https://www.ad.nl/show/ma(...)co-borsato~a51a3970/quote:Er komen eind december vier theaterconcerten met muziek van Marco Borsato, in de Jaarbeurs in Utrecht. De shows vinden plaats zonder medewerking van de in ongenade gevallen zanger zelf.
Marco Borsato is uit het publieke leven verdwenen na beschuldigingen over grensoverschrijdend gedrag rond het programma The Voice of Holland, waarin hij jurylid was. De klachten tegen de zanger voor wat betreft The Voice zijn geseponeerd, wel speelt nog een ander strafrechtelijk onderzoek tegen Borsato, omdat hij een minderjarig meisje onzedelijk zou hebben betast.
Borsato gaf na zijn concerten in de Rotterdamse Kuip in 2019 geen grote optredens meer, maar aan zijn muziek blijft nog altijd grote behoefte, redeneert Mike Leegwater van Hillenaar Events. Dat bedrijf zit achter de concerten die gepland staan voor eind december in de Utrechtse Jaarbeurs. Leegwater belooft een ‘intieme setting’, waarin hij ‘topmusici en vier vocalisten’ bijeenbrengt die aan de slag gaan met het repertoire van de voormalige hitmachine Borsato. Namen van de deelnemers maakt Leegwater nog niet bekend.
,,Met deze show, getiteld ROOD, willen we de liedjes weer het grote publiek geven dat ze verdienen’’, zegt de commercieel directeur van Hillenaar Events. ,,Het gaat in de voorstelling echt om de muziek en die staat wat ons betreft los van de oorspronkelijke vertolker. Iedereen kent deze muziek, het repertoire heeft zo veel Nederlanders troost, steun of juist plezier geboden. Ze worden nog altijd gedraaid bij speciale gelegenheden; geboortes, huwelijken, uitvaarten. Ze worden meegezongen in de kroeg en thuis gedraaid bij liefdesverdriet. Er is nog altijd veel behoefte aan Borsato’s muziek.’’
Leegwater heeft juridisch laten toetsen of zijn bedrijf dergelijke optredens mag verzorgen, gezien de rechten op de muziek. Op Tweede Kerstdag, 26 december, is het eerste van vier Marco Borsato-concerten in de Jaarbeurs. Op 27, 28 en 30 december zijn de andere shows.
Nou, dat vraag ik me af. Indien je iets te expliciet meldt dat hij er wél bij betrokken is, dan verkoop je waarschijnlijk minder kaartjes.quote:De shows vinden plaats zonder medewerking van de in ongenade gevallen zanger zelf.
Auteursrechten. Al heb je alleen de teksten geschreven.quote:Op maandag 9 september 2024 08:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoezo? Misschien pikt Marco wel een graantje mee.
Hij is niet doodquote:
Hij moet wel toestemming geven neem ik aan.quote:Op maandag 9 september 2024 08:16 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou, dat vraag ik me af. Indien je iets te expliciet meldt dat hij er wél bij betrokken is, dan verkoop je waarschijnlijk minder kaartjes.
Tony!quote:Op maandag 9 september 2024 08:59 schreef tong80 het volgende:
De presentatie is in handen van Matthijs van Nieuwkerk. Optreden zullen o.a. Glennis Grace, Ali B. Gordon, Jeroen Rietbergen, Brace en Tony van Heemschut.
Nou ja, bij uitvaarten kan ik me wel iets voorstellen.quote:Op maandag 9 september 2024 09:04 schreef Qarrad het volgende:
"maar aan zijn muziek blijft nog altijd grote behoefte"
Echt, wie vertelt zichzelf dit?
Het is wel grafmuziek ja.quote:Op maandag 9 september 2024 09:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nou ja, bij uitvaarten kan ik me wel iets voorstellen.
