Met zo'n CI module kun je niks opnemen, dat vind ik wel handigquote:Op woensdag 11 september 2024 17:19 schreef Loohcs het volgende:
Wat voegt zo'n box eigenlijk toe? Heb zelf alleen een CI module en voor de rest niks nodig. Gebruik ook geen streamingsdiensten en 'service' van ziggo wat betreft terugkijken is ook niet nodig (kan ook wel met NPO start/Kijk/Videoland en een Chromecast).
Da's wel een goede. Ik dacht dat die optie er niet meer op zat, zodat ze meer duurdere abonnementen met extra terugkijkmogelijkheden konden verkopen. Ik lees net wel dat je met alleen 't basispakket niet op kan nemen met de next mini...quote:Op woensdag 11 september 2024 17:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Met zo'n CI module kun je niks opnemen, dat vind ik wel handig
Ik heb een bepaald abonnement bij ziggo (met opnemen en terugkijken enzo), dat blijft gewoon bestaan dus ik mag aannemen dat de mini hetzelfde kan als de oude 'maxi'quote:Op woensdag 11 september 2024 17:54 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Da's wel een goede. Ik dacht dat die optie er niet meer op zat, zodat ze meer duurdere abonnementen met extra terugkijkmogelijkheden konden verkopen. Ik lees net wel dat je met alleen 't basispakket niet op kan nemen met de next mini...
Welke box heb je dan? Die horizon?quote:Op woensdag 11 september 2024 16:50 schreef Kanaroe het volgende:
Beste Ziggo,
Waarom wordt mij een nieuwe mediabox in de maag gesplitst?
De oude doet het nog prima.
Maar als ik nog tv wil kijken ben ik verplicht de nieuwe Next Mini aan te sluiten met de bijbehorende kabeltjes want over 2 weken ()zal de oude box het niet meer doen
Klacht: Ongevraagd en ongeïnformeerd over het hoe en waarom een doos met meuk in de brievenbus te krijgen, inclusief nieuwe afstandsbediening en kabels en zulks
En de oude spullen moet ik zelf maar ergens netjes afvoeren
Klacht 2: Wegwerpmaatschappij
Daar twijfel ik niet aan (alhoewel hier iemand zegt dat ie niet meer kan opnemen met "internet en TV start" abonnement). Maar ik zat nog te denken aan de eerste decoders met smartcard en hdd, waarmee je gewoon zonder extra abonnement kon opnemen. Ze zijn imho wel erg gehaaid om extra geld binnen te harken daar.quote:Op woensdag 11 september 2024 18:31 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik heb een bepaald abonnement bij ziggo (met opnemen en terugkijken enzo), dat blijft gewoon bestaan dus ik mag aannemen dat de mini hetzelfde kan als de oude 'maxi'
Zou goed kunnen, geen idee hoe die heet, maar over 2 weken kan ik hem naar de milieustraat brengenquote:Op woensdag 11 september 2024 19:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Welke box heb je dan? Die horizon?
Dat is mijn klacht nietquote:Op woensdag 11 september 2024 21:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat erg zeg?
2 minuten werk om de boel te installeren?
Maar je zal dan ook de eerste zijn die gaat klagen dat je mediabox het niet doet?quote:Op woensdag 11 september 2024 21:40 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat is mijn klacht niet
Ik heb nergens om gevraagd, en wat is het voordeel van de mini box?
Ik vind het gewoon idioot dat je (bij ziggo kennelijk) verplicht bent om je mediabox om de paar jaar moet vervangen voor iets anders/beters
Lekker duurzaam ook
Ah, okee, dankje!quote:Op woensdag 11 september 2024 21:42 schreef Sorella het volgende:
Als je zo,n grote heb die vreet energie, maakt herrie en opstarten duurt veel langer. Zo,n mini vreet veeeel minder energie en start veel vlugger op, (heeft soms wel wat kuurtjes dat is het enige nadeel, niet vaak heel soms maar toch)
Graag gedaanquote:Op woensdag 11 september 2024 21:45 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ah, okee, dankje!
Dat hebben ze me er niet bij verteld
Dat opstarten duurt nu idd wel vrij lang en hij zoemt/bromt ook behoorlijk
Nee hoorquote:Op woensdag 11 september 2024 21:42 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Maar je zal dan ook de eerste zijn die gaat klagen dat je mediabox het niet doet?
Toch wel, maar snap niet zo goed dat je tegen "vernieuwing" bent. dat kan in mijn ogen toch geen kwaad.quote:Op woensdag 11 september 2024 21:50 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Nee hoor
Als ie het niet zou doen dan neem ik gewoon contact op met ziggo
Ik heb geen enkel probleem met de (huidige) mediabox, nooit gehad ook
Ik heb ondertussen wel 3 dezelfde afstandsbedieningen en 3 sets kabels en een hoop gebruiksaanwijzingen in huis,
snap je nu mijn klacht een beetje?
Verplicht mee moeten doen, zonder verdere uitleg heb ik een probleem mee.quote:Op woensdag 11 september 2024 21:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Toch wel, maar snap niet zo goed dat je tegen "vernieuwing" bent. dat kan in mijn ogen toch geen kwaad.
Maar goed als je liever je oude mediabox gebruikt. daar heb ik geen problemen mee
Nou, wij hebben beide, en ze hangen ieder aan een vergelijkbare TV (een The Frame 65 aan de Mediabox Next, een Frame 43 aan een Next Mini), maar de grote mediabox is echt wel sneller.quote:Op woensdag 11 september 2024 21:42 schreef Sorella het volgende:
Als je zo,n grote heb die vreet energie, maakt herrie en opstarten duurt veel langer. Zo,n mini vreet veeeel minder energie en start veel vlugger op, (heeft soms wel wat kuurtjes dat is het enige nadeel, niet vaak heel soms maar toch)
Ik denk dat hij de Horizon box bedoelt en niet de 'oude/normale' Next. Die is idd prima, Horizon is traag en helemaal kut.quote:Op woensdag 11 september 2024 21:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, wij hebben beide, en ze hangen ieder aan een vergelijkbare TV (een The Frame 65 aan de Mediabox Next, een Frame 43 aan een Next Mini), maar de grote mediabox is echt wel sneller.
Plus dat je die nog aan de coax kunt doen, toen ik gisteren het modem moest herstarten bleef de TV die aan de Mediabox Next gekoppeld is het dus gewoon doen, de Mini is alleen aan het internet gekoppeld, dus geen internet, geen TV.
Toen ik vorig jaar vernieuwde wilden ze ook voor iedere TV een mini sturen, maar ik wil voor de TV beneden toch echt een normale Mediabox, met coax.
Voor de TV's op de slaapkamers is de Mini prima, hoewel ik die ook gewoon bekabeld aangesloten heb, maar het blijft internet.
Kan prima, ik heb een externe harde schrijf/SSD aan de tv hangen en daarmee kan ik opnemen en terug spoelen/live pauzeren. maar ja CI+ module wordt ook uitgekleed.... Je kon al naar sommige zenderpakketen niet meer kijken ik denk/hoop dat Ziggo dit jaar nog de snelheid verhoogd en denk dat het de upload wordt. Dus dankjewel dat je overstapt naar de nieuwe Next Mini... Ziggo zit dan ook een beetje in de maag volgens mij wat ze nu aan moeten met DVB-C want het snoept vrij veel bandbreedte op maar het is ook iets wat mensen prettig vinden (want vrijheid qua apparatuur/opnemen etc)quote:Op woensdag 11 september 2024 17:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Met zo'n CI module kun je niks opnemen, dat vind ik wel handig
Ja die wel, maar die heb ik al zeker sinds 2020 niet meer.quote:Op woensdag 11 september 2024 22:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de Horizon box bedoelt en niet de 'oude/normale' Next. Die is idd prima, Horizon is traag en helemaal kut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |