Die voordelen moeten nog gaan komen maar ik ga er vanuit dat dit idd snel verbeterd.quote:Op maandag 16 september 2024 12:37 schreef Sometimes het volgende:
Het masker went na verloop van tijd een beetje maar blijft vervelend.
Het ongemak weegt echter niet op tegen de voordelen.
Dat is altijd afwachten natuurlijk. Mijn man heeft hoge bloeddruk en boezemfibrilleren. Dat kon te maken hebben met de apneu,hij had meer dan 30 ademstops per uur. Helaas heeft het niet geholpen en bestaan deze klachten nog steeds. Wel slaapt hij rustiger en beter. Meer uitgerust. En dat geldt helemaal voor mij, want door dat gesnurk en gestik deed ik geen oog dicht.quote:Op maandag 16 september 2024 19:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Die voordelen moeten nog gaan komen maar ik ga er vanuit dat dit idd snel verbeterd.
Mijn moeder, ik weet niet hoeveel ademstops ze had, maar veel en lang. Met de cpap ook iets van 0.1 ofzo.quote:Op maandag 16 september 2024 11:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier mensen die ook aan slaapapneu lijden?
Ik heb sinds 1.5 week een cpap apparaat,en ga van 18.5 incidenten per uur naar 0.1
Een enorme verbetering dus maar ik heb wel erg veel moeite met wennen aan het masker.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier mee te maken hebben.
Lastig is dat he, ik heb dat onderzoek gehad en kon door alle draden niet op mijn zij slapen terwijl ik dat normaal altijd doe... dus vraag me dan ook wel een btj af in hoeverre die 18.5 stops objectief zijn.quote:Op maandag 16 september 2024 20:52 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mijn moeder, ik weet niet hoeveel ademstops ze had, maar veel en lang. Met de cpap ook iets van 0.1 ofzo.
Ze heeft wel een tijdje moeten zoeken voor ze een masker had wat goed zat, of zo'n neusding heeft ze geloof ik.
Ik heb wel slaaponderzoek gehad, ivm vermoeidheid, maar daar kwam geen apneu uit (maar ik heb ook niet heel denderend geslapen tijdens dat onderzoek, dus vroeg me wel af hoeveel ze daaruit hebben kunnen halen.
Hier lukt het afvallen dus niet... zo super frustrerend...quote:Op donderdag 19 september 2024 12:18 schreef Ellatjuh het volgende:
Had zo’n ding..
Kon echt niet wennen.
Werd er onrustig van, deed het in m’n slaap af.
Was pure ellende..
Na een half jaar gestopt.
Veel afgevallen en nu op gewicht en geen apneu meer.
Vertelde de longarts mij ook.
Ja dat snap ik..quote:Op donderdag 19 september 2024 13:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hier lukt het afvallen dus niet... zo super frustrerend...
Welk apparaat heb je als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 17 september 2024 13:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Lastig is dat he, ik heb dat onderzoek gehad en kon door alle draden niet op mijn zij slapen terwijl ik dat normaal altijd doe... dus vraag me dan ook wel een btj af in hoeverre die 18.5 stops objectief zijn.
Vannacht weer zo liggen worstelen met dat neusmasker,zo benauwd dat ik hem uiteindelijk afgegooid heb. Vanavond weer een nieuwe poging
Ik ben ook benieuwd welke apparaten mensen gebruiken. Hier staat een Resmed.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Welk apparaat heb je als ik vragen mag?
Resmed 11 hier.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:59 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd welke apparaten mensen gebruiken. Hier staat een Resmed.
Dan was het met overgewicht nog véél erger geweestquote:Op vrijdag 20 september 2024 22:39 schreef Document1 het volgende:
Philips Dream nog iets 2.
Geen overgewicht wel 36 stops per uur.
Ja ik ben er blij mee. Al heb ik geen vergelijkingsmateriaal.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Volgens mij wel goed spul als ik de verhalen van gebruikers hoor.
Mijn man heeft geen vergelijkingsmateriaal, maar wel 2 maten die ook een Resmed gebruiken. Die zijn er tevreden over, en konden hem meteen wat tips geven.quote:Op zaterdag 21 september 2024 07:49 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ja ik ben er blij mee. Al heb ik geen vergelijkingsmateriaal.
Resmed 10 trouwens, staat er nu 5 jaar.