“De meeste dromen zijn bedrog”quote:Op maandag 9 september 2024 09:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cremeren moest weer gezellig worden volgens Harrie Mens. Beetje verstrooïng is dan welkom.quote:
maar marco gooit voornamelijk liedjes van buitenlandse artiesten door google translate toch, heeft hij dan de rechten?quote:Op maandag 9 september 2024 08:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Auteursrechten. Al heb je alleen de teksten geschreven.
Portretrecht; je kunt niet zomaar iemands naam gebruiken.
Etc. Etc.
Sommige nummers van Ewbank, en op teksten zitten ook auteursrechten. Geniaal als ze dan alles in het originele Italiaans gaan zingen.quote:Op maandag 9 september 2024 09:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
maar marco gooit voornamelijk liedjes van buitenlandse artiesten door google translate toch, heeft hij dan de rechten?
Vandáág is Dood...quote:Op maandag 9 september 2024 09:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen zijn dat deze constructie juist is bedacht omdat Marcootje zelf niet meer wil optreden, maar graag toch nog wat centjes wil verdienen vanachter de gordijnen?quote:Op maandag 9 september 2024 09:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Sommige nummers van Ewbank, en op teksten zitten ook auteursrechten. Geniaal als ze dan alles in het originele Italiaans gaan zingen.
Voor het type muziek is een hele grote markt, alleen voor de beste man zelf niet (sinds een paar jaar).quote:Op maandag 9 september 2024 09:04 schreef Qarrad het volgende:
Ja het type muziek snap ik, maar specifiek zijn muziek? Wie staat er in het voorprogramma? Een tributeband van Gary Glitter met een gastoptreden van R. Kelly, gepresenteerd door een Jimmy Saville-impersonator?quote:Op maandag 9 september 2024 09:48 schreef Eightyone het volgende:
"Leuke liedjes, als je hem zelf er maar niet in hoort."
[..]
Voor het type muziek is een hele grote markt, alleen voor de beste man zelf niet (sinds een paar jaar).
Zou hij daar geld voor krijgen? Hij heeft die liedjes immers niet geschrevenquote:Op maandag 9 september 2024 09:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen zijn dat deze constructie juist is bedacht omdat Marcootje zelf niet meer wil optreden, maar graag toch nog wat centjes wil verdienen vanachter de gordijnen?
Anne Frank de musical en 40/45 de musical is er ook. Ik kijk nergens meer van op.quote:Op maandag 9 september 2024 09:39 schreef DrDentz het volgende:
Als je daarheen gaat heb je wel het toppunt van smakeloosheid bereikt
Dat is dus precies wat ik denk.quote:Op maandag 9 september 2024 09:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen zijn dat deze constructie juist is bedacht omdat Marcootje zelf niet meer wil optreden, maar graag toch nog wat centjes wil verdienen vanachter de gordijnen?
Dat is dan maar bij een bepaald deel van de Nederlandse bevolking, want het hele repertoire van Borsato/Ewbank is pure ooraids.quote:"Met deze show, getiteld ROOD, willen we de liedjes weer het grote publiek geven dat ze verdienen’’, zegt de commercieel directeur van Hillenaar Events. ,,Het gaat in de voorstelling echt om de muziek en die staat wat ons betreft los van de oorspronkelijke vertolker. Iedereen kent deze muziek, het repertoire heeft zo veel Nederlanders troost, steun of juist plezier geboden. Ze worden nog altijd gedraaid bij speciale gelegenheden; geboortes, huwelijken, uitvaarten. Ze worden meegezongen in de kroeg en thuis gedraaid bij liefdesverdriet. Er is nog altijd veel behoefte aan Borsato’s muziek."
Grüne Polizei mannen die dansend en zingend een razzia uitvoeren.quote:Op maandag 9 september 2024 10:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Anne Frank de musical en 40/45 de musical is er ook. Ik kijk nergens meer van op.
In de voorstelling "achter het huis" wordt Margot Frank verkracht door een van de mede onderduikers en ondergaat ze een miskraam.quote:Op maandag 9 september 2024 10:53 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Grüne Polizei mannen die dansend en zingend een razzia uitvoeren.
Anne Frank zit ook in het Madame Tussauds museum aan haar dagboek te schrijven, vind ik ook een beetje apart. De hele dag jolige toeristen die een selfie maken met een vermoord meisje.quote:Op maandag 9 september 2024 10:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Anne Frank de musical en 40/45 de musical is er ook. Ik kijk nergens meer van op.
Dergelijke wanstaltige gedrochten kunnen ook echt alleen maar door Nederlandse kunstenmakers bedacht worden.quote:Op maandag 9 september 2024 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
In de voorstelling "achter het huis" wordt Margot Frank verkracht door een van de mede onderduikers en ondergaat ze een miskraam.
Theo van Gogh (Of was het Freek?) riep bij een slechte voorstelling uit de zaal tegen de gestapo-acteurs: 'ZE ZIT IN DE KAST'quote:Op maandag 9 september 2024 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
In de voorstelling "achter het huis" wordt Margot Frank verkracht door een van de mede onderduikers en ondergaat ze een miskraam.
Ach, daar gaan ze ook met dikke, pedo-alcoholist op de foto.quote:Op maandag 9 september 2024 11:33 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Anne Frank zit ook in het Madame Tussauds museum aan haar dagboek te schrijven, vind ik ook een beetje apart. De hele dag jolige toeristen die een selfie maken met een vermoord meisje.
Nog steeds bijna een miljoen mensen die maandelijks naar de zingende en verkrachtende coltrui luisteren op spotify.quote:Op maandag 9 september 2024 09:04 schreef Qarrad het volgende:
Wauw, wat klinkt dit waardeloos. https://www.theaterkrant.(...)n-theaterproducties/quote:Op maandag 9 september 2024 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 september 2024 08:59 schreef tong80 het volgende:
De presentatie is in handen van Matthijs van Nieuwkerk. Optreden zullen o.a. Glennis Grace, Ali B. Gordon, Jeroen Rietbergen, Brace en Tony van Heemschut.
Donder dan maar op!quote:
Eens.quote:Op maandag 9 september 2024 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wauw, wat klinkt dit waardeloos. https://www.theaterkrant.(...)n-theaterproducties/
Eigenlijk best onbeschoft om zonder een op de werkelijkheid gebaseerde aanleiding te impliceren dat een historische figuur bij verkrachting betrokken was, of stond te vloeken als een bootwerker. Hou het lekker bij fictieve personages als je zonodig een verhaal zonder echt verband met de daadwerkelijke gebeurtenissen wilt maken.
En Ali B er ook weer bij.quote:Op maandag 9 september 2024 15:16 schreef Nober het volgende:
Misschien kan Glenda "Glennis G." B. de covers zingen.
Wat is dit? Live van de Reclassering?quote:Op maandag 9 september 2024 08:59 schreef tong80 het volgende:
Misschien is het zijn idee wel.quote:Op maandag 9 september 2024 10:04 schreef Black_Baron het volgende:
Ik neem aan dat Marco er gewoon aan verdient.
Haha zelfs de titel is gejat van een bekende concertreeks van Marco.quote:Op maandag 9 september 2024 10:51 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat is dan maar bij een bepaald deel van de Nederlandse bevolking, want het hele repertoire van Borsato/Ewbank is pure ooraids.
Hij verdient er niets aan wordt gezegd.quote:Op maandag 9 september 2024 16:34 schreef maily het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-nieuwe-concertreeks
Dit verdient Marco Borsato met nieuwe concertreeks
Helaas premium-artikel
FTFYquote:Op maandag 9 september 2024 15:16 schreef Nober het volgende:
Misschien kan Glenda "Glennis G." B. de covers zingen krijsen.
quote:Op maandag 9 september 2024 10:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |