SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Same shit, different day
SC hopper present
Heeequote:
Er staat een max tijd voor die verschillende onderdelen, wat mede bepalend is voor de eindscore.quote:
kijk dat zie ik graagquote:Op donderdag 19 september 2024 22:31 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Heee
Dat duurde lang Koen, maar heb rustig gewacht tot je klaar was met nieuw topic openenrespect voor de oude mannetjes!
beter dan dat je er daar pas achterkomt toch?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:33 schreef Crack_ het volgende:
Ja daaaaaaaaaaag, mn collega's hebben allemaal afgezegd voor een les die morgenvroeg begint![]()
![]()
![]()
ik had dit begin van de week al gezegd tegen een collega 'is te vroeg, die gaan niet komen'
laatste zegt ook echt nu aflekker op tijd
Uitslapen dus morgenquote:Op donderdag 19 september 2024 22:33 schreef Crack_ het volgende:
Ja daaaaaaaaaaag, mn collega's hebben allemaal afgezegd voor een les die morgenvroeg begint![]()
![]()
![]()
ik had dit begin van de week al gezegd tegen een collega 'is te vroeg, die gaan niet komen'
laatste zegt ook echt nu aflekker op tijd
hey waar is de derde?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:34 schreef Crack_ het volgende:
Dit betekent dat een les die we met zn vieren moesten geven, nu gegeven gaat worden door mij and only me
![]()
![]()
![]()
man man
yes maar kan toch wel drie uur lang bezig zijn dan? Met al die verschillende onderdelen? Of werkt dat niet zo?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:31 schreef Modus het volgende:
[..]
Er staat een max tijd voor die verschillende onderdelen, wat mede bepalend is voor de eindscore.
nouquote:Op donderdag 19 september 2024 22:33 schreef Koen66 het volgende:
[..]
beter dan dat je er daar pas achterkomt toch?
daarom heb ik slaappillenquote:Op donderdag 19 september 2024 22:36 schreef Crack_ het volgende:
[..]
yes maar kan toch wel drie uur lang bezig zijn dan? Met al die verschillende onderdelen? Of werkt dat niet zo?
Weet niet hoelang de uitleg duurt
[..]
noudit slaat eigenlijk nergens op maar soms hoor ik dit soort dingen dan pas last minute want dan is er geen tijd om te ergeren en zit je meteen in 'ok hoe gaan we dit doen' modus
Dat probeer ik nu ook wel rationeel te bedenken, en ook dat het hoe dan ook wel goed komt.. ik weet ook dat ik hier vanacht slecht door ga slapen en over ga dromen blabla![]()
ik bedoel de 3e man, het is man man man, geen man man ;-)quote:
ik denk dat ik daar ook gek op zou zijn, dus laten we dat vooral niet doen zolang het niet nodig isquote:Op donderdag 19 september 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
daarom heb ik slaappillen
KOEN, NU FF NIEquote:Op donderdag 19 september 2024 22:37 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ik bedoel de 3e man, het is man man man, geen man man ;-)
Weet niet meer hoe dat hier ging maar ik meen dat je sowieso enige pauze gegund werd tussendoor als je dat wenste.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:36 schreef Crack_ het volgende:
[..]
yes maar kan toch wel drie uur lang bezig zijn dan? Met al die verschillende onderdelen? Of werkt dat niet zo?
Weet niet hoelang de uitleg duurt
Geen ideequote:[..]
'ok hoe gaan we dit doen' modus
ohquote:Op donderdag 19 september 2024 22:38 schreef Modus het volgende:
[..]
Weet niet meer hoe dat hier ging maar ik meen dat je sowieso enige pauze gegund werd tussendoor als je dat wenste.
[..]
Geen idee
Na al dat makin' love elke avond val jij toch altijd als een roos in slaap?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Da's waarquote:Op donderdag 19 september 2024 22:39 schreef Modus het volgende:
[..]
Na al dat makin' love elke avond val jij toch altijd als een roos in slaap?
quote:Op donderdag 19 september 2024 22:39 schreef Crack_ het volgende:
Nu even naar mn collega appen dat ik het begrijp blabla xxoxoxo love you
Q#@%^$%&$#%%*$^%$^*$##
quote:
Val je niet gewoon in slaap na de seks met Vlinder?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Herkenbaar.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:42 schreef Crack_ het volgende:
Andere collega vroeg 'vind je dat ik erbij moet zijn'
prive mening > 'JA WTF?!!?!?!?!'
werk mening > 'kan ik niet voor jou bepalen'
allebei gemeend
Nee, ben chronisch slapeloosquote:Op donderdag 19 september 2024 22:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Val je niet gewoon in slaap na de seks met Vlinder?
Was ik vroeger ook; en eigenlijk moet ik mezelf nog steeds dwingen om op tijd naar bed te gaan. Scheelt dat ik dan wel in slaap val.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ben chronisch slapeloos
quote:Op donderdag 19 september 2024 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Als een collega vlak voor uur u met een afmelding komt reageer ik ook netjes. Ik verzend dat appje alleen terwijl ik de hele flikkerse boel in de hens zet.
hoe laat moet je morgen opquote:Op donderdag 19 september 2024 22:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Was ik vroeger ook; en eigenlijk moet ik mezelf nog steeds dwingen om op tijd naar bed te gaan. Scheelt dat ik dan wel in slaap val.
Drenthe?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:45 schreef Koen66 het volgende:
is er nog nieuws uit het verre oosten?
Plan voor windpark bij Usselo ligt al jaren op de plank, Enschede dreigt met juridische stappenquote:Op donderdag 19 september 2024 22:45 schreef Koen66 het volgende:
Morgen thuiswerkdagje, dus zodra ik wakker ben.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:47 schreef Crack_ het volgende:
[..]En dat is prima, als je maar bewust bent dat je privé mening meestal niet van belang is voor de functie die je beoefend op je werk
[..]
hoe laat moet je morgen op
Jaquote:Op donderdag 19 september 2024 22:45 schreef Koen66 het volgende:
Rotterdam - Bij een steekpartij aan de voet van de Erasmusbrug in Rotterdam is een dode gevallen. Twee personen raakten zwaargewond, zo meldt de Rotterdamse politie.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:48 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja
NWS / Man steekt om zich heen op Erasmusbrug: een dode, twee gewonden
Jaquote:Op donderdag 19 september 2024 22:48 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Plan voor windpark bij Usselo ligt al jaren op de plank, Enschede dreigt met juridische stappen
Als Provinciale Staten in oktober akkoord gaan met nieuw beleid voor windenergie, ligt in theorie het hele grondgebied van Enschede open voor windturbines. Dat is niet alleen tegen het zere been van het gemeentebestuur, maar zeker tegen dat van inwoners van Usselo en Boekelo. Uit deze week openbaar gemaakte stukken blijkt namelijk dat er al jaren concrete plannen voor meerdere turbines bij de provincie op de plank liggen. "Een heel verkeerde gang van zaken", stelt de Enschedese wethouder Niels van den Berg, die juridische stappen overweegt.
In het openbaar werd de komst van windturbines bij Usselo tot nu toe slechts gepresenteerd als een mogelijkheid. De gemeenteraad wees twee 'zoekgebieden' aan ten zuiden van het dorp, waar eventueel twee of misschien wel drie turbines kunnen komen. Actiegroep Geen Windmolens in Usselo en Boekelo vertrouwde het zaakje niet en vroeg via een WOO-verzoek alle correspondentie op bij de provincie, meldt 1Twente.
Plannen in Usselo
Er moest een uitspraak van de rechtbank aan te pas komen om alle informatie rond de 'samenwerking' tussen de provincie Overijssel en de gemeente Enschede in het kader van de Regionale Energiestrategie boven tafel te krijgen. Uit de correspondentie, die ook via de website van de actiegroep is in te zien, blijkt dat er zich in 2021 al een partij heeft gemeld om turbines bij Usselo te realiseren.
Windunie, een exploitant van wind- en zonneprojecten, informeerde toen in Zwolle naar een stuk grond op de hoek Haaksbergerstraat/Oude Boekelerdijk bij de N18. In opdracht van de lokale energiecoöperatie Enschede Energie onderzocht Windunie de mogelijkheden om een windpark van drie of vier turbines te ontwikkelen. Op een stuk grond aan de Oude Boekelerdijk, dat eigendom is van de provincie, wilde Windunie een turbine met een tiphoogte van zo'n 250 meter plaatsen.
Provincie trekt touwtjes aan
Het initiatief van Windunie belandde echter in een la, nadat de gemeenteraad in Enschede begin 2022 besloot voorlopig geen windmolens toe te staan in de gemeente. De raad wilde eerst gezondheidsonderzoeken en vaststelling van de landelijke afstandsnormen afwachten. Vorig jaar trok de provincie de touwtjes echter aan en wees de gemeenteraad een aantal locaties aan als mogelijke zoeklocatie voor windturbines. Daaronder ook het perceel aan de Oude Boekelerdijk.
De aanwijzing van de gemeenteraad is 'indicatief'. Dat wil zeggen dat het moet passen binnen de nieuwe landelijke afstandsnormen. Dat landelijke besluit wordt al jaren uitgesteld en de provincie wil daar niet op wachten. Die houding van het provinciebestuur klinkt initiatiefnemers als muziek in de oren.
Rijtje turbines
Vicevoorzitter Ruud Mulder van Enschede Energie mailt in februari van dit jaar naar het provinciehuis en vraagt opnieuw naar het perceel aan de Oude Boekelerdijk. "Enschede Energie heeft een grondpositie vlakbij en zou deze graag samen met die positie ontwikkelen", schrijft Mulder. "Aan de andere kant van de N18 (de kant van Boekelo) heeft Pure Energie een positie waardoor een rijtje van drie windturbines kan worden geplaatst."
Uit ambtelijke mailwisseling blijft dat ook energiebedrijf Pure Energie inmiddels naar het stuk grond heeft geïnformeerd. Dat perceel ligt naast een beschermd natuurgebied en is bedoeld als ruilgrond voor natuurcompensatie. De provincie houdt opnieuw de boot af. Het plan is 'redelijk onhaalbaar', schrijft een provinciemedewerker.
Provinciaal windbeleid
Begin volgende maand nemen Provinciale Staten een besluit over het windbeleid, waar voor- en tegenstanders hun zegje over kunnen doen. De provincie wil vier windturbines toestaan in Enschede, bij voorkeur naast de N18 bij Usselo en bedrijvenpark Marssteden, tussen de A35 en toegangsweg Westerval. Usselo biedt plek aan één 'kleinere turbine', bij de Marssteden zijn volgens de provincie twee grote turbines inpasbaar.
Als Provinciale Staten instemmen met het windbeleid, kunnen initiatiefnemers zich vanaf medio oktober in Zwolle melden met concrete projecten. In Usselo, Boekelo en Twekkelo is de angst groot dat dat nu ook gaat gebeuren. Vertegenwoordigers vanuit de dorpskernen en buurtschap maken dan ook gebruik van de inspraaksessies die gisteren en volgende week woensdag plaatshebben in het provinciehuis.
Verzet vanuit gemeente
Bij die sessie van gisteren sprak ook de Enschedese duurzaamheidswethouder Niels van den Berg. Hij hoopt dat coalitiepartijen in Provinciale Staten – in navolging van de gemeenteraad in Enschede – eerst de landelijke afstandsnormen afwachten voordat ze een besluit nemen.
Van den Berg is er niet over te spreken dat de provincie de regie heeft genomen in het dossier windenergie. Hij vindt dat daarmee de lokale wens voor zorgvuldigheid in de wind wordt geslagen. Uit een mailwisseling – die opduikt in het WOO-verzoek van de actiegroep uit Boekelo/Usselo – blijkt dat hij gedeputeerde Tijs de Bree in mei van dit jaar duidelijk heeft gemaakt dat hij zich er niet zomaar bij neerlegt.
Juridische stappen
"Ik blijf het een heel verkeerde gang van zaken vinden", mailt hij naar De Bree nadat deze te kennen heeft gegeven dat de provincie de regie pakt. "Vanuit het principe en het goede contact dat we altijd hebben wil ik je hierbij kenbaar maken dat we vanuit Enschede nu alle mogelijkheden verkennen voor het nemen van juridische stappen jegens de provincie op het moment dat er concreet trajecten gaan lopen."
kun je dan lekker uitslapen? Niet als in 'zou dat mogelijk zijn' maar lukt jou dat?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Morgen thuiswerkdagje, dus zodra ik wakker ben.
Alle linksmeisjes, hippies, homo's, transgenders, mensen met een dubbele piemel op de rug, lesbies, werkelozen, psychiatrische patiënten en manueel gehandicapten vormen een nationaal showballet voor degenen die hen haten en dood willen maken en de normale mensen wachten rustig af.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:45 schreef Koen66 het volgende:
Ja. Ga zo tandenpoetsen en slapie slapiequote:Op donderdag 19 september 2024 22:43 schreef Crack_ het volgende:
Goed, heb je al gedoucht @:bomenverzameling
Iets na 7 ben ik wakkerquote:Op donderdag 19 september 2024 22:49 schreef Crack_ het volgende:
[..]
kun je dan lekker uitslapen? Niet als in 'zou dat mogelijk zijn' maar lukt jou dat?
Dat is een doodnormale tijd toch, of je moet bouwvakker, matige huisvrouw of zinneloze zijn?quote:Op donderdag 19 september 2024 22:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Iets na 7 ben ik wakker
Ik sta altijd om 2 uur 's nachts op om me voor te bereiden op mijn 56-urige werkdag.quote:Op donderdag 19 september 2024 22:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is een doodnormale tijd toch, of je moet bouwvakker, matige huisvrouw of zinneloze zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |