Jawel. Voor de consument is dat hetzelfde produkt. Namelijk Tennis.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tennis bij een op winst gerichte ondernemer belast, tennis bij een op vrijwilligers draaiende sociale vereniging onbelast. Dat is toch niet hetzelfde product?
En waarom is dat een grensgeval?quote:Op donderdag 26 september 2024 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar noem je natuurlijk ook wel net een grensgeval. Die zal je altijd blijven houden.
Maar een standaard sportschoolabonnement is volgens mij wel degelijk iets anders dan een lidmaatschap van de hockey/voetbal/golfvlub. Ook vanuit de consument bezien.
Ik ben eigenlijk door deze discussie voor één en hetzelfde BTW tarief.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En waarom is dat een grensgeval?
Je doet hier hetzelfde als Hanca. Waar het voor arguments' sale uitkomt reduceer je de hele boel tot een basic fit. Terwijl er zo veel meer sportvoorzieningen zijn waar sport, fysiek én mentaal, bijdraagt aan de maatschappij als geheel en daarom een valide investering is, want feitelijk is dat wat een BTW korting is. Zwembaden, ijsbanen, klimhallen.
Dat is ook helemaal prima wat mij betreft.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk door deze discussie voor één en hetzelfde BTW tarief.
Dat ondernemers die op winst uit zijn, ook nog daar belasting over betalen, staat los van het produkt wat de consument afneemt. Dat kan namelijk precies hetzelfde zijn.
Nou, ben het helemaal met je eens. Amen.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal prima wat mij betreft.
Los daarvan ben ik ervoor dat de overheid investeert, of dat nou via subsidie of een lagere belasting is, in zaken die goed zijn voor de maatschappij als geheel. Boeken, groenten, sport bijvoorbeeld. En een extra tax legt op wat de maatschappij schaadt. Roken, zuipen, gokken bijvoorbeeld. Maar dat hoeft wat mij betreft niet via BTW.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |