekenen dat je geen abonnementsgeld meer gaat betalen over oktober.
MisterFoxdinsdag 24 september 2024 @ 23:15
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 20:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Toch jammer dat je niet alvast in je e-mail wat concreter een aantal data had opgenomen en dat de consequentie van uitblijven actie/contractbreuk concreet zou betekenen dat je geen abonnementsgeld meer gaat betalen over oktober.
Maar je hoeft toch sowieso niet te betalen zonder contract? :P
Lienekiendinsdag 24 september 2024 @ 23:25
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 23:15 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Maar je hoeft toch sowieso niet te betalen zonder contract? :P
Maar je noemt nergens een datum per wanneer je dan het contract als ontbonden beschouwt. Duidelijkheid is altijd in je eigen voordeel.
Lienekienwoensdag 25 september 2024 @ 20:22
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 23:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar je noemt nergens een datum per wanneer je dan het contract als ontbonden beschouwt. Duidelijkheid is altijd in je eigen voordeel.
Ja, duidelijkheid is in je eigen voordeel.