Er is wel gezegd dat je er een stuk fitter van kan worden, dat is hier ook niet het geval. Mijn man heeft een vrij hoge bloeddruk en hartritmestoornis boezemfibrilleren. Dat zou allemaal verbeteren was de verwachting. Maar nee dus.quote:Op zondag 22 september 2024 10:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier ook een resmed 11. Komende woensdag heb ik een controle afspraak, maar verwacht weinig commentaar. Ik heb nu een neusmasker maar vraag mij af wat het verschil is met neusdoppen, ik vind die dop op mn neus soms zo benauwend.
Bij het onderzoek had ik 18.5 obstructieve apneu stops per uur en nu heb ik volgens de app soms centrale stops..
Maar goed ik wacht nog op de "oh ja wat een energie" want op dit moment voel ik me nog overreden...
Daar heb ik gelukkig weinig last van. Grootste "problemen" hier zijn dat de slang soms vast zit, ik het masker in de nacht na een plaspauze soms moeilijk op krijg en - vervelendste - dat de lucht die uit het masker komt over mijn polsen / handen blaast.quote:Op zondag 22 september 2024 10:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik vind die dop op mn neus soms zo benauwend.
Balen dat het niet de verwachte verbetering geeft... ik ben er nog te kort mee bezig om daar iets over te kunnen zeggen.quote:Op zondag 22 september 2024 10:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Er is wel gezegd dat je er een stuk fitter van kan worden, dat is hier ook niet het geval. Mijn man heeft een vrij hoge bloeddruk en hartritmestoornis boezemfibrilleren. Dat zou allemaal verbeteren was de verwachting. Maar nee dus.
Nee, daar hadden we wel op gehoopt. Maar ja.quote:Op zondag 22 september 2024 21:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Balen dat het niet de verwachte verbetering geeft... ik ben er nog te kort mee bezig om daar iets over te kunnen zeggen.
Het wennen aan een masker kan lang duren, maar als het goed is mag je verschillende maskers uitproberen.quote:Op maandag 16 september 2024 11:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier mensen die ook aan slaapapneu lijden?
Ik heb sinds 1.5 week een cpap apparaat,en ga van 18.5 incidenten per uur naar 0.1
Een enorme verbetering dus maar ik heb wel erg veel moeite met wennen aan het masker.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier mee te maken hebben.
Ik heb een resmed 11 met neusmasker, en het wennen zit hem bij mij vooral in het "iets op je gezicht hebben" Gaat steeds beter dus komt vast goed, alleen extra lastig als mn neus dichtzit.. donderdag naar de kno arts, dan gelijk over mijn oren vragen.quote:Op zondag 29 september 2024 08:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het wennen aan een masker kan lang duren, maar als het goed is mag je verschillende maskers uitproberen.
Welk masker heb je nu en waar loop je tegenop met dit masker?
Een van mijn neusgaten is chronisch verstopt dus adem ik veel door mijn mond waardoor ik nu een full face masker heb. In het begin wel zo'n kin band en neusmasker geprobeerd maar dat was 3 x niets.
Heb nu een Resmed F30i en die bevalt wel, hiervoor een Respironics Philips Amara View die beviel ook goed maar was in corona tijd slecht leverbaar.
Ik wissel wel regelmatig met een Resmed F30 en zelf gekochte Amara View. Lekkage van lucht naar ogen is altijd wel een issue geweest, als zijslaper draai ik in mijn slaap door mijn kussen in en bingo. Recent een kussen gekocht met hogere zijkanten en dat heeft tot nu toe goed effect, minder tocht op mijn ogen.
Als apparaat heb ik al jaren een Resmed10 met luchtbevochtiger en verwarmde slang (zelf gekocht).
Het aantal ademstops wat ik had bij het onderzoek weet ik niet, maar de longarts vertelde mij toen dat ik maar 15% haalde van de diepe slaap die mijn lichaam nodig had om 's nachts te herstellen. 2 x slaaponderzoek gehad in ZH, en nu geen afspraken meer met longarts.
Klopt, ik dacht dat het vele wakker worden en daardoor vermoeidheid door mijn PTSS werd veroorzaakt.quote:Op maandag 30 september 2024 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb een resmed 11 met neusmasker, en het wennen zit hem bij mij vooral in het "iets op je gezicht hebben" Gaat steeds beter dus komt vast goed, alleen extra lastig als mn neus dichtzit.. donderdag naar de kno arts, dan gelijk over mijn oren vragen.
Hier bleek dat ik de meeste incidenten had in de diepe slaapfase waardoor ik dus zo moe ben..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |