Ja, krankzinnig. En als er wel een limiet is, best redelijke kans dat ze staan te flitsen.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Jawel, maar het is echt te idioot hoe vaak daar de maximumsnelheid wisselt. Ik heb een stuk gehad waar je binnen anderhalve km van 130 naar geen max. snelheid naar 100 ging.
Baustelles de ene keer 100, dan 80, dan 90.
Er is geen consequente lijn te ontdekken.
Neemt niet weg dat je op een B-weg waar een bord 70 staat gewoon die snelheid miet rijden want die staan doorgaans bij gevaarlijke kruisingen.
Zo blijkt inderdaad. Ik ken het uit Beieren zo dat je die "bezwaarbrief" en bekeuring tegelijk krijgt. Je kunt dus betalen f bezwaar maken en aangeven wie dan wl de bestuurder was.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 00:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Nederland, waar alles overal hetzelfde is, kan ik Duitsland er best veel verschil zijn tussen de provincies. Die hebben daar veel meer autonomie dan de Nederlandse provincies. En dus ook soms hun eigen formuliertjes en/of procedures voor boetes.
Ah .... jij had 'm al geplaatstquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:35 schreef maily het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.bndestem.nl/a(...)F%2Fwww.google.nl%2F
[ x ]
Kinderboete dus.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb vandaag de uiteindelijke boete ontvangen en het is zoals sommige hier schrijven toch geen kinderboete. Het bedrag is 88,50 euro voor 17 km te hard rijden, komt overeen wat er in Nederland gebruikelijk is. Maar meteen betaald, kon rechtstreeks via een QR code inscannen met mijn ing app.
In de brief stond alleen niet wat de vervaldatum is, ga ervan uit dat het 14 dagen is. Maar om onnodige verhoging te voorkomen maar meteen betaald. Voortaan goed opletten in Duitsland op de snelheidsborden, want daar staan meestal de flitsers achter.
In Duitsland krijg je er een kekke foto bij.quote:
Je weet dat je in Nederland 186 euro kwijt was geweest?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb vandaag de uiteindelijke boete ontvangen en het is zoals sommige hier schrijven toch geen kinderboete. Het bedrag is 88,50 euro voor 17 km te hard rijden, komt overeen wat er in Nederland gebruikelijk is.
Mooi dat het is afgehandeld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:40 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb vandaag de uiteindelijke boete ontvangen en het is zoals sommige hier schrijven toch geen kinderboete. Het bedrag is 88,50 euro voor 17 km te hard rijden, komt overeen wat er in Nederland gebruikelijk is. Maar meteen betaald, kon rechtstreeks via een QR code inscannen met mijn ing app.
In de brief stond alleen niet wat de vervaldatum is, ga ervan uit dat het 14 dagen is. Maar om onnodige verhoging te voorkomen maar meteen betaald. Voortaan goed opletten in Duitsland op de snelheidsborden, want daar staan meestal de flitsers achter.
Dat zijn nog eens nette boetes! In vergelijking met de buitenproportionele bedragen die je in Nederland kwijt bent. Toch wel 150 euro denk ik, 14 km te snel buiten de bebouwde kom.quote:Op maandag 9 september 2024 21:20 schreef FRDeventer het volgende:
Ik heb net post uit Duitsland gehad. 14 te hard na correctie waar ik 70 mocht. Moest 40 betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |