Ook de EU kent de bait-en switch techniek. We worden eerst overtuigd dat de voordelen veruit opwegen tegen de nadelen, en dan worden de voordelen steeds minder en de nadelen steeds meer. NLexit for the win.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:02 schreef tong80 het volgende:
Amsterdam - De reissector luidt de noodklok over het toenemend aantal reisbeperkingen in Europa. Spanje is de volgende in de reeks die een waslijst van gegevens wil van de reiziger. „Dit is buiten alle proporties.”
[ afbeelding ]
Vanaf 1 oktober moeten hotels, bungalowparken, campings en autoverhuurders in Spanje ruim veertig gegevens van hun klanten aanleveren aan de overheid, waaronder bankrekening en telefoonnummer en paspoortdetails, tot en met het type van de huurauto. „Dat geldt zelfs voor een verblijf van één nacht. Het is volstrekt niet duidelijk hoe deze gegevens aangeleverd moeten worden en hoe de privacy is gewaarborgd. Het is een enorme klus en heeft tot flink wat ophef onder onze leden gezorgd”, zegt voorman Frank Radstake van de ANVR. Jaarlijks reizen er vier miljoen Nederlanders naar Spanje.
De aankondiging van de Spaanse registratie komt vlak nadat Duitsland weer grenscontroles heeft ingevoerd en het Verenigd Koninkrijk heeft besloten vanaf volgend jaar april een elektronisch toegangsbewijs te eisen van reizigers aan de grens, uitgezonderd de eigen burgers en de Ieren.
Duitse grens
De ANVR wijst erop dat de wachttijden met de auto voor de Duitse grens nu meevallen, maar dat dit in drukke vakantieperiodes enorm kan oplopen. Net zoals vroeger het geval was. „Met het opheffen van de grenscontrole in de jaren negentig en de komst van de euro is het voor reizigers veel eenvoudiger geworden om binnen Europa familie te bezoeken, te reizen voor werk of op vakantie te gaan of een zakenreis te maken. Dat wordt nu feitelijk ongedaan gemaakt”, zegt Radstake.
Een waslijst aan gegevens: dit betekenen reisbeperkingen Spanje voor jou
Het vrije verkeer van personen door de EU is vastgelegd in het Schengenverdrag. De grenzen gingen daadwerkelijk open in 1995. Hoe verklaart de ANVR het eind van vrij reizen en de enorme registratiehonger? Het gaat alleen al in het geval van Spanje om de data van 85 miljoen vakantiegangers per jaar.
Aanslagen en immigratie
„Sommige landen zeggen dit te doen om terrorisme aan te pakken. Maar uit onze gegevens blijkt niet dat het ongevaarlijker is geworden voor toeristen om in Europa te reizen. Er zijn landen die worstelen met aanslagen en immigratie, maar dat laat zich niet oplossen door van vakantiegangers allerlei gegevens te eisen. Ook is het maar de vraag of alle gevraagde gegevens daadwerkelijk nuttig zijn voor het beoogde doel”, aldus Radstake.
Duitsland lang niet enige land met grenscontroles tegen migratie: ’Maar dit is waarom ze niet écht werken’
De ANVR wil dat minister Veldkamp (Buitenlandse Zaken) in actie komt om reisbeperkingen te bespreken met de andere leden van de EU. Radstake: „Als andere landen ook nog zullen volgen na Spanje, het VK en Duitsland gaan we echt dertig jaar terug in de tijd.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-gegevens-aanleveren
Mooi dat ooit verenigde Europa.Alles wordt teruggedraaid. I.p.v. nog meer samenwerking regeert de angst. En angst is een slechte...................
Ben je serieusquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:23 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ook de EU kent de bait-en switch techniek. We worden eerst overtuigd dat de voordelen veruit opwegen tegen de nadelen, en dan worden de voordelen steeds minder en de nadelen steeds meer. NLexit for the win.
Ik zie hoe de o zo onpartijdige Nederlandse media de situatie in GB weergeven.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben je serieusZie je niet wat er in Engeland gaande is ?
Wij zijn een doorvoerland, als ik zie hoeveel moeite wij (als bedrijf) moeten doen om ook zaken te doen met een Zwitserland/Noorwegen, blijf ik liever in de EU.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:27 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik zie hoe de o zo onpartijdige Nederlandse media de situatie in GB weergeven.
Dat heeft er niets mee te pakken. Het gaat gewoon kut daar en dat komt mede door de Brexit. Elk jaar neemt het aantal Britten met Bregret en voor een rejoin toe in alle peilingen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:27 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Oh het ligt aan de Nederlandse media. Welke media ?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:27 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Sterkte.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:31 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga 1 oktober naar Spanje. Ben benieuwd.
quote:
En Femke en Frans natuurlijk.quote:
Mooi weer inderdaad voor mensen die van zonnig weer houden.quote:Op zaterdag 21 september 2024 10:46 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Maak me geen zorgen, behalve dan welke bikini's ik mee ga nemen.
En of ik wel of niet parasailing ga doen![]()
Ik schat zo in van wel
quote:Op zaterdag 21 september 2024 14:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Mooi weer inderdaad voor mensen die van zonnig weer houden.
Ik verander mijn 'sterkte' naar 'veel plezier'.
Je hoort het van mij als eerste.quote:Op zaterdag 21 september 2024 15:43 schreef GerryDV het volgende:
Ik hoor het ze nog zeggen; het is allemaal onhaalbaar want EU en de rechters en Schengen en mensenrechten en teruggefloten worden.
We gaan het zien.
Deed het pijn ?quote:Op zaterdag 21 september 2024 15:46 schreef Nober het volgende:
Geldt niet voor illegalen die via bootjes het Spaanse land bereiken.
Zoals eerder in de VS, alleen voor de mensen die per vliegtuig het land in komen.
Je hebt geen recent vaccinatiebewijs of recente negatieve test nodig om maar positief af te sluiten.
Zelfs een paspoort zou niet nodig moeten zijn als je bij een hotel incheckt. Ik vind het moeilijk te geloven dat een of ander klein hotel de middelen heeft om de veiligheid van die gegevens te waarborgen. Het is ook niet nodig voor de bedrijfsvoering. Het is nu al zo dat ze er in het ene land wel om vragen bij de balie en in het andere land niet.quote:Op zondag 22 september 2024 08:52 schreef Hexagon het volgende:
Man man man wat een treurnis. Je zou toch zeggen dat een EU-paspoort voldoende moet zijn.
Je snapt toch zelf ook wel dat dit soort achterlijke regels juist komen van de extreem rechtste kant?quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:23 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ook de EU kent de bait-en switch techniek. We worden eerst overtuigd dat de voordelen veruit opwegen tegen de nadelen, en dan worden de voordelen steeds minder en de nadelen steeds meer. NLexit for the win.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop