quote:Op maandag 9 september 2024 16:12 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)ij-alle-landsgrenzen
https://www.nu.nl/buitenl(...)ranten-te-weren.html
Ausweis, bitte!!
Files aan de grens genot
quote:De A7 bij Bad Nieuweschans is reeds afgesloten voor alle verkeer richting Duitsland. De paspoortcontroles starten rond middernacht. De Bundespolizei heeft alles in gereedheid gebracht.
Inmiddels staat er een afzetting op de A7 en moet al het verkeer via de verzorgingsplaats Bunderneuland. Deze verzorgingsplaats ligt op Duits grondgebied. Ga je nu richting Duitsland wordt de grens maar liefst drie keer over gestoken. De daadwerkelijke grensovergang volgt ongeveer 400 meter verderop.
Controles
Duitsland gaat tijdelijk alle landsgrenzen strenger controleren. Minister Faeser van Binnenlandse Zaken kondigde aan dat paspoortcontroles zullen worden ingevoerd om de instroom van personen zonder geldig visum te beperken, aldus verschillende Duitse media.
Deze maatregel treedt volgende week maandag in werking en blijft minstens zes maanden van kracht. Naast het terugdringen van illegale immigratie, wil Faeser hiermee Duitsland beschermen tegen bedreigingen zoals islamitisch terrorisme en grensoverschrijdende criminaliteit.
Duitsland voerde deze zomer tijdens het EK voetbal al tijdelijke grenscontroles in. Hoe de nieuwe, uitgebreidere controles eruit gaan zien, is nog niet volledig duidelijk. Duitsland grenst aan Denemarken, Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Tsjechië en Polen.
https://www.oldambtnu.nl/(...)r-paspoortcontroles/
quote:ZWARTEMEER – Zondagavond zijn de voorbereidingen op de grenscontroles aan de Duits-Nederlandse grens in volle gang, ook de Polizei is al aanwezig.
Bij de grensovergang bij Zwartemeer waar de Nederlandse A37 overgaat in de Duitse B402 is momenteel maar één rijbaan geopend. Verkeer vanuit Emmen maakt een soort slinger waarbij aan de Nederlandse kant de linker rijbaan dicht is maar bij het passeren van de grens het verkeer een slinger naar de linker rijbaan maakt en met een snelheidsbeperking van 30 kilometer per uur de controle kan passeren.
Bij de grens met Zwartemeer staan meerdere grote tenten, toiletten en een gebouw voor de coördinatie.
De Bundespolizei ter plaatse laat ons weten dat ze stipt middernacht gaan beginnen met de paspoortcontroles en dat de intensiteit van de controles per dag zullen wisselen.
En ondertussen is er in het binnenland geen handhaving meer omdat de Polizei druk is met aan de grens paspoorten te bekijken.quote:Op maandag 16 september 2024 07:06 schreef DrDentz het volgende:
Lijkt me onzin. Beetje zo van ik heb een rattenplaag op zolder, dus ik ga nu bij de voordeur controleren wie er binnenkomt. Ze hebben de terroristen al lang binnen de grenzen, die worden daar inmiddels gewoon geboren.
Ik ga zo naar Duitsland. Ben benieuwd. Kan me op dat plekje daar niet echt een grenscontrole voorstellen.quote:Op maandag 16 september 2024 08:11 schreef Morri2 het volgende:
O jee...We gaan binnenkort op een korte vakantie naar Duitsland. Moet ik nu annuleren?
Even site ANWB checken of er een file staat en zo ja, via binnendoorweg de grens over. Zo deed ik het tijdens het EK ook.quote:Op maandag 16 september 2024 08:11 schreef Morri2 het volgende:
O jee...We gaan binnenkort op een korte vakantie naar Duitsland. Moet ik nu annuleren?
Lol rijstrook dicht en 30 km/h... dit gaat gigantische files opleveren.quote:
Deze kwestie hebben we on ons eigen landje vanwege die XR-koekenbakkers.quote:Op maandag 16 september 2024 08:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En ondertussen is er in het binnenland geen handhaving meer omdat de Polizei druk is met aan de grens paspoorten te bekijken.
Over een weekje zijn ze weer weg joh. Een grote schertsvertoning zolang je geen volledige controle invoert.quote:Op maandag 16 september 2024 09:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Lol rijstrook dicht en 30 km/h... dit gaat gigantische files opleveren.
Uiteraard. Dat geschreeuw en gehuil om ellenlange files was natuurlijk ook weer de standaard Pavlov van sommige users hier.quote:Op maandag 16 september 2024 09:31 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Valt reuze mee met de overlast.
Gisteren riep er nog iemand hier dat de tijden uit 1930 vanaf middernacht weer terug waren gekomen.quote:Op maandag 16 september 2024 07:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Blijf het bizar vinden dat ons jaren zand in de ogen is gestrooid met kan niet, mag niet, dan moet je uit de eu stappen etc.
Duitsland besluit het en een paar weken later is het ingevoerd. Er kan heel veel, je moet het wel willen en precies daar schort het aan in Nederland.
Dat is gewoon conditionering. Zelf je brein volledig uitschakelen en gewoon herhalen wat je op joop.nl hebt gelezen. Niet even nadenken: "klopt het wel?"quote:Op maandag 16 september 2024 10:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gisteren riep er nog iemand hier dat de tijden uit 1930 vanaf middernacht weer terug waren gekomen.
NPC-gehalte bij zulke figuren is hoog.quote:Op maandag 16 september 2024 10:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is gewoon conditionering. Zelf je brein volledig uitschakelen en gewoon herhalen wat je op joop.nl hebt gelezen. Niet even nadenken: "klopt het wel?"
Verstand op 0 en zonder nadenken linkse jaren 70 dogma's herhalen.
En die zichzelf bij twee opeenvolgende posts gewoon tegen sprak.quote:Op maandag 16 september 2024 10:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gisteren riep er nog iemand hier dat de tijden uit 1930 vanaf middernacht weer terug waren gekomen.
Tsja, dan zal het wel op racial profiling neer gaan komen, 4 lichtgetintiers in een Audi kunnen het nu wel vergeten.quote:Op maandag 16 september 2024 09:31 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Valt reuze mee met de overlast.
Ik denk eerder facial profiling; 4 (jihad) baardjes samen in 1 auto zal ook wel raak zijn.quote:Op maandag 16 september 2024 11:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, dan zal het wel op racial profiling neer gaan komen, 4 lichtgetintiers in een Audi kunnen het nu wel vergeten.
quote:Op maandag 16 september 2024 10:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is gewoon conditionering. Zelf je brein volledig uitschakelen en gewoon herhalen wat je op joop.nl hebt gelezen. Niet even nadenken: "klopt het wel?"
Verstand op 0 en zonder nadenken linkse jaren 70 dogma's herhalen.
Ironisch om dit van jullie te horen. Dit is de meest onzinnige veiligheidsshow in lange tijd. Toch buitelen de NPC's over elkaar om te zeggen dat er eindelijk wat gebeurd!quote:Op maandag 16 september 2024 10:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
NPC-gehalte bij zulke figuren is hoog.
[ ] Kan nietquote:Op maandag 16 september 2024 11:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Ironisch om dit van jullie te horen. Dit is de meest onzinnige veiligheidsshow in lange tijd. Toch buitelen de NPC's over elkaar om te zeggen dat er eindelijk wat gebeurd!
Iedere gestopte illegaal is hoogstens een beetje vertraagd en daar betalen de Duitsers miljoenen voor. Dit is niks doen met extra uitgaven.
Hoe gaat dit in godsnaam werken? Er duizenden wegen en weggetjes tussen Duitsland en Nederland. Plus plaatsen zoals Kerkrade en Herzogenrath die compleet in elkaar overlopen. Stuur je iemand bij de snelweg terug, probeert die het een half uur later 1 km verderop via een veldweg.quote:Op maandag 16 september 2024 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[ ] Kan niet
[ ] Mag niet
[X] Werkt niet
Ja hoor we zijn er weer.
Getver realiteit. Dat moeten we niet willen in onze fopoverwinning.quote:Op maandag 16 september 2024 11:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[ ] Kan niet
[ ] Mag niet
[X] Werkt niet
Ja hoor we zijn er weer.
Ze moeten gewoon die mensen arresteren! In Duitsland. Terwijl je ze eruit wilde houden.quote:Op maandag 16 september 2024 11:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hoe gaat dit in godsnaam werken? Er duizenden wegen en weggetjes tussen Duitsland en Nederland. Plus plaatsen zoals Kerkrade en Herzogenrath die compleet in elkaar overlopen. Stuur je iemand bij de snelweg terug, probeert die het een half uur later 1 km verderop via een veldweg.
Je werpt een extra barriere op. Dat is hetzelfde als een ketting om je fiets leggen. Als ze het echt willen kunnen ze hem echt wel stelen, maar je maakt het net even wat moeilijker waardoor de dief denkt: ik probeer het wel ergens anders.quote:Op maandag 16 september 2024 11:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hoe gaat dit in godsnaam werken? Er duizenden wegen en weggetjes tussen Duitsland en Nederland. Plus plaatsen zoals Kerkrade en Herzogenrath die compleet in elkaar overlopen. Stuur je iemand bij de snelweg terug, probeert die het een half uur later 1 km verderop via een veldweg.
Jouw drogredenaties om de huidige status quo in stand te houden hebben NIETS maar dan ook NIETS met realiteit te maken.quote:Op maandag 16 september 2024 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Getver realiteit. Dat moeten we niet willen in onze fopoverwinning.
Je bent gewoon een loser als je jezelf hiermee blij laat maken.
En dan? Dan weet de Polizei dat het Achmed, Mohammed, Mahmed en Nidal uit Utrecht zijn. En aangezien ze alle 4 gewoon een geldig paspoort bij zich hebben zijn ze welkom in Duitsland.quote:Op maandag 16 september 2024 11:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik denk eerder facial profiling; 4 (jihad) baardjes samen in 1 auto zal ook wel raak zijn.
Dit is gewoon een fietsketting waar je de sleutels naast legt: Een extra handeling voor de rechtmatige gebruiker, ontzettend eenvoudig te omzeilen voor de kwaadwillende.quote:Op maandag 16 september 2024 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je werpt een extra barriere op. Dat is hetzelfde als een ketting om je fiets leggen. Als ze het echt willen kunnen ze hem echt wel stelen, maar je maakt het net even wat moeilijker waardoor de dief denkt: ik probeer het wel ergens anders.
Ik ben geen fan van de status quo, daarom ben ik zo teleurgesteld dat je je blij laat maken met een dode mus.quote:Op maandag 16 september 2024 11:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jouw drogredenaties om de huidige status quo in stand te houden hebben NIETS maar dan ook NIETS met realiteit te maken.
Iedere dag verzuipen mensen in het kanaal en de middellandse zee. Dagen ronddoberen met dorst, zeer dubieuze mensenhandelaren en veel buitenslapen in het koude Europa heeft die mensen niet tegengehouden. Neen. Maar een stukje om moeten rijden of lopen na een ferme STOP! van een Duitse grenswacht zal deze mensen overtuigen om om te draaien!quote:Op maandag 16 september 2024 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je werpt een extra barriere op. Dat is hetzelfde als een ketting om je fiets leggen. Als ze het echt willen kunnen ze hem echt wel stelen, maar je maakt het net even wat moeilijker waardoor de dief denkt: ik probeer het wel ergens anders.
En dan?quote:Op maandag 16 september 2024 11:55 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En dan? Dan weet de Polizei dat het Achmed, Mohammed, Mahmed en Nidal uit Utrecht zijn. En aangezien ze alle 4 gewoon een geldig paspoort bij zich hebben zijn ze welkom in Duitsland.
Het is niet alsof in je paspoort staat dat je lid bent van IS of beroepsmatig pinautomaatopblazer.
Ik maak me als grensbewoner daarom meer zorgen om de plannen van Faber voor grenscontroles met België. Want door de Maas zijn er hier in Limburg minder punten om de grens over te steken. Ik heb na de aanslagen in Brussel een keer úren in de file gestaan richting Nederland omdat iedereen stapvoets langs twee ongeïnteresseerde marechaussees op de Scharbergbrug moest. Ik moet wekelijks naar België en word gek als zoiets het nieuwe normaal wordt.quote:Op maandag 16 september 2024 11:44 schreef stavromulabeta het volgende:
Hoe gaat dit in godsnaam werken? Er duizenden wegen en weggetjes tussen Duitsland en Nederland.
Ja maar je moet die file zien als een kettingslot. @Kapitein_Scheurbuik leg het nog eens uit.quote:Op maandag 16 september 2024 12:12 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik maak me als grensbewoner daarom meer zorgen om de plannen van Faber voor grenscontroles met België. Want door de Maas zijn er hier in Limburg minder punten om de grens over te steken. Ik heb na de aanslagen in Brussel een keer úren in de file gestaan richting Nederland omdat iedereen stapvoets langs twee ongeïnteresseerde marechaussees op de Scharbergbrug moest. Ik moet wekelijks naar België en word gek als zoiets het nieuwe normaal wordt.
Ik heb geen idee wat je nu weer aan het bazelen bent maar misschien moet je de fles in de ochtend laten staan.quote:Op maandag 16 september 2024 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja maar je moet die file zien als een kettingslot. @:Kapitein_Scheurbuik leg het nog eens uit.
In de aanloop naar het ek werkte het anders voortreffelijk. Bijna 900 mensen tegengehouden in 5 dagen tijd. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat dat nu anders zal zijn.quote:Op maandag 16 september 2024 11:58 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dit is gewoon een fietsketting waar je de sleutels naast legt: Een extra handeling voor de rechtmatige gebruiker, ontzettend eenvoudig te omzeilen voor de kwaadwillende.
We zoeken nog naar een besnorde Oostenrijker om het plaatje af te maken.quote:Op maandag 16 september 2024 12:52 schreef Scorpie het volgende:
En, zijn de jaren 30 alweer begonnen aldus de doemdenkende figuren?
quote:Op maandag 16 september 2024 12:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je nu weer aan het bazelen bent maar misschien moet je de fles in de ochtend laten staan.
Je lijkt wel een goedkope versie van chatgtp met weinig geheugen.quote:Op maandag 16 september 2024 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En ik zie dat het pro controle kamp niet verder komt dan in caps lock deze valide conclusie herhalen zonder aan te geven waarom wij het zo verkeerd hebben.quote:Op maandag 16 september 2024 12:54 schreef Scorpie het volgende:
Ik zie dat we van "JE MAG HELEMAAL GEEN STRENGERE CONTROLES UITVOEREN VAN DE EU!!" nu naar "STRENGERE CONTROLES WERKEN HELEMAAL NIET!!" gekrijs zijn gegaan?
Jouw vergezochte associaties en matige pogingen tot humor volg ik inderdaad niet.quote:Op maandag 16 september 2024 12:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Je lijkt wel een goedkope versie van chatgtp met weinig geheugen.
Op iedere pagina wordt meermaals aangegeven waarom jullie het verkeerd hebben. Het beklijft alleen niet.quote:En ik zie dat het pro controle kamp niet verder komt dan in caps lock deze valide conclusie herhalen zonder aan te geven waarom wij het zo verkeerd hebben.
Die plofkrakers zijn niet zo van de baardjes, die zijn meer van de opgeschoren koppies en de Gucci schoudertasjes.quote:Op maandag 16 september 2024 11:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik denk eerder facial profiling; 4 (jihad) baardjes samen in 1 auto zal ook wel raak zijn.
Ach 2 posts verderop ben je deze belediging toch weer vergeten.quote:Op maandag 16 september 2024 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jouw vergezochte associaties en matige pogingen tot humor volg ik inderdaad niet.
[..]
Op iedere pagina wordt meermaals aangegeven waarom jullie het verkeerd hebben. Het beklijft alleen niet.
Dat komt omdat je niet leest of omdat argumenten niet beklijven.quote:Op maandag 16 september 2024 13:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ach 2 posts verderop ben je deze belediging toch weer vergeten.
Afgezien van je kettingslot argument die je zelf niet eens meer wil verdedigen heb ik geen argumentatie kunnen zien.
Ik heb nooit gezegd dat niemand aan de grens gestopt zou worden. Het is de paar uur/dagen erna die dit plan zo onzinnig maken. Wat is er met die 900 mensen uit je succesvolle case gebeurd?quote:Op maandag 16 september 2024 13:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat komt omdat je niet leest of omdat argumenten niet beklijven.
Zoals ik zei: je werpt een barriere op.
En zoals ik zei: in de aanloop naar het EK 900 mensen die ongeoorloofd Duitsland binnen wilden reizen tegengehouden. Geen enkele reden om aan te nemen dat dat nu niet zo zal zijn.
Dus je hebt een argument en een succesvolle casus uit het recente verleden. In welke hernia veroorzakende spagaat ga jij je nu weer wringen?
Vertel jij het maar. Jij schijnt te weten dat die mensen vrijgelaten worden en het direct via een andere weg nog een keer proberen.quote:Op maandag 16 september 2024 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat niemand aan de grens gestopt zou worden. Het is de paar uur/dagen erna die dit plan zo onzinnig maken. Wat is er met die 900 mensen uit je succesvolle case gebeurd?
Geen idee. Het is jouw succesvolle case. In 5 minuten googelen heb ik het niet kunnen vinden en dat is vaak een teken dat er niet zoveel te vieren viel.quote:Op maandag 16 september 2024 13:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vertel jij het maar. Jij schijnt te weten dat die mensen vrijgelaten worden en het direct via een andere weg nog een keer proberen.
Ik vind je metafoor treffend, maar in de huidige opzet is de ketting eerder een strikje. Willen we werkelijk spijkers met koppen slaan zonder de economie te schaden dan moet je vooral inzetten op wijkagenten die de maatschappij van binnenuit controleert en signaleert.quote:Op maandag 16 september 2024 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Rajiv is aan de beurt bij controle aan de Nederlands-Duitse grens: ‘Kan die achterklep open?’quote:Op maandag 16 september 2024 11:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, dan zal het wel op racial profiling neer gaan komen, 4 lichtgetintiers in een Audi kunnen het nu wel vergeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